Tiada Alasan Buat Muhyiddin Tangguh Letak Jawatan



Tiada alasan buat Muhyiddin tangguh letak jawatan. Presiden Parti Pribumi Bersatu Malaysia (Bersatu), Tan Sri Muhyiddin Yassin tidak boleh terus menangguhkan hasrat meletak jawatan pada saat negara berdepan krisis pandemik Covid-19 yang boleh mengheret negara ke arah porak peranda.
Ahli Majlis Kerja Tertinggi (MKT) UMNO, Datuk Dr Mohd Puad Zarkashi berkata, hal ini disebabkan beliau kini dianggap sudah tidak lagi mempunyai masa tambahan susulan ‘wisel penamat sudah ditiup banyak kali’.
Jelas beliau, Muhyiddin juga pastinya tidak menjangka terdapat 11 ahli Parlimen UMNO bertindak mempersembahkan surat akuan bersumpah (SD) menarik sokongan kepada beliau kepada Yang di-Pertuan Agong, Al-Sultan Abdullah Ri’ayatuddin Al-Mustafa Billah Shah melalui Presiden UMNO, Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi.
“Ia menjadi noktah yang mematikan langkah PM (Perdana Menteri), (Datuk Seri) Nazri Aziz dan (Datuk Seri) Shahidan. Ia hitam putih. Ia membatalkan sokongan mereka sebelumnya. Tidak timbul soal silat pulut lagi.
“Sebab itu mesyuarat Majlis Kerja Tertinggi (MKT) UMNO (pada Selasa) berlangsung dalam suasana yang tenang, tidak tegang dan berakhir dengan konsensus. Zahidi (Datuk Seri Zahidi Zainul Abidin) sendiri tidak membantah.
“Apabila Datuk Seri Dr Shamsul Anuar Nasarah meletak jawatan sebagai menteri Kabinet, ia adalah isyarat jawatan tidak boleh membeli ahli UMNO yang mengutamakan perjuangan parti,” katanya pada Rabu.
Beliau berkata demikian bagi mengulas tanda tanya kedudukan Muhyiddin selaku Perdana Menteri susulan keputusan MKT UMNO memuktamadkan pendirian menarik balik sokongan terhadap kerajaan PN pada Selasa.
Presiden UMNO, Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi pada sidang media selepas mesyuarat MKT mengumumkan bahawa SD ahli-ahli Parlimen UMNO yang mencukupi angka bagi menzahirkan penarikan sokongan terhadap Muhyiddin sebagai Perdana Menteri telah pun dipersembahkan kepada Yang di-Pertuan Agong.
Senarai 12 ahli Parlimen UMNO yang disahkan menarik sokongan daripada kerajaan PN adalah diketuai Ahmad Zahid sendiri selaku Ahli Parlimen Bagan Datuk.
Timbalan Speaker Dewan Rakyat, Azalina dijangka letak jawatan hari ini

Beliau diikuti Datuk Seri Najib Tun Razak (Pekan); Datuk Seri Azalina Said Othman (Pengerang); Datuk Seri Mohd Nizar Zakaria (Parit); Datuk Seri Azeez Abdul Rahim (Baling); Tan Sri Noh Omar (Tanjung Karang); Datuk Ahmad Nazlan Idris (Jerantut); Datuk Ahmad Jazlan Yaakub (Machang); Tan Sri Tengku Razaleigh Hamzah (Gua Musang), Datuk Seri Ahmad Maslan (Pontian); Datuk Seri Shamsul Anuar Nasarah dan Ramli Mohd Nor (Cameron Highlands).
Keputusan itu, dakwa Zahid sudah menunjukkan kepimpinan Muhyiddin hilang majoriti dan keabsahan selaku ketua kerajaan.
Sementara itu, Mohd Puad turut memberi dua sebab menyebabkan ahli-ahli Parlimen UMNO akan terus kekal setia bersama kepimpinan parti.
Jelas beliau, pada saat ini, mereka hanya memiliki dua pilihan sama ada memihak kepada Yang di-Pertuan Agong atau memihak kepada Perdana Menteri yang dilihat menderhaka terhadap institusi diraja.
“Zahid mengemukakan enam alasan kukuh yang membuktikan Muhyiddin menyanggah dan ingkar titah Yang di-Pertuan Agong. Maka ahli-ahli Parlimen UMNO mesti buat pilihan.
“Ternyata Muhyiddin melakukan kesilapan besar apabila beliau mengheret UMNO berlawan dengan Raja. Ia bertentangan dengan Perlembagaan UMNO Fasal 3.3,” katanya.
Menurut bekas Ahli Parlimen Batu Pahat itu lagi, sekiranya masih ada ahli Parlimen UMNO yang berdegil untuk menyokong Perdana Menteri, itu bermakna mereka mencari nahas.
“Tetapi itu hak mereka. Jumlah mereka semakin mengecil.
“Kita tidak tahu apa tujuan Shahidan, Nazri Aziz dan Zahidi berjumpa di Hotel Seri Pacific Kuala Lumpur. Pokoknya jumlah mereka makin mengecil jika merancang Seri Pacific Move (Langkah Seri Pacific),” katanya.
Mohd Puad juga menggesa Muhyiddin untuk tidak berlengah bagi mengelakkan berlakunya ‘gempa bumi’ susulan yang lebih dahsyat.
“(Perdana Menteri pertama) Tunku Abdul Rahman, (Perdana Menteri ketiga (Tun Hussien Onn), (Perdana Menteri keenam) Pak Lah (Tun Abdullah Ahmad Badawi) dan (Perdana Menteri dua kali) Mahathir (Tun Dr Mahathir Mohamad) pernah letak jawatan sebagai Perdana Menteri.
“Dua darinya babitkan Muhyiddin. Kini giliran kamu,” katanya lagi.
Tiada alasan buat Muhyiddin tangguh letak jawatan
 
Baca Artikel Menarik :
Earth-shattering day for Muhyiddin Tiada antibodi dikesan selepas terima dua dos vaksin Saya sayang parti dari jawatan – Shamsul Tauke nafi ‘bapa ayam’ yang ditahan Resepi Kacang Kuda Berempah Jamin Best Muhyiddin kekal PM, bergabung dengan Pejuang, Warisan? Layari Laman Facebook MYKMU
Ismail Sabri dijangka buat pengumuman penting jam 4 petang

 
The post Tiada alasan buat Muhyiddin tangguh letak jawatan appeared first on MYKMU.NET.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://mykmu.net/2021/08/04/tiada-alasan-buat-muhyiddin-tangguh-letak-jawatan/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Muhyiddin Tak Wajib Letak Jawatan Hanya Kerana Kenyataan Agong

Muhyiddin Tak Wajib Letak Jawatan Hanya Kerana Kenyataan Agong

papar berkaitan - pada 30/7/2021 - jumlah : 194 hits
AGENDA DAILY Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin Tan Sri Muhyiddin Yassin tidak wajib meletak jawatan Perdana Menteri hanya kerana kenyataan Yang di Pertuan Agong Al Sultan Abdullah Ri ayatuddin Al Mustafa Billah Shah berhubung pembata...
Muhyiddin Wajar Letak Jawatan Zahid Berita Harianmuhyiddin Wajar Dengar Nasihat Zahid

Muhyiddin Wajar Letak Jawatan Zahid Berita Harianmuhyiddin Wajar Dengar Nasihat Zahid

papar berkaitan - pada 30/7/2021 - jumlah : 208 hits
KUALA LUMPUR Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin wajar meletakkan jawatan kerana mengingkari titah Yang di Pertuan Agong yang mahu semua Ordinan Darurat dibahas dan diungkaikan di Parlimen seiring dengan Perkara 150 Perlembagaan Persek...
Muhyiddin Tak Boleh Lepas Tangan Mesti Letak Jawatan Kata Najib

Muhyiddin Tak Boleh Lepas Tangan Mesti Letak Jawatan Kata Najib

papar berkaitan - pada 30/7/2021 - jumlah : 239 hits
Najib Razak berkata sebagai Ahli Parlimen adalah tanggungjawabnya untuk mempertahankan Perlembagaan KUALA LUMPUR Muhyiddin Yassin mesti bertanggungjawab atas tindakan kerajaannya dan meletak jawatan sebagai perdana menteri kata Najib Razak ...
Lagi Gesaan Gesa Muhyiddin Azhar Dan Idrus Letak Jawatan

Lagi Gesaan Gesa Muhyiddin Azhar Dan Idrus Letak Jawatan

papar berkaitan - pada 30/7/2021 - jumlah : 321 hits
Lagi gesaan gesa Muhyiddin Azhar dan Idrus letak jawatan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin Speaker Dewan Rakyat Datuk Azhar Azizan Harun dan Peguam Negara Tan Sri Idrus Harun perlu meletak jawatan kerana didakwa gagal mematuhi perint...
Derhaka Kepada Agong Pemuda Umno Desak Muhyiddin Letak Jawatan Segera

Derhaka Kepada Agong Pemuda Umno Desak Muhyiddin Letak Jawatan Segera

papar berkaitan - pada 29/7/2021 - jumlah : 280 hits
Derhaka kepada Agong Pemuda Umno desak Muhyiddin letak jawatan segera Pemuda Umno mendesak Perdana Menteri Muhyiddin Yassin segera meletak jawatan kerana jelas melanggar sumpah untuk sentiasa taat kepada Yang di Pertuan Agong dan mempertaha...
Muhyiddin Wajar Letak Jawatan

Muhyiddin Wajar Letak Jawatan

papar berkaitan - pada 30/7/2021 - jumlah : 168 hits
Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin Foto BERNAMA KUALA LUMPUR Pembatalan Ordinan Darurat tanpa perkenan Yang di Pertuan Agong Al Sultan Abdullah Ri ayatuddin Al Mustafa Billah Shah ialah penderhakaan Ketua Pemuda UMNO Datuk Dr Asyraf W...
Najib Saran Muhyiddin Letak Jawatan

Najib Saran Muhyiddin Letak Jawatan

papar berkaitan - pada 30/7/2021 - jumlah : 238 hits
Datuk Seri Najib Tun Razak PETALING JAYA Ahli Parlimen Pekan Datuk Seri Najib Razak berkata tindakan terbaik yang boleh diambil Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin ketika ini adalah dengan meletakkan jawatannya Bekas Perdana Menteri it...
Pemimpin Umno Dakwa Muhyiddin Dah Letak Jawatan

Pemimpin Umno Dakwa Muhyiddin Dah Letak Jawatan

papar berkaitan - pada 3/8/2021 - jumlah : 199 hits
August 2 2021 Seorang pemimpin Umno harini memuat naik satu hantaran di laman sosialnya di facebook mengenai status terkini Perdana Menteri Muhyiddin Yassin Dalam status tersebut Rafi Awang Kechik yang juga antara blogger terkenal Umno menu...
Igp Chief Editor Of English Portal To Be Questioned Over Forest City Casino Claim

8 Tip Tingkatkan Sales Homestay Anda

Cara Memasarkan Homestay Anda

Dapatkan Porsche Design Honor Magic6 Rsr Di Honor Experience Store Terpilih Pada 5 Mei

Overcoming Funding Challenges

Samsung Knox Empowering Consumer Security In The Galaxy A55 5g

Dr Zaliha Terus Kunci Mulut Berkaitan Titah Adendum Minta Rujuk Ulasan Pm

Moisturizer Terbaik 2024 Tekstur Water Based 9 Kebaikan Yang Sesuai Untuk Semua Jenis Kulit



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah Slot Akasia TV3

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard

5 Perkhidmatan Yang Kini Entah Kenapa Kita Langgan Bulanan


Lima Gandingan Makanan Hebat Untuk Pemakanan Sihat Dari Susan Bowerman

Nasi Briyani Kukus Padu Sedap Uii Percuma Ayam Briyani Untuk Ibu Mengandung Patutla Ramai Beratur Beli

Experience The Bee Heat Ac Difference Experience Superior Comfort

Dua Lelaki Warga Asing Empat Lari 70 Meter Sahaja

Bekas Pemain Import Liga M Antara Ditahan Dalam Op Kutip

Huawei Pura 70 Series