Tengah April Cukup Bulan Fokus Untuk Baby Mira Cuti 3 4 Bulan Lepas Bersalin


Makin dekat nak bersalin, kejelitaan pelakon drama The Hotel ini memang tak perlu dipertikaikan lagi. Malah Mira Filzah makin cantik dan berseri-seri walaupun tengah sarat mengandung.
Diam tak diam, sudah 8 bulan usia kandungan Mira Filzah dan tak lama lagi isteri kepada Wan Emir Astar yang merupakan anak sulung kepada Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri (Tugas-Tugas Khas), YB Datuk Mastura Tan Sri Dato’ Mohd Yazid ini bakal bergelar seorang ibu.

Berkongsi perkembangan terbarunya seperti yang dikongsikan oleh NONA, sebagai ‘mommy to be‘ sudah tentu Mira Filzah teruja dengan fasa kehidupan yang bakal ditempuhnya.
Cerita Mira Filzah tentang persiapannya bergelar ibu, setakat ini sejujurnya tiada lagi persiapan yang dilakukan.

“Mira tak beli apa-apa barang lagi kecuali hadiah daripada kawan-kawan dan klien. Tapi, Mira ada order barang online. Semua tu tak sampai lagi, should be by end of March insyaallah semua barang tu sampai,” kongsinya.
Wanita yang bakal berusia 29 tahun pada 2 April depan juga akan mengambil cuti untuk persediaan menyambut anak sulungnya nanti.
 
View this post on Instagram  
A post shared by MIRA FILZAH (@mfmirafilzah)
 “Mira akan take a break bermula bulan April sebab kita dah mula puasa. Pertengahan April pula Mira dah cukup bulan (full term). Jadi, bulan April Mira tak ambil apa-apa photo shoot.
“Semua endorsement engagement Mira terpaksa push forward ke bulan Februari dan Mac. Dua bulan kebelakangan ini Mira sangat-sangat sibuk dengan komitmen Mira sebab bakal bercuti bersalin dan berpantang nanti. Mungkin tiga hingga ke empat bulan Mira akan bercuti.

Jadi dua bulan ini memang sangat pack dan hectic membuatkan Mira tidak fikir lagi pasal persiapan baby. Mira fokus untuk habiskan photo shoot serta iklan TV dan sebagainya,” ujar Mira Filzah lagi.
Tambahnya lagi, “Daripada segi persiapan lain Mira ada book antenatal class sebagai persediaan sebelum bersalin dan juga breastfeeding class. Mira akan menghadiri kelas ini hujung bulan ini atau awal April nanti. Mira akan susun tarikh selepas selesai semua komitmen kerja,” kata Mira tentang persiapannya untuk bergelar ibu.
Sementara itu, mengenai kunjungan Mira Filzah ke klinik kiropraktik baru-baru ini. “Macam chiro tu, Mira nampak dekat Instagram the feed back is very good, very genuine and very legit.

“So, I think it’s a good place for one of the preparation untuk sebelum bersalin. Macam Mira, alhamdulillah sepanjang pregnancy tak ada alahan tak ada muntah-muntah, all good.
“Tapi bila dah masuk third trimester ni dah 8 bulan ni memang ada sakit belakang dan susah nak tidur. Mira tak ada buat yoga, jogging dan sebagainya. Banyak photo shoot dan duduk kat rumah. Kalau duduk kat rumah, duduk saja, baring, tidur, makan dan tengok TV apa semua.

“So I think it’s good for me to have something untuk relaks kan otot dan sebagainya. Mira rasa probably everyone kalau yang tak mengandung pun pasti ada effect on the muscle, back pain, tulang dan sebagainya.
“Jadi Mira pergi chiro as one of my preparation and effort untuk proses kelahiran nanti. Harapnya dapat bantu Mira untuk proses kelahiran tak lama lagi, insyaallah,” ujarnya.
Kredit: NONA & IG Mira Filzah
BACA [“Ramai Teka Girl!” Mira Filzah Akui Dah Tahu Jantina Baby Sejak November]
BACA JUGA [“Dia Akan Muntah, Tak Boleh Saya Rapat,” Hafiz Mahamad Kongsi Alahan Aina Hamil]

Dah tak ada idea nak masakkan apa untuk anak, semua dia tolak. Tak tahulah di mana silapnya padahal dah cuba macam-macam resipi. Untuk mommies yang ada masalah anak susah makan, jom segera dapatkan e-book 100++ Resipi Si Manja & Tip Untuk Mama!
Hanya RM20, memang berbaloi dengan pelbagai resipi menarik serta info pemakanan anak. Klik saja https://toko.ideaktiv.com/product/e-book-resipiselerasimanja/ untuk dapatkan e-book istimewa ini!

(Pa&Ma D Parents adalah komuniti yang menghimpunkan semua yang bergelar ibu bapa & diwujudkan sebagai menyokong perjalanan mereka sepanjang membesarkan anak di era milenium dan akan berkongsi info, artikel dan pelbagai promo aktiviti yang dianjurkan oleh Pa&Ma. Join channel Telegram Pa&Ma D Parents (https://t.me/pamadparents) atau channel Telegram Pa&Ma (https://t.me/majalahpama) sekarang!)
The post “Tengah April Cukup Bulan.” Fokus Untuk Baby, Mira Cuti 3-4 Bulan Lepas Bersalin appeared first on Pa&Ma.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.majalahpama.my/tengah-april-cukup-bulan-fokus-untuk-baby-mira-cuti-3-4-bulan-lepas-bersalin/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Video Mira Filzah Makin Cantik Bila Sarat Meng4ndung 8 Bulan Ini Tempoh Cuti Yg Diambil Selepas Bers4lin

Video Mira Filzah Makin Cantik Bila Sarat Meng4ndung 8 Bulan Ini Tempoh Cuti Yg Diambil Selepas Bers4lin

papar berkaitan - pada 20/3/2022 - jumlah : 238 hits
Kejelitaan pelakon drama The Hotel ini memang tak perlu dipertik4ikan lagi Malah Mira Filzah makin cantik dan berseri seri sejak bakal bergelar ibu tak lama lagi
Usia Kandungan Cecah 5 Bulan Fazeera Rancang Buat Modul Motivasi Sambung Master Lepas Bersalin

Usia Kandungan Cecah 5 Bulan Fazeera Rancang Buat Modul Motivasi Sambung Master Lepas Bersalin

papar berkaitan - pada 17/3/2022 - jumlah : 192 hits
Diam tak diam dah lima bulan usia kandungan Fazeera Nazri Azrai yang juga isteri kepada selebriti popular Fizo Omar ini Mula menyesuaikan diri dengan tempias dunia glamor selepas bergelar isteri Fizo penampilan dan kehidupan Fazeera atau me...
Resepi Mihun Sup Ayam Cheese Untuk Anak 7 Bulan Sedap Mudah Baby Makan Licin Semangkuk

Resepi Mihun Sup Ayam Cheese Untuk Anak 7 Bulan Sedap Mudah Baby Makan Licin Semangkuk

papar berkaitan - pada 18/3/2022 - jumlah : 189 hits
Selain bubur nasi si kecil mama yang dah boleh makan juga boleh makan mihun yang khas untuk bayi Paling penting bahan bahan yang digunakan di dalam hidangan tersebut baik untuk di kecil ibu Resepi mihun sup ayam cheese yang dikongsikan Mama...
Ramai Teka Girl Mira Filzah Akui Dah Tahu Jantina Baby Sejak November

Ramai Teka Girl Mira Filzah Akui Dah Tahu Jantina Baby Sejak November

papar berkaitan - pada 14/3/2022 - jumlah : 106 hits
Aura keibuan jelas terpancar di wajah pelakon dan hos jelita Mira Filzah Dia kini kelihatan semakin berseri seri dengan baby bump yang comel Baru baru ini Mira dan rakan baiknya mengadakan pertemuan ringkas bagi meraikan serta mendedahkan j...
Baru Lepas Bersalin Hyelim Wonder Girls Tampak Berseri Dalam Foto Baru Dimuat Naik

Baru Lepas Bersalin Hyelim Wonder Girls Tampak Berseri Dalam Foto Baru Dimuat Naik

papar berkaitan - pada 22/3/2022 - jumlah : 140 hits
Hye lim bekas ahli WONDER GIRLS nampak berseri dalam fotonya yang baru dimuat naik ARTIKEL BERKAITAN Pada hujung Februari lepas Hye lim telah berkongsi berita gembira dengan peminat tentang kehadiran cahaya mata pertamanya yang diberi nama ...
Muka Pucat Lepas Bersalin Boleh Usahakan Campuran Beras Ni Makin Seri

Muka Pucat Lepas Bersalin Boleh Usahakan Campuran Beras Ni Makin Seri

papar berkaitan - pada 21/3/2022 - jumlah : 139 hits
Ketika berada di dalam pantang wajah lesu ibu bersalin ditambah pula dengan muka pucat membuatkan ibu terasa tidak berseri Selain menjaga pemakanan yang segar dan baik sepanjang berpantang ibu bersalin boleh usahakan petua orang lama untuk ...
Deretan Foto Terbaru Baby Djiwa Anak Nadine Chandrawinata Di Momen Usia 1 Bulan

Deretan Foto Terbaru Baby Djiwa Anak Nadine Chandrawinata Di Momen Usia 1 Bulan

papar berkaitan - pada 23/3/2022 - jumlah : 103 hits
Nadine Chandrawinata dan Dimas Anggara sedang menikmati peran baru mereka sebagai orang tua Hal ini setelah kehadiran sang buah hati Nadi Djiwa Anggara Tak terasa bayi berjenis kelamin perempuan tersebut menginjak usia 1 bulan Ini deretan f...
2 Hari Lepas Bersalin Hwang Jungeum Kongsi Foto Anak Kedua

2 Hari Lepas Bersalin Hwang Jungeum Kongsi Foto Anak Kedua

papar berkaitan - pada 19/3/2022 - jumlah : 138 hits
Baru baru ini Hwang Jung eum berkongsi khabar gembira apabila anak keduanya selamat dilahirkan ARTIKEL BERKAITAN Baru dua hari melihat dunia pelakon wanita itu dilihat berkongsi gambar bayi berkenaan menerusi akaun Instagram miliknya Cinta ...
Mengandung Minum Milo Tabur Setiap Hari Berat Maintain Lepas Bersalin Fazura Kongsi Tip

Mengandung Minum Milo Tabur Setiap Hari Berat Maintain Lepas Bersalin Fazura Kongsi Tip

papar berkaitan - pada 23/3/2022 - jumlah : 161 hits
Bukan mudah menurunkan berat badan selepas melahirkan anak Malah untuk mengembalikan semula berat badan ideal terasa menjadi satu kepayahan Bukan hanya mak mak bahkan selebriti popular tanah air Fazura turut berdepan hal yang sama selepas m...
Ringgit Closes Higher As Us Dollar Index Declines

Special Zones Can Help Johor Surpass Other States Economically Says Pm

Melaka Signs Tourism Advertising Deal With Chinese Media Company

Anak Batuk Lama Sangat Jangan Biarkan Kesan Pada Anak Ni Mak Ayah Kena Tahu

Ultimate Guide To Ghibli Park

Boycott Gone Sour Malays Returning To Mcdonald S Insulted And Called Dogs Pigs By Fellow Malays

Transformation From The Top Down Hajiji S Exemplary Leadership In Sabah

Tips For Achieving Your Saving Goals



Info Dan Sinopsis Filem J2 J Retribution J2 J Retribusi Filem Malaysia 2021 Di Netflix Sekuel J Revolusi

Info Sinopsis Kutipan Sheriff Narko Integriti Filem Malaysia 2024

Info Dan Sinopsis Dough Doh Filem Malaysia 2023 Lakonan Syafiq Kyle Kini Di Netflix

Info Dan Sinopsis The Djinn s Curse Khong Khaek Filem Seram Thailand 2023 Kini Di Netflix Malaysia

10 Filem Seram Thailand Berhantu Terbaru Mesti Tonton Juga Tersedia Online


Menjadi Kesalahan Dan Teladan Buruk Jika Kerajaan Tidak Akur Dekree Ydpa

Bicara Profesional Pengarah Pendidikan Negeri Johor Bersama Pengetua Sekolah Negeri Johor 2024

Beyond The Pew The Bridal Heart Guides Your Daily Walk With Christ

Wanita Cedera Diragut Ketika Menunggang Motosikal

Kes Lelaki Israel 10 Ditahan Semula Bawah Sosma

Pelbagai Cara Memakai Samping