Akhirnya Dr Maza Bersuara Isu Hina Islam Ini Kata Kata Beliau Kepada Rakyat Non Muslim Di Negara Ini Memang Padu Habis


Mufti Perlis, Datuk Dr. Mohd. Asri Zainul Abidin menyifatkan tindakan menghina Islam bukan lagi kes terpencil sebaliknya telah menjadi trend yang cuba membakar kemarahan umat Islam di negara ini.
Katanya, hal demikian kerana masih terdapat hantaran-hantaran di media sosial yang menghina Islam dilakukan oleh segelintir masyarakat bukan Islam.
Sehubungan itu, Mohd. Asri meminta masyarakat bukan Islam agar saling berpesan kepada rakan-rakan untuk beradab dan mengawal tingkah laku mereka.

“ Kepada saudara-saudara non-Muslim (bukan Islam), sekali pun masyarakat Muslim di negara ini ada kelemahannya namun tahap toleransi dan kesudian berkongsi amat baik jika dibandingkan dengan nasib umat Islam minoriti di India, China dan negara lain.
“ Janganlah saudara-saudara cemari nikmat dan kelebihan hidup harmoni dalam negara ini yang kita kecapi selama ini.,” katanya dalam status Facebooknya di sini, hari ini.
Kata Mohd. Asri lagi, orang bukan Islam dinasihatkan supaya berpesanlah kepada sahabat handai sekalian agar beradab dan tahu mengawal tingkah laku hidup di Malaysia ini.
“ Jangan kerana sikap biadab dan dendam kesumat maka saudara-saudari membakar negara aman yang telah lama kita bina. Jangan sampai yang dikejar tidak dapat dan yang dikendong berciciran.
“ Orang Muslim ini masih sabar jika dihina dirinya dan keluarganya tetapi mereka tidak akan bersabar lagi jika dihina Islam dan Rasul. Sayangi dan hargailah nikmat keamanan yang kita miliki. Pohon memahami keadaan,” katanya.
Netizen kongsi pandangan
Rata-rata netizen bersetuju dengan pendapat Dr Maza dan mengutarakan pandangan masing-masing di ruangan komen.
” Aku harap, semua orang (tak kira bangsa/agama) hentikan apa2 sahaja ayat penghinaan tentang agama orang lain.Ceritakan kebaikan agama kamu/kita sahaja. Tak perlu kutuk agama orang lain..”, komen Zulkarnaen
” Tahniah mufti, ketegasan yg masih lagi mempunyai kesabaran dan beradap.. Diharap menteri2 yg ber agama islam pun berani memberi amaran kpd non-muslim di negara ini.. Bkn hanya takut hilang undi jika bersuara membela islam..”, komen Saiful
Ini pula pesan Mujahid, kalau sayangkan Islam… Masyarakat khususnya umat Islam diminta bukan sekadar menjadi penyambung lidah penghinaan kepada Islam dengan hanya bertindak berkongsi hantaran dan tangkap layar bahan-bahan yang menghina Islam di media sosial.
Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Dr. Mujahid Rawa Yusof sebaliknya meminta masyarakat untuk membuat laporan polis terhadap sebarang bentuk penghinaan kepada agama bagi memudahkan pihak berkuasa bertindak.
Menurut Mujahid, beliau telah menerima sejumlah rungutan orang awam berkaitan posting-posting yang bersifat menghina Islam di media sosial.
” Bukan sekadar menjadi penyambung lidah penghinaan kepada Islam dengan bertindak berkongsi posting-posting dan juga screenshot tersebut.
” Jika kita sayangkan Islam, jadilah ummah yang cakna. Buat laporan ke balai polis terdekat untuk membantu pihak berkuasa bertindak,” kata Mujahid dalam satu hantaran di Facebook beliau hari ini.
Tegas beliau, kerajaan tidak akan berkompromi dengan sebarang bentuk penghinaan terhadap Islam mahupun agama-agama lain dan juga kaum.
Pihaknya juga akan mencadangkan hukuman yang lebih berat dikenakan terhadap pihak yang menghina agama.
” Bersama kita membina negara yang lebih sejahtera. Sebuah negara rahmah yang kita cita-citakan,’ kata Mujahid.
Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih.
Sumber : utusan
The post Akhirnya Dr MAZA Bersuara Isu Hina Islam. Ini Kata-Kata Beliau Kepada Rakyat Non-Muslim di Negara Ini, Memang Padu Habis appeared first on Suara Viral Malaysia.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://suaraviral.org/akhirnya-dr-maza-bersuara-isu-hina-islam-ini-kata-kata-beliau-kepada-rakyat-non-muslim-di-negara-ini-memang-padu-habis/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Unit Pemantauan Isu Hina Islam

Unit Pemantauan Isu Hina Islam

papar berkaitan - pada 7/3/2019 - jumlah : 307 hits
JAKIM telah menubuhkan Unit Pemantauan Isu Hina Islam bagi memudahkan umat Islam atau sesiapa sahaja untuk memaklumkan kewujudan aktiviti menghina Islam di media sosial laman sesawang dan sebagainya Maklumat yang berkaitan perlu disalurkan ...
Hina Nabi Agama Islam Bawa Kehancuran Kepada Negara Auni Zaara

Hina Nabi Agama Islam Bawa Kehancuran Kepada Negara Auni Zaara

papar berkaitan - pada 6/3/2019 - jumlah : 1039 hits
SEORANG wanita telah menaikkan kemarahan umat Islam selepas dia memuatnaik kenyataan menghina Nabi Muhammad SAW di laman sosial miliknya Wanita yang menggunakan nama Auni Zaara itu telah memuat naik posting dengan mendakwa Islam adalah agam...
Siapa Kata Kerajaan Ph Lambat Tangani Isu Hina Nabi Menteri Agama

Siapa Kata Kerajaan Ph Lambat Tangani Isu Hina Nabi Menteri Agama

papar berkaitan - pada 3/3/2019 - jumlah : 726 hits
Walaupun menerima banyak kecaman dan dakwaan bahawa kerajaan Pakatan Harapan mengambil ringan dan bersikap lunak terhadap isu penghinaan terhadap Nabi dan Islam didalam negara Menteri Hal Ehwal Agama Datuk Seri Dr Mujahid Yusof tetap tegas ...
Lgbt Cemar Imej Malaysia Negara Islam Kata Jakim

Lgbt Cemar Imej Malaysia Negara Islam Kata Jakim

papar berkaitan - pada 11/3/2019 - jumlah : 243 hits
Diterbitkan pada 11 March 2019Jakim komited membantu golongan yang terjebak dengan budaya LGBT melalui program rawatan dan pemulihan dari semasa ke semasa Foto AFPPUTRAJAYA 11 Mac Jabatan Kemajuan Islam Malaysia menolak sebarang usaha untuk...
Ambil Kesempatan Hina Dan Fitnah Islam Dalam Isu Perkahwinan Kanak Kanak Demi Membela Kesongsangan Lgbt

Ambil Kesempatan Hina Dan Fitnah Islam Dalam Isu Perkahwinan Kanak Kanak Demi Membela Kesongsangan Lgbt

papar berkaitan - pada 11/3/2019 - jumlah : 538 hits
Setiap kali kaum LGBT cuba menghalalkan aktiviti dan amalan mereka setiap kali itulah juga kita akan mendengar tentang betapa luhur zuhud dan ikhlasnya puak puak songsang tersebut menentang perkahwinan kanak kanak Setiap kali mereka bercaka...
Alhamdulillah Di Sebalik Konflik H1na Islam 2 Lagi Non Muslim Lafaz Syahadah

Alhamdulillah Di Sebalik Konflik H1na Islam 2 Lagi Non Muslim Lafaz Syahadah

papar berkaitan - pada 8/3/2019 - jumlah : 463 hits
Ust Hafiz Ng Kisah 1 Wow Alhamdulillah Seorang sahabat kita memeluk Agama Islam lagi Syukur syukur Makin ramai orang mulai terima Agama Islam Saya yakin akan lebih ramai lagi yang memeluk Agama Islam kalau orang Muslim dapat tunjukkan conto...
Penerbit Filem Hina Nabi Muhammad Akhirnya Menyesal Dan Memeluk Islam

Penerbit Filem Hina Nabi Muhammad Akhirnya Menyesal Dan Memeluk Islam

papar berkaitan - pada 9/3/2019 - jumlah : 332 hits
ISLAM adalah fitrah untuk semua manusia tanpa mengira status latar belakang dan kaum Ia merupakan suatu ajaran yang disediakan oleh Allah SWT untuk segenap lapisan manusia Ia bagi mencapai tujuan hidup di dunia ini iaitu mengenal dan mengab...
Masa Tu Saya Masih Jahiil Rasa Malu Pernah Hina Nabi Penerbit Filem Fitna Bersyukur Diberi Hidayah Akhirnya Peluk Islam

Masa Tu Saya Masih Jahiil Rasa Malu Pernah Hina Nabi Penerbit Filem Fitna Bersyukur Diberi Hidayah Akhirnya Peluk Islam

papar berkaitan - pada 8/3/2019 - jumlah : 304 hits
Nabi Muhammad SAW pernah berpesan sesiapa yang memeluk agama Islam dosanya yang lalu akan diampunkan ibarat bayi yang baru lahir Masa Tu Saya Masih Jahiil Rasa Malu Pernah Hina Nabi Penerbit Filem Fitna Bersyukur Diberi Hidayah Akhirnya Pel...
Special Zones Can Help Johor Surpass Other States Economically Says Pm

Ringgit Closes Higher As Us Dollar Index Declines

Melaka Signs Tourism Advertising Deal With Chinese Media Company

8 Karakter Di Drama Korea Ini Bisa Jadi Contoh Bahwa Emansipasi Bukan Cuma Cita Cita Wanita Indonesia

Boycott Gone Sour Malays Returning To Mcdonald S Insulted And Called Dogs Pigs By Fellow Malays

Transformation From The Top Down Hajiji S Exemplary Leadership In Sabah

Tips For Achieving Your Saving Goals

Bukan Ulama Lantikan Politik Sendiri Tu Ular Dalam Semak



Kisah Restoran Colonel Sanders Selain KFC Yang Tidak Boleh Dikembangkan

Info Dan Sinopsis Filem J2 J Retribution J2 J Retribusi Filem Malaysia 2021 Di Netflix Sekuel J Revolusi

Info Sinopsis Kutipan Sheriff Narko Integriti Filem Malaysia 2024

Info Dan Sinopsis Dough Doh Filem Malaysia 2023 Lakonan Syafiq Kyle Kini Di Netflix

Info Dan Sinopsis The Djinn s Curse Khong Khaek Filem Seram Thailand 2023 Kini Di Netflix Malaysia


Membongkar Kejayaan Pembayaran Dan Pemenang Di Wecopytrade Dan Wemastertrade

Kaswi Gula Melaka

Effective Networking In Business

Doa Masuk Pasar Baca Doa Ini Apabila Pergi Ke Pasar

Lafaz Tasbih Kaffarah Sebagai Doa Pembersih Majlis

Rabbana Atina Fid Dunya Hasanah