Tempuran Anwar Mahathir Terus Rugikan Negara Rakyat



Identiti Rameli Bin Musa Terdedah... Anwar Guna Rafizi Supaya Dedahkan Nama Rameli Sebagai 'Amaran' Kepada Mahathir

Pertempuran antara kem Anwar dengan kem Mahathir semakin menarik. Walaupun yang dilihat menjadi sasaran adalah PAS dan UMNO, hakikatnya pendedahan yang dibuat oleh Rafizi dalam tiga status berturut-turut menerusi FB peribadinya (RUJUK SINI), menunjukkan Anwar Ibrahim sudah bersedia untuk berperang merebut jawatan Perdana Menteri yang dijanjikan oleh Mahathir kepadanya.

Semuanya bermula apabila Anwar Ibrahim mengatakan, dia mempunyai bukti PAS telah membayar Clare Rewcastle-Brown, editor Sarawak Report untuk membubarkan kes saman dan fitnah mereka di mahkamah London.Clare kemudiannya menampilkan sekeping cek. Americk Sidhu yang namanya tertera pada cek tersebut telah mengesahkan cek berkenaan adalah asli. Bagaimanapun, Americk Sidhu memilih jalan selamat apabila menamakan pihak Maybank sebagai pihak yang sewajarnya memberitahu dari mana datangnya cek tersebut. (RUJUK SINI)
Sesuatu yang menarik sudah tentulah nama RAMELI BIN MUSA yang didedahkan oleh Rafizi Ramli.
Siapa RAMELI BIN MUSA yang cuba digambarkan oleh Rafizi Ramli sebagai penyalur manfaat kepada Clare Rewcastle-Brown.
Rameli bin Musa yang terkenal sekarang adalah Rameli bin Musa yang sekarang ini adalah Pengerusi Keretapi Tanah Melayu Berhad yang baru menggantikan Nawawi Ahmad, bekas Ahli Parlimen Langkawi bermula pada 4 Februari 2019. (RUJUK SINI) iaitu pada tempoh yang hampir sama, cek berkenaan dikeluarkan. (RUJUK SINI)
Namun 'sejarah' Rameli bin Musa ini jauh lebih panjang berbanding dengan perjawatannya selaku Pengerusi KTMB. Dia mula terkenal dalam dunia korporat selepas Anwar Ibrahim dilantik sebagai Menteri Kewangan. Abang iparnya adalah Kamaruddin Mohd Nor yang merupakan orang penting ABIM dan orang yang melantik Anwar Ibrahim mengetuai WAMY (World Association of Muslims Youth) yang mempunyai kaitan dengan Ikhwanul Muslimin.
Menurut Raja Petra Kamaruddin menerusi blognya, Malaysia Today:
Mengapa Anwar meminta Rameli untuk membayar Clare sebanyak RM1.4 juta dan mengapa dia membocorkan 'rahsia tersebut, masih lagi misteri. Lebih misteri lagi ialah mengapa mereka berpura-pura yang RM1.4 juta tersebut merupakan penyelesaian luar mahkamah membabitkan Hadi dan Clare? Adakah itu membolehkan mereka menggubah wang berkenaan dan memindahkannya ke United Kingdom tanpa sebarang masalah? 

Terdapat juga cakap-cakap yang Anwar mahu mewujudkan tanggapan bahawa Rameli ialah budak Dr. Mahathir dan Mahathir sebenarnya yang meminta dia membayar Clare sebanyak RM1.4 juta. Secara tidak langsung, ini merupakan 'bukti' yang Clare sebenarnya bekerja untuk Mahathir dan RM1.4 juta itu merupakan bayaran Mahathir bagi kerja-kerja dan perkhidmatan yang telah diberikan oleh Clare. 

Anwar is certainly playing a very strange game. Maybe this is Anwar’s way of killing two birds with one stone: Mahathir as well as PAS for declaring it will support Mahathir in the event Anwar launches a coup against the Prime Minister. But then this has always been Anwar’s modus operandi from way back.
Dalam satu perkembangan lain, Lim Guan Eng selaku Menteri Kewangan telah menamatkan kontrak mewah 25 tahun SPANCO milik Robert Tan yang dikaitkan dengan Daim Zainuddin, kroni utama Dr. Mahathir.
Nampaknya desas-desus Lim Guan Eng dan Tony Pua memerangi Pengerusi Majlis Penasihat Kerajaan Tun Daim Zainuddin itu semakin menunjukkan wajahnya.
Lim Guan Eng mau Spanco ditamatkan dan satu tender baru dibuka untuk membuka ruang kepada syarikat kroni DAP menggantikan Spanco.
Tun Daim sebelum ini menegur Kerajaan Pakatan Harapan supaya memberi tumpuan kepada usaha menunaikan janji kepada rakyat yang mengundi mereka dalam Pilihan Raya Umum Ke-14 dan melupakan apa yang berlaku pada masa lalu. (RUJUK SINI)
https://theflyingkick.blogspot.com
MR :  Nampak makin melebar isu RM90 juta ini. http://mindarakyat.blogspot.com/[email protected]
Komen Weblog Ibu Hasyim: Itulah pertempuran pemimpin-pemimpin yang terus merugikan negara dan rakyat.. Terus mengatur kuncu-kuncu masing-masing, menyusun berbagai langkah, yang akhirnya membawa ke arah hizbus syaitan. Kecuali dari Hibullah atau parti Islam!
Langkah terdekat solusinya, usahakan tolak PH dalam PRK Semenyih ini..
Lihat terus..E Buku IH-121: Kemelut Dalam Senyum, Anwar/Mahathir

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.ibnuhasyim.com/2019/03/tempuran-anwarmahathi-terus-rugikan.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Umno Akan Sokong Dr Mahathir Demi Rakyat Negara Mohamad Hasan

Umno Akan Sokong Dr Mahathir Demi Rakyat Negara Mohamad Hasan

papar berkaitan - pada 6/3/2019 - jumlah : 319 hits
UMNO sedia menyokong Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad dalam isu yang menyentuh kepentingan rakyat dan negara Timbalan Presiden UMNO yang menjalankan tugas presiden Datuk Seri Mohamad Hasan berkata sokongan UMNO itu bagaimanapun berga...
Akhirnya Dr Maza Bersuara Isu Hina Islam Ini Kata Kata Beliau Kepada Rakyat Non Muslim Di Negara Ini Memang Padu Habis

Akhirnya Dr Maza Bersuara Isu Hina Islam Ini Kata Kata Beliau Kepada Rakyat Non Muslim Di Negara Ini Memang Padu Habis

papar berkaitan - pada 5/3/2019 - jumlah : 585 hits
Mufti Perlis Datuk Dr Mohd Asri Zainul Abidin menyifatkan tindakan menghina Islam bukan lagi kes terpencil sebaliknya telah menjadi trend yang cuba membakar kemarahan umat Islam di negara ini Katanya hal demikian kerana masih terdapat hanta...
Tun Mahathir Sudah Tepu Undur Awal Bawa Lebih Kebaikan Kepada Negara

Tun Mahathir Sudah Tepu Undur Awal Bawa Lebih Kebaikan Kepada Negara

papar berkaitan - pada 16/2/2019 - jumlah : 369 hits
Dalam satu temubual dengan Bloomberg beberapa hari lalu Anwar Ibrahim menzahirkan keyakinan beliau akan mengambil alih jawatan Perdana Menteri sebelum tempoh dua tahun sebagaimana yang telah ditetapkan Bagaimanapun kata Presiden PKR itu seh...
Rakyat Malaysia Hanya Fikirkan Kos Sara Hidup Bukan Politik Anwar

Rakyat Malaysia Hanya Fikirkan Kos Sara Hidup Bukan Politik Anwar

papar berkaitan - pada 20/2/2019 - jumlah : 219 hits
KUALA LUMPUR Sebahagian masyarakat kini tidak begitu mengambil berat tentang perihal politik yang berlaku di negara ini Presiden PKR Datuk Seri Anwar Ibrahim berkata sebaliknya mereka lebih berminat untuk bercerita tentang kos sara hidup da...
Panas Pkr Nafi Audio Individu Kecewa Dengan Dr Mahathir Azmin Adalah Anwar Ibrahim

Panas Pkr Nafi Audio Individu Kecewa Dengan Dr Mahathir Azmin Adalah Anwar Ibrahim

papar berkaitan - pada 28/2/2019 - jumlah : 368 hits
Panas Pkr Nafi Audio Individu Kecewa Dengan Dr Mahathir Azmin Adalah Anwar Ibrahim
Prk Semenyih Amaran Anwar Kepada Mahathir Sahkan Wujud Konspirasi Domino

Prk Semenyih Amaran Anwar Kepada Mahathir Sahkan Wujud Konspirasi Domino

papar berkaitan - pada 26/2/2019 - jumlah : 327 hits
Tepat 4 September 2019 akan genaplah 21 tahun kisah yang menggemparkan seluruh negara terjadi Anwar Ibrahim pada ketika itu merupakan Timbalan Perdana Menteri di pecat oleh Dr Mahathir atas alasan moral dan bermulalah era reformasi dan demo...
Marabbuka Mahathir Anwar Terlebih Auta Itu Benar

Marabbuka Mahathir Anwar Terlebih Auta Itu Benar

papar berkaitan - pada 2/3/2019 - jumlah : 391 hits
Sungguh menyedarkan talqin Ustaz Idris Ahmad PAS Bahawa sesungguhnya Dr Mahathir dan Anwar terlebih auta itu BENAR Gomen of the day nampak terdesak takut kalah di Semenyih Baik Anwar mahu pun Mahathir tak cukup nombor untuk jatuhkan sesama ...
Indirectly Anwar Is Telling Mahathir To Not Stay Longer Than Two Years

Indirectly Anwar Is Telling Mahathir To Not Stay Longer Than Two Years

papar berkaitan - pada 16/2/2019 - jumlah : 268 hits
Datuk Seri Anwar Ibrahim has reiterated the narrative of a smooth transition process between him and Tun Dr Mahathir Mohamad saying he expects to be prime minister in not more than two years time In an interview with Bloomberg Television An...
Court Allows Forfeiture Of Rm1 1mil From Illegal Deposit Taking Scheme Investors

Wanita Mca Calls On Govt To Tackle Brain Drain Generate Job Opportunities

Keningau Fa Buat Kejutan Gol Awal

Gsk Raya Open House Dan Minggu Imunisasi Sedunia

Muda Slams Pro Israel Us Professor S Remark At Local Varsity Talk

The Dab 1a A Limited Edition Electric Production Motorcycle From France

Beli Rak Rempah 3 Tingkat

Nearly 500 Lawsuits Filed Against Sabah Govt Hajiji



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok

Kenapa Platipus Haiwan Yang Membuatkan Saintis Merasa Hairan


Golden Lounge International Kuala Lumpur International Airport An Overview

Karakteristik Generasi Z Memahami Cara Mereka Mendapatkan Informasi

Pertama Kali Guna Servis Cuci Karpet

Kmum Dakwa Insiden Syarahan Pro Israel Disengajakan

Kronologi Serangan Israel Terhadap Iran

Of Second Rate White People And Malaysia Pushing For Genocide