Tiada Data Fakta Sains Mengatakan Sidang Parlimen Tidak Selamat Diadakan


 



Ahli Parlimen Subang, Wong Chen menempelak kenyataan Menteri di Jabatan Perdana Menteri (Parlimen dan Undang-undang), Datuk Takiyuddin Hassan berhubung risiko yang tinggi jika Parlimen bersidang.

Beliau berkata, kerajaan tidak perlu bimbang kerana sepanjang tempoh Parlimen bersidang, tidak ada seorang ahli Parlimen yang dijangkiti wabak Covid-19.
"Dalam dua sesi Parlimen terakhir, Ahli Parlimen dan pegawai mereka yang menghadiri Parlimen diuji terlebih dahulu untuk saringan Covid-19 setiap dua minggu.
"Risiko penyebaran semasa sesi Parlimen dikurangkan dengan langkah yang berkesan dan sederhana ini. Parlimen juga tidak membenarkan pengunjung awam dan mengurangkan waktu duduk anggota Parlimen. Mereka juga menjauhkan tempat duduk kita secara penjarakan sosial dan memasang penghalang pelindung plastik antara Ahli Parlimen.
"Dengan semua langkah-langkah ini diambil, tidak ada seorang pun ahli Parlimen dijangkiti dalam dua sesi Parlimen yang lalu. Parlimen merupakan salah satu tempat paling selamat di Malaysia yang bebas dari Covid-19," katanya.
Pada masa sama, Wong Chen berpendapat Ahli Parlimen akan menjadi lebih selamat memandangkan mereka akan diberi vaksin antara bulan Mac dan April. Ini kemudian akan mengurangkan kemungkinan bahaya kepada ahli Parlimen ketika mereka sedang bersidang.
Malah katanya, ketika Ahli Parlimen berada di sesi Parlimen, mereka tidak berada di kawasan mereka secara langsung atau berinteraksi dengan penduduk kawasan mereka.
"Ahli Parlimen berpotensi menyebarkan wabak ketika mereka benar-benar "turun padang" sama ada semasa pilihan raya, atau menghadiri program, mengedarkan makanan atau tablet. Sebenarnya semua Ahli Parlimen yang dijangkiti sebelum ini berlaku di luar sesi Parlimen.
"Mereka bukan penyebar yang berpotensi ketika berada di Parlimen, di mana mereka melakukan tugas utama mereka untuk membuat perundangan, memberikan keseimbangan kepada kekuatan kerajaan yang ekstrem dan mempertahankan Perlembagaan Persekutuan.
"Oleh itu, kerajaan memberi alasan untuk memberi nasihat kepada Yang di-Pertuan Agong bahawa Parlimen tidak boleh bersidang bukanlah sesuatu yang sangat baik.Tidak ada data atau sains untuk menyokong dakwaan bahawa Parlimen dalam sesi akan tidak selamat," katanya.
Justeru, Wong Chen menganggap ia sesuatu yang tidak masuk akal untuk mendakwa bahawa Ahli Parlimen Pembangkang tidak hormat kepada Yang di-Pertuan Agong kerana mencabar nasihat darurat yang diberikan oleh perdana menteri kepada Yang di-Pertuan Agong.
"Dalam hal ini, kerajaan yang sepatutnya menasihati Yang di-Pertuan Agong bilakah Parlimen boleh bersidang, memberikan alasan yang paling lemah.
"Siapa yang sebenarnya tidak menghormati Agong?" katanya.
 



Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://wrlr.blogspot.com/2021/03/tiada-data-fakta-sains-mengatakan.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Tiada Lagi Perintah Kawalan Pergerakan Barisan Nasional Rayu Sidang Parlimen Diadakan Segera

Tiada Lagi Perintah Kawalan Pergerakan Barisan Nasional Rayu Sidang Parlimen Diadakan Segera

papar berkaitan - pada 5/3/2021 - jumlah : 231 hits
Barisan Nasional hari ini merayu Yang di Pertuan Agong Al Sultan Abdullah Ri ayatuddin Al Mustafa Billah Shah untuk menitahkan sidang parlimen diadakan dengan kadar segera Pengerusinya Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi berkata Seri Paduka Ba...
Sains Data Apa Pasar Malam Boleh Buka Parlimen Tak Boleh Bersidang Najib Persoal Takiyuddin

Sains Data Apa Pasar Malam Boleh Buka Parlimen Tak Boleh Bersidang Najib Persoal Takiyuddin

papar berkaitan - pada 3/3/2021 - jumlah : 237 hits
March 3 2021 5 55 PMNajib Razak dalam catatan di Facebook berkata sains dan data itu seolah olah mendakwa bersidang dalam Dewan Rakyat lebih berbahaya berbanding banyak aktiviti lain yang dibenarkan kerajaan PETALING JAYA Bekas perdana ment...
Isu Sidang Parlimen Bn Anggap Kenyataan Takiyudin Hassan Menghina Institusi Raja

Isu Sidang Parlimen Bn Anggap Kenyataan Takiyudin Hassan Menghina Institusi Raja

papar berkaitan - pada 4/3/2021 - jumlah : 169 hits
KUALA LUMPUR Barisan Nasional menganggap kenyataan Datuk Takiyuddin Hassan mengenai jemaah menteri menasihatkan Yang Dipertuan Agong tidak mengadakan sidang Parlimen dalam tempoh darurat seperti menghina institusi raja Pengerusi BN Datuk Se...
Pn Berdolak Dalik Mohon Agong Guna Kuasa Panggil Sidang Parlimen Ph

Pn Berdolak Dalik Mohon Agong Guna Kuasa Panggil Sidang Parlimen Ph

papar berkaitan - pada 3/3/2021 - jumlah : 178 hits
POSTED BY AMIR WRLRKerajaan Perikatan Nasional terus berdegil untuk tidak membenarkan sidang Parlimen berlangsung ketika tempoh darurat Terbaharu dalih yang diberikan oleh Menteri di Jabatan Perdana Menteri Datuk Seri Takiyuddin Hassan baha...
Jangan Guna Alasan Remeh Halang Sidang Parlimen

Jangan Guna Alasan Remeh Halang Sidang Parlimen

papar berkaitan - pada 4/3/2021 - jumlah : 205 hits
Jangan guna alasan remeh halang sidang ParlimenOleh March 04 2021Dalih Menteri Di Jabatan Perdana Menteri Datuk Seri Takiyuddin Hassan bahawa tiada keperluan mengadakan sidang Parlimen ketika negara diletakkan dalam perintah darurat adalah ...
Anwar Bertemu Speaker Minta Adakan Sidang Parlimen

Anwar Bertemu Speaker Minta Adakan Sidang Parlimen

papar berkaitan - pada 5/3/2021 - jumlah : 242 hits
Malaysiakini Presiden PKR Anwar Ibrahim bersama pimpinan Pakatan Harapan mengadakan pertemuan dengan Yang Dipertua Dewan Rakyat Azizan Harun di parlimen hari ini Dalam pertemuan itu kami membangkitkan keperluan mengadakan sidang Dewan Rakya...
Ph Bertemu Speaker Dewan Rakyat Bincang Sidang Parlimen

Ph Bertemu Speaker Dewan Rakyat Bincang Sidang Parlimen

papar berkaitan - pada 5/3/2021 - jumlah : 293 hits
Ketua Pembangkang Parlimen Malaysia Datuk Seri Anwar Ibrahim bertemu Speaker Dewan Rakyat Datuk Azhar Azizan Harun di Parlimen pagi tadi Dalam kenyataan di Facebook Anwar menyatakan pertemuan itu bagi membincangkan keperluan mengadakan sesi...
Speaker Perlu Main Peranan Panggil Sidang Parlimen

Speaker Perlu Main Peranan Panggil Sidang Parlimen

papar berkaitan - pada 6/3/2021 - jumlah : 248 hits
Menteri Undang undang Takiyuddin Hassan tidak sewajarnya melanggar titah Yang di Pertuan Agong dengan mengeluarkan kenyataan bahawa tidak perlu sdiang Parlimen kerana negara masih di dalam tempoh darurat Menurut Pengerusi Majlis Pimpinan Ne...
Pkp Sudah Pun Di Longgarkan Bn Rayu Titah Agong Agar Sidang Parlimen Di Adakan Segera

Pkp Sudah Pun Di Longgarkan Bn Rayu Titah Agong Agar Sidang Parlimen Di Adakan Segera

papar berkaitan - pada 5/3/2021 - jumlah : 151 hits
KUALA LUMPUR Barisan Nasional merayu Yang di Pertuan Agong Al Sultan Abdullah Ri ayatuddin Al Mustafa Billah Shah agar menitahkan sidang parlimen diadakan segera kata pengerusinya Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi Zahid berkata Seri Paduka bole...
Demand Kekayaan Anak Mahkamah Putus Ibu Tak Layak Terima Harta Mendiang Goo Hara

Gsk Sokong Kepentingan Imunisasi Dewasa Dalam Kalangan Rakyat Malaysia

Pm Anwar Meets With Indonesia S Finance Minister For Discussions In Riyadh

Nga Kor Ming S Influence In Dap On The Rise

Syok Sendiri Demi Kepuasan

Gear Up For Standard 1 Registration

Senarai Cawangan Atm Bank Islam Di Seluruh Negeri Kelantan

Irma Hasmie Enggan Komen Status Perkahwinan Apa Yang Penting Allah Jaga Hati Fikiran Kami



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Racun Rihanna Slot Samarinda TV3

5 Adaptasi Permainan Video ke TV dan Filem Paling Berjaya Setakat Ini

10 Fakta Biodata Erysha Emyra Pelakon Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah TV3 Cinta Untuk Sekali Lagi Astro Ria

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Leha Leya Lawa Tonton

Info Dan Sinopsis Restu Drama Melayu Berepisod Platform Online iQIYI Malaysia


Dapatkan Ganjaran Besar Apabila Anda Prapesanan Samsung Ai Tv 2024 Hari Ini

Sprm Tahan Menteri Besar Perlis

Powering Progress How Ev Charging Stations Are Shaping The Transportation Landscape

M A Due Diligence Don T Settle For Smoke And Mirrors Get A Quality Of Earnings Assessment

Tiada Petanda Salah Tinggalkan Anfield

Mb Perlis Tak Direman