Think Quran Dilancarkan Secara Rasmi Selepas Mendapat Sambutan Yang Menggalakkan


 

Baru-baru ini AlongMurni (AM) telah hadir ke FESTIVAL THINK QURAN yang telah diadakan di The Curve, Damansara pada 16-18 Jun 2023. Festival ini membawakan pameran artifak Nabi Muhammad (SAW) untuk pengunjung mendekati dan memahami peninggalan zaman Rasulullah.

THINK QURAN DILANCARKAN SECARA RASMI SELEPAS MENDAPAT SAMBUTAN YANG MENGGALAKKAN.
APPLIKASI THINK QURAN kini dilancarkan secara rasmi di Malaysia selepas sambutan yang menggalakkan dalam memberi tumpuan kepada kaedah yang mudah dan berkesan untuk mempelajari Bahasa Quran. THINK QURAN mempunyai hampir 4 juta perkataan Arab yang boleh dipelajari oleh pengguna.

PERIHAL THINK QURAN DIBANGUNKAN OLEH THINK OSEM SDN BHD.
THINK QURAN merupakan platform yang dibangunkan oleh THINK OSEM SDN BHD dalam mentakrifkan semula cara Umat Islam di seluruh dunia berhubung dengan Al-Quran. Diasaskan oleh usahawan berwawasan Dato Abdul Radzeen, syarikat itu pakar dalam mencipta teknologi pendidikan yang inovatif, dengan tumpuan khusus tentang bahasa Arab Al-Quran.

Kosa kata adalah asas kepada mana-mana bahasa. THINK QURAN membolehkan pengguna memperoleh bahasa Al-Quran Bahasa Arab dengan memfokuskan kosa kata, terutamanya perkataan yang paling banyak digunakan. Ini boleh membantu pengguna memahami maksud ayat tersebut.

Apa yang membezakan THINK QURAN ialah kesederhanaan dan keberkesanan produk. Pengguna akan dapat memahami 80% Al-Quran dengan hanya 15 minit sesi setiap hari walaupun tanpa bahasa Arab sebelumnya pengetahuan.

Think Quran sesuai untuk semua peringkat umur dan latar belakang, termasuk profesional yang sibuk bekerja, suri rumah, dan sesiapa sahaja yang ingin memperbaiki hubungan mereka dengan al-Quran. Dengan wawasan mencapai 100 juta pengguna di seluruh dunia, Think Quran bersedia untuk menjadi platform pilihan untuk umat Islam berusaha untuk meningkatkan hubungan mereka dengan al-Quran.


PENCAPAIAN
Sejak melancarkan versi betanya pada Ogos 2022, THINK QURAN telah pun menarik pengguna yang berdedikasi daripada lebih 325,796 orang, dengan jumlah 3,940,329 perkataan dipelajari.  THINK OSEM SDN BHD telah diiktiraf atas kerja inovatifnya oleh pelbagai organisasi, termasuk Status Koridor Lebuhraya Malaysia (MSC), yang telah memperakui penyelidikan, inovasi, dan teknologi.

Produk syarikat telah memenangi pelbagai anugerah, termasuk kategori Produk Pendidikan Terbaik di Anugerah MSC Malaysia APICTA (Asia Pacific ICT) 2020 dan Pemenang Merit di WITSA E Anugerah Pendidikan & Pembelajaran 2021. THINK OSEM SDN BHD turut dipilih sebagai pemenang Anugerah SME100: Syarikat Pergerakan Pantas Malaysia.

Melalui THINK QURAN, Dato Abdul Radzeen dan pasukannya di THINK OSEM SDN BHD sedang dalam misi untuk membantu umat Islam berhubung dengan al-Quran dan membawa barakah (berkat) al-Quran ke dalam kehidupan mereka. Di samping mempelajari bahasa al-Quran, pengguna boleh mendalami pemahaman mereka tentang kitab suci, mendapatkan kejelasan dan ketenangan jiwa, dan menguatkan kerohanian dan ibadah mereka.


“Kami faham bahawa al-Quran adalah pusat kepada kehidupan seorang Muslim, justeru untuk memperkasakan yang baharu generasi pembaca al-Quran, kami ingin membantu mereka memahami makna dengan lebih baik. Ini adalah di mana Think Quran datang. Kami kini tersedia di tapak web dan mudah alih untuk kemudahan penggunaan. Lagipun, sebagai seorang Muslim sendiri, memahami maknanya meningkatkan aspek ibadah saya yang lain,” kata Dato’ Abdul Radzeen Bin Abdul Rahman, Ketua Pegawai Eksekutif Think Quran.

FESTIVAL THINK QURAN
Turut hadir bersama melancarkan festival ini adalah Timbalan Mufti Sabah, Datuk Ustaz Abdul Manap Bin Lakariba berkata, “Islam sentiasa mengalu-alukan inovasi seperti Think Quran. Menyesuaikan diri dengan keperluan masyarakat Islam untuk belajar melalui telefon bimbit dan mengikut kadar mereka sendiri adalah sangat menggalakkan terutamanya untuk generasi muda kita. Ini sememangnya cara yang paling menarik untuk mempelajarinya Bahasa Arab Al-Quran.”

Dengan memiliki pangkalan data khusus lebih daripada 300,000 pengguna di seluruh Indonesia, Malaysia dan Singapura, THINK OSEM SDN BHD pemilik THINK QURAN adalah pemenang Anugerah SME100: Malaysia's Syarikat Bergerak Pantas dengan penyelidikan, inovasi dan teknologi yang diperakui oleh Malaysia Status Koridor Lebuhraya (MSC). THINK AL-QURAN adalah platform utama bagi umat Islam untuk meningkatkan mereka hubungan dengan kitab suci.

Festival Think Quran turut dimeriahkan dengan pameran artifak, Persembahan nasyid dari Kumpulan Hijazz, Alunan bacaan Al Quran dari Qariah Sofizah Mousin dan diterjemahkan oleh PU Muhsin dan kata kata motivasi Prof Muhaya. 
Think Quran kini boleh didapati di thinkquran.com atau versi mudah alih pada pelayar di app.thinkquran.com. Langganan Plus tersedia untuk ciri tambahan dan platform boleh diakses menggunakan akaun Facebook sedia ada pengguna. Ikuti media sosial rasmi Think Quran saluran untuk maklumat terkini.

THINK QURAN Web : https://thinkquran.com

YouTube: https://www.youtube.com/@thinkquranofficial

Tiktok : https://www.tiktok.com/@thinkquranofficial

Facebook : https://www.facebook.com/ThinkQuranOfficial

Twitter : https://twitter.com/TheThinkQuran

Instagram : https://www.instagram.com/thinkq_official

 





Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.alongmurni.com/2023/06/think-quran-dilancarkan-secara-rasmi.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Think Quran Rasmi Dilancarkan Pelajari Al Quran Lebih Mudah Berkesan

Think Quran Rasmi Dilancarkan Pelajari Al Quran Lebih Mudah Berkesan

papar berkaitan - pada 20/6/2023 - jumlah : 344 hits
Assalamualaikum dan salam sejahteraAlhamdulillah baru baru ini diberi kesempatan untuk hadir ke sebuah majlis pelancaran aplikasi Think Quran di pusat beli belah The Curve Mutiara Damansara Majlis pelancaran tersebut diadakan penuh meriah d...
Apa Itu Think Quran

Apa Itu Think Quran

papar berkaitan - pada 18/6/2023 - jumlah : 276 hits
Apa itu Think Quran Ianya adalah sebuah sistem aplikasi yang dibina untuk membantu anda belajar memahami perkataan mengingat dan menghafal makna Al Quran cara mudah walaupun anda tiada asas di dalam bahasa arab Anda boleh guna aplikasi Thin...
Selepas 30 Tahun Kini Dewan Persatuan Badminton Pahang Berwajah Baharu

Selepas 30 Tahun Kini Dewan Persatuan Badminton Pahang Berwajah Baharu

papar berkaitan - pada 14/6/2023 - jumlah : 255 hits
KUANTAN Selepas lebih 30 tahun Dewan Persatuan Badminton Pahang di Indera Mahkota di sini kini berwajah baharu setelah kerja menukar karpet dan lampu di situ siap sepenuhnya pada 31 Mei lalu Presiden Persatuan Badminton Pahang Tengku Aidy A...
Nuviton Senjata Rahsia Untuk Lelaki Mencari Stamina Ditingkatkan Selepas 30 Tahun

Nuviton Senjata Rahsia Untuk Lelaki Mencari Stamina Ditingkatkan Selepas 30 Tahun

papar berkaitan - pada 14/6/2023 - jumlah : 141 hits
Adakah anda seorang lelaki yang mengalami penurunan stamina selepas umur 30 tahun Jika ya jangan risau Anda berada di tempat yang betul Dalam artikel ini kami akan meneroka senjata rahsia yang boleh membantu meningkatkan stamina anda selepa...
Masuk Matrikulasi Selepas Spm

Masuk Matrikulasi Selepas Spm

papar berkaitan - pada 13/6/2023 - jumlah : 240 hits
Tahniah kepada adik adik ehhh ke anak anak yang telah mendapat result SPM keputusan macam mana pun bersyukur dan ambil pengalaman ini untuk lebih maju ke hadapan Ke mana selepas SPM masuk Asasi ke A level ke Matrikulasi ke atau Diploma atau...
Ibu Kanak Kanak Diselamatkan Di Hutan Amazon Bertahan 4 Hari Selepas Kemalangan

Ibu Kanak Kanak Diselamatkan Di Hutan Amazon Bertahan 4 Hari Selepas Kemalangan

papar berkaitan - pada 12/6/2023 - jumlah : 180 hits
Ibu kanak kanak diselamatkan di hutan Amazon bertahan 4 hari selepas kemalangan nbsp Dikemas kini 30 minit yang lalu Diterbi
Aktiviti Membakar 500 Kalori Jangan Marah Ibu Tidur Selepas Menyusukan Anak

Aktiviti Membakar 500 Kalori Jangan Marah Ibu Tidur Selepas Menyusukan Anak

papar berkaitan - pada 11/6/2023 - jumlah : 137 hits
Aktiviti menyusu badan merupakan antara kaedah bonding terbaik antara ibu dan bayi Ketika menyusu badanlah rembesan hormon terjadi yang dapat mengeratkan hubungan istimewa antara ibu dan bayi Walaupun menyusu nampak mudah tapi hakikatnya ya...
Lelaki Jumpa Beg Plastik Dipenuhi Duit Kertas Mencecah Nilai 4 Angka Apa Yang Jadi Selepas Itu Mengejutkan Ramai Orang

Lelaki Jumpa Beg Plastik Dipenuhi Duit Kertas Mencecah Nilai 4 Angka Apa Yang Jadi Selepas Itu Mengejutkan Ramai Orang

papar berkaitan - pada 17/6/2023 - jumlah : 169 hits
Lelaki jumpa beg plastik dipenuhi duit kertas mencecah nilai 4 angka apa yang jadi selepas itu mengejutkan ramai orang REZEKI datang bergolek mahupun duit terpijak dapat digambarkan apabila menemui sejumlah wang tanpa disangka sangka Bak ka...
Nikmati Kopi Lovns Dengan Cawan Berinsulasi Ais Pertama Dunia

Earth Symphony Green Cirque Fest 2024 A First Of Its Kind Eco Circus Celebrating Sustainability In Southeast Asia

Guangzhou Metro Dan Makan Di Restoran Halal Depan Masjid Huaisheng Guangzhou

Transit Oriented Developments The Way Forward

Telemovie Cik Petir Putrajaya Lakonan Nabila Razali

Zaman Sekarang Rakam Dulu Baru Tolong

12 Waktu Paling Mustajab Untuk Doa Mudah Dikabulkan

Mpox Vaccination Kicks Off In Drc After 859 Deaths This Year


echo '';
Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Mr Hiiragi s Homeroom Yang Diadaptasi Ke Siri Malaysia Kelas Tahanan Cikgu Hiragi

5 Bukti Jelas Bagaimana Teknologi Moden Buat Kita Tak Reti Berfikir

10 Fakta Drama Berepisod Kelas Tahanan Cikgu Hiragi Adaptasi Mr Hiiragi s Homeroom Astro Ria Sooka Fakta Yang Ramai Tak Tahu

5 Isu Utama Pelajar Genius Usia Muda Masuk Universiti Awal

Resepi Sup Ayam Thai Paling Menarik dan Senang Dibuat Rasa Sekali Pasti Terpikat


Kebaikan Halia Hingga Ke Akarnya

An Extravagant And Cosy Experience In The Golden Lounge Kuala Lumpur Airport

When Is Deepavali 2024 School Holidays

Bersedih Perkara Yang Kamu Tak Boleh Buat Apa Apa Adalah Satu Kebodohan Menipu Diri

Pisang Goreng Pontianak Lezatnya Kuliner Khas Yang Menggugah Selera

Stok Lauk