Teresa Akmal Hanya Sandiwara Wayang Opera


harakahdaily.net
September 21, 2024

KLUANG: Pertelingkahan yang berlaku antara Ahli Parlimen DAP Seputeh, Teresa Kok Suh Sim dan Ketua Pemuda Umno, Dr Muhammad Akmal Saleh disifatkan sekadar sandiwara wayang opera.

Ahli Jawatakuasa Penerangan PERIKATAN NASIONAL, Badrul Hisham Shaharin berkata, ia hanya bertujuan meraih sokongan pada Pilihan Raya Kecil (PRK) N.29 DUN Mahkota yang sedang berlangsung ketika ini.

“Saya dah cakap Akmal dan Teresa adalah ‘wayang opera Cina’ kepada DUN Mahkota. Teresa nak tarik undi Cina, Akmal nak tarik undi Melayu. Saudara ditipu! Umno dah tak ada maruah.

“Kerana itu BERSATU kena menang kali ini. BERSATU tidak boleh gagal. Kerana BERSATU dan PERIKATAN NASIONAL ialah payung terakhir orang Melayu dalam Malaysia,” katanya yang lebih dikenali sebagai Che’guBard.

Beliau berkata demikian dalam ceramah kempen bagi PRK Mahkota yang berlangsung di Bilik Gerakan PERIKATAN NASIONAL bagi Pusat Daerah Mengundi (PDM) Kampung Melayu Timor 2, di sini malam tadi.

“Persoalan ini saya nak bagi tahu ini, persoalan kepada sahabat-sahabat Umno. Umno hilang identiti. Selama ini (di bawah pentadbiran Umno dahulu) orang tak boleh usik Islam.

“Tetapi hari ini kalimah Allah dekat stoking, ingatkah tidak? Dekat stoking. Itu bukan logo kalimah Allah, itu akidah kita,” bidasnya yang juga Pengerusi Pembela Tanah Air (PETA).

Tambah Che’guBard, akibat daripada peristiwa stoking berlogo kalimah Allah itu Pemuda Umno kononnya bangkit menjadi hero dalam isu tersebut.

“Akhirnya bila orang boikot, Anwar Ibrahim bawa tauke KK-Mart pergi luar negara meniaga. Mana Pemuda Umno? Mana Akmal? Senyap! Senyap!

“Saya (pula yang) kena dakwa di mahkamah. Tetapi mana (Pemuda Umno)? Akhirnya diam. Ini sekarang isu halal (pula),” kata Badrul yang kini berdepan kes mahkamah isu itu.

Program ceramah tersebut menampilkan Pengerusi PERIKATAN NASIONAL, Tan Sri Muhyiddin Yassin sebagai penceramah utama.

Turut berceramah pada malam tadi ialah Timbalan Ketua Ulamak PAS Pusat, Tuan Guru Zulkifli Ismail dan Ketua Penerangan BERSATU, Datuk Razali Idris serta Pesuruhjaya PAS Johor, Ustaz Abdullah Husin.

PRK DUN Mahkota diadakan setelah penyandangnya, Datuk Sharifah Azizah Syed Zain meninggal dunia pada 2 Ogos lepas sewaktu dirawat di Hospital Enche’ Besar Hajjah Khalsom akibat pendarahan dalaman.

Dalam PRK ini, PERIKATAN NASIONAL mempertaruhkan tokoh sukan yang juga bekas pemain bola sepak Mohamad Haizan Jaafar, 61, yang lebih dikenali sebagai ‘Coach Haizan’.

Sementara Barisan Nasional (BN) pula meletakkan Ketua Pemuda Umno Bahagian Kluang, Syed Hussein Syed Abdullah, 40 sebagai calon mereka.

Tarikh 28 September ditetapkan sebagai hari mengundi dengan 20 pusat mengundi akan dibuka manakala pengundian awal pula akan berlangsung pada 24 September melibatkan tiga pusat mengundi. 
– HARAKAHDAILY 21/9/2024



Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://wak-labu.blogspot.com/2024/09/teresa-akmal-hanya-sandiwara-wayang.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Saya Tak Takut Kita Jumpa Di Mahkamah Dr Muhamad Akmal Tegaskan Kepada Teresa

Saya Tak Takut Kita Jumpa Di Mahkamah Dr Muhamad Akmal Tegaskan Kepada Teresa

papar berkaitan - pada 11/9/2024 - jumlah : 146 hits
bharian com myOleh September 10 2024 9 27pmKUALA LUMPUR Datuk Dr Muhamad Akmal Saleh menegaskan beliau tidak gentar berdepan tindakan mahkamah yang mungkin akan difailkan Ahli Parlimen Seputeh Teresa Kok terhadapnya susulan kenyataan berkai...
Teresa Pertimbang Ambil Tindakan Undang Undang Terhadap Dr Muhamad Akmal

Teresa Pertimbang Ambil Tindakan Undang Undang Terhadap Dr Muhamad Akmal

papar berkaitan - pada 11/9/2024 - jumlah : 97 hits
bharian com myOleh September 10 2024 6 00pmKUALA LUMPUR Ahli Parlimen Seputeh Teresa Kok sedang mempertimbang untuk mengambil tindakan undang undang ke atas Datuk Dr Muhamad Akmal Saleh susulan kenyataan balas Ketua Pemuda UMNO itu berkait ...
Kenyataan Teresa Hanya Keruhkan Keadaan Kata Pm

Kenyataan Teresa Hanya Keruhkan Keadaan Kata Pm

papar berkaitan - pada 8/9/2024 - jumlah : 82 hits
bharian com myOleh September 8 2024 10 09amPerdana Menteri Datuk Seri Anwar Ibrahim ketika hadir pada Majlis Perasmian Kawasan Rehat Rawat Seremban R R Lestari Pertama hari ini Foto BERNAMASEREMBAN Kenyataan Ahli Parlimen Seputeh dalam isu ...
Jangan Terpengaruh Isu Akmal Teresa Ahli Parlimen Kluang Beritahu Pengundi Cina

Jangan Terpengaruh Isu Akmal Teresa Ahli Parlimen Kluang Beritahu Pengundi Cina

papar berkaitan - pada 26/9/2024 - jumlah : 51 hits
Ahli Parlimen Kluang Wong Shu Qi bersama petugas media pada majlis ramah mesra di The Kopi Factory Kluang KLUANG Seorang pemimpin DAP merayu pengundi Cina di Mahkota tidak terpengaruh dengan isu perbalahan antara Ketua Pemuda Umno Dr Akmal ...
Akmal Saya Minta Kerajaan Sediakan Logo Non Halal Tampal Pada Dahi Teresa

Akmal Saya Minta Kerajaan Sediakan Logo Non Halal Tampal Pada Dahi Teresa

papar berkaitan - pada 8/9/2024 - jumlah : 91 hits
malaysiakini comDiterbitkan Sep 8 2024 1 46 PMKetua Pemuda Umno Dr Akmal Saleh menyelar Naib Pengerusi DAP Teresa Kok kerana mempersoal cadangan mewajibkan restoran dan syarikat makanan yang tidak menyajikan daging babi dan alkohol mendapat...
Teresa Tuntut Ganti Rugi Rm25 Juta Dari Akmal

Teresa Tuntut Ganti Rugi Rm25 Juta Dari Akmal

papar berkaitan - pada 11/9/2024 - jumlah : 96 hits
malaysiakini comDiterbitkan Sep 11 2024 2 46 PMAhli Parlimen DAP Teresa Kok mengeluarkan surat tuntutan kepada Ketua Pemuda Umno Dr Akmal Saleh menuntut ganti rugi RM25 juta Dalam notis yang dihantar oleh peguamnya Sankara Nair and Partners...
Academic Where Teresa Erred And Why Akmal Only Errs

Academic Where Teresa Erred And Why Akmal Only Errs

papar berkaitan - pada 10/9/2024 - jumlah : 76 hits
It is disheartening that the polemic over the halal certification comes in the wake of the of Pope Francis to Indonesia which was a lesson in interfaith relations and tolerance ruminated academic Tajuddin Rasdi However the professor in arch...
Mentteri Komunikasi Gagal Tolak Umno Umdap

Arexvy Vaksin Dari Gsk Dapat Melindungi Warga Emas Dijangkiti Penyakit Respiratory Syncytial Virus

Sunway Healthcare Dan Medtronic Forge Perkongsian Strategik Untuk Meningkatkan Pusat Kecemerlangan

Revel In A Halloween Spook Tacular At Legoland Malaysia Resort

Malam Amal Kempen Tabung Pahlawan 2024 2025 Dan Pelancaran Kad Veteran Digital

How China Is Preparing For America S Next President

Puding Tiramisu Kastard Resipi Manisan Mudah Buat Pencinta Kopi Sedap

Cara Simpan Duit Gaji Yang Pertama Untuk Beli Kereta Kereta Baru Atau Kereta Second Sesuai


echo '';
5 Kelebihan Utama Bergelar Penjawat Awam di Malaysia

8 Fakta Biodata Anna Jobling Pelakon Drama Berepisod Hai Cinta Dengarkanlah Bintang Filem Lembayung Dan Juri Muzikal Lawak Superstar 2024

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Kelas Tahanan Cikgu Hiragi Adaptasi Siri Mr Hiiragi s Homeroom Slot DramaVaganza Astro Ria

Info Dan Sinopsis Filem Lembayung 2024 Adaptasi Kisah Benar Lakonan Pelakon Malaysia Anna Jobling

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Ternyata Sebuah Bahagia Slot Tiara Astro Ria


Lauk Lunch Yang Mengoda

Lirik Lagu Ritma Perjuangan Husaini Mahmur

Umno Jangan Terlalu Yakin Di Mahkota

Nastia Sang Geran Cinta Chord

Majlis Apresiasi Aturcara Majlis Skrip Pengacara Doa

Sport Edition Jvb Moto S Radical 1988 Harley Fxr