Terkejut Tengok Anak Botak Ibu Kecewa Pengasuh Potong Rambut Anak Tanpa Minta Izin


Ibu mana yang tidak terkejut melihat rambut anak yang panjang tiba-tiba menjadi pendek dan hampir botak setelah diambil dari rumah asuhan.

Kata ibu bernama Dr Nil Irma Isaura Azman ini, rambut anak lelakinya yang sebelum ini mencecah paras telinga sengaja dibiarkan tidak dipotong kerana lambat panjang.
Malah dikatakan, rambut Ahmad Ezra Ahmad Haziq yang kini berusia satu tahun enam bulan tidak pernah dipotong sejak lahir.
“Rambut anak keempat saya memang lambat tumbuh sejak lahir, jadi saya biarkan saja. Tambahan pula rambutnya halus dan lembut, jadi tak nampak serabut.
“Cuma bahagian hadapan sahaja dah sampai mata dan memang saya rancang nak rapikan… tapi tak sangka pula yang pengasuh dah potong pendek!” luahnya ketika dihubungi.
Mengimbas kembali kejadian berkenaan, Isaura berkata seperti biasa dia akan menghantar anaknya ke rumah pengasuh pada waktu pagi.

Rambut Ezra tidak pernah dipotong sejak dia dilahirkan.
Namun ketika mengambil anaknya pada petang hari, dia sangat terkejut melihat rambut Ezra sudah dipotong pendek.
“Memang terkedu sangat pada waktu tu tapi tak mampu bercakap apa.
Apabila balik rumah, saya berbincang dengan suami tentang kejadian yang berlaku dan kami sependapat bahawa tindakan pengasuh tersebut perlu ditegur,” jelasnya.
Bagi mendapatkan pandangan ramai, wanita berusia 33 tahun itu turut memuat naik video berkaitan Ezra dan bertanyakan sama ada wajar atau tidak tindakan pengasuh menggunting rambut anak asuhan tanpa meminta izin terlebih dahulu.
“Memang terkilan sangat sampai saya sendiri tak lalu nak makan, rasa emosi dengan apa yang berlaku.
“Setiap kali nampak rambut Ezra botak macam askar memang saya akan rasa sedih dan kira-kira dua minggu saya elak daripada menghantar anak ke rumah pengasuh tersebut,” ujarnya lagi.
Menurutnya, rambut Ezra juga dipotong oleh pengasuh berusia lingkungan 40-an dan bukannya dilakukan oleh tukang gunting berpengalaman.
“Memang geram sebab dia langsung tak beritahu. Saya rasa dia cuma nak trim sahaja sebab dia rasakan Ezra rimas dengan rambut panjang.

Wajah terkini Ezra.
“Tapi anak saya memang susah kalau nak potong rambut kerana duduk tak diam… mungkin dah tersalah potong, jadi dia terus botakkan saja,” ujar Isaura.
Tambahnya yang juga seorang doktor perubatan, walaupun tidak dapat menerima kejadian yang berlaku terhadap Ezra, dia tetap menghantar anaknya itu ke rumah pengasuh terbabit.
Malah katanya yang menetap di Ipoh, Perak, sudah lebih setahun dia mendapatkan khidmat individu tersebut dan yakin dengan perkhidmatan yang diberikan.
Video perkongsiannya itu menjadi tular di aplikasi TikTok dan mendapat pelbagai reaksi daripada warganet.
“Terkejut mak kau… anak aku botak! Penat simpan rambut bagi panjang,” demikian tulis Isaura pada posting video berkenaan.

Isaura bersama suami dan anak-anaknya.
Rata-ratanya menyuarakan rasa kurang senang dengan tindakan pengasuh yang disifatkan ‘lebih sudu daripada kuah’ kerana memotong rambut anak asuhan tanpa meminta izin waris.
“Nak potong rambut atau nak bawa pergi jalan-jalan.. pengasuh perlu bagitahu pada kita (ibu bapa atau waris). Jangan buat pandai-pandai.
“Tak kisah la jadi lagi handsome atau lagi kemas… tanya mak dia dulu.
“Kalau saya memang sakit sangat hati sis… ni bukan kira penyayang atau jaga macam anak sendiri. Apa-apa yang nak buat kat anak kena bagitahu, jangan pandai-pandai buat.
“Walau macam mana pun pengasuh tetap kena hormat pada parent. Nak buat apa-apa tetap kena minta izin sebab anak tu tetap anak orang,” ujar beberapa netizen.
Bagaimanapun terdapat segelintir yang bersetuju dengan tindakan pengasuh tersebut dan menyatakan pengasuh mempunyai masa lebih lama berbanding keluarga serta mengetahui masalah yang dihadapi anak asuhan berkenaan.
Kredit: nilirmaisaura, mstar


Untuk lebih banyak info terkini jom sertai Telegram Pa&Ma D Parents (https://t.me/pamadparents) atau channel Telegram Pa&Ma (https://t.me/majalahpama) sekarang!
The post “Terkejut Tengok Anak Botak” Ibu Kecewa Pengasuh Potong Rambut Anak Tanpa Minta Izin appeared first on Pa&Ma.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.majalahpama.my/terkejut-tengok-anak-botak-ibu-kecewa-pengasuh-potong-rambut-anak-tanpa-minta-izin/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Ibu Kanak2 Luah Rasa Sedih Pengasuh Pandai2 Potong Rambut Anak

Ibu Kanak2 Luah Rasa Sedih Pengasuh Pandai2 Potong Rambut Anak

papar berkaitan - pada 19/7/2022 - jumlah : 135 hits
Memotong rambut anak anak yang masih kecil sememangnya satu cabaran buat ibu bapa Jadi ramai ibu bapa muda ketika ini memilih untuk membiarkan sahaja rambut anak lelaki mereka tumbuh panjang dan diuruskan dengan kemas supaya kelihatan comel...
Gaya Rambut Bangs Anak Dipotong Ibu Sedih Rambut Anak Dipotong Pengasuh

Gaya Rambut Bangs Anak Dipotong Ibu Sedih Rambut Anak Dipotong Pengasuh

papar berkaitan - pada 20/7/2022 - jumlah : 80 hits
Gaya rambut anak lelaki yang dibiarkan sedikit panjang seakan menjadi satu trend dikalangan ibu bapa ditambah lagi dengan kesukaran untuk menggunting rambut mereka Sudahnya rambut dibiarkan sedikit panjang Lain pula kisahnya dengan pengguna...
Tudia Budak Perempuan Nyaris Botak Rambut Ditarik Monyet Di Zoo

Tudia Budak Perempuan Nyaris Botak Rambut Ditarik Monyet Di Zoo

papar berkaitan - pada 21/7/2022 - jumlah : 97 hits
Disebabkan berasa terganggu dengan tindakan tersebut haiwan itu menyambar rambut kanak kanak berkenaan sebanyak dua kali TikTokBudak perempuan nyaris botak rambut ditarik monyet di zooOleh Kosmo20 Julai 2022 9 00 pmShare on facebook Share o...
Suruh Jaga Anak Baba Terlelap Tengok Kartun Dayah Bakar Terkejut Tengok Anak Naik Tangga

Suruh Jaga Anak Baba Terlelap Tengok Kartun Dayah Bakar Terkejut Tengok Anak Naik Tangga

papar berkaitan - pada 22/7/2022 - jumlah : 108 hits
Perjuangan yang dilakukan wanita bernama Dayah Bakar ini bukan sedikit Semuanya demi menyatukan dua cinta hatinya di bumi asing Bukan mudah Pasangan Jarak Jauh kerana ketika Dayah baru tahu dirinya hamil dan suami sudah berangkat ke luar ne...
Tak Boleh Peluk Anak Macam Orang Lain Perit Tak Boleh Jadi Ibu Normal Elyana Kongsi Kisah Besarkan Anak Kanser Tahap 4

Tak Boleh Peluk Anak Macam Orang Lain Perit Tak Boleh Jadi Ibu Normal Elyana Kongsi Kisah Besarkan Anak Kanser Tahap 4

papar berkaitan - pada 20/7/2022 - jumlah : 107 hits
Perjalanannya cukup struggle sejak belas tahun lalu namun semangat juangnya itu membuktikan kanser bukanlah penamat hidup selagi belum sampai masanya Kisahnya jarang dikongsi namun kali ini dia sudi berkongsi perjalanan menjadi ibu dan pesa...
Kenalkan Pratulis Seawal 2 Tahun Ibu Kongsi Tip Ajar Anak Pandai Menulis

Kenalkan Pratulis Seawal 2 Tahun Ibu Kongsi Tip Ajar Anak Pandai Menulis

papar berkaitan - pada 12/7/2022 - jumlah : 154 hits
Ibu bapa mana yang tidak teruja apabila anak sudah memperlihatkan minat membaca dan menulis bukan Pasti ramai parents terutamanya ibu bapa baharu mencari cara ajar anak menulis Mari kita lihat perkongsian Puan Mastura Abd Halim ini berkenaa...
Umi Ayah Dah Meninggal Arwah Sempat Pesan Pada Anak Sulung Supaya Jaga Ibu Adik

Umi Ayah Dah Meninggal Arwah Sempat Pesan Pada Anak Sulung Supaya Jaga Ibu Adik

papar berkaitan - pada 12/7/2022 - jumlah : 126 hits
Umi ayah dah meninggal Itu yang mampu diungkapkan Muhammad Nabil Khalaf Anak kecil berusia lima tahun itu adalah anak sulung kepada Sarjan Mohd Kamal Ramli 41 yang meninggal dunia akibat dihempap pokok ketika menjalani operasi di kawasan pe...
Hiburan Update Status Sedih Dan Foto Anak Menantu Instagram Story Ibu Syamsul Yusof Jadi Perhatian

Hiburan Update Status Sedih Dan Foto Anak Menantu Instagram Story Ibu Syamsul Yusof Jadi Perhatian

papar berkaitan - pada 6/7/2022 - jumlah : 101 hits
Masih hebat diperkatakan netizen kala ini mengenai isu pergolakan rumah tangga antara pasangan Syamsul Yusoff dan isterinya Puteri Sarah Liyana berikutan kehadiran orang ketiga iaitu Ira Kazar Ia semakin hangat apabila pengarah filem Mat Ki...
Ibu Kepada Empat Anak Di Penjara 14 Bulan Curi Dua Peket Milo

Ibu Kepada Empat Anak Di Penjara 14 Bulan Curi Dua Peket Milo

papar berkaitan - pada 7/7/2022 - jumlah : 101 hits
MARANG Seorang suri rumah dijatuhkan hukuman penjara 14 bulan oleh Mahkamah Majistret di sini hari ini atas kesalahan mencuri dua peket Milo bernilai RM73 di sebuah pasar raya di sini pada 25 Mei lalu mempunyai empat orang anak sebelum ini ...
Punca Cara Mengatasi Masalah Kerap Kencing

Anwar Is Zahid S Biggest Collateral Damage

Foray A Ducati Powered Custom With Upcycled Bimota Parts

Will Anwar Do The Inappropriate With Singapore

Peluang Menjana Pasif Income Bulanan

Ujian Pencarian Murid Pintar Ukm1 Genius Pintar

Hidup Umno

Langkah Barua



Drama Projek High Council Sinopsis Setiap Episod 1 Hingga 10 Astro Go Astro Ria

Kisah Anugerah Untuk Filem Paling Teruk Raspberry Emas

5 Pekerjaan Bukan Jurujual Yang Kini Terpaksa Buat Marketing

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod I Love You Mr Clown Slot Lestary TV3

5 Susu Paling Mahal di Dunia


Cara Agar Wa Banyak Yang Chat

Bawa Lee Kwangsoo Kembali Kalau Nak Rating Naik Semula Peminat Running Man

Mikha Tambayong Dan Deva Mehandra Menikah Di Bali Pakai Gaun Spesial Peninggalan Ibunda

Dskp 2023 Dokumen Standard Kurikulum Dan Pentaksiran Terkini

Wanita Cedera Rakan Lontar Kunci Tertusuk Pada Muka

Permohonan Jawatan Kosong Di Kuips Kolej Universiti Islam Perlis