Tempat Menarik Di Melaka Percutian Ke Melaka Wonderland


Percutian korang ke Melaka tidak akan lengkap jika korang tidak menjejakkan kaki ke sebuah taman tema air yang terkenal di Melaka ini. Melaka Wonderland Theme Park and Resort adalah sebuah taman tema yang terbaharu. Ia terletak di Ayer Keroh Melaka.
Cara untuk ke Melaka Wonderland Jika korang dalam perjalanan melalui udara, lapangan terbang terdekat ialah Lapangan Terbang Antarabangsa Melaka sebuah lapangan terbang yang terletak di bandaraya Melaka, Malaysia. Lapangan terbang ini terletak kira-kira 30 minit ke Vrest Hotel.
Alternatif lain ialah Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur (IATA: KUL, ICAO: WMKK) yang merupakan lapangan terbang antarabangsa, yang terletak di Sepang, Selangor. Kedua-dua terminal, lapangan terbang KLIA dan KLIA2 terletak kira-kira 1 jam 45 minit pemanduan dari Melaka.
Senang je nak sampai ke Melaka Wonderland ini dengan menggunakan kereta. Lebuh Raya Utara-Selatan PLUS adalah jalan tol moden yang beroperasi dari Perlis ke Johor Bharu. Ayer Keroh adalah salah satu susur keluar dari lebuh raya ini hanya terletak kira-kira 20 minit dari Melaka Wonderland.
Pilihan pengangkutan awam adalah terhad di Melaka. Walau bagaimanapun korang boleh mencari teksi bermeter dengan mudah di kawasan bandar. Di samping itu, Grab kini juga boleh di dapati di Melaka. Cara terbaik untuk ke Melaka Wonderland ini adalah dengan menggunakan kereta sewa atau dengan menaiki teksi bermeter.
Tapi sebelum tu, kalau nak lebih jimat, korang boleh dapatkan dulu tiket masuk ke Melaka Wonderland dengan Traveloka Malaysia. Sebab, kalau beli awal, harga tiket akan jadi lebih murah. Kan best tu.
11 Tarikan Menarik Apa yang best di taman tema air ni, ia bukan hanya sesuai untuk kanak-kanak sahaja. Tetapi pelbagai lapisan umur boleh bermain dan berseronok. Terdapat pelbagai permainan dan tarikan yang terdapat kat sini.
Jadi korang tak perlu risau kalau nak bercuti bersama seisi keluarga, mesti akan ada permainan yang sesuai untuk anda dan keluarga. Kalau korang mahukan cabaran yang extra pun, ada permainan khas untuk bagi adrenalin rush kat korang!
Ada 11 tarikan semunya kat Melaka Wonderland ni, banyak kan? Jadi korang kena luangkan sekurang-kurangnya seharian untuk rasai semua tarikan yang ada kat sini.
Chaser Tornado Antara tarikan utama di Melaka Wonderland ini adalah Chaser Tornado. Kalau korang nak rasai macam mana rasanya masuk ke dalam Tornado, anda harus cuba permainan ini. Pemain akan berputar di dalam ”mangkuk” gergasi dan kemudian turun melalui terowong gelap ke kolam pendaratan yang terletak di bawah.
Kamikaze Racer Selain itu, korang juga boleh mencuba Kamikaze Racer yang terdiri daripada 6 jalur luncur yang pasti akan bawa korang luncur dengan laju hingga ke kolam bawah. Jadi anda dan 5 orang lagi ahli keluarga atau rakan-rakan boleh luncur turun dengan seiring di 6 jalur tersebut sambil berlumba siapa yang akan sampai ke bawah dahulu!
1 Big Wav Pool Tidak ada masa untuk ke tepi pantai untuk menikmati pukulan ombak? Don’t worry! Korang boleh merasai suasana tepi pantai dengan ombak buatan yang sesuai untuk aktiviti yang lebih santai di 1 Big Wav Pool. Tarikan ini juga sesuai untuk korang yang datang dengan kanak-kanak kecik.
Adventures Island Ok bagi korang yang ke Melaka Wonderland dengan kanak-kanak, Adventures Island merupakan tarikan yang sesuai untuk mereka. Ia adalah sebuah taman permainan yang dilengkapi dengan 8 gelongsor air yang menarik dan of course selamat untuk kanak-kanak.
Taman Dinasour Apa yang membuatkan Melaka Wonderland ini lebih menarik, adalah kawasan taman tema ini dikelilingi oleh 360 hektar hutan rekreasi penuh dengan kehijauan alam semula jadi. Ok, kalau korang nak kan sesuatu yang lain, korang boleh try ke Taman Dinasour.
Yang bestnya selain dari taman tema air, Melaka Wonderland juga ada Taman Dinasour yang sangat cool. Korang boleh melihat pelbagai replika dinasour yang pernah menghuni bumi suatu masa dahulu di taman ini. Jadi jangan lepaskan peluang untuk lihat dengan lebih dekat bagaimana rupa dinasour seperti Tyrannosaurus, Triceratops, Omeisaurus dan banyak lagi!!
Jangan ketinggalan dapatkan cenderahati menarik!!! Ok, dah penat seharian kan. Sebelum pulang, korang boleh singgah di kedai cenderahati yang terdapat di Melaka Wonderland. Kat sini korang boleh beli plush toys yang cute gila! Dan antara plush toys yang terkenal di sini adalah Rexy, Trinopony, Baby Pink & Blue. Korang juga boleh dapatkan pelbagai jenis cenderahati untuk kenang-kenangan di sini!
Haa, sekarang masa untuk usha Melaka Wonderland ticket promo dengan klik di sini! Tentu anak-anak dan keluarga akan tersenyum selepas menikmati percutian di Melaka Wonderland ini. Tak salah kan sekali sekala kita bawa anak-anak untuk gembirakan mereka. Lagipon, harga tiket sangat berpatutan dan sangat berbaloi. Cepat-cepat dapatkan tiket sebelum kesana untuk dapatkan harga yang lebih jimat.
The post Tempat Menarik Di Melaka: Percutian ke Melaka Wonderland appeared first on MiaZain.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.miazain.com/tempat-menarik-di-melaka-percutian-ke-melaka-wonderland/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Tempat Menarik Di Melaka The Shore Oceanarium Malacca River

Tempat Menarik Di Melaka The Shore Oceanarium Malacca River

papar berkaitan - pada 25/1/2019 - jumlah : 566 hits
Assalamualaikum Hi Semua Tak lama lagi dah kita nak cuti bersempena sambutan raya cina Ha korang dah ada plan ke Kalau takda sis cadangkan korang boleh lah cuba bawak family anak anak or adik adik datang berjalan ke The Shore Oceanarium Mel...
Tempat Menarik Melaka Vrar Interactive Park The Shore

Tempat Menarik Melaka Vrar Interactive Park The Shore

papar berkaitan - pada 1/2/2019 - jumlah : 415 hits
Assalamualaikum Hi Semua Tempat Menarik Melaka VRAR Interactive Park The Shore merupakan salah satu tarikan terbaru di Melaka Baru baru ni sis sudah pergi ke seperti yang sis pernah kongsikan di Alang alang dah pergi sis singgah sekali deka...
Kat Mana Nak Beli Tiket Masuk Tempat Menarik Di Malaysia

Kat Mana Nak Beli Tiket Masuk Tempat Menarik Di Malaysia

papar berkaitan - pada 26/1/2019 - jumlah : 1000 hits
Assalamualaikum hye korang BBL baru je lepas submit borang annual leave kat human resource untuk pergi bercuti time cuti sekolah nanti Lega boss approve je tarikh tu bukan sehari dua tapi sampai empat hari straight dari weekend So total jad...
Jom Habiskan Masa Santai Bersama Keluarga Tersayang Di Melaka Wonderland

Jom Habiskan Masa Santai Bersama Keluarga Tersayang Di Melaka Wonderland

papar berkaitan - pada 28/1/2019 - jumlah : 449 hits
Jom habiskan masa santai bersama keluarga tersayang di Melaka Wonderland Assalamualaikum wbt Bila tiba musim cuti sekolah tak kisahlah cuti pendek ke panjang kebanyakan parents mesti tercari cari tempat best yang boleh dijadikan tempat meng...
Tempat Menarik Di Belitung Indonesia

Tempat Menarik Di Belitung Indonesia

papar berkaitan - pada 16/1/2019 - jumlah : 570 hits
Tempat Menarik Di Belitung Indonesia Salam Alhamdulillah rezeki uzu lagi dapat sponsered trip ke luar negara walaupun kat Indonesia je kan p Uzu dah bersyukur sangat sangat walaupon dekat je kan asalkan tempat tu cantik tempat tu tak pernah...
32 Tempat Menarik Di Hatyai Dan Songkhla

32 Tempat Menarik Di Hatyai Dan Songkhla

papar berkaitan - pada 24/1/2019 - jumlah : 1718 hits
Percutian ke Selatan sentiasa menjadi pilihan rakyat Malaysia Ini kerana lokasinya yang terletak di persempadanan dan tidak perlu menaiki kapal terbang membuatkan ramai yang ingin ke sana Salah satu lokasi yang Saya sendiri pernah bercuti d...
Lets Check Out Mahkota Hotel Melaka On Traveloka

Lets Check Out Mahkota Hotel Melaka On Traveloka

papar berkaitan - pada 1/2/2019 - jumlah : 312 hits
Rindu Melaka Tengah kemas folder dalam laptop ada terjumpa pulak gambar masa day trip ke Melaka dulu Tapi sayang sebab datang sana tak sempat nak buat apa pun Hanya empat lawat beberapa tempat bersejarah yang terkenal Trip yang kurang seron...
Liga Super Melaka Utd Kedah Jdt Ekori Rapat Pahang

Liga Super Melaka Utd Kedah Jdt Ekori Rapat Pahang

papar berkaitan - pada 3/2/2019 - jumlah : 354 hits
PENYANDANG juara Johor Darul Ta 8217 zim menepati ramalan mengekalkan kejuaraan Piala Sumbangsih di bumi Johor selepas menjinakkan Perak 1 0 di Larkin semalam Kemenangan tipis Harimau Selatan hasil jaringan Gonzalo Cabrera minit ke 41 itu j...
Tema Terorisme Bakal Jadi Debat Menarik Jokowi Prabowo

Tema Terorisme Bakal Jadi Debat Menarik Jokowi Prabowo

papar berkaitan - pada 15/1/2019 - jumlah : 174 hits
Pertanyaan lain soal terorisme menurut Ridlwan adalah soal penyebaran menggunakan media sosial Bagaimana pendapat masing masing Capres terhadap simbol simbol dan logo yang mencerminkan ideologi teror katanya
Pesanan Buat Sang Suami

Hari Pekerja 2024 Sejarah Tema Sambutan

Parents More Involved In Autistic Children S Learning Post Pandemic

Rm232mil Road Project Awarded To Nepturis Witness Tells Wan Saiful Trial

Kisah Bekas Pekerja Kfc Dan Boikot

Pks Sebut Nama Wali Kota Depok Mohammad Idris Masuk Kandidat Pilkada Jabar

Masih Beraya

Drama Khilaf Yang Tertulis



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard

5 Perkhidmatan Yang Kini Entah Kenapa Kita Langgan Bulanan

5 Tumbuhan Penghalau Kucing Yang Turut Mencantikkan Laman Rumah


Embark On The Journey Of Family Togetherness With Sharp This Parents Day

Continuous Learning

Maksud Gaji Bersih Gaji Kasar Gaji Pokok Perbezaannya

Pengumuman Gaji Penjawat Awam Naik 15 Peratus Dan Cara Kira Kenaikan Gaji Baharu Penjawat Awam

Hati Bersih Hidup Bahagia

Ai Team Talent Sementara Batch 3