Tempat Paling Wow Waktu Malam Di Kuantan Bagi Keluarga


Assalamualaikum..


Agak lama tak menghirup udara malam di bandar Kuantan.Ehehehe... Seriously,rindu sangat nak jadi kelawar.Siang kami sekeluarga duk sahaja di rumah.Dan malam,kami aktif keluar lah.ehehehe.. Jarang dah keluar malam.Bukanlah sebab apa,dah penghujung bulan October.Faham-fahamlah,musim tengkujuh dia nak maii ler.Kerap hujan malam di Kuantan.bersiap siaga lah korang yee.. 

Nak  tau ke mana kami sekeluarga santai waktu malam di bandar Kuantan? Teluk Cempedak? Ohhh,bukanlah.Musim tengkujuh tak boleh pergi ke sana.Sejuk malam-malam,ombak besar lagipun.Tak syok juga.. silap-silap demam anak-anak kan?







SIMBOLIK TAMAN KERANG 

Tada!!! Taman Kerang adalah destinasi kami sekeluarga untuk beriadah.Ala,macam Putrajaya lah juga.Cuma yang membezakan Taman Kerang dengan Putrajaya adalah dari segi keluasan tempat.Taman Kerang kecil jer tempatnya.Padat.. tetapi sangat meriah.Dengan pelbagai jualan di Car Boot Sales disini.Ehehehehe..


Buat korang pertama kali datang ke sini.Boleh lah guna landmark Taman Kerang dalam carian google maps (Oppsss! tapi,pastikan korang punya google tu di update lerrr)..Ahakss..



Taman Kerang ni sudah di upgrade kini telah menjadi cantik dan meriah dengan lampu LED disini.Ikutkan dahulu,biasa jerlah.Tetapi tempat ni juga menjadi sejarah bagi mak pak korang waktu muda satu ketika dahulu.Ala,tempat bercinta mak pak korang dulu lahh kat sini.








SEWA KERETA ALAT KAWALAN JAUH


 Taman Kerang ini juga telah berubah menjadi tempat kanak-kanak bermain kereta kawalan jauh.Huhuhuhu..Seronok sangat bagi kanak-kanak jika datang ke sini tau.Anak-anak ina mereka langsung tak minat.Pernah lah satu ketika dahulu,dah siap bayar.Tapi tak mahu naik lah pula.Tak ke membazir gitu? Huhuhu..


Anak-anak ina pula lebih tertarik dengan 'Kerang Gergasi' tu..hihihi.Tengoklah mereka tu semua.Excited sangat! Erm...,kat dalam kolam air tu.Sebenarnya ada seekor turtle sesat.Kesian pula dahh.. ada seekor jer.Tak tahu lah makan ke tidak turtle tu.Sebab bila ina nak snap photo,dia timbul atas air.Erkkk,kemungkinan lapar lah kot.












CAR BOOTH SALES TAMAN KERANG

Beberapa meter sahaja dari lokasi bermain kereta alat kawalan jauh.Di sini pula,terdapat pelbagai jualan di car booth sales.Jualan pelbagai dari Car Booth iaitu jenis barangan seperti tudung,shawl,kasut,kosmetik dan  makanan (Ohhh,inilah sebab utama ina nak kesini sebenarnya..muehehehe.. Point utama! giteww) 

Terdapat pelbagai makanan yang di jual sini seperti kek,donat,aiskrim,Nasi Lemak,Nasi Dagang,Nasi Minyak,Laksa Penang,Keropok Lekor goreng, dan banyak lagi lah segala jenis makanan berat dan ringan.Ehehehe.. Balik rumah,memang happy tummy lerr... Ekekeke.


Oh,ya.Untuk pengetahuan korang.Car Booth Sales di sini ialah halal punya.Bukan haram.. Erkkk! Bukan haram pasal makanan.Maksudnya di sini,semua peniaga melayu yang menjalankan aktiviti di sini semuanya tapak berbayar dari Majlis Perbandaran Kuantan (MPK).Jika tak berbayar,confirm dah peniaga di sini tak senang duduk menjual kan...Haaa.Giteww. Jual dalam bonet jer.Apa kes?? Orang ramai pun tak tahu korang jual apa jika begitu.Muehehe..





Jika datang ke Car Booth Sales ni,memang tak terlepas keluar duit tau.Hahaha.Semua nak di beli jika tak di kawal nafsu.Hihihi.. Maklumlah,anak-anak lagi.Macam-macam dorang nak tau.Heeee..


Dah penat ronda-ronda Car Booth Sales tu,upahlah sorang satu air coconut shake.Hihihi..Rm 3 sebekas.. 3 bekas belinya.



PADANG BOLA



Berhadapan tapak Car Booth Sales jer padang bola ni..

Anak-anak ni excited nak terjah ke padang jer tu.Ni masa mula-mula sampai tadi.Mereka dah tak sabar betul tu.Nak berlari dan berkejaran di padang bola.





Jika di lihat disini,pelbagai ragam manusia.Ada yang duduk bersantai atas rumput padang.Ada yang berkelah pun ada.Ehehehe.. Pendek kata,nak main belon sabun dan melompat kat sini pun boleh di padang bola.Cuma jangan ke tengah padang jer lah.Sebab ada latihan bola sepak malam minggu.Heeeehh.

 Hihhihi..Ini apa yang ina kerap amalkan.Balik dari sini,confirm anak tidur lena.Muehehehe.. 



Ohh..ya.Tapak ni lah jika pada bulan Ramadan menjadi tumpuan ramai bagi berbuka puasa di padang.Ehehehe..




MASJID NEGERI,SULTAN AHMAD SHAH KUANTAN

Jarak padang agak berdekatan dengan Masjid Negeri Sultan Ahmad Shah.Cantik tak? View malam di Masjid Negeri,Sultan Ahmad Shah. Mudah lah,jika korang ada aktiviti di sini,bolehlah singgah masjid untuk solat.Strategik lah juga pada bulan puasa.Selesai berbuka di padang,terus siap sedia untuk teraweh pula.


Okaylah..sampai sini sahaja entri mengenai Tempat paling WOW waktu malam di Kuantan bagi mereka yang berkeluarga.





Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.nurimanqhaisara.com/2018/10/tempat-paling-wow-waktu-malam-di.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Saya Mohon Maaf Hanya Risau Keadaan Keluarga

Saya Mohon Maaf Hanya Risau Keadaan Keluarga

papar berkaitan - pada 27/10/2018 - jumlah : 388 hits
MALAYSIAKINI Datuk Seri Najib Razak memohon maaf kerana gagal mengawal perasaannya semasa diwawancara Al Jazeera bagi program 101 East pagi tadi Bekas perdana menteri itu berkata beliau hanya risau dengan keadaan isterinya Datin Seri Rosmah...
Mencari Pahala Kemuncak Dalam Solat Waktu Paling Afdal Untuk Bangun Ketika Iqamah

Mencari Pahala Kemuncak Dalam Solat Waktu Paling Afdal Untuk Bangun Ketika Iqamah

papar berkaitan - pada 19/10/2018 - jumlah : 2551 hits
Assalamualaikum w b t Bismillahirahmanirahim Ustaz Jafri Abu BakarJika kita hendak membuat sesuatu ibadah carilah waktu yang paling afdal Tetapi adakah ibadah kita sah jika kita tidak melakukan perkara perkara afdal ini Jawapannya ibadah te...
Petugas Razia Tempat Hiburan Malam Di Jakbar 52 Orang Positif Narkoba

Petugas Razia Tempat Hiburan Malam Di Jakbar 52 Orang Positif Narkoba

papar berkaitan - pada 22/10/2018 - jumlah : 252 hits
Yang positif Narkoba di antaranya 19 orang wanita dan pria 33 Seluruhnya adalah pengunjung Kami juga temukan ekstasi tak bertuan ucap Maria
Gaya Selebriti Wanita Di Malam Anugerah Skrin 2018 Cantik Bergaya Semuanya Tapi Mana Satu Paling Vass

Gaya Selebriti Wanita Di Malam Anugerah Skrin 2018 Cantik Bergaya Semuanya Tapi Mana Satu Paling Vass

papar berkaitan - pada 3/11/2018 - jumlah : 842 hits
Semalam telah menyaksikan sebuah anugerah berprestij tahunan Anugerah Skrin 2018 yang bersiaran secara langsung di Pusat Dagangan Dunia Putra Anugerah kali ini berpihak kepada filem Dukun dan drama Pendosa Ingin Ke Syurga apabila kedua duan...
Pendapatan Guan Eng Paling Banyak Rm86 000 Pm Di Tempat Ketiga

Pendapatan Guan Eng Paling Banyak Rm86 000 Pm Di Tempat Ketiga

papar berkaitan - pada 1/11/2018 - jumlah : 258 hits
Menteri Kewangan Lim Guan Eng mempunyai pendapatan paling tinggi sementara Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad berada di tempat ketiga Senarai lebih 40 wakil rakyat yang mengumumkan harta masing masing bersama ahli keluarga terdekat mer...
9 Tempat Paling Cool Untuk Bercuti Di Kuala Lumpur

9 Tempat Paling Cool Untuk Bercuti Di Kuala Lumpur

papar berkaitan - pada 20/10/2018 - jumlah : 493 hits
9 Tempat Paling Cool Untuk Bercuti Di Kuala Lumpur Kuala Lumpur merupakan ibu negara Malaysia Seperti mana ibu negara ibu negara lainnya Kuala Lumpur merupakan tempat yang sibuk dan padat terutama pada hari bekerja Jalan yang sentiasa padat...
Masa Hamil Kaki Kejang Waktu Malam Boleh Keluar Air Mata Tahan Sakit Tip Ini Boleh Membantu

Masa Hamil Kaki Kejang Waktu Malam Boleh Keluar Air Mata Tahan Sakit Tip Ini Boleh Membantu

papar berkaitan - pada 2/11/2018 - jumlah : 581 hits
Kejang atapun otot kejang adalah satu pengerasan otot kaki yang berlaku secara tiba tiba tanpa mampu dikawal Ia selalunya berlaku pada otot bahagian belakang kaki belakang peha dan bahagian depan peha Anda juga boleh mengalami otot kejang i...
17 Percakapan Lucu Sama Orangtua Yang Pasti Pernah Kamu Alami Chat Grup Keluarga Sih Paling Kocak

17 Percakapan Lucu Sama Orangtua Yang Pasti Pernah Kamu Alami Chat Grup Keluarga Sih Paling Kocak

papar berkaitan - pada 15/10/2018 - jumlah : 327 hits
Dibaca sampai habis ya Isinya kayak percakapan kita sama orang tua di rumah Ngewakilin banget sih ini
9 Tempat Percutian Yang Menarik Di Perak Jom Bawa Seisi Keluarga Cuti Ini

9 Tempat Percutian Yang Menarik Di Perak Jom Bawa Seisi Keluarga Cuti Ini

papar berkaitan - pada 17/10/2018 - jumlah : 774 hits
Perak adalah salah sebuah negeri di pantai Barat Semenanjung Malaysia yang terbesar dan ada pelbagai tempat percutian menarik Berikut antara 9 tempat percutian di Perak yang mungkin anda belum tahu Jom ambil masa cuti panjang ini untuk bawa...
Ulangtahun Kelahiran Dak Kakak Dan Gerakan Reformasi

Perlis Issues Fatwa First State To Declare Gisbh A Deviant Group

Spinning The Wheel Of Fortune A Deep Dive Into Online Roulette Strategies

Gadis Diarah Tanggal Pakaian Sebagai Bukti Bukan Lelaki

Brand Names Case Studies

Aktiviti Kunjungan Gerakan Daerah Barat Daya Pulau Pinang Ke Ppim Ppim 20 09 2024

Ubisoft Di Ambang Kejatuhan Pelabur Mahu Ambil Alih Dan Pecat Ceo

Terlalu Padu Eagles Menyerang Balik


echo '';
10 Fakta Biodata Ustaz Wadi Annuar Wadi Anuar Termasuk Kisah Kahwin Bercerai Dan Bekas Isteri

Biodata 30 Peserta Muzikal Lawak Superstar 2024 Musim 4 Astro Warna

Biodata Ojen Aiwah Usahawan Kunafa Terkenal Personaliti TikTok Dan Penyanyi Lagu Hubb

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Hai Cinta Dengarkanlah Slot Akasia TV3

10 Drama Melayu Terbaru TV3 2024 Best Mesti Tonton Juga Tersedia Online


Cirit Birit Dan Muntah

Terengganu Peniaga Didakwa Hina Islam Di Facebook Dipanggil Polis

Pm Umum Bantuan Banjir Rm10 Juta Buat Kedah

Kelantan Isytihar Gisbh Sesat Jika Ciri Ciri Sama Dengan Al Arqam

Bring Motion Of Confidence To Dewan Rakyat Next Month Pm To Opposition

Mengapa Khidmat Tukang Rumah Penting Di Lembah Klang