Terselamat Daripada Kluster Sivagangga



“Terselamat” daripada kluster Sivagangga,napoh Jitra Kedah! | Assalamualaikum dan salam sejahtera. Kita masih belum menang! Itu ayat yang terbaik untuk aku guna bagi mengambarkan situasi wabak covid-19 dekat negara kita,Malaysia. Sekarang ini, di antara kluster yang hangat di perkatakan adalah kluster Sivagangga! Berlaku di jitra kedah, betul-betul dekat area kampung aku. Dan kenapa aku kata aku terselamat daripada kluster ini? Ini kisahnya.

Ceritanya syarikat aku bekerja ada buat shutdown selama seminggu. Jadi memang peluang terbaik untuk aku balik kampung. Nak balik daripada selatan ke utara ni memang kena ambil cuti panjang, baru seronok nak balik kan? Tapi entah kenapa aku tak terasa nak balik kampung pun.

Walhal cuti seminggu memang waktu yang paling baik. Mungkin disebabkan aku baru sahaja pulang ke kampung sebelum itu, jadinya aku buat keputusan untuk tidak balik kampung. Mulanya rasa macam tak seronok, yelah, bukan selalu dapat cuti panjang, tapi ye! Setiap yang berlaku pasti ada aturan dan hikmahnya!

Tiba-tiba meletup kes kluster Sivagangga di jitra kedah!

Awal tu, memang dah beredar gambar seorang pemilik restoran. Dengan tag pink di tangan. Yang menandakan pemiliknya perlu kuarantin diri di rumah selama 14 hari. Namun pemilik gagal untuk kuarantin dan berada di tempat awam. Aku tak tahu pun lokasi tersebut di jitra kedah.

Kemudian, tiba-tiba, dalam group telegram MKN, ada disebutkan kluster baharu iaitu kluster Sivagangga di jitra kedah. Sebetulnya di napoh, jitra kedah. Jarak lokasi ini dengan rumah aku Cuma hanya 10 minit sahaja!

Awalnya kes index ini tak tahu pun yang dia ni positif. Sebab waktu sampai ke Malaysia, dia negatif covid 19. Tapi selepas saringan kedua di lakukan, dia disahkan positif. Dan bukan itu sahaja, setakat yang aku tahu harini sudah 20 orang di sahkan positif covid 19 di jitra kedah.

Semuanya adalah kontak rapat dan pengunjung restoran milik kes index. Khabarnya memang ramai pengunjung ke restoran tersebut.

Dan nak di jadikan asbab, jika aku pulang ke kampung dalam masa cuti seminggu tersebut. Aku mungkin kini tidak dibenarkan untuk mula bekerja dan pelbagai ujian yang aku perlu buat untuk pastikan aku benar-benar tiada covid 19!

Leceh memang leceh memandangkan tempat aku bekerja sangat strict dengan wabak ini. Mungkin aku perlu kuarantin diri di rumah memandangkan lokasi rumah aku dengan napoh tu dekat je. Yang paling aku tak suka, kena buat swab test tu!

Apa pun, aku bersyukur, aku tak balik kampung dan boleh bekerja macam biasa. Aku fikir, kalau aku pulang minggu lepas, memang aku kena lalui macam-macam yang pada akhirnya nanti, akan buat aku dan keluarga jadi stress.

Apa pun, aku doakan malah seluruh rakyat Malaysia berdoa agar wabak covid 19 ini berakhir dengan cepat. Dah terlalu banyak nyawa terkorban dan pastinya kita tidak mahu ianya berterusan. Semoga Allah angkat kembali wabak ini dan mengembalikan ketenangan dan kedamaian di bumi ini, aminnnn.



Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.mrejoy.com/2020/08/terselamat-kluster-sivagangga-napoh-jitra-kedah.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Kluster Sivagangga

Kluster Sivagangga

papar berkaitan - pada 3/8/2020 - jumlah : 454 hits
KLUSTER SIVAGANGGA KENYATAAN RASMI KERAJAAN NEGERI KEDAH MENGENAI PELAKSANAAN TEMCOKENYATAAN RASMI KERAJAAN NEGERI KEDAH2 Ogos 20201 YAB Menteri Besar Kedah memutuskan perlaksanaan TEMCO ke atas 4 mukim yang terjejas dengan penyebaran Covid...
Kluster Pui Sivagangga Kajian Sama Ada Virus Adalah Mutasi D614g Diketahui Seminggu Lagi

Kluster Pui Sivagangga Kajian Sama Ada Virus Adalah Mutasi D614g Diketahui Seminggu Lagi

papar berkaitan - pada 11/8/2020 - jumlah : 253 hits
PUTRAJAYA Hasil kajian bagi menentukan sama ada virus daripada Kluster Pesakit Bawah Siasatan Sivagangga adalah mutasi D614G yang berisiko meningkatkan kebolehjangkitan COVID 19 dalam kalangan mereka yang tidak mematuhi prosedur operasi sta...
Kluster Sivagangga Bertambah Kes Baharu

Kluster Sivagangga Bertambah Kes Baharu

papar berkaitan - pada 3/8/2020 - jumlah : 440 hits
Assalamualaikum dan selamat malam kepada semua sahabat sahabat Naim harap semua baik baik belaka bersama keluarga tercinta Pada sedia maklum sebelum ini Naim ada sentuh tentang Kluster Sivagangga ini pada artikel sebelum ini Dan pada hari i...
Kluster Sivagangga 5 Sekolah Tutup Pkp Peningkatan Sasaran Di Kedah

Kluster Sivagangga 5 Sekolah Tutup Pkp Peningkatan Sasaran Di Kedah

papar berkaitan - pada 3/8/2020 - jumlah : 273 hits
Kerajaan Kedah akan melaksanakan Perintah Kawalan Pergerakan Peningkatan Sasaran di empat mukim dalam usaha untuk membendung kluster Sivagangga yang merekodkan 11 kes baru positif Covid 19 hari ini Sementara itu Majlis Keselamatan Negara Ke...
Gara Gara Kluster Sivagangga 4 Mukim Di Kedah Dikenakan Pkpd Ribuan Penduduk Akan Di Swab Test

Gara Gara Kluster Sivagangga 4 Mukim Di Kedah Dikenakan Pkpd Ribuan Penduduk Akan Di Swab Test

papar berkaitan - pada 4/8/2020 - jumlah : 175 hits
Berita Gara gara kluster Sivagangga empat mukim di Kedah dikenakan Perintah Kawalan Pergerakan Diperketatkan secara pentadbiran dengan semua masjid dan rumah ibadat ditutup bagi aktiviti keagamaan termasuk solat Jumaat Selain itu kira kir
Terkini Kluster Sivagangga 425 Orang Telah Disaring 21 Sah Positif Covid 19 Dr Noor Hisham

Terkini Kluster Sivagangga 425 Orang Telah Disaring 21 Sah Positif Covid 19 Dr Noor Hisham

papar berkaitan - pada 4/8/2020 - jumlah : 424 hits
By 3 August 2020Perkembangan terbaharu Kluster Sivagangga di Kubang Pasu Kedah menyaksikan seramai 425 orang telah disaring setakat 12 tengahari ini Daripada jumlah itu 21 kes dikesan positif Covid 19 manakala 362 negatif dan 42 kes masih m...
Kluster Pui Sivagangga Pasar Pagi Malam Tidak Dibenarkan Beroperasi

Kluster Pui Sivagangga Pasar Pagi Malam Tidak Dibenarkan Beroperasi

papar berkaitan - pada 5/8/2020 - jumlah : 306 hits
ALOR SETAR Semua pasar tanpa premis di Kubang Pasu dan Padang Terap seperti pasar pagi dan pasar malam tidak dibenarkan beroperasi sehingga 30 Ogos ini bagi mengekang penularan pandemik Covid 19 Kluster PUI Sivagangga di Kedah Exco Kesihata...
Tahukah Anda Bagaimana Kluster Sivagangga Dapat Nama

Tahukah Anda Bagaimana Kluster Sivagangga Dapat Nama

papar berkaitan - pada 4/8/2020 - jumlah : 640 hits
Tahukah Anda Bagaimana Kluster Sivagangga Dapat Nama Tahukah anda Sivagangga tu adalah nama tempat di India
4 Kawasan Di Kedah Dikenakan Pkpd Secara Pentadbiran Akibat Kluster Sivagangga

4 Kawasan Di Kedah Dikenakan Pkpd Secara Pentadbiran Akibat Kluster Sivagangga

papar berkaitan - pada 4/8/2020 - jumlah : 343 hits
4 kawasan di Kedah dikenakan PKPD secara pentadbiran akibat Kira kira 7 000 penduduk di 4 kawasan di Kedah yang dikaitkan dengan kluster Sivagangga dikenakan perintah kawalan pergerakan diperketatkan secara pentadbiran mulai hari ini hingga...
The Evolution Of Adult Entertainment

Epf Account 3 Can Help Contributors During Emergencies Expert

Menambat Selera Rakyat Malaysia Dengan Kebaikan Berasaskan Tumbuhanterbaharu Dari Nestl

Pm Akan Umum Sspa Terbaik Pernah Diperkenalkan Kerajaan

Work Harder At Communicating Achievements On Reforms Govt Told

Apabila Sang Profesor Datang Melawat

Pemilik Kereta Tertekan Hon Kerana Panik Polis

Cara Guna Cimb Dan Cara Check Status Loan Cimb



10 Istilah Hampir Serupa Bahasa Inggeris Yang Kita Keliru Penggunaannya

5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan


Data Drives Dollars How Competitive Intelligence Optimizes Sales Marketing Roi

Tanya Hadi Mengapa Tak Bantah Akta Laut Wilayah Mb Terengganu Diberitahu

Cabaran Getir Menanti Ph Di Kkb

Nga S Aide Chosen For Kuala Kubu Baharu After Dap Abandoned Hope Of Malay Vote

World Bank Report Says Malaysian Children Not Learning Enough In Schools

Zus Ice Watermelon Latte