Tiada Arahan Rasmi Kerjasama Dengan Ph Di Selangor Kata Umno Bahagian


freemalaysiatoday.comShahrul Shahabudin 03 May 2023
Ketua parti di Shah Alam dan Ampang berkata mereka merancang untuk mengadakan program bersama Pakatan Harapan menjelang PRN nanti.
BN dan PH dijangka bekerjasama dalam PRN yang akan diadakan di Selangor, Negeri Sembilan, Pulau Pinang, Terengganu, Kelantan dan Kedah.
PETALING JAYA: Pemimpin akar umbi Umno di beberapa bahagian di Selangor berkata mereka masih menunggu arahan untuk mula bekerjasama secara rasmi dengan Pakatan Harapan (PH) bagi PRN akan datang.

Ketua Umno Shah Alam, Azhari Shaari, berkata beliau tidak menerima sebarang arahan daripada parti itu untuk memulakan kerja asas dengan PH menjelang PRN yang mesti diadakan selepas Jun.

Beliau berkata, tanpa arahan rasmi daripada pemimpin parti, satu jawatankuasa teknikal, yang membolehkan kedua-dua parti membincangkan rancangan mereka untuk aktiviti politik di Shah Alam, tidak dapat dibentuk.

“Buat masa ini, kerjasama lebih kepada peringkat individu, melibatkan pemimpin kedua-dua belah pihak,” kata Azhari kepada FMT.

Ketua Umno Ampang, Nadzim Ibrahim, berkata kerjasama BN-PH di bahagian itu hanya melibatkan kehadiran ke program yang diadakan oleh gabungan itu sepanjang Ramadan.

“Setakat ini, kerjasama adalah baik. Kami masih merancang program politik bersama, tetapi kami memerlukan arahan rasmi daripada pucuk pimpinan Umno untuk diteruskan,” katanya.

Bagaimanapun, Ketua Umno Sepang, Noorazli Said, berkata PH dan Umno telah mula bekerjasama di bahagiannya dan bertukar maklumat untuk mendekati pengundi.

Noorazli berkata pada mulanya terdapat beberapa salah faham di peringkat akar umbi, tetapi selepas penjelasan serta beberapa program diadakan bersama, ahli Umno di Sepang mula menerima rakan mereka dalam PH.

FMT telah menghubungi Setiausaha Agung Umno Asyraf Wajdi Dusuki dan rakan sejawatnya dalam PH, Saifuddin Nasution Ismail, untuk mengesahkan sama ada kedua-dua pihak telah mengeluarkan arahan rasmi agar akar umbi mereka bekerjasama menjelang PRN.

Negeri Sembilan, Pulau Pinang, Terengganu, Kelantan dan Kedah juga akan mengadakan PRN selepas tempoh persidangan Dewan Undangan Negeri (DUN) berakhir pada Jun.

Pada Februari lalu, Setiausaha Agung DAP Loke Siew Fook mengakui ahli akar umbi DAP dan PH tidak menyesuaikan diri dengan baik untuk bekerjasama dengan BN di peringkat akar umbi


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://wak-labu.blogspot.com/2023/05/tiada-arahan-rasmi-kerjasama-dengan-ph.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Anwar Lebih Sesuai Menjadi Pm Secara Kerjasama Dan Pakatan Dengan Umno Dan Pas

Anwar Lebih Sesuai Menjadi Pm Secara Kerjasama Dan Pakatan Dengan Umno Dan Pas

papar berkaitan - pada 24/4/2023 - jumlah : 115 hits
Selera pemimpin ketiga tiga parti ini lebih cocok sama perangai Usaha ke arah ini harus disegerakan sebelum rakyat lebih menyokong Tun sebagai PM berbanding dengan pemimpin lain Pengalaman malu kucing kerjasama umno PAS di PRU14 akhirnya ma...
Tarik Kenyataan Atau Kami Putus Kerjasama Dengan Amanah Umno Kelantan Beritahu Khalid

Tarik Kenyataan Atau Kami Putus Kerjasama Dengan Amanah Umno Kelantan Beritahu Khalid

papar berkaitan - pada 30/4/2023 - jumlah : 152 hits
Ia susulan kenyataan Pengarah Komunikasi Amanah Khalid Samad yang parti itu merayu kepada Agong supaya menolak permohonan pengampunan Najib Razak Umno Kelantan pertimbang memutuskan kerjasama dengan Amanah negeri itu sekiranya Khalid Samad ...
Umno Bn Selangor Dapat Hanya Lima Kerusi Bertanding Dalam Prn

Umno Bn Selangor Dapat Hanya Lima Kerusi Bertanding Dalam Prn

papar berkaitan - pada 9/5/2023 - jumlah : 142 hits
agendaily com09 05 2023Rundingan kerusi UMNO BN di Selangor Spekulasi tercetus selepas beberapa akar umbi UMNO Barisan Nasional menerima laporan kononnya hanya mendapat lima kerusi untuk mereka bertanding dalam Pilihan Raya Negeri Selangor ...
Dap Ph Akan Lebih Rugi Dalam Pakatan Dengan Umno Kata Penganalisis

Dap Ph Akan Lebih Rugi Dalam Pakatan Dengan Umno Kata Penganalisis

papar berkaitan - pada 21/4/2023 - jumlah : 128 hits
Nur Jazlan berkata demikian sebagai menjawab dakwaan Naib Pengerusi DAP Perak Abdul Aziz Bari bahawa sokongan Melayu telah beralih daripada Umno kepada Perikatan Nasional DAP dan Pakatan Harapan akan lebih rugi dalam pakatan mereka bersama ...
Prn 6 Negeri Penentu Akar Umbi Umno Terima Dap Atau Tidak Kata Ismail Sabri

Prn 6 Negeri Penentu Akar Umbi Umno Terima Dap Atau Tidak Kata Ismail Sabri

papar berkaitan - pada 20/4/2023 - jumlah : 282 hits
freemalaysiatoday com 19 Apr 2023 9 00pmBekas perdana menteri berkata Umno menjalin kerjasama secara mengejut seminggu selepas PRU15 Ismail Sabri Yaakob memberitahu perjuangan Umno dan DAP jauh berbeza dan kedua duanya mempunyai sejarah pan...
Umno Hanya Penumpang Dalam Kerajaan Kata Mohamad Hasan

Umno Hanya Penumpang Dalam Kerajaan Kata Mohamad Hasan

papar berkaitan - pada 19/4/2023 - jumlah : 182 hits
Timbalan presiden Umno memberi amaran kepada parti itu agar tidak bertindak seolah olah ia masih memerintah negara ini Keberadaan Umno di dalam kerajaan hanyalah seperti menumpang kasih dan sekiranya parti itu menarik sokongan ia tidak akan...
Nicol David Wanita Asia Pertama Digelar Ratu Skuasy Dunia

E Jamin Judiciary Bar Agree On Proposal To Reinstate Similar E Bail System

Video Suspek Serang Balai Polis Ulu Tiram Maut Ditembak

Adakah Batuk Membatalkan Solat Ust Azhar Idrus

Kelebihan Berpuasa Hari Putih

Buasir Otak Tv Hadiah Hari Guru Ikut Kerja Bapa Be Like

Ppim Sedia Bantu Cari Penyelesaian Harian Metro 17 05 2024

More Than 20 Ji Members In Johor Igp



Biodata Syad Mutalib Pelakon Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah TV3 Bunga Salju Astro Ria

Info Dan Sinopsis Filem Vina Sebelum 7 Hari 2024 Adaptasi Kisah Benar Kini Di Pawagam Malaysia

Biodata Founder Leeyanarahman Nur Liyana Abdul Rahman Yaana Yana Lee Usahawan Tudung Yang Terkenal Bersama Suaminya

Biodata Zubir Khan Penyanyi Lagu Yennode Macha Macha Macha Pemuda Bertangan Kudung Yang Menginspirasikan

Info Penuh Senarai Peserta Juri Hadiah Cara Undi The Hardest Singing Show Astro Ria Sooka Program Realiti Mingguan Terbaru Malaysia


10 Tips Untuk Meningkatkan Rekaan Kad Perniagaan Anda

Xiaomi Pad 6s Pro 12 4 Idea Besar Pada Skrin Yang Lebih Besar

Honor Menawarkan Program Beta Android 15 Kepada Pembangun Untuk Honor Magic6 Pro Dan Honor Magic V2

Lebih Gempar Dua Ditahan Cuba Masuk Istana Negara Bawa Parang Dalam Kereta

Apa Aku Buat Sekarang Ni

Pas Showing It Should Lead Pn Says Analyst