Tapi Ketika Ph Berkuasa Mereka Tidak Mempedulikan Peranan Mesdos Malah Tidak Mengakui Peranannya Kenapa Harus Marah


Peranan MEDSOS amatlah penting. Tindakan PN dipertikaikan kerana jelas ianya peruntukan bagi menggerakkan tentera cyber mereka dan secara tidak langsung ianya mewujudkan peluang pekerjaan yang amat besar walau secara dasarnya ianya tidak salah. 
Ketika PH menguasai pemerintahan, mereka bukan sahaja gagal mengawal stesen penyiaran , malah mengabaikan MEDSOS yang pernah menyokong mereka ketika itu. Tidak memperdulikan peranan kecil para penyokong , tidak kisah, tidak mengakui akan peranan para cybertroopers persendirian yang tidak pun meminta sebarang bayaran. Malah nak ucapkan terima kasih pun belum tentu. Benar, kebanyykkannya adalah melakukan secara sukarela, tiada paksaan, tiada bayaran, takkan nak ucapkan terima kasih atau mengakui peranan MEDSOS PH turut membantu kemenangan PH kerika itu???
Kenapa mahu menyalahkan tindakan "cerdik" PN yang betul betul meggunakan khidmat MEDSOS mereka kerana itu bukan sahaja keperluan semasa tetapi demi servival politik kepartian mereka.
Lihat apa yang sedang berlaku pada PKR sendiri. Sudahlah media akhbar melingkup, media MEDSOS mereka semacam hidup segan mati tak mahu. 
Rata rata ahli sendiri melihat bahawa usaha untuk menghidupkan media akhbar parti tersebut tidak dipedulikan , malahan dilihat liat untuk melaksanakan. Bagaimana mahu menguasai pentadbiran jika , akhbar parti sendiri pun tidak mampu untuk diwujudkan???
Mungkin ada yang mempertikaikan? ya namun diketika akhbar suara keadilan mampos suatu ketika itu, wujud akhbar alternatif yang menggerakan usaha usah ke arah itu.Namun kini ianya tidak mampu untuk menggerakkannya kembali. Harakah walau berita sampah, iaya masih wujud. Tetapi PKR,???? langsung tiada. Dimana cerdik pandai dalam PKR ini??LIhat betapa layunya peranan media PKR...dimana silapnya. 
Jika anda tidak menjiwai peranan media sosial atau akhbar, maka jiwa anda tentunya merasa sukar untuk melaksanakannya....




WRLR....
PN bagi RM81 juta untuk propagandaOleh MALAYSIA DATELINENovember 6, 2020 
Jabatan Hal Ehwal Khas (JASA) di bawah Kementerian Komunikasi dan Multimedia dihidupkan semula apabila Kerajaan Perikatan Nasional memperuntukan RM81 juta di dalam Belanjawan 2021 petang tadi.
Kementerian Komunikasi dan Multimedia diberi peruntukan sebanyak RM4 juta manakala peruntukan ke dua kepada JASA dilihat lebih besar menjadikan peningkatan 185 peratus berbanding sebelum ini di bawah kerajaan BN.
Bekas Menteri Belia dan Sukan Syed Saddiq Syed Abdul Rahan turut mempersoalkan mengapa jabatan berkenaan memperoleh peruntukan yang sangat besar berbanding keperluan-keperluan lain.
“Dahulu bawah BN (Barisan Nasional) pun (dapat) RM30 juta. Malangnya, peruntukan baik pulih sekolah daif dikurangkan ke RM58 juta.
“Peruntukan kesihatan mental hanya RM24 juta,” ciap beliau di akaun Twitter peribadinya.
Untuk rekod, pada Belanjawan 2011 JASA mendapat RM 21,759,400, 2012 (RM 21,392,000), 2013 (RM 23,127,100),  2014 (RM 24,572,800), 2015 (RM 21,718,100), 2016 (RM 22,801,000), dan Belanjawan 2017 (RM 22,886,500).
Ketika pentadbiran kerajaan Pakatan Harapan, JASA dibubarkan kerana ia berunsur politik  sedangkan peranannya dapat dilaksanakan oleh pegawai kerajaan lain.




Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://wrlr.blogspot.com/2020/11/tapi-ketika-ph-berkuasa-mereka-tidak.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Macron Saya Sadar Kartun Nabi Picu Marah Umat Islam Tapi Harus Kita Bicarakan

Macron Saya Sadar Kartun Nabi Picu Marah Umat Islam Tapi Harus Kita Bicarakan

papar berkaitan - pada 1/11/2020 - jumlah : 230 hits
Presiden Prancis Emmanuel Macron memberikan penjelasan lengkap terkait pernyataannya yang mengaitkan Islam dengan terorisme Pernyataannya itu telah memicu kecaman negara Islam di dunia termasuk Indonesia Penjelasan itu disampaikan Macron da...
Tidak Tunaikan Janji Selalu Marah Marah Ini Yang Ramai Silap Ketika Didik Anak

Tidak Tunaikan Janji Selalu Marah Marah Ini Yang Ramai Silap Ketika Didik Anak

papar berkaitan - pada 27/10/2020 - jumlah : 387 hits
Anak kita ni amanah Allah dan mereka juga ujian untuk ibu ayah Elok yang kita tunjukkan eloklah peribadinya Ibarat kata pepatah anak anak kita ni ibarat kain putih yang bersih lagi suci Baik buruk akhlak anak ni kita sebagai ibu bapa yang t...
Diet Tapi Rasa Macam Tak Diet Hilang 13 Kg Sejak Februari Pasangan Ini Kongsi Cara Rahsia Kurus Mereka

Diet Tapi Rasa Macam Tak Diet Hilang 13 Kg Sejak Februari Pasangan Ini Kongsi Cara Rahsia Kurus Mereka

papar berkaitan - pada 24/10/2020 - jumlah : 236 hits
Tidak dinafikan berat badan berlebihan akan menyebabkan seseorang itu sukar untuk melakukan pelbagai aktiviti termasuk urusan solat Dan sememangnya proses menurunkan berat badan akan jadi tertangguh tanpa adanya teman yang sama sama mahu be...
Silapnya Kita Marahkan Anak Tak Baca Buku Tapi Tak Marah Bila Tak Solat Tak Baca Al Quran

Silapnya Kita Marahkan Anak Tak Baca Buku Tapi Tak Marah Bila Tak Solat Tak Baca Al Quran

papar berkaitan - pada 10/11/2020 - jumlah : 298 hits
Apabila kita sudah bergelar ibu bapa sudah pasti kita inginkan yang terbaik buat anak anak Kita mungkin bukan ibu bapa yang terbaik tapi pastinya kita berusaha untuk menjadi ibu bapa yang lebih baik demi anak anak Dalam mendidik anak anak p...
Bagi Ph Semua Tak Betul Tapi Mereka Tak Ada Idea Sekadar Mengkritik

Bagi Ph Semua Tak Betul Tapi Mereka Tak Ada Idea Sekadar Mengkritik

papar berkaitan - pada 8/11/2020 - jumlah : 297 hits
Awal PKP apabila kerajaan melihat selain perbagai bantuan termasuk bantuan tunai perlunya dibenarkan pengeluaran akaun dua KWSP maksima RM500 sebulan selama April 2020 Mac 2021 Namun ketika itu usaha ikhlas kerajaan bagi membantu rakyat dis...
Nekat Oplas Transgender 60 Tahun Ini Malah Jadi Peyot Sampai Diolok Olok Tapi Dikejar Pria Tampan

Nekat Oplas Transgender 60 Tahun Ini Malah Jadi Peyot Sampai Diolok Olok Tapi Dikejar Pria Tampan

papar berkaitan - pada 31/10/2020 - jumlah : 261 hits
Sebuah postingan viral menunjukkan seorang transgender 60 tahun jalani operasi plastik malah jadi peyot Aksi transgender berusia 60 tahun ini hingga dapatkan berbagai olok olakan dari warga sekitar Namun meski oplas gagal dan jadi peyot tra...
Setiap Hari Anak Anak Berebut Nak Ibu Doakan Mereka Rupanya Ini Rahsia Yang Ibu Buat

Setiap Hari Anak Anak Berebut Nak Ibu Doakan Mereka Rupanya Ini Rahsia Yang Ibu Buat

papar berkaitan - pada 11/11/2020 - jumlah : 426 hits
Anak anak memang lumrah sukakan perhatian daripada papa dan mama Ketika mereka sedang membesarlah saat paling sesuai untuk papa dan mama mengajar mereka tentang adab dan peribadi yang baik Jangan lupa untuk sentiasa mendoakan anak jadikan a...
Asid Folic Penting Bagi Mereka Yang Belum Berkahwin Betul Ke

Asid Folic Penting Bagi Mereka Yang Belum Berkahwin Betul Ke

papar berkaitan - pada 11/11/2020 - jumlah : 349 hits
Assalamualaikum dan Salam Sejahtera Bila bercerita tentang asid folik kita semua akan kata asid folik ni penting untuk ibu mengandung sahaja kan Tapi sebenarnya apa yang kita pikirkan tu salah Sebenarnya semua diantara kita baik lelaki mahu...
Melaka Signs Tourism Advertising Deal With Chinese Media Company

Special Zones Can Help Johor Surpass Other States Economically Says Pm

Ringgit Closes Higher As Us Dollar Index Declines

Ultimate Guide To Ghibli Park

Anak Batuk Lama Sangat Jangan Biarkan Kesan Pada Anak Ni Mak Ayah Kena Tahu

Reforms Not A Panacea For Weak Ringgit Says Economist

Will The Middle East Conflict Derail Our Economy

Tanding Pakaian Janda Kerja Gila 1 Mei Tuntut Naik Gaji



Info Sinopsis Kutipan Sheriff Narko Integriti Filem Malaysia 2024

Info Dan Sinopsis Dough Doh Filem Malaysia 2023 Lakonan Syafiq Kyle Kini Di Netflix

Info Dan Sinopsis The Djinn s Curse Khong Khaek Filem Seram Thailand 2023 Kini Di Netflix Malaysia

10 Filem Seram Thailand Berhantu Terbaru Mesti Tonton Juga Tersedia Online

10 Drama Thailand Thai Drama Terbaru Best Juga Tersedia Online


Filem Mustaqim

8 Kelebihan Daun Pudina Untuk Kesihatan Dalaman Dan Luaran

Panduan Menjalankan Sujud Sahwi Dalam Solat Dan Sebab Sebab Perlu Sujud Sahwi

April 18 2024 Pesan Orang Alim

La Dolce Vita Cranking The Vespa Gt 200 Up To Eleven

Jangan Terpedaya Kolaborasi Dengan Zico Netizen Gesa Untuk Boikot Lagu Baru Jennie Bp Atas Sebab Ini