Komik Filem Kartun Jepun Cuci Otak



Tidak, ini bukan komik/kartun Jepun, tapi kartun Merdeka Malaysia. Gambar hiasan sahaja. Sejauh mana kartun Malaysia ada kaitan dengan Yahudi, sila ikuti penjelasan sambungan artikel ini..

CUCI otak Yahudi dalam filem-filem hiburan.. Satu, filem 'Harry Porter. Dua, filem “2012 The End of The World”. Tiga, filem kartun. Empat: Simbol Yahudi “Vulcan Salute” dalam filem “Startrek” dan..
 

Lima: 
Komik Dan Filem Kartun Jepun. “Yu-Gi-Oh!” dan “Naruto” Apakah hanya filem-filem Barat saja yang penuh dengan simbol-simbol Freemasonry Yahudi? Tidak juga. 

Filem-filem kartun dan komik asal Jepun pun tidak lepas dari simbol-simbol mereka, contohnya adalah filem kartun “Yu-Gi-Oh!” dan “Naruto” berikut ini.


“Yu-Gi-Oh!” adalah tokoh fiksyen komik Jepun yang diciptakan oleh Kazuki Takahashi, yang produknya kemudian berkembang ke dalam berbagai bentuk seperti permainan kartu, playstation, dan sebagainya.
Occult symbols in “Yu-Gi-Oh!” Japanese cartoon movie, playstation and card games. Perhatikan simbol Piramida dan Mata Horus muncul dalam berbagai adegan.Kemudian perhatikan pula di dahi salah satu tokoh dalam komik ini bernama “Alister”,yang tergambar simbol sihir “Unicursal Hexagram”. Sebuah simbol serupa dengan yang terdapat pada buku penyihir terkenal Inggeris Aleister Crowley (1875-1947 M). 

Aleister Crowley sendiri populer dengan kelompok okultisnya yakni the Ordo Templi Orientis, sebuah kelompok sihir yang banyak terpengaruh oleh Freemasonry dan Illuminati.
 Unicursal Hexagram(sumber: http://mureo.com/news/yugioh-occult-symbolisme-and-aleister.html)

Manga atau komik Jepun “Naruto” adalah karya Masashi Kishimoto. Manga “Naruto” bercerita mengenai kehidupan tokoh utamanya yakni Naruto Uzumaki, seorang ninja remaja yang lincah, hiperaktif, dan ambisius... Serta petualangannya dalam mewujudkan keinginannya untuk mendapatkan gelar “Hokage”, ninja terkuat di desanya.

Pembuat komik, Masashi Kishimoto, lahir di Prefektur Okayama, Jepun (1974). Ia mula mengembangkan bakatnya sejak usia sekolah rendah. Masashi Kishimoto menjadi mangaka terkenal semenjak karyanya “Naruto” sukses besar baik di Jepun sendiri ataupun di negara-negara lain. Pada tahun 1999, “Naruto” pertama kali dipublikasikan di majalah “Shounen Jump” edisi ke-43 dan kemudian serial animasinya diproduksi oleh Studio Pierrotdan Aniplex.

Majalah yang disiarkan secara perdana di Jepun oleh jaringan TV Tokyo dan juga oleh jaringan tv satelit khusus animasi, Animax, pada 3 Oktober 2002 sampai sekarang. Seri pertama terdiri atas 9 musim. Musim pertama dari siri kedua mulai ditayangkan pada tanggal 15 Februari 2007.Saudara kembar Masashi Kishimoto, yakni: Seishi Kishimoto juga merupakan seniman manga dengan karyanya yang terkenal “666 Satan”.

Apabila diteliti, tidak hanya dalam komik Seishi Kishimoto judulnya secara jelas mencantumkan angka “666”, merupakan angka yang sering digunakan oleh kelompok penyembah syaian. Namun dalam komik “Naruto” pun angka tersebut muncul beserta simbol-simbol lain yang seringkali digunakan oleh kelompok Freemasonry & Illuminati. Yakni simbol Hexagram (bintang Daud), simbol “Mata Satu”, dan lain-lain. 

Adakah hubungan antara Seishi Kishimoto dan saudara kembarnya Masashi Kishimoto, dengan kelompok Freemasonry &Illuminati? Wallahu a’lam. Yang tidak dapat ditolak adalah pengaruh simbol-simbol Freemasonry Yahudi & Illuminati adalah terdapat didalam komik karya mereka.


Manga “666 Satan” karya Seishi Kisimoto, dan “Naruto” karya Masashi KisimotoDalam manga ini, dikisahkan tentang sebuah kelompok antagonis bernama “Akatsuki”, yang beranggotakan 10 orang kriminal berjubah hitam (– jubah hitam adalah jubah khas kelompok penyembah syaitan – pen.) yang ditakuti kerana kekuatan dan tabiat mereka yang buruk. 

Akatsuki memiliki tujuan untuk menguasai dunia dengan kekuasaan yang mutlak. Hal ini mengingatkan kita akan Freemasonry yang bertujuan untuk membentuk kekuasaan tunggal “New World Order” dibawah pimpinan mereka.

Salah satu tokoh Akatsuki bernama: Tobi / Uchiha Madara (ia juga seorang pengasas klan Uchiha), dikisahkan sebagai seorang ninja yang telah hidup dari zaman dahulu dan dikatakan memiliki kehidupan kekal abadi. 

Dia juga buta pada mata kirinya dan merupakan dalang dibalik semua keburukan dengan memanipulasi pikiran, kebohongan serta menimbulkan fitnah luar biasa sehingga memunculkan peperangan dikalangan dunia ninja. Tobi memakai topeng aneh yang menutupi seluruh wajahnya, sehingga hanya mata kanannya saja yang terlihat.Bukankah tokoh ini karakternya mirip dengan Al Masiih Ad Dajjal ? Hanya bedanya Tobi / Uchiha Madara adalah buta pada mata kirinya; sedangkan Al Masiih Ad Dajjal itu buta di mata sebelah kanannya.Rasulullah صلى الله عليه وسلم bersabda dalam Sunnan Abu Daawud no: 4322 dishohihkan oleh Syaikh Nashiruddin Al Albaany dalam Kitab “Misykatul Mashoobih” no: 5485, dari Shohabat ‘Ubaadah Ibnu Shommit رضي الله عنه :إِنِّى قَدْ حَدَّثْتُكُمْ عَنِ الدَّجَّالِ حَتَّى خَشِيتُ أَنْ لاَ تَعْقِلُوا إِنَّ مَسِيحَ الدَّجَّالِ رَجُلٌ قَصِيرٌ أَفْحَجُ جَعْدٌ أَعْوَرُ مَطْمُوسُ الْعَيْنِ لَيْسَ بِنَاتِئَةٍ وَلاَ جَحْرَاءَ فَإِنْ أُلْبِسَ عَلَيْكُمْ فَاعْلَمُوا أَنَّ رَبَّكُمْ لَيْسَ بِأَعْوَرَErtinya:“Aku akan beritakan kepada kamu tentang Dajjal, tetapi aku bimbang kamu tidak dapat mencerna dengan akal kamu. Sesungguhnya Al Masiih atau Dajjal itu seorang yang berbadan pendek gemuk, langkahnya jauh, rambutnya keriting, matanya buta,mata sebelah (kanan)-nya terhapus, tidak menonjol sekali dan tidak masuk sekali. Jika kamu tersamarkan, maka ketahuilah bahawa Robb kamu tidak buta sebelah.”

Tobi / Uchiha Madara with his one “666” eye.Dalam manga “Naruto” ini dikisahkan pula bahawa klan Uchiha memiliki jurus mata antara lain Sharingan, Magekyo Sharingan dan Fuumetsu Magekyo Sharingan; yang apabila kita lihat maka jurus mata tersebut adalah membentuk angka “666” dan Heksagram (Bintang Daud) yang merupakan simbol khasnya Freemasonry Yahudi.

Tokoh Juubi, iaitu seekor monster berekor sepuluh (a ten-tailed demon), digambarkan memiliki mata dimana setiap lingkaran matanya membentuk angka “666”, dan terdapat sebanyak 3 lingkaran (bererti 3 kali “666”).Sedangkan tokoh Sasori adalah seorang ninja yang digambarkan memiliki kemampuan untuk mengontrol ratusan boneka manusia; yang mana mengingatkan kita bahawa Freemasonry dan Illuminati itu memiliki keahlian mengontrol orang-orang melalui industri media massa hiburan.

Jurus Mata klan Uchiha bersimbolkan angka 666 dan Bintang Daud (hexagram)
(sumber: http://kanahayakoe.blogspot.com/2011/11/pesan-dan-simbol-satanisme-dalam-manga.html).Demikianlah, lagi-lagi penyebaran simbol-simbol sihir ini ditujukan untuk segmentasi anak-anak dan generasi pemuda. Hal itu menunjukkan betapa mereka menyedari untuk mengontrol fikiran manusia itu yang paling mengena adalah dilakukan sejak usia kecil. Kerana anak-anak kecil itu menyerap informasi, meniru serta menghafalnya dengan cepat. Bayangkan, orang kafir saja mengerti bagaimana untuk mengeksploitasi usia anak-anak untuk menebar pengaruh mereka. 

Maka sangat disayangkan apabila banyak orangtua Muslim di dunia ini yang lupa untuk membekali anak-anaknya dengan hafalan Al Qur’an sejak kecil, padahal di usia kecil itulah anak-anak dapat menghafal Al Qur’an dengan lebih cepat.

Tidak hanya itu saja, suatu perkara yang hendaknya diketahui pula oleh kaum Muslimin adalah menggunakan foto makhluk hidup untuk kepentingan tertentu seperti: dokumentasi,pasport, kad pengenalan, dan sebagainya secara Syari’at adalah boleh. 

Namun menampilkan gambar makhluk hidup / menggambarnya dengan utuh termasuk wajah untuk dipergunakan sebagai sekedar komik (manga) /perkara-perkara yang tidak sesuai, apalagi bertentangan dengan Syari’at; maka untuk hal ini Allah سبحانه وتعالى dan Rasul-Nya صلى الله عليه وسلم telah melarangnya. 

Hal itu sebagaimana diberitakan dalam Hadits Al Imaam Al Bukhoory no: 5951 dan Al Imaam Muslim no: 2108, dari Shohabat ‘Abdullah bin ‘Umar رضي الله عنه, Rosulullah صلى الله عليه وسلم bersabda:الَّذِينَ يَصْنَعُونَ الصُّوَرَ يُعَذَّبُونَ يَوْمَ الْقِيَامَةِ يُقَالُ لَهُمْ أَحْيُوا مَا خَلَقْتُمْArtinya:“Orang-orang yang membuat gambar-gambar, mereka pada hari Kiamat akan diadzab (disiksa). Dikatakan pada mereka, hidupkanlah oleh kamu apa-apa yang kamu ciptakan.”

(IH) Bersambung.


Lihat sebelum ini..E Buku IH-122: Cuci Otak Yahudi..


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.ibnuhasyim.com/2018/12/komik-kartun-jepun-cuci-otak.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Bangladesh Berang Dituding Menteri Myanmar Cuci Otak Rohingya

Bangladesh Berang Dituding Menteri Myanmar Cuci Otak Rohingya

papar berkaitan - pada 7/12/2018 - jumlah : 197 hits
Pemerintah Bangladesh dilaporkan memanggil duta besar Myanmar hari ini untuk mengecam keras komentar tidak bertanggung jawab menteri agama Myanmar tentang muslim Rohingya
Cara Cuci Diffuser Young Living

Cara Cuci Diffuser Young Living

papar berkaitan - pada 17/12/2018 - jumlah : 666 hits
Aku percaya ramai dah kenal dan tahu pasal produk essential oil young living kan Ada yang beli loose essential oil saja dan ada yang beli sekali dengan diffuser Kalau tak silap diffuser YL ni aku beli dah lama sebelum join ahli lagi Aku aga...
Cara Cuci Buah Avocado Tentukan Khasiatnya Pada Bayi Jangan Salah Cuci Ibu

Cara Cuci Buah Avocado Tentukan Khasiatnya Pada Bayi Jangan Salah Cuci Ibu

papar berkaitan - pada 22/12/2018 - jumlah : 500 hits
Buah avocado atau alpukat adalah buah yang popular diberikan pada bayi kerana ia ada lemak baik dan nutrien serba lengkap Ia juga merupakan makanan hebat untuk diberikan pada bayi yang baru mula makan makanan pejal Akan tetapi ramai ibu bap...
Tips Cara Mudah Untuk Cuci Rambut Gaya Salun

Tips Cara Mudah Untuk Cuci Rambut Gaya Salun

papar berkaitan - pada 13/12/2018 - jumlah : 456 hits
AssalamualaikumMesti ramai yang rajin ke salun untuk cuci rambut kan Sebab bila cuci di salun rasa best bila dia dok garu garu kepala kita tu kan Bagi Zati memang layan juga lah kalau cuci rambut kat salun tu kadang kadang rasa nak tidur Ta...
Cuci Seprai Dengan Campuran Ini Agar Selembut Seprai Mahal

Cuci Seprai Dengan Campuran Ini Agar Selembut Seprai Mahal

papar berkaitan - pada 23/12/2018 - jumlah : 171 hits
Cuci seprai dengan campuran ini agar selembut seprai mahal Pakai larutan baking soda dan cuka putih kemudian cuci dengan air panas dan air dingin secara bergantian
5 Tabiat Biasa Yang Sebenarnya Boleh Menjejaskan Otak Dan Mental Kita

5 Tabiat Biasa Yang Sebenarnya Boleh Menjejaskan Otak Dan Mental Kita

papar berkaitan - pada 24/12/2018 - jumlah : 253 hits
Bukan tumor kemalangan atau strok tetapi tabiat buruk yang anda amalkan setiap hari boleh menjejaskan kesihatan otak anda Apakah tabiat buruk tersebut 1 Kurang tidur Jika ada satu tabiat anda ingin amalkan untuk mendapatkan kesihatan tubuh ...
Towards More Comprehensive Pension Reform

Makanan Perlis Paling Popular

Polis Jerman Sita Bugatti Rare Dalam Siasatan Berkait 1mdb

Panduan Produk Kesihatan

Tafsir Mimpi Gajah

Kerana Wanita Melintas Penunggang Motosikal Berkuasa Tinggi Maut

Laporan Bank Dunia Mengeluarkan Isyarat Bahaya Terhadap Sistem Pendidikan Malaysia

Sungai Muda Sempadan Pulau Pinang Kedah



Info Dan Sinopsis Restu Drama Melayu Berepisod Platform Online iQIYI Malaysia

10 Istilah Hampir Serupa Bahasa Inggeris Yang Kita Keliru Penggunaannya

5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi


Lyodra Tak Selalu Memiliki Chord

No Campaign Elements In Kkb Hari Raya Open House Selangor Mb Tells Bersih

Should Stakeholders Sue Bloomberg To Prove 2nd Casino Licence Claim For Johor S Forest City Is Sheer Slander

Essential Guide To Safe Well Water Maintenance

Drama Dia Pria Terhebat

Jambu Batu Kandungan Nutrisi Dan Manfaatnya Untuk Kesihatan