Saya Tak Takut Kita Jumpa Di Mahkamah Dr Muhamad Akmal Tegaskan Kepada Teresa


bharian.com.my
Oleh Mahani Ishak 
[email protected]
- September 10, 2024 @ 9:27pm
KUALA LUMPUR: Datuk Dr Muhamad Akmal Saleh menegaskan, beliau tidak gentar berdepan tindakan mahkamah yang mungkin akan difailkan Ahli Parlimen Seputeh, Teresa Kok, terhadapnya susulan kenyataan berkait isu pensijilan halal

Ketua Pemuda UMNO itu berkata, beliau tidak bimbang untuk berdepan tindakan undang-undang terbabit, malah bersedia 'berjumpa' Naib Pengerusi DAP berkenaan di mahkamah.

"Hari ini, apabila Teresa Kok dipanggil ke ibu pejabat polis tadi, beliau mengeluarkan kenyataan akan mempertimbangkan untuk saman saya di mahkamah.

"Saya nak beritahu kepada Teresa Kok... bring in on, I am not afraid... no fear, no surrender (teruskan, saya tidak takut... tiada gentar, tidak menyerah kalah). Kita jumpa di mahkamah," katanya dalam rakaman video pendek yang dikongsikan melalui Facebook beliau, malam ini.

Terdahulu, media melaporkan Teresa sedang mempertimbang untuk mengambil tindakan undang-undang ke atas Dr Muhamad Akmal Saleh susulan kenyataan balas Ketua Pemuda UMNO itu berkait isu pensijilan halal, termasuk mahu 'logo tidak halal' ditampal pada dahi Setiausaha Publisiti DAP berkenaan.

Teresa dipetik memaklumkan kepada pemberita setelah memberi keterangan di Bukit Aman, hari ini, bahawa beliau sedang mendapatkan nasihat undang-undang daripada barisan peguamnya berhubung perkara terbabit.

Sebelum ini, Dr Muhamad Akmal dipetik menempelak tindakan Teresa yang dilaporkan mendakwa bahawa cadangan mewajibkan perolehan sijil halal ke atas restoran dan syarikat makanan, hanya menambah beban terhadap peniaga.

Dr Muhamad Akmal dilapor menegaskan perolehan sijil halal daripada Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (JAKIM) bukan saja membabitkan larangan kandungan arak serta babi tetapi turut merangkumi bagaimana sesuatu makanan itu disediakan dan sumber penyediaannya.

"Saya nak beritahu... sijil halal dulu berbulan nak dapat. Hari ini, kita sudah pendekkan hingga 23 hari saja sudah dapat sijil halal.

"Jadi, apa masalah kamu dengan sijil halal ini. Kalau kamu tidak suka, ia tidak membabitkan kamu pun," kata Dr Muhamad Akmal melalui TikTok beliau, Sabtu lalu.

Media sebelum ini melaporkan Teresa mendakwa pensijilan halal seharusnya bersifat sukarela untuk membolehkan pengusaha membuat keputusan berdasarkan permintaan pasaran, bukan dilaksanakan secara paksa.

Beliau dipetik mendakwa, cadangan mewajibkan restoran dan syarikat makanan untuk memiliki sijil halal hanya akan menambah kesukaran operasi perniagaan serta beban kepada perniagaan kecil.

Selain itu, Teresa mendakwa, ia juga bertentangan semangat kepelbagaian budaya, malah mungkin menjadikan Malaysia sebagai bahan ejekan di luar negara.

Ia susulan kenyataan Menteri di Jabatan Perdana Menteri (Hal Ehwal Agama), Datuk Dr Mohd Na'im Mokhtar, bahawa JAKIM sedang mengkaji cadangan untuk mewajibkan restoran serta syarikat makanan untuk memiliki sijil halal.

Kelmarin, Perdana Menteri, Datuk Seri Anwar Ibrahim, dilapor menegaskan kenyataan Teresa dalam isu pensijilan halal itu tidak mewakili pendirian Pakatan Harapan (PH), selain mencetuskan kontroversi yang tidak relevan kepada masyarakat di negara ini.

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://wak-labu.blogspot.com/2024/09/saya-tak-takut-kita-jumpa-di-mahkamah.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Teresa Pertimbang Ambil Tindakan Undang Undang Terhadap Dr Muhamad Akmal

Teresa Pertimbang Ambil Tindakan Undang Undang Terhadap Dr Muhamad Akmal

papar berkaitan - pada 11/9/2024 - jumlah : 75 hits
bharian com myOleh September 10 2024 6 00pmKUALA LUMPUR Ahli Parlimen Seputeh Teresa Kok sedang mempertimbang untuk mengambil tindakan undang undang ke atas Datuk Dr Muhamad Akmal Saleh susulan kenyataan balas Ketua Pemuda UMNO itu berkait ...
Teresa Tuntut Ganti Rugi Rm25 Juta Dari Akmal

Teresa Tuntut Ganti Rugi Rm25 Juta Dari Akmal

papar berkaitan - pada 11/9/2024 - jumlah : 88 hits
malaysiakini comDiterbitkan Sep 11 2024 2 46 PMAhli Parlimen DAP Teresa Kok mengeluarkan surat tuntutan kepada Ketua Pemuda Umno Dr Akmal Saleh menuntut ganti rugi RM25 juta Dalam notis yang dihantar oleh peguamnya Sankara Nair and Partners...
Academic Where Teresa Erred And Why Akmal Only Errs

Academic Where Teresa Erred And Why Akmal Only Errs

papar berkaitan - pada 10/9/2024 - jumlah : 68 hits
It is disheartening that the polemic over the halal certification comes in the wake of the of Pope Francis to Indonesia which was a lesson in interfaith relations and tolerance ruminated academic Tajuddin Rasdi However the professor in arch...
Akmal Saya Minta Kerajaan Sediakan Logo Non Halal Tampal Pada Dahi Teresa

Akmal Saya Minta Kerajaan Sediakan Logo Non Halal Tampal Pada Dahi Teresa

papar berkaitan - pada 8/9/2024 - jumlah : 84 hits
malaysiakini comDiterbitkan Sep 8 2024 1 46 PMKetua Pemuda Umno Dr Akmal Saleh menyelar Naib Pengerusi DAP Teresa Kok kerana mempersoal cadangan mewajibkan restoran dan syarikat makanan yang tidak menyajikan daging babi dan alkohol mendapat...
Saman Juga Chatgpt Kata Akmal Pada Nyonya Teresa

Saman Juga Chatgpt Kata Akmal Pada Nyonya Teresa

papar berkaitan - pada 17/9/2024 - jumlah : 39 hits
malaysiakini comDiterbitkan Sep 17 2024 Ketua Pemuda Umno Dr Akmal Saleh mencabar Teresa Kok supaya menyaman ChatGPT selepas ahli parlimen DAP itu menyalahkan aplikasi berkenaan dan unsur sensasi oleh pihak media berhubung kenyataannya meng...
Puan Tegaskan Dukung Kemajuan Negara Dan Lawan Kebijakan Diskriminatif

Puan Tegaskan Dukung Kemajuan Negara Dan Lawan Kebijakan Diskriminatif

papar berkaitan - pada 1/9/2024 - jumlah : 71 hits
Ketua DPR RI Puan Maharani menutup rangkaian acara Indonesia Africa Parliamentary Forum
Is Akmal Admitting He Cannot Win Over The Youths

Is Akmal Admitting He Cannot Win Over The Youths

papar berkaitan - pada 6/9/2024 - jumlah : 71 hits
From Clement StanleyAt the recent Umno general assembly it was revealed by party secretary general Asyraf Wajdi Dusuki that they received motions from 72 of 191 divisions requesting for a full pardon for former party president Najib Razak T...
Kebaikan Bersedekah Mengapa Korang Tak Perlu Takut Untuk Memberi

Kebaikan Bersedekah Mengapa Korang Tak Perlu Takut Untuk Memberi

papar berkaitan - pada 13/9/2024 - jumlah : 63 hits
Ada orang mungkin menghadapi dilema ketika hendak bersedekah Ada yang berfikir bahawa memberi harta kepada orang lain mungkin akan mengurangkan rezeki mereka Namun dalam Islam bersedekah bukan sahaja dianggap sebagai amalan baik tapi juga s...
Tpm Dedah Draf Mou Peruntukan Ahli Parlimen Pembangkang

Dpm Fadillah Reveals Drafts Of Government Opposition Mou

Ssm Vs Sspa Perbezaan Kelebihan Soalan Lazim

Malaysia Day Message From Sam The Ceo

Menteri Dap Buat Hal Lagi M Sia S Pura Israel

Man Cendol Outing

Sulaman Cinta Khat

Generating Boutique Names


echo '';
Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Hai Cinta Dengarkanlah Slot Akasia TV3

10 Drama Melayu Terbaru TV3 2024 Best Mesti Tonton Juga Tersedia Online

Biodata Acap S Peserta Muzikal Lawak Superstar 2024 Musim 4 Yang Juga Personaliti Tiktok Live Viral

Senarai Peserta Muzikal Lawak Superstar 2024 Musim 4 Astro Warna

Info Dan Sinopsis Filem How To Make Millions Before Grandma Dies 2024 Kini Di Platform Online Netflix Malaysia


Temmax69 2567 Temmax69 Top 41 By Danilo Temmax69 Temmax69 Win 10

Kebaikan Pokok Senduduk Ada 2 Jenis Senduduk Ungu Dan Senduduk Putih

Langsingkan Tubuh Dengan Kekacang Rahsia Kurus Tanpa Rasa Bersalah

Pertandingan Tarik Tali Dan Badminton Terbuka Hong Kong

Why Property Maintenance Is Crucial For Preserving The Value Of Your Investment

Jem Teruk Ada Yang Tidur Ditepi Jalan Seorang Meninggal Sesak Nafas