The X Factor Pertandingan Muzik Acara Yahudi Cuci Otak



CUCI otak Yahudi dalam filem-filem hiburan. Sambungan.. Yang ke..

Enam:
Acara Pertandingan Muzik “the X-Factor”Kini, bagaimana penyebaran simbol-simbol Freemasonry Yahudi dan Illuminati di media-media massa di alam Melayu atau Asia Tenggara?

Contohnya di Indonesia, negara jiran kita, negara umat Islam terbesar di dunia yang tanahnya sangat subur. Sesubur tanahnya, subur pula berbagai pengaruh kebudayaan dan ideologi dari Barat sampai Timur; diserap tanpa filter oleh penduduknya. Tidak sedikit dari kalangan Muslimin turut serta memeriahkan pertandingan muzik “the X-Factor” yang dipromosikan oleh salah satu stesyen tvnya.

Rasulullah SAW diriwayatkan oleh Al Imaam Al Bukhoory dalam Shohihnya no: 5268, dari Shohabat Abu Maalik Al Asy’ary رضي الله عنه sebagai berikut:لَيَكُونَنَّ مِنْ أُمَّتِي أَقْوَامٌ يَسْتَحِلُّونَ الْحِرَ وَالْحَرِيرَ وَالْخَمْرَ وَالْمَعَازِفَErtinya:“Akan dijadikan halal oleh ummatku emas, sutera, khamr dan Al Ma’aazif.”
Al Imam Ibnu Hajar Al Asqolaany رحمه الله dalam Kitabnya Fathul Baari, yang merupakan penjelas dari Kitab Shohih Imam Al Bukhory, menyatakan bahawa yang dimaksud dengan kata “Al Ma’aazif” dalam Hadits ini adalah..
Alat-alat Lahwun, yakni sesuatu yang tidak berfaedah dalam pandangan Syar’ie  atau dalam pandangan Wahyu.Dan dikatakan juga bahawa makna lain dari “Al Ma’aazif” adalah Aswat ‘ala Malahi, iaitu suara yang tidak ada faedahnya atau tidak terpuji.Makna ketiga, adalah: Duf (rebana) dan selainnya yang dipukul, yang selanjutnya dikenal sebagai Nyanyian.Dalam bahasa Arab, kalau orang mendengar kata ‘Aazif, maka ertinya adalah: Alat muzik dan penyanyinya.“Akan dijadikan halal oleh ummatku…..”sebagaimana dikatakan dalam Hadits Shohih diatas itu menjelaskan bahawa dahulunya di masa Rosulullah صلى الله عليه وسلم Al Ma’aazif (muzik, alat musik) itu adalah Haram; namun ummat Islam di zaman kita inilah yang menganggapnya halal.Dampak buruk nyanyian, menyanyi dan alat muzik ini pun telah disampaikan pula oleh salah seorang Shohabat Rosulullah صلى الله عليه وسلم, yakni ‘Abdullah bin Mas’uud رضي الله عنه, dalam Kitab “As Sunnanul Kubro” sebagaimana diriwayatkan oleh Al Imaam Al Baihaqy رحمه الله berikut ini:عَنِ ابْنِ مَسْعُودٍ قَالَ : الْغِنَاءُ يُنْبِتُ النِّفَاقَ فِى الْقَلْبِ كَمَا يُنْبِتُ الْمَاءُ الزَّرْعَ وَالذِّكْرُ يُنْبِتُ الإِيمَانَ فِى الْقَلْبِ كَمَا يُنْبِتُ الْمَاءُ الزَّرْعَErtinya:Berkata ‘Abdullah bin Mas’uud رضي الله عنه:“Menyanyi itu menumbuhkan kemunafikan dalam hati sebagaimana air menumbuhkan tanam-tanaman; dan dzikir itu menumbuhkan iman dalam hati sebagaimana air menumbuhkan tanam-tanaman.”

Berbalik kepada acara pertandingan muzik “the X-Factor” ini, aslinya diciptakan oleh Simon Cowell (seorang keturunan Yahudi dari Inggeris) dan diproduksi oleh perusahaannya bernama:SYCOtv. Acara ini telah tersebar keseluruh dunia, tidak hanya di negeri aslinya iaitu:Inggeris, tetapi juga ke 42 negara lain termasuk Indonesia. Selain berkecimpung dalam “the X-Factor Show”, Simon Cowell berpengalaman sebagai juri pada acara “Pop Idol” dan “American Idol”.(sumber: http://en.wikipedia.org/wiki/The_X_Factor_%28TV_series%29,http://en.wikipedia.org/wiki/Simon_Cowell)

Simon Cowell sendiri oleh media Barat adalah sebagai anggota Freemasonry Yahudi, sebagaimana faktanya terungkap dari jetski berlogo Masonik Jangka dan Kompas yang dikendarainya (sumber: http://www.davidicke.com/forum/showthread.php?t=174355)
Tidak hanya itu, simbol “X” ataupun “XXX” erat kaitannya dengan okultisme / sihir. Dalam situs Barat www.whale.to dijelaskan tentang simbol “X” tersebut sebagai berikut:“X adalah suatu simbol kuno untuk (melambangkan) perubahan atau transformasi... sudah lama dikaitkan dengan seni renaisans pada abad pertengahan dengan kedatangan Mesias (– maksudnya: Al Masih Ad Dajjal –pent.) yang akan menjadikan segala sesuatunya menjadi baru.” — (Jim Tresner, 33 °, the Scottish Rite Journal).
“Secara sederhana makna X bagi kaum Illuminati & Mason adalah: Inilah tanda Osiris, Dewa Matahari (dewa tertinggi bangsa Mesir)…” — (Texe Marrs, the Dark Majesty)

Tanda atau huruf X, memiliki sejarah panjang digunakan dalam paganisme kuno,seperti Yudaisme, atau dalam Freemasonry, dan para penganut okultisme. Pimpinan Illuminati menggunanya sampai hari ini untuk melambangkan fenomena penting dan menandai peristiwa-peristiwa tertentu….Namrud, yang dilahirkan pada 25 Desember (hari Sabbat tertinggi dari kaum Babylonia), adalah pendiri Babylon dan kota Niniveh. Dalam sejarah ummat manusia, Namrud tiada bandingnya sebagai simbol kejahatan dan praktek penyembahan syaitan. Dia dinyatakan sebagai pendiri Freemasonry serta pembangun menara Babylon yang legendaris, menyimpang dari kehendak Allah. Dalam literatur Talmud, ia tercatat sebagai: “dia yang membuat semua orang memberontak melawan Allah” (Pes. 94B). 

Dalam legenda Midrash diceritakan bahawa ketika Namrud diberi khabar tentang kelahiran Nabi Ibrahim, maka ia memerintahkan semua anak lelaki untuk dibunuh, bagi memastikan musnahnya Nabi Ibrohim. Nabi Ibrohim bersembunyi disebuah gua, tetapi dalam kehidupannya kelak ia bertemu dengan Namrud, yang kemudian memerintahnya menyembah api. Nabi Ibrohim menolak sehingga ia dilemparkan ke dalam api.Simbol legendaris untuk Namrud adalah “X”. Penggunaan simbol ini selalu menunjukkan sihir…” (sumber: http://www.whale.to/b/x_h.html,http://www.whale.to/c/nimrod.html)Gerakan tangan bersilang membentuk tanda “X” pun boleh ditemui pada pose Fir’aun, tokoh yang banyak diagungkan oleh para kelompok penyembah syaitan antara lain Freemasonry.
Is Simon Cowell (the creator of “the X-Factor” TV show) a Freemason? Possibly… Look at the Masonic Square and Compass on his jet ski; and his X-hand sign which has similarity with Pharaohs’ (Apakah Simon Cowell – pencipta acara TV “the X-Factor” – seorang Freemason? Bisa jadi… Lihatlah simbol Jangka & Kompas khas Freemasonry pada jet-ski yang dikendarainya; dan simbol tangan-X darinya yang memiliki keserupaan dengan pose tangan Fir’aun) Catatan: untuk keperluan pembuktian fakta dokumentasi, maka bagian wajah pada foto ini tidak disamarkan.

(IH) Bersambung..


Lihat sebelum ini..E Buku IH-122: Cuci Otak Yahudi..


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.ibnuhasyim.com/2018/12/the-x-factor-pertandingan-muzik-acara.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Simon Cowell Membuat Tanding Bakat The X Factor Mendunia

Simon Cowell Membuat Tanding Bakat The X Factor Mendunia

papar berkaitan - pada 30/12/2018 - jumlah : 234 hits
DIADAPTASI lebih daripada 40 buah negara di dunia membuat The X Factor Dilaporkan pelopor X Factor Indonesia telah menjadikannya sebagai salah satu pertandingan nyanyian terbesar di dunia yang dilahirkan dari penciptaan King Television Simo...
Video Ahli Muzik Mainkan Gitarnya Ketika Jalani Pembedahan Tumor Otak

Video Ahli Muzik Mainkan Gitarnya Ketika Jalani Pembedahan Tumor Otak

papar berkaitan - pada 24/12/2018 - jumlah : 381 hits
23 Disember 2018 Foto Reuters JOHANNESBURG Ahli muzik Jazz dari Afrika Selatan Musa Manzini melakukan pertunjukkan yang luar biasa ketika dia memainkan gitarnya ketika doktor membedah otaknyaAhli muzik itu merangkap pensyarah universiti sed...
Komik Filem Kartun Jepun Cuci Otak

Komik Filem Kartun Jepun Cuci Otak

papar berkaitan - pada 18/12/2018 - jumlah : 686 hits
Tidak ini bukan komik kartun Jepun tapi kartun Merdeka Malaysia Gambar hiasan sahaja Sejauh mana kartun Malaysia ada kaitan dengan Yahudi sila ikuti penjelasan sambungan artikel ini CUCI otak Yahudi dalam filem filem hiburan Satu filem Harr...
Bukan Dua Jari Gerindra Sebut Anies Acungkan Logo The Jak

Bukan Dua Jari Gerindra Sebut Anies Acungkan Logo The Jak

papar berkaitan - pada 18/12/2018 - jumlah : 206 hits
Anies sama sekali tidak melakukan kampanye di acara tersebut Mantan Mendikbud itu hanya mendoakan agar mantan rekan duetnya yakni Sandiaga Uno kembali sukses
Backing Rafizi For No 2 Was The Best Choice Nurul

Backing Rafizi For No 2 Was The Best Choice Nurul

papar berkaitan - pada 18/12/2018 - jumlah : 432 hits
It has been an open secret that Rafizi Ramli and Nurul Izzah are part of the same faction which is opposed to PKR deputy president Azmin Ali However neither of them have confirmed this until now Nurul made her alliance crystal clear this ev...
Challenging The Conventional What Is Holding Back The Mass Production Of Electric Cars

Challenging The Conventional What Is Holding Back The Mass Production Of Electric Cars

papar berkaitan - pada 18/12/2018 - jumlah : 262 hits
Electric cars are seen as the eco friendly alternative to conventional cars that run on fossil fuels However their limited production means that the automotive industry is yet to enjoy these benefits Electric cars have over standard gasolin...
The Best French Toast Recipe

The Best French Toast Recipe

papar berkaitan - pada 18/12/2018 - jumlah : 319 hits
Fluffy and tender on the inside and golden crisp on the outside this is the best French Toast we ve tasted during our trip to Japan last summer I ve re created this amazing French toast by following the chef s recipe Make it this weekend fo...
The Wars To Come Nurul Izzah Pkr And Bersatu

The Wars To Come Nurul Izzah Pkr And Bersatu

papar berkaitan - pada 18/12/2018 - jumlah : 253 hits
Nathaniel Tan Malaysiakini Firstly deepest condolences to the family of Muhammad Adib Mohd Kassim He died a true Malaysian hero Beside such nobility and sacrifice our political squabbles seem somewhat petty and childish Nurul Izzah Anwar s ...
Ph Must Safeguard Its Voter Base To Land Second Term For Anwar Says Analyst

Honor Pad 9 Tablet Terbaik Untuk Berhibur Dan Kerja Mula Dijual Seluruh Negara Pada 28 Mac

Tetaplah Beriadah Di Bulan Ramadan

Perumahan Izara Bayu Sutera Kediaman Idaman Tepi Tasik Dengan Ciri Smart Home

8 Resepi Air Balang Viral Di Bazar Ramadhan

Lirik Lagu Raya Mana Nabila Razali

Diet If Yang Berkesan Menurut Pakar

Sesi Tukar Duit Raya Di Maybank



Koleksi 15 Lagu Hari Raya Terbaru Yang Meriahkan Aidilfitri 2024 Bakal Evergreen Bak Lagu Lama

6 Pantang Larang Penting Kalau Nak Selamat di Sekolah Asrama

Info Dan Sinopsis Filem 19 Puasa Playboys Of Plastik Hitam Astro First

Casimir Zeglen Paderi Yang Mencipta Jaket Kalis Peluru

Biodata Mohammad Rifdean Masdor Atlet Muay Thai Malaysia Yang Gegarkan One Championship Seangkatan Johan Ghazali Jojo


15 Easter Garland Designs To String Along The Spring Festivities

Hallway Wall Art Mockup For A Sophisticated Look

Do You Know About Kuda Kepang Dance

Cukai Perkhidmatan 8 Hanya Ke Atas Golongan Berkemampuan

300 Extra Padu Registration Counters Opened

Nadma Remaining Water Storage Reserves In Four Dams In Johor Penang And Kedah At Critical Level