Terkejut Beruk Aku Tengok Ada Gelang Getah Dalam Hidung Anak


'Terkejut beruk aku tengok ada gelang getah dalam hidung anak!'



Rasa curiga terhadap bau busuk di hidung anak akhirnya terjawab apabila si ibu ternampak ada bendasing di dalam hidung anak lelakinya itu.  Entah bagaimana gelang getah itu boleh berada di dalam hidungnya, tetapi bendasing itu telah menyebabkan mangsa mengalami selesema berlarutan. Jika dibiarkan, ia boleh menyebabkan jangkitan yang serius dan terpaksa mendapatkan rawatan di hospital. 
Si ibu cuba mengeluarkan gelang getah itu, tetapi tidak berjaya berikutan mangsa tidak memberi kerjasama. Dalam keadaan yang terpaksa, setelah beberapa kali mencuba, akhirnya gelang getah itu berjaya dikeluarkan. 
Kes ini wajar dijadikan sebagai peringatan buat golongan ibu bapa agar sentiasa memantau pergerakan anak-anak bagi mengelakkan perkara yang tidak diingini seperti ini berulang. 
KEJADIAN ini berlaku malam semalam. Sebab aku ni jenis kuat cium pipi si anak-anak kan. Ye la, geram dengan anak sendiri tak apa kan? 
Daniel tengah lena tidur semalam, aku pun cium-cium pipi dia sebab dia gebu sangat kan. Aku pun peliklah, kenapa hidung Daniel berbau eh? Dua tiga hari ini, semenjak si Daniel selesema, hidung dia berbau. Hairanlah kan? Mulut Daniel tak berbau, tapi hidung pula yang berbau. 
Semalam, hati aku terdetik sangat nak check hidung dia. Sekali aku tengok macam ada something dalam hidung dia. Aku pun suluhlah guna lampu telefon.
Sekali tengok, ada gelang getah dalam hidung dia. Terkejut beruk aku time tu. Ya Allah, rasa jantung aku nak pecah je. Cepat-cepat aku call ayah Daniel masa tu, dia tengah kayuh basikal malam-malam kan. 
Kemudian, ayah Daniel suruh aku korek guna penyepit uban tu. Ketika aku tengah korek, Daniel pula terbangun. Sudahnya gelang getah itu termasuk ke dalam hidung dia semula. 
Aku takut gelang getah itu termasuk jauh ke dalam lagi sebab Daniel pi sedut benda tu. Lagilah gelang getah itu berada semakin dalam kan. 
Aku pun tak berani kacau lagi, takut tersalah buat, habis koyak hidung si Daniel nanti. Dengan dia tak boleh nak duduk lagi. Tunggu ayah dia balik, baru korek. 
Tapi macam tu la, guna tenaga lebih sebab Daniel dah menangis-nangis kesakitan. Nak korek benda tu keluar memang agak seksa. Dengan dia yang tak boleh nak beri kerjasama, memang kena paksalah kan. Takut nanti terkena jangkitan kuman, kena pergi hospital pula. Makan masa yang lama pula tu. 
Mujurlah semalam gelang getah itu dah dibuang. Kalau aku tak periksa, entah berapa lama getah itu duduk di dalam hidung dia. Ya Allah, macam manalah Daniel masukkan benda tu.
Masa aku check, ingatkan getah separuh je kat dalam hidung dia. Sekali ayah dia korek, getah yang bulat tu. Ya Allah.. Allahuakbar Daniel... Daniel. Sebab dia tak adalah buat perangai pelik-pelik, menangis ke apa sebelum ini. Itulah kami tak syak apa-apa. Yang aku sedar pun bila hidung Daniel berbau busuk kan. Tu yang aku syak macam ada benda tak kena kat dia. 
Selepas ini aku kena pantau Daniel lebih berhati-hati. Ya Allah, mujurlah Kau bagi aku petunjuk semua ini. Kalau tak, tak tahu apa yang akan terjadi, kan. Itulah kisahnya. 
Sumber: Sailaniey Dewiey II


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://ceberita.blogspot.com/2020/09/terkejut-beruk-aku-tengok-ada-gelang.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Berderau Jantung Weh Gadis Terkejut Anak Saudara Order Makanan Cecah Rm1 800 Dari Apps Food Panda

Berderau Jantung Weh Gadis Terkejut Anak Saudara Order Makanan Cecah Rm1 800 Dari Apps Food Panda

papar berkaitan - pada 17/9/2020 - jumlah : 198 hits
Alangkah terkejutnya seorang gadis apabila mendapati bakul pesanan aplikasi Food Panda di telefon bimbitnya mengandungi pesanan berjumlah lebih dari RM1 800 Miya Azira berkongsi mengenai insiden yang berlaku pada dirinya minggu lalu yang me...
Hiburan Isu Tak Ajar Anak Bertutur Dalam Bahasa Melayu Ramona Zamzam Tepis Dakwaan Lupa Diri

Hiburan Isu Tak Ajar Anak Bertutur Dalam Bahasa Melayu Ramona Zamzam Tepis Dakwaan Lupa Diri

papar berkaitan - pada 7/9/2020 - jumlah : 423 hits
Biarpun anak sulungnya Ivanna Alashkar tidak diajar untuk berkomunikasi dalam Bahasa Melayu dalam kehidupan seharian namun pelakon Ramona Zamzam tampil menafikan dakwaan dirinya sudah lupa asal usul sebagai orang berbangsa Melayu Ujar Ramon...
Gigi Anak Ada Tompok Putih Atau Kuning Gosokkan Kayu Sugi Di Rendam Air Suam

Gigi Anak Ada Tompok Putih Atau Kuning Gosokkan Kayu Sugi Di Rendam Air Suam

papar berkaitan - pada 8/9/2020 - jumlah : 635 hits
Mula membersihkan mulut bayi beberapa hari pertama selepas lahir perlu untuk memastikan kebersihan mulut dijaga dari awal Selepas menyusu lap gusi bayi dengan tuala kecil yang bersih dan lembap untuk menanggalkan plak Ibu bapa perlu tahu ke...
Hiburan Isu Bercumbu Nora Ariffin Akui Sudah Menghukum Anak Mengikut Hukum Agama

Hiburan Isu Bercumbu Nora Ariffin Akui Sudah Menghukum Anak Mengikut Hukum Agama

papar berkaitan - pada 7/9/2020 - jumlah : 1145 hits
Menyatakan dirinya sudah mendengar semua pengakuan dan memaafkan kedua dua belah pihak yang terlibat penyanyi Nora Ariffin tampil membuat pengakuan menerusi sebuah entri yang dimuat naik di laman Instagram miliknya Ujarnya anak perempuannya...
Plot Roller Coaster Daripada Didera Dituduh Bunuh Anak Tak Tahu Kewujudan Rating Awal Lie After Lie Baik

Plot Roller Coaster Daripada Didera Dituduh Bunuh Anak Tak Tahu Kewujudan Rating Awal Lie After Lie Baik

papar berkaitan - pada 8/9/2020 - jumlah : 406 hits
Lee Yu ri sememangnya seorang pelakon yang hebat dalam pembawaan wataknya Bagi sahaja watak ceria ataupun wanita malang pasti dia akan menjayakan setiap satu daripadanya dengan hebat sekali Bahkan ramai yang dah teruja menyaksikan dua episo...
Apa Sayang Nak Cakap Pada Anak Sebak Tengok Kakak Adik Cari Papa

Apa Sayang Nak Cakap Pada Anak Sebak Tengok Kakak Adik Cari Papa

papar berkaitan - pada 7/9/2020 - jumlah : 661 hits
Hanya beberapa tahun dapat hidup bersama perancangan Allah lebih dari segalanya Ajal maut rezeki jodoh semuanya Dia yang tahu Hati isteri mana yang tak sedih bila dapat berita suami yang begitu baik pergi menghadap ilahi dalam keadaan diri ...
Tua Bangka Klu Duk Kumpul D0sa Dari Zaman 90an Tu Payah Sikit La Anak Lelaki N0ra Sound Diva Aa

Tua Bangka Klu Duk Kumpul D0sa Dari Zaman 90an Tu Payah Sikit La Anak Lelaki N0ra Sound Diva Aa

papar berkaitan - pada 7/9/2020 - jumlah : 210 hits
Isu membabitkan anak perempuan penyanyi N0ra Ariffin yang bercvmbu dengan seorang remaja lelaki hangat diperkatakan ramai Susulan penularan vdeo yang dikatakan dilakukan oleh remaja lelaki terbabit anak sulung N0ra Mohd Syakir Iman Johan ta...
Malaysia Weighs Casino Licence To Revive Forest City

High Court Fixes 3 Additional Trial Dates To Complete 1mdb Case

Of Second Rate White People And Malaysia Pushing For Genocide

Sabah Peroleh Rm580 Juta Hasil Jualan Minyak Mentah

Since Mic Pointless Pn Confident Of Marginalised Indian Votes

Norjuma Didakwa Lima Pertuduhan Mencederakan Tiga Individu Lakukan Khianat

Berjalan Bersama Pengguna Inovasi Pengalaman Interaktif Zuhyx

Ministers Hit Out At Us Academic S Safety Claim



5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok


Masdo Perih Jerih Chord

Apabila Sang Profesor Datang Melawat

Work Harder At Communicating Achievements On Reforms Govt Told

Isn T Akmal S Call To Reject Passport Renewal Based On Bm Fluency A Disservice Amid Looming Kkb Polls

Saat Jenazah Berada Di Liang Lahad

The Evolution Of Adult Entertainment