Termakan Bisikan Syaitan Mahu Pecahkan Mn Pn Kata Pemimpin Kanan Pas


agendaily.com14/10/2021
Setiausaha Majlis Syura Ulama PAS, Datuk Dr Mohd Khairuddin Aman Razali mengingatkan mengenai suara-suara halus syaitan sentiasa berbisik dan menghasut untuk dirungkaikan kesatuan Muafakat Nasional (MN).

Setiausaha Majlis Syura Ulama PAS, Datuk Dr Mohd Khairuddin Aman Razali mengingatkan akar umbi parti itu dan UMNO mengenai kelompok yang terpengaruh dengan ‘bisikan syaitan’ yang menghasut supaya hubungan perpaduan yang wujud, termasuk dengan Bersatu, pecah.

Mengimbas pembentukan Muafakat Nasional (MN) pada 14 September 2019, beliau berkata perpaduan dua parti itu sekali gus menghapuskan perbalahan orang Melayu Islam di Malaysia sejak 41 tahun lalu.

“Ia detik yang sangat bersejarah. Seterusnya berjaya pula berpadu dengan PBBM (Bersatu) dengan tertubuh Perikatan Nasional.

“Siri-siri perpaduan ini adalah kejayaan umat yang sangat dicemburui oleh musuh. Nikmat kebersamaan dalam Kerajaan Persekutuan hari ini memang benar-dibenar dicemburui musuh.

“Suara-suara halus syaitan sentiasa berbisik dan menghasut untuk dirungkaikan kesatuan ini,” katanya dalam kenyataan hari ini tanpa mengaitkan kelompok mana yang beliau anggap tergoda dengan bisikan syaitan itu.

Namun kenyataan beliau yang dimuat naik dalam Facebook rasminya jam 4.35 petang tadi menyusul beberapa jam setelah media melaporkan mengenai kenyataan Presiden UMNO Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi, bahawa parti itu akan bertanding secara bersendirian dalam Pilihan Raya Negeri (PRN) Melaka.

Zahid dilaporkan berkata UMNO dan Barisan Nasional (BN) tidak akan bekerjasama dengan parti lain, termasuk PAS yang menjadi sekutunya dalam MN atau Bersatu.

Beliau turut menyebut berkaitan pengkhianatan berulang kali terhadap UMNO sewaktu mengulas berkenaan MN, namun tidak memberikan penjelasan lanjut maksud kenyataan itu.

“Oleh kerana MN ini tidak pernah didaftarkan, saya tidak nampak ada cahaya terang untuk MN itu direalisasikan sebagaimana beberapa pilihan raya kecil (PRK) yang pernah diadakan.

“Biarlah UMNO bertanding dengan panji-panji BN secara solo. Dan, insya-Allah rakyat memilih parti yang terbaik,” kata Zahid dalam satu wawancara atas talian, malam tadi.

Mengulas lanjut Khairuddin yang juga Ahli Parlimen Kuala Nerus itu berkata perpaduan yang wujud itu adalah kejayaan besar umat Islam yang perlu dipertahan dan diperkasakan.

“Kepada para pemimpin, lihatlah para penyokong dan pendokong parti di bawah dan di kampung-kampung yang bergembira atas perpaduan ini. Jangan biarkan ia dihancurkan oleh tangan yang berkepentingan duniawi,” katanya


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://wak-labu.blogspot.com/2021/10/termakan-bisikan-syaitan-mahu-pecahkan.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Selepas Dikecam Senator Pas Kata Tak Pukul Rata Drama Korea Banyak Faktor Bunuh Diri

Selepas Dikecam Senator Pas Kata Tak Pukul Rata Drama Korea Banyak Faktor Bunuh Diri

papar berkaitan - pada 15/10/2021 - jumlah : 437 hits
Terdahulu Mohd Apandi Mohamad dikecam warganet dan seorang Ahli Parlimen kerana mendakwa drama dan filem Korea boleh dipersalahkan atas kes bunuh diri dalam kalangan remaja PETALING JAYA Senator PAS Mohd Apandi Mohamad menyatakan beliau tid...
Umno Sabah Sedia Terima Semula Bekas Pemimpin Parti Itu Kata Setiausaha Eksekutif

Umno Sabah Sedia Terima Semula Bekas Pemimpin Parti Itu Kata Setiausaha Eksekutif

papar berkaitan - pada 18/10/2021 - jumlah : 232 hits
Awang Lakat ketika melawat seorang warga emas yang uzur di Kampung Tenembak di Kuala Penyu semalam KUALA PENYU Setiausaha Eksekutif Umno Sabah Awang Lakat berkata parti itu sedia menerima semula bekas pemimpin dan ahli mereka di negeri berk...
Sokong Penyandang Kerusi Jadi Formula Pas Kata Tuan Ibrahim

Sokong Penyandang Kerusi Jadi Formula Pas Kata Tuan Ibrahim

papar berkaitan - pada 4/10/2021 - jumlah : 231 hits
Timbalan Presiden PAS Tuan Ibrahim Tuan Man berkata kaedah itu antara langkah yang akan diambil bagi mengelakkan tiga penjuru PETALING JAYA PAS memberi jaminan akan mengundi penyandang kerusi sekiranya berlaku pertandingan dua penjuru antar...
Audio Didakwa Pemimpin Pas Susah Hati Pendirian Hadi Tular

Audio Didakwa Pemimpin Pas Susah Hati Pendirian Hadi Tular

papar berkaitan - pada 10/10/2021 - jumlah : 311 hits
Malaysiakini Tular satu klip audio yang didakwa berkaitan pemimpin PAS menyuarakan kerisauannya terhadap kepimpinan presiden parti Abdul Hadi Awang Audio yang tular di media sosial semalam itu berdurasi 52 saat didedahkan seorang pemilik ak...
Pas Tak Kacau Kerusi Umno Bersatu Pada Prn Melaka Kata Tuan Ibrahim

Pas Tak Kacau Kerusi Umno Bersatu Pada Prn Melaka Kata Tuan Ibrahim

papar berkaitan - pada 15/10/2021 - jumlah : 214 hits
Tuan Ibrahim Tuan Man berkata PAS akan menyokong mana mana calon sama ada Umno mahupun Bersatu berdasarkan penyandang di kerusi berkenaan jika pemuafakatan gagal dicapai dalam kalangan dua parti sekutu itu PETALING JAYA PAS tidak akan melet...
Lokman Balun Pemimpin Umno Dan Pas

Lokman Balun Pemimpin Umno Dan Pas

papar berkaitan - pada 19/10/2021 - jumlah : 158 hits
Umno ni dah lama la Melayu meluat Kalau tidak Umno tidak akan jatuh pada PRU ke 14 tetapi bila PH naik orang Umno pemimpin menghentam PH kerana Mahathir menjadi bebanan kepada PH Jika Anwar naik seperti yang dijanjikan PH akan tetap kekal s...
Mungkin Benar Kata Najib Kehilangan Pulau Batu Puteh Salah Dr M Kata Pemimpin Dap

Mungkin Benar Kata Najib Kehilangan Pulau Batu Puteh Salah Dr M Kata Pemimpin Dap

papar berkaitan - pada 13/10/2021 - jumlah : 172 hits
Bekas Perdana Menteri Dr Mahathir Mohamad menarik balik permohonan semakan kes Pulau Batu Puteh pada 2018 atas alasan ia tidak boleh dimenangi PETALING JAYA Kenyataan bekas Perdana Menteri Najib Razak bahawa Dr Mahathir Mohamad bertanggungj...
Umno Dikianati Oleh Pas Dan Bersatu Padan Muka Bersatu Sedia Lawan Umno Kata Muhyiddin

Umno Dikianati Oleh Pas Dan Bersatu Padan Muka Bersatu Sedia Lawan Umno Kata Muhyiddin

papar berkaitan - pada 3/10/2021 - jumlah : 187 hits
Bersatu sedia lawan Umno kata Muhyiddin October 2 2021 Muhyiddin Yassin ketika sidang media selepas menemui pemimpin Bersatu Sabah di Kota Kinabalu hari ini KOTA KINABALU Bekas Perdana Menteri Muhyiddin Yassin berkata Bersatu bersedia melaw...
Help Shape Ai With Malaysian Values Says Anwar

Gaji Mei 2024 Tarikh Pembayaran Gaji Penjawat Awam

Friendly Fire Between Umno Youth Head And Bersatu Counterpart Opens A Can Of Worms

Nasi Briyani Kukus Padu Sedap Uii Percuma Ayam Briyani Untuk Ibu Mengandung Patutla Ramai Beratur Beli

Perjalanan Mendapat Haji Yang Mabrur

Nostalgia Bedak Sejuk

Moto Distracto Steady Garage Customizes The New Honda Motocompacto

Negeri Sembilan Akan Menaikan Gaji Penjawat Awam



5 Negara Yang Memilih Untuk Tidak Menggunakan Matawang Sendiri

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah Slot Akasia TV3

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard


Nak Rasa Cromboloni Sedap Boleh Ke Flour Crown Jitra

Don T Wait For A Leak Proactive Planning For Oil Tank Replacement

Stop The Drip Stay Warm A Guide To Oil Tank Replacement Services

Kelantan Kereta Rumah Ditembak Suspek Diburu Polis

Kempen Pn Dijangka Menggila Selepas Usaha Serang Kerajaan Tak Berhasil

Orang Bukan Melayu Tak Boleh Terima Perikatan Nasional