Simon Cowell Membuat Tanding Bakat The X Factor Mendunia



DIADAPTASI lebih daripada 40 buah negara di dunia membuat The X Factor. Dilaporkan, pelopor X Factor Indonesia, telah menjadikannya sebagai salah satu pertandingan nyanyian terbesar di dunia.. yang dilahirkan dari penciptaan King Television, Simon Cowell. 

Pertandingan muzik “the X-Factor” ini, aslinya diciptakan oleh Simon Cowell, seorang keturunan Yahudi dari Inggeris, dan diproduksi oleh perusahaannya bernama:SYCOtv. Acara ini telah tersebar keseluruh dunia, tidak hanya di negeri aslinya iaitu:Inggeris, tetapi juga ke 40an negara lain termasuk Indonesia. 

Selain berkecimpung dalam “the X-Factor Show”, Simon Cowell berpengalaman sebagai juri pada acara “Pop Idol” dan “American Idol”. Simon Cowell sendiri oleh media Barat adalah sebagai anggota Freemasonry Yahudi, sebagaimana faktanya terungkap dari jetski berlogo Masonik Jangka dan Kompas yang dikendarainya (sumber: http://www.davidicke.com/forum/showthread.php?t=174355)


Menurut sejarah, pada akhir tahun 2001 pertandingan bakat pop idol muncul di England. Peraduan ini berbeza dengan pertandingan lain yang sudah wujud. Sebagai contoh, untuk menarik penonton, Pop Idol bergerak di sekitar England untuk mencari bakat baru. 

Bukan sahaja mereka yang mempunyai suara yang menawan, mereka yang mempunyai suara biasa atau tidak boleh menyanyi sama sekali juga ditunjukkan dalam program Pop Idol dengan tujuan menghiburkan penonton. Satu lagi perbezaannya ialah Pop Idol membentangkan juri yang sangat berkebolehan di dunia nyanyian.

Seperti pengeluar muzik Pete Waterman, Simon Cowell - pada masa itu berkhidmat sebagai Artis dan Repertoire di Sony Music Entertainment.. Terkenal dengan komen tajamnya yang cenderung kejam, dan promotor penyanyi dan penyanyi radio Nicki Chapman, Neil "Dr." Fox.

Walau bagaimanapun, apa yang membezakan Pop Idol dari pertandingan terdahulu adalah penentuan pemenang pertandingan yang sepenuhnya di tangan penonton. Penonton boleh menentukan pemenang pertandingan dengan mengundi melalui panggilan telefon dan juga melalui laman web. Hanya selepas musim kedua menggunakan suara melalui mesej ringkas. 
The X-Factor
Rancangan TV
79% menyukai rancangan TV iniPengguna Google






Hakim: Simon Cowell, Sharon Osbourne, Louis Walsh, LAGI Sohor kiniEpisod pertama: 4 September 2004Rangkaian: ITV, ITV2, Virgin Media OneDipersembahkan oleh: Kate Thornton, Dermot O'Leary, Caroline Flack,Olly MursBarisan pelakon: Simon Cowell, Cheryl Cole, Louis Tomlinson, Video



2:56
FESTIVE Final Group Performance On The X Factor UK! | X Factor ...

X Factor Global
YouTube - 2 hari yang lalu


1:49
Baby Shark on the X Factor Final | Final | The X Factor UK 2018

The X Factor UK
YouTube - 3 Dis 2018Hasil carian webFormat peraduan baru menjadikan pelopor popular American Idol.
Selepas musim kedua, Pop Idol berada di hujung minggu. Alasannya, Simon memilih untuk memberi tumpuan kepada acara serupa dalam kerjayanya, The X Factor. Simon, yang kini dijuluki King of Television kerana dia sering membuat program televisyen yang berjaya, memutuskan untuk membuat The X Factor kerana dia mahu mengadakan pertandingan nyanyian bahawa dia mempunyai hak untuk menyiarkannya. 

Nama Simon The X Factor telah dipilih kerana dia ingin menarik para peserta yang mempunyai "sesuatu yang belum ditakrifkan", yang menjadikan seseorang menjadi bintang. Program ini dihasilkan oleh Thames (dimiliki oleh FremantleMedia) dan SYCOtv, rumah produksi Simon, dan disiarkan di rangkaian televisyen ITV.

Walaupun "serupa", pembungkusan The X Factor berbeza daripada Pop Idol. Di The X Factor, peserta penyanyi dimasukkan ke dalam beberapa kategori. Pada musim pertamanya, The X Factor memaparkan peserta terbahagi kepada 3 kategori: kategori penyanyi solo berusia 16-24, penyanyi solo lebih dari 25 tahun, dan kategori kumpulan atau duet. 

Dalam perjalanannya, pembahagian kategori ini terus berubah. Menariknya, di The X Factor, hakim tidak hanya ditugaskan menilai suara para peserta tetapi juga bertindak sebagai mentor.
Sejak ditayangkan pertama kali pada bulan September 2004, The X Factor dengan serta-merta menarik perhatian masyarakat awam. Hampir setiap musim persembahan ini dilihat oleh kira-kira 10 juta penonton. 

Puncak itu berlaku pada musim keenam. Pada musim itu terdapat sekitar 200 ribu peserta yang mengikuti ujian. Semasa di pusingan akhir terdapat sekitar 19.7 juta penonton, dengan bahagian sekitar 63.2 peratus, yang melirik pada pameran ini. Merekodkan terdapat 10 juta undi yang memasuki akhir musim keenam yang menimbulkan Joe McElderry sebagai pemenang. 

Rekod ini membuat The X Factor disenaraikan sebagai acara pertandingan muzik terbesar di Eropah. Sehingga kini, The X Factor UK telah memasuki 9 musim. Pemenang masing-masing menerima kontrak rekod bernilai 1 juta pound dengan Syco Music, sebuah syarikat rekod yang dimiliki oleh Simon yang dikaitkan dengan Sony Music Entertainment. 

Dalam 9 musim, The X Factor UK juga menyumbang kepada dunia muzik. Pertunjukan itu menghasilkan penyanyi rekaman yang agak berjaya seperti Leona Lewis dan juga sensasi pop terkini, One Direction. Kejayaan di England membuat persembahan ini disesuaikan di pelbagai negara. Pada tahun 2005, Australia mengadakan acara yang sama. 

Malangnya, kerana penarafan itu tidak memuaskan, The X Factor Australia telah dibuang kerja. Hanya lima tahun kemudian program itu kembali ke udara. Itali juga menyesuaikan rancangan ini pada tahun 2008. Di sana, program ini telah berlangsung selama 6 musim dan menghasilkan penyanyi terkenal seperti Giusy Ferreri, dan Marco Mengoni. 

Bukan sahaja di Eropah dan Australia, pertunjukan ini juga disesuaikan dengan negara-negara di Afrika dan banyak negara di rantau Asia, termasuk Indonesia. Di sini program yang disiarkan di saluran RCTI baru sahaja memasuki musim debutnya.
Ini pun ada kaitan dengan Yahudi..Bruneian singer Fakhrul Razi's 2016 Bollywood video goes viral, earning him praise around region.
(IH) Bersambung..


Lihat sebelum ini..
E Buku IH-122: Cuci Otak Yahudi..


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.ibnuhasyim.com/2018/12/simon-cowell-membuat-tanding-bakat-x.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
The X Factor Pertandingan Muzik Acara Yahudi Cuci Otak

The X Factor Pertandingan Muzik Acara Yahudi Cuci Otak

papar berkaitan - pada 29/12/2018 - jumlah : 325 hits
CUCI otak Yahudi dalam filem filem hiburan Sambungan Yang ke Enam Acara Pertandingan Muzik the X Factor Kini bagaimana penyebaran simbol simbol Freemasonry Yahudi dan Illuminati di media media massa di alam Melayu atau Asia Tenggara Contohn...
15 Awesome Shabby Chic Entry Designs That Are Out Of The Box

15 Awesome Shabby Chic Entry Designs That Are Out Of The Box

papar berkaitan - pada 24/12/2018 - jumlah : 343 hits
Do you find yourself in a dilemma for the style that you want your home to be with your new renovation If you are thinking between the traditional French country and farmhouse looks what you The post appeared first on
Revealed The Top 10 Custom Motorcycles Of 2018

Revealed The Top 10 Custom Motorcycles Of 2018

papar berkaitan - pada 24/12/2018 - jumlah : 598 hits
What a year it s been for the custom scene With so many great bikes crossing our radar it s almost impossible to pick out any personal favorites So it s just as well that our annual Bike Of The Year roundup is purely data driven It s based ...
Adib Post Mortem Where Are The Suspects

Adib Post Mortem Where Are The Suspects

papar berkaitan - pada 23/12/2018 - jumlah : 424 hits
As we all know Allahyarham Adib fought for his life about 3 weeks before succumbing to his injuries Al Fatihah Initially we were told that Allahyarham suffered from broken ribs punctured lungs internal injuries bruises chest abdomen I think...
Lirik Lagu The Brandals Retorika

Lirik Lagu The Brandals Retorika

papar berkaitan - pada 23/12/2018 - jumlah : 519 hits
Lirik Lagu The Brandals Retorika Terbaru Lirik Lagu Retorika oleh The Brandals Lirik lagu Lengkap Retorika The Brandals Terbaru 2018 Lirik Lagu The Brandals Retorika Lirik Lagu The Brandals Retorika Song Title Retorika Artist Singer The Bra...
Harapan Gov T Must Unveil The Roadmap Of Its Reform Agendas

Harapan Gov T Must Unveil The Roadmap Of Its Reform Agendas

papar berkaitan - pada 23/12/2018 - jumlah : 364 hits
I fully support Lim Kit Siang s recent remark which stressed that DAP will never become MCA 2 0 and will be determined to push forward and implement reform agendas in order to build a New Malaysia Lim said recently that DAP leaders are in g...
Putting Youth Mental Health On The Agenda

Putting Youth Mental Health On The Agenda

papar berkaitan - pada 23/12/2018 - jumlah : 210 hits
Adolescence that unique halcyon phase of a young person s life is characterised by change and transition These are years of encountering new experiences building social skills and learning to handle challenges independently It is during ado...
The Chinese Needed Malaya Malaya Did Not Need The Chinese

The Chinese Needed Malaya Malaya Did Not Need The Chinese

papar berkaitan - pada 24/12/2018 - jumlah : 246 hits
Raja Sara Petra It irritates me like hell to read the comments in the social media that the Malays would still be living in trees and would still be eating tapioca if the Chinese had not come to Malaya in the 1800s to help develop the count...
Replacing The Hindu Temple Crisis With Celebrating Christmas Controversy

Replacing The Hindu Temple Crisis With Celebrating Christmas Controversy

papar berkaitan - pada 24/12/2018 - jumlah : 232 hits
That is also how Islam views this matter And people like Kit Siang should not turn this into a Muslim versus Christian matter because the Muslims and the Christians have been fighting for 1 000 years and they do not need a kafir to pour oil...
Towards More Comprehensive Pension Reform

Polis Jerman Sita Bugatti Rare Dalam Siasatan Berkait 1mdb

Makanan Perlis Paling Popular

Panduan Produk Kesihatan

Kerana Wanita Melintas Penunggang Motosikal Berkuasa Tinggi Maut

Tafsir Mimpi Gajah

How Much Longer For Mou On Allocations For Opposition Mps Says Syed Saddiq

Ask Your Idol About Ops Lalang Don T Be A Hypocrite Fahmi To Saddiq



Info Dan Sinopsis Restu Drama Melayu Berepisod Platform Online iQIYI Malaysia

10 Istilah Hampir Serupa Bahasa Inggeris Yang Kita Keliru Penggunaannya

5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi


Essential Guide To Safe Well Water Maintenance

Drama Dia Pria Terhebat

Jambu Batu Kandungan Nutrisi Dan Manfaatnya Untuk Kesihatan

Heidi Moru Aku Ada Chord

Oliva Helmin Feat Kelvin Tunggu Tunggu Chord

Ada 3 Dituduh Bid Ah Padahal Tidak Bid Ah By Dr Hm Rakib S H M Ag