Mengandung Minum Milo Tabur Setiap Hari Berat Maintain Lepas Bersalin Fazura Kongsi Tip


Bukan mudah menurunkan berat badan selepas melahirkan anak. Malah untuk mengembalikan semula berat badan ideal terasa menjadi satu kepayahan. Bukan hanya mak-mak, bahkan selebriti popular tanah air, Fazura turut berdepan hal yang sama selepas melahirkan Fatima.
Menurut kata ibu kepada Nur Fatima Aisya ini lagi, berat badannya pernah mencecah sehingga 76kg ketika mengandungkan anaknya.

Namun perlahan-lahan dia cuba memperoleh kembali berat badan idealnya kini. Pun begitu kata Fazura ia tidak mudah. Tambahan pula ketika mengandungkan Fatima, dia makan apa sahaja tanpa mengehadkan dirinya. Semuanya demi kandungannya ketika itu.
Jelasnya lagi, dia sebelum ini menerima banyak pandangan mengenai soal pemakanan demi anak yang dikandungnya ketika itu.

“Pada sebelah pagi, saya biasanya minum air kosong dan lemon bersama oat. Kemudian tengahari pula saya ambil hidangan berat macam nasi dan sebagainya. Malam pula kalau saya lapar, saya makan buah saja.
“Ketika hamil saya dengar nasihat orang luar yang minta saya makan apa saja demi mendapatkan bayi comel dan gebu. Jangan tak tahu, saya juga minum Milo Ais Tabur, boleh dikatakan hampir setiap hari.

“Kata mereka makan saja, nanti lepas bersalin mesti cepat kurus. Ketika hamil berat saya 76kg. Bila bersalin berat badan turun ke 65kg dan sekarang 54kg. Wanita bila bersalin, perubahan berat badan tu berbeza-beza,” kongsinya lagi.

Usaha turunkan berat badan
Biarpun payah untuk mencapai berat idealnya kini iaitu 54kg, namun kata Fazura dia berusaha mengamalkan rutin sihat demi memiliki tubuh badan yang sihat dan ideal.
“Saya berusaha untuk menguruskan badan. Antara lain mungkin sebab sibuk dan kadang terlupa untuk makan. Ada ketikanya saya bersenam cuma tidaklah macam dulu.

“Kalau dulu dalam seminggu boleh bersenam tiga kali. Sekarang satu dua minggu dapat sekali sahaja. Cuma bila dapat peluang workout sejam dua tu saya betul-betul fokus. Selebihnya saya elakkan ambil menu berat selepas jam 6 petang,” katanya berkongsi tip.
Menarik: Bibir Mungil Macam Umi, Nampak Sipi-Sipi, Warganet Teruja Neelofa Dah Mula Tayang Gambar Bilal!

Dah tak ada idea nak masakkan apa untuk anak, semua dia tolak. Tak tahulah di mana silapnya padahal dah cuba macam-macam resipi. Untuk mommies yang ada masalah anak susah makan, jom segera dapatkan e-book 100++ Resipi Si Manja & Tip Untuk Mama!
Hanya RM20, memang berbaloi dengan pelbagai resipi menarik serta info pemakanan anak. Klik saja https://toko.ideaktiv.com/product/e-book-resipiselerasimanja/ untuk dapatkan e-book istimewa ini!

Pa&Ma D Parents adalah komuniti yang menghimpunkan semua yang bergelar ibu bapa & diwujudkan sebagai menyokong perjalanan mereka sepanjang membesarkan anak di era milenium dan akan berkongsi info, artikel dan pelbagai promo aktiviti yang dianjurkan oleh Pa&Ma. Join channel Telegram Pa&Ma D Parents (https://t.me/pamadparents) atau channel Telegram Pa&Ma (https://t.me/majalahpama) sekarang!
The post “Mengandung Minum Milo Tabur Setiap Hari” Berat Maintain Lepas Bersalin, Fazura Kongsi Tip! appeared first on Pa&Ma.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.majalahpama.my/mengandung-minum-milo-tabur-setiap-hari-berat-maintain-lepas-bersalin-fazura-kongsi-tip/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
2 Hari Lepas Bersalin Hwang Jungeum Kongsi Foto Anak Kedua

2 Hari Lepas Bersalin Hwang Jungeum Kongsi Foto Anak Kedua

papar berkaitan - pada 19/3/2022 - jumlah : 139 hits
Baru baru ini Hwang Jung eum berkongsi khabar gembira apabila anak keduanya selamat dilahirkan ARTIKEL BERKAITAN Baru dua hari melihat dunia pelakon wanita itu dilihat berkongsi gambar bayi berkenaan menerusi akaun Instagram miliknya Cinta ...
Lepas 2 Tahun Anak Masih Hisap Jari Jangan Biarkan Boleh Ganggu Pertumbuhan Gigi Doktor Kongsi Tip Hilangkan Tabiat Ni

Lepas 2 Tahun Anak Masih Hisap Jari Jangan Biarkan Boleh Ganggu Pertumbuhan Gigi Doktor Kongsi Tip Hilangkan Tabiat Ni

papar berkaitan - pada 20/3/2022 - jumlah : 157 hits
Hisap jari ialah satu habit yang sering berlaku kepada si kecil Jika kecil dahulu mereka menghisap jari kerana untuk merangsang sensori Tapi ia berlarutan sehingga melebihi usia 3 tahun ia patut dibimbangi kerana boleh ganggu pertumbuhan gi...
Copy Paste Muka Ibu Lepas 40 Hari Pantang Wanita Kerdil Kongsi Wajah Bayi

Copy Paste Muka Ibu Lepas 40 Hari Pantang Wanita Kerdil Kongsi Wajah Bayi

papar berkaitan - pada 10/3/2022 - jumlah : 167 hits
Selepas 40 hari berpantang wanita kerdil yang tular sebelum ini Syakila Norazma Amira Zuharsema atau mesra dipanggil Yaya 28 mula berkongsi wajah bayi lelakinya Anak sulung yang diberi nama Muhammad Ayden Adrian yang dilahirkan seberat 2 35...
Baru Lepas Bersalin Hyelim Wonder Girls Tampak Berseri Dalam Foto Baru Dimuat Naik

Baru Lepas Bersalin Hyelim Wonder Girls Tampak Berseri Dalam Foto Baru Dimuat Naik

papar berkaitan - pada 22/3/2022 - jumlah : 144 hits
Hye lim bekas ahli WONDER GIRLS nampak berseri dalam fotonya yang baru dimuat naik ARTIKEL BERKAITAN Pada hujung Februari lepas Hye lim telah berkongsi berita gembira dengan peminat tentang kehadiran cahaya mata pertamanya yang diberi nama ...
Tengah April Cukup Bulan Fokus Untuk Baby Mira Cuti 3 4 Bulan Lepas Bersalin

Tengah April Cukup Bulan Fokus Untuk Baby Mira Cuti 3 4 Bulan Lepas Bersalin

papar berkaitan - pada 21/3/2022 - jumlah : 126 hits
Makin dekat nak bersalin kejelitaan pelakon drama The Hotel ini memang tak perlu dipertikaikan lagi Malah Mira Filzah makin cantik dan berseri seri walaupun tengah sarat mengandung Diam tak diam sudah 8 bulan usia kandungan Mira Filzah dan ...
Muka Pucat Lepas Bersalin Boleh Usahakan Campuran Beras Ni Makin Seri

Muka Pucat Lepas Bersalin Boleh Usahakan Campuran Beras Ni Makin Seri

papar berkaitan - pada 21/3/2022 - jumlah : 139 hits
Ketika berada di dalam pantang wajah lesu ibu bersalin ditambah pula dengan muka pucat membuatkan ibu terasa tidak berseri Selain menjaga pemakanan yang segar dan baik sepanjang berpantang ibu bersalin boleh usahakan petua orang lama untuk ...
Nadya Syahera Demam Lepas Bersalin Bayi Di Nicu Tapi Bersalin Kali Ni Mudah

Nadya Syahera Demam Lepas Bersalin Bayi Di Nicu Tapi Bersalin Kali Ni Mudah

papar berkaitan - pada 26/3/2022 - jumlah : 179 hits
Suami kepada pelakon Nadya Syahera Fizul Nawi mengucapkan rasa syukur ke hadrat Ilahi selepas isterinya telah selamat melahirkan cahaya mata ketiga mereka sekitar jam 6 30 pagi 25 Mac di Hospital Shah Alam Khabar gembira itu dikongsikan ole...
Atasi Kontroversi Lepas Setahun Agensi Kongsi Gambar Profil Terbaru Kim Junghyun

Atasi Kontroversi Lepas Setahun Agensi Kongsi Gambar Profil Terbaru Kim Junghyun

papar berkaitan - pada 29/3/2022 - jumlah : 116 hits
Selepas melalui waktu yang gelap tahun lalu akhirnya Kim Jung hyun kembali berdiri di hadapan umum kini ARTIKEL BERKAITAN Untuk pengetahuan pelakon lelaki itu menerima kecaman hebat apabila didedahkan bersikap tidak profesional dengan rakan...
Hari Ke 7 Kuarantin Bleeding Kandungan 16 Minggu Kecut Lepas Dijangkiti Covid

Hari Ke 7 Kuarantin Bleeding Kandungan 16 Minggu Kecut Lepas Dijangkiti Covid

papar berkaitan - pada 17/3/2022 - jumlah : 143 hits
Penularan wabak COVID 19 di negara ini masih lagi tinggi tambah pula dengan varian Omicron yang menyebabkan kes dicatatkan sentiasa meningkat dan masih belum menunjukkan penurunan sepenuhnya Tambah pula varian Omicron ini hanya menunjukkan ...
Can Forest City Be Country S Economic Lifeboat

How Did Afif Know Of Alleged Rm100m Payment For Pjd Link Asks Pj Mp

Memikirkan The Unknown

Najib Razak Mangsa Atau Pemangsa

Dah Viral Baru Nak Terhegeh Hegeh Tak Tahu Buat Kerja Ke

Hotel Royal Signature Permata Baru Kuala Lumpur Setiap Bilik Menggemakan Intipati Kediaman

Jenis Pelaburan Terbaik Di Malaysia

Kenaikkan Harga Hotel Bajet Bakal Jejaskan Industri Pelancongan Negara



8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok

Kenapa Platipus Haiwan Yang Membuatkan Saintis Merasa Hairan

Biodata Qistina Rania Pelakon Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Astro Ria Peserta Hero Dewi Remaja 2023

Biodata Dan Umur Adik Tantari Penyanyi Lagu Viral Rindu Hatiku Rindu Pesilat Cilik


Pengalaman Menginap Di Grand Court Hotel Teluk Intan Dekat Dengan Menara Condong Teluk Intan

Kerana Rasuah Rm100 Pekebun Kena Denda Rm10 000

Effective Market Research On A Budget

Lirik Lagu Sulit Betrand Putra Onsu

Buah Tin 10 Khasiat Kepada Kesihatan Lelaki Wanita

Waktu Solat Aidil Adha Bila Waktu Sesuai Untuk Bertakbir