Target Nak Kurus Lepas Bersalin Tapi Berat Tak Turun Juga Mana Silapnya


Anak dah semakin besar, pantang dah lama habis. Tapi tak dapat juga nak turunkan berat badan sebanyak yang diinginkan. Lebih dahsyat lagi, ada sesetengah ibu yang beatnya semakin naik. Ia adalah normal. Usah khuatir kerana situasi sebegini dihadapi oleh kebanyakan ibu selepas bersalin. Terdapat beberapa faktor yang menyebabkan anda sukar menurunkan berat badan.
Artikel Menarik: [Bila Dah Jadi Ibu, Tak Ada Istilah Cukup Rehat. Demi Keluarga Gagahkan Diri]
Pelik, biarpun makan selalu tak sempat. Tidur pun tak cukup. Tapi tetap berat tak turun-turun. Cuba perhatikan jika ada antara perkara ini yang anda jadikan tabiat harian:
Terlepas Waktu Sarapan Makan sarapan membekalkan tenaga. Ia penting untuk anda memulakan hari dan kekal cergas sepanjang masa. Malah, dengan mengambil sarapan pagi jua membantu metabolisme tubuh berfungsi dengan lebih efisyen.

Apabila ada bayi, anda mungkin kesuntukan masa menguruskan suami, anak dan urusan rumah tangga. Anda perlu ingat, tidak perlu ambil sarapan pagi yang mewah. Cukup sekadar semangkuk oat atau dua keping roti mahupun sandwic telur bersama buah-buahan kering.
Lupa Nak Makan Bila terlalu banyak urusan yang perlu dilaksanakan, maka anda menjadi sangat sibuk kerana mahu menyelesaikannya dengan sempurna. Malangnya, kadang-kadang anda terlupa untuk makan.
Mungkin juga anda beranggapan dengan tidak makan pada waktu makan yang sepatutnya anda dapat mengurangkan kalori dan seterusnya menurunkan berat badan. Salah tanggapan sebegitu.
Apabila kerap melakukan perkara sebegini, anda sebenarnya akan berasa sangat lapar apabila urusan kerja mula kendur dan akhirnya menjamah makanan dalam jumlah yang lebih banyak daripada yang patut diambil.
Tabiat Habiskan Makanan Anak Apabila anak tidak habis makan, anda berasa sayang dan tidak mahu membazir lalu memakannya. Tindakan ini menjadikan anda makan dua kali tanpa disedari.

Jadi, sebaik-baiknya kurangkan sikap mahu menghabiskan makanan anak. Jika makanan itu masih elok, mungkin ia boleh disimpan dan dimakan semula pada waktu yang lainnya.
Hanya Sempat Makan Bila Dah Tengah Malam Selepas berhempas pulas menguruskan hal rumah tangga sebaik pulang dari tempat kerja, anda berupaya menarik nafas lega dan mula berasa lapar. Namun, ketika itu sudah hampir tengah malam.
Ketahuilah, amalan makan tengah malam adalah antara penyebab yang mudah menyebabkan anda menambahkan berat badan. Jika berasa lapar ketika ini, cuba ambil makanan berkhasiat seperti salad, buah atau yogurt. Paling tidak pun, anda boleh minum susu.
Artikel Menarik: [Hormon ‘Lari’ Waktu Mengandung, Penuh Jerawat Satu Badan. Malu Rasanya!]
Makan Sambil Berdiri Sibuk melayan kerenah anak tetapi pada masa yang sama, perut sudah berkeroncong. Oleh kerana tidak mahu diri kelaparan, maka anda pun makan sambil berdiri.
Ada satu kajian menyatakan bahawa amalan makan sambil berdiri tidak baik kerana ia boleh menjadi punca kepada amalan makan berlebihan tanpa disedari.
Tidur Tak Cukup 8 Jam Apabila ada anak kecil, sudah menjadi sesuatu yang normal bila si ibu mengalami masalah tidak cukup tidur.

Malah ada kajian membuktikan bahawa apabila tidur tergangu, paras kortisol meningkat lalu menyebabkan metabolisme tidak dapat menjalankan tugasnya dengan baik semasa membakar kalori.
 
 
 
The post Target Nak Kurus Lepas Bersalin, Tapi Berat Tak Turun Juga. Mana Silapnya? appeared first on Pa&Ma.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.majalahpama.my/target-nak-kurus-lepas-bersalin-tapi-berat-tak-turun-juga-mana-silapnya/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Video Bertuah Punya Anak Macam Mana Papa Nak Turun Anak Alih Tangga Masa Buat Kerja

Video Bertuah Punya Anak Macam Mana Papa Nak Turun Anak Alih Tangga Masa Buat Kerja

papar berkaitan - pada 13/2/2020 - jumlah : 437 hits
Telatah anak yang comel dan melucukan boleh menghilangkan rasa penat setelah seharian bekerja Apabila melihat senyuman anak di rumah semua kekusutan dan kesibukan kerja boleh dilupakan Namun satu kisah kelakar yang dikongsikan oleh lelaki i...
Macam Mana Pondan Nak Buang Anak Kalau Beranak Pun Tak Boleh

Macam Mana Pondan Nak Buang Anak Kalau Beranak Pun Tak Boleh

papar berkaitan - pada 6/2/2020 - jumlah : 689 hits
Sejak kebelakangan ini ramai orang telah mulai mengangkat kadbod kepada orang awam dengan menyampaikan mesej mesej tertentu dengan niat memerli sesetengah pihak Tindakan tersebut tular selepas sekumpulan pemuda memuat naik aktiviti mereka d...
Tak Tahu Macam Mana Nak Lembutkan Hati Teman Wanita Dengan Huawei Ini Caranya

Tak Tahu Macam Mana Nak Lembutkan Hati Teman Wanita Dengan Huawei Ini Caranya

papar berkaitan - pada 12/2/2020 - jumlah : 299 hits
Hari Kekasih atau Valentine Day bakal tiba tak lama lagi Inilah masa yang sesuai untuk korang cari hadiah yang paling istimewa untuk orang tersayang Ya percayalah jika korang ada plan dari sekarang korang takkan hadiahkan barang last minute...
Jumpa Dr M Bukan Nak Masuk Kabinet Kata Hadi Tapi

Jumpa Dr M Bukan Nak Masuk Kabinet Kata Hadi Tapi

papar berkaitan - pada 25/1/2020 - jumlah : 190 hits
MALAYSIAKINI Presiden PAS Abdul Hadi Awang memberitahu parti itu tidak membuat sebarang permohonan untuk menyertai kerajaan PH walaupun beliau mengadakan pertemuan dengan Perdana Menteri Dr Mahathir Mohamad baru baru ini Justeru kata Abdul ...
Anak Nak Bermanja Tapi Takut Ayah Garang Jadilah Pelindung Yang Boleh Jadi Geng

Anak Nak Bermanja Tapi Takut Ayah Garang Jadilah Pelindung Yang Boleh Jadi Geng

papar berkaitan - pada 11/2/2020 - jumlah : 372 hits
Anak anak pasti akan manja dan rapat dengan ayahnya jika boleh dibuat geng dan tidak garang Menjadi ayah yang tidak garang bukan bererti anda membenarkan anak anak hilang hormat dan memijak kredibiliti anda Ada cara untuk membentuk sebuah k...
Inai Merah Vs Inai Putih Dua Dua Cantik Tapi Mana Lebih Elok Dipakai Pada Hari Bahagia

Inai Merah Vs Inai Putih Dua Dua Cantik Tapi Mana Lebih Elok Dipakai Pada Hari Bahagia

papar berkaitan - pada 1/2/2020 - jumlah : 867 hits
Malam berinai dah jadi satu trend terutama sekali kepada pihak pengantin perempuan Setuju tak small Cover image via Twitter twtmalaywedding small Kalau dulu malam berinai diadakan malam sebelum majlis akad nikah dan pengantin perempuan akan...
Macam Mana Nak Tahu Whatsapp Kena Block Dengan Orang Lain

Macam Mana Nak Tahu Whatsapp Kena Block Dengan Orang Lain

papar berkaitan - pada 7/2/2020 - jumlah : 879 hits
Macam mana nak tahu whatsapp kena block dengan orang lain Assalamualaikum dan salam sejahtera Dalam zaman serba maju sekarang ni whatapp di antara perkara penting yang perlu ada pada setiap orang Ada macam macam group whatsapp yang ada Dan ...
The Evolution Of Adult Entertainment

Epf Account 3 Can Help Contributors During Emergencies Expert

Work Harder At Communicating Achievements On Reforms Govt Told

Apabila Sang Profesor Datang Melawat

Azmin Pledges To Tell All On May 11

Isn T Akmal S Call To Reject Passport Renewal Based On Bm Fluency A Disservice Amid Looming Kkb Polls

Honor X7b Telefon Pintar 5g Kini Di Kedai Seluruh Negara Pada Rm899

Selepas Menjadi Penumpang Umno Bakal Terkubur Pada Pru16



10 Istilah Hampir Serupa Bahasa Inggeris Yang Kita Keliru Penggunaannya

5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan


Iddah Wanita Kematian Suami

Berebut Kasih

Tinggi Protein Dan Mikronutrien Ini Manfaat Ikan Susu Untuk Kesihatan

Upiak Hari Raya Duit Tak Ada Chord

Nadia Rosli Hati Yang Tercemar Chord

Cara Hilangkan Parut Jerawat Dengan Cepat