Tiada Apa Nak Dibangga 100 Hari Anwar Jadi Pm Kata Mahathir


freemalaysiatoday.comFaiz Zainudin dan Shahrul Shahabudin - 04 Mar 2023, 7:49pm
Bekas perdana menteri itu berkata, Anwar hanya menabur janji sahaja untuk melakukan perubahan tetapi hasilnya belum nampak.
Dr Mahathir Mohamad berkata, beliau memilih untuk menyertai Putra sebagai platform untuk membela orang Melayu.
PUTRAJAYA: Tiada sebarang perubahan yang boleh dibangga mampu ditonjolkan sepanjang 100 hari Anwar Ibrahim menjadi perdana menteri dan menerajui negara, kata Dr Mahathir Mohamad.

Bekas perdana menteri itu berkata, Anwar hanya menabur janji sahaja untuk melakukan perubahan tetapi hasilnya belum nampak, termasuklah dalam isu pemulihan ekonomi dan menyelesaikan masalah orang Melayu.

“Perdana menteri buat kenyataan tiap-tiap hari, macam-macam nak buat tetapi keadaan tak bertukar, kita masih menghadapi kemelesetan ekonomi, masalah Orang Melayu tak ditangani, masalah politik yang tak stabil dan sebagainya.

“Selain daripada itu kita dapati janji yang dibuatnya belum nampak ditunaikan, cakap sahaja, kita lihat apa juga disebut perdana menteri ialah untuk sokongan orang ramai kepadanya,” katanya.

Beliau berkata demikian dalam sidang media selepas menghadiri program Dialog ‘sepentas perjuangan yang hilang’ yang turut disertai bekas Ahli Parlimen Tanjong Karang, Noh Omar dan bekas Ahli Parlimen Ampang, Zuraida Kamaruddin di Yayasan Kepimpinan Perdana.

Mengulas keputusan beliau menyertai Putra, Mahathir berkata penyertaan ke dalam parti itu hanya sekadar dijadikan platform untuk memperjuangkan orang Melayu.

“Kita pilih Putra sebagai platform sahaja, kita tak memihak semata-mata kepada parti, kalau hanya fikir tentang parti nak bagi menang parti akhirnya orang Melayu macam sekarang hilang kuasa. Saya ingat itu bukan perjuangan yang baik.

“Perjuangan yang baik sekarang ini ialah kita ketepikan kepentingan diri, kepentingan parti dan utamakan kepentingan Melayu, kita berada dalam keadaan cukup bahaya, kita tak pernah kuasai ekonomi dan sekarang ini kuasa politik pun sudah hilang,” katanya.

Dalam perkembangan lain, ditanya keputusan Pejuang yang dipimpin anaknya Mukhriz Mahathir untuk menyertai Perikatan Nasional (PN), beliau berkata terpulang kepada parti lamanya itu kerana beliau bukan lagi ahli.

“Kita bebas dan negara kita demokrasi , hendak buat apa-apa pun buatlah. Sama ada disambut atau tidak itu soal lain. Saya tidak terlibat dengan Mukhriz sekarang ini sebab beliau Pejuang dan saya sudah keluar Pejuang,” katanya.

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://wak-labu.blogspot.com/2023/03/tiada-apa-nak-dibangga-100-hari-anwar.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Ulasan 100 Hari Pertama Anwar Ibrahim

Ulasan 100 Hari Pertama Anwar Ibrahim

papar berkaitan - pada 3/3/2023 - jumlah : 131 hits
malaysiakini comULASAN Sejak 2018 rakyat Malaysia sudah pandai menilai dan membandingkan untuk melihat kerajaan mana yang lebih baik Mereka tahu sosok yang gagal atau yang berjaya bersungguh sungguh atau sekadar melantunkan kata kata bombas...
100 Hari Kerajaan Pentadbiran Anwar Tidak Gambarkan Kegagalan Mahupun

100 Hari Kerajaan Pentadbiran Anwar Tidak Gambarkan Kegagalan Mahupun

papar berkaitan - pada 27/2/2023 - jumlah : 385 hits
Kerajaan Perpaduan dipimpin Perdana Menteri Datuk Seri Anwar Ibrahim tidak menggambarkan kegagalan mahupun kejayaan dalam tempoh 100 hari pemerintahan Malah jelas Ahli Parlimen Kota Belud Isnaraissah Munirah Majilis berkata adalah satu yang...
Kejayaan Kesilapan Anwar Sepanjang 100 Hari Jadi Pm

Kejayaan Kesilapan Anwar Sepanjang 100 Hari Jadi Pm

papar berkaitan - pada 4/3/2023 - jumlah : 131 hits
Ainin Wan SallehPETALING JAYA Hari ini genap 100 hari Anwar Ibrahim memegang jawatan perdana menteri selepas hampir tiga dekad menjadi ketua pembangkang Sejak mengangkat sumpah jawatan pada 24 Nov 2022 pelbagai usaha dilakukan Anwar dan ker...
Kelebihan Kerajaan Anwar Tidak Menjual Aset Seperti Kerajaan Mahathir

Kelebihan Kerajaan Anwar Tidak Menjual Aset Seperti Kerajaan Mahathir

papar berkaitan - pada 1/3/2023 - jumlah : 127 hits
Jika hendak di ikutkan kepada data kerajaan Anwar lebih berkedudukan parah kerana mewarisi kerajaan peninggalan Muhyiddin Yassin Muhyiddn Yassin mewarisi kerajaan peninggalan Tun Mahathir Ismail Sabri pula sekadar menjadi Perdana Menteri ba...
Tak Tahu Nak Niaga Apa Ini 100 Idea Bisnes Produk Kecil Tapi Borpotensi Besar

Tak Tahu Nak Niaga Apa Ini 100 Idea Bisnes Produk Kecil Tapi Borpotensi Besar

papar berkaitan - pada 25/2/2023 - jumlah : 241 hits
Satu info menarik pasti ramai orang dah tahu tentang suatu perniagaan besar adalah kebanyakan perniagaan besar yang ada sekarang bermula dari satu perniagaan kecil Namun begitu ramai yang ada impian besar terlupa akan realiti bahawa hasil d...
Dulu Masa Baru Perkenal Walaung Meraung Kata Nak Tindas Peniaga Melayu Sekarang Apa Maciam

Dulu Masa Baru Perkenal Walaung Meraung Kata Nak Tindas Peniaga Melayu Sekarang Apa Maciam

papar berkaitan - pada 2/3/2023 - jumlah : 178 hits
Ingat lagi masa Menu Rahmah baru diperkenalkan ada walaun main isu perkauman Katanya Kerajaan cuma nak tekan peniaga Melayu Restoran makan segera tak kena paksa pula Padahal Menu Rahmah bukan paksaan Terpulang kepada peniaga Tak timbul pun ...
Azmin Pledges To Tell All On May 11

Ramai Netizen Dan Rakyat Teruja Gembira Bila Dimaklumkan Tun Mahathir Antara Yang Sedang Disiasat Sprm

Nga S Aide Chosen For Kuala Kubu Baharu After Dap Abandoned Hope Of Malay Vote

What Is The Lifespan Of Vinyl Windows And How Can You Prolong It

Big Bucks Top 10 Sellers From Bonhams Spring Stafford Sale

Berebut Kasih

Tanya Hadi Mengapa Tak Bantah Akta Laut Wilayah Mb Terengganu Diberitahu

Reaching Out



Info Dan Sinopsis Restu Drama Melayu Berepisod Platform Online iQIYI Malaysia

10 Istilah Hampir Serupa Bahasa Inggeris Yang Kita Keliru Penggunaannya

5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi


Makanan Perlis Paling Popular

Tafsir Mimpi Gajah

Panduan Produk Kesihatan

Grab Nanyang Siang Pau 27 04 2024

Selamat Hari Gawai Maksud Dan Contoh Ucapan

Piala Thomas 2024 Senarai Pemain Malaysia Jadual Live