Tanpa Maid Tidur 3 4 Jam Sehari Sari Yanti Selesa Urus 5 Anak Penat Tapi Seronok


Membesarkan anak-anak kecil bukan sesuatu yang mudah jika tidak dapat kerjasama pasangan. Lagi-lagi bila melahirkan anak dengan jarak dekat-dekat. Cabarannya tu lagi besar kerana setiap anak ada kerenah masing-masing.

Mula-mula terkial nak urus 5 anak 
Melalui perkongsian Sari Yanti, yang juga isteri kepada penyampai radio, Jep, selepas melahirkan anak kelima yang juga bayi lelaki 16 Mei lalu, Sari Yanti akui bukan mudah jika mental dan fizikal tak kuat. Lagi-lagi semua urusan anak dan rumah tangga dilakukan sendiri tanpa pembantu rumah atau pengasuh.
 
View this post on Instagram  
A post shared by Sari Yanti (@sariyanti)
Menjawab soalan-soalan yang ditanya oleh peminatnya di instastory, Sari Yanti akui berpantang anak kelima dengan dua anak yang masih kecil iaitu Dariya 2 tahun dan Khidir baru genap setahun bukan mudah.
Mula-mula tu agak terkial-kial jugalah nak menguruskan masa ketika berpantang apatah lagi masing-masing belum faham lagi. Tapi syukur semuanya dipermudahkan dan sekarang masih lagi dalam fasa nak menyesuaikan diri.

Masa tahu hamil anak kelima, menangis terkejut
Lagipun masa tahu diri hamil anak kelima dan ketika itu Khidir baru usia 2 bulan memang agak terkejut jugalah. Tapi mungkin Allah nak bagi rezeki dan kami terima dengan rasa syukur.

“Tak dinafikan mula-mula tahu tu menangis jugalah sebab macam tak percaya tapi bila fikir balik rasa bersyukur sebabnya walaupun hanya tinggal satu tiub fallopian, Allah masih beri lagi rezeki anak.
“Masa buang tiub fallopian tu ketika ectopic pregnancy sebelum ini, ingatkan untuk hamil lagi susah, tapi itulah Allah sebaik-baik perancang,” katanya menjawab persoalan peminatnya.

Rumah kemas sendiri
Tambah Sari Yanti lagi, walaupun orang nampak anak ramai macam tak cukup masa, alhamdulillah setakat ni masih mampu uruskan keluarga dengan baik.

“Dalam pantang sekarang ni pun saya tetap masak macam biasa untuk keluarga. Begitu juga bab mengemas rumah memang buat sendiri ketika tengah sarat mengandung hari tu. Walaupun buat ikut kemampuan itu lagi puas hati.
“Sari tak berani nak panggil cleaner walaupun masa tu rasa tak larat sangat tapi cuba gagahkan juga buat apa yang boleh sambil dibantu oleh Jep,” kongsinya.

Dapat tidur dalam 3 hingga 4 jam sehari
Bila orang nampak Sari cergas dan sentiasa bertenaga, sebenarnya dalam pantang ni dapat tidur yang berkualiti hanya 3 atau 4 jam sahaja.
Apabila ditanya sekiranya ada perancangan untuk mengupah pengasuh, Sari Yanti jelaskan dia masih berfikir mengenai perkara berkenaan.

Dalam pada itu, Sari Yanti turut memberi nasihat kepada wanita yang masih belum dikurniakan zuriat supaya jangan mudah putus asa untuk berusaha selain yakin dengan perancangan Allah SWT.
“Serahlah semuanya pada Allah SWT. Jangan stress, jangan tension fikir, bila orang tanya tenang-tenang je. Minta doakan kita,” ujarnya.

Sari yang berkahwin dengan Jep Sepahtu pada 25 Februari 2017 juga dikurniakan tiga cahaya mata iaitu Dariya Inara, 3, Muhammad Khidir yang baru genap setahun selain bayi lelaki yang masih dalam pantang.
Malah hasil perkahwinan terdahulu, Sari turut mempunyai dua anak lelaki iaitu Barr Al Aliy, 11, dan Baasit Al Haq, 10.
Kredit: Instagram Sari Yanti
(Pa&Ma D Parents adalah komuniti yang menghimpunkan semua yang bergelar ibu bapa & diwujudkan sebagai menyokong perjalanan mereka sepanjang membesarkan anak di era milenium dan akan berkongsi info, artikel dan pelbagai promo aktiviti or event dianjurkan oleh Pa&Ma. Join channel Telegram Pa&Ma D Parents (https://t.me/pamadparents)

Pa&Ma dengan kerjasama 9 bulan 10 hari nak bagi webinar PERCUMA tanda terima kasih atas sokongan follower semua selama ini.
Webinar ‘Aku Tak Takut Beranak’ menampilkan barisan speaker-speaker hebat dan berpengalaman dalam bidang keibubapaan seperti Ustaz Don, Ustaz Kazim Elias, Dato’ Dr Fazley Yaakob, Dr Rizal Abu Bakar, Dr Maiza Tusimin dan Dr Afida Sohana.
Selain berpeluang menceduk ilmu yang dikongsi, anda juga berpeluang memenangi hadiah cabutan bertuah sebab ada 70 hadiah best yang ditawarkan termasuklah sebuah handphone.
So apa yang anda kena buat untuk dapat HADIAH CABUTAN BERTUAH tu? Just daftar je kat sini https://toko.ideaktiv.com/product/webinar-aku-tak-takut-beranak/
FREE je tau Webinar ni!!
The post Tanpa Maid, Tidur 3-4 Jam Sehari, Sari Yanti Selesa Urus 5 Anak. Penat Tapi Seronok! appeared first on Pa&Ma.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.majalahpama.my/tanpa-maid-tidur-3-4-jam-sehari-sari-yanti-selesa-urus-5-anak-penat-tapi-seronok/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Hiburan Tak Ada Maid Sari Yanti Akui Urus Hal Rumah Dan Anak Anak Sendiri

Hiburan Tak Ada Maid Sari Yanti Akui Urus Hal Rumah Dan Anak Anak Sendiri

papar berkaitan - pada 9/6/2021 - jumlah : 223 hits
Pelakon Sari Yanti menjawab pertanyaan pengikutnya di Instagram menerusi fungsi soal jawab bahawa dirinya tidak mempunyai pembantu dalam menolongnya uruskan hal hal rumah Menurut Sari dia mengakui masih terkial kial dalam menguruskan hal ru...
Makan Banyak Tapi Kurus Menggesir Gigi Waktu Tidur Anak Mungkin Ada Masalah Cacing

Makan Banyak Tapi Kurus Menggesir Gigi Waktu Tidur Anak Mungkin Ada Masalah Cacing

papar berkaitan - pada 4/6/2021 - jumlah : 301 hits
Secara jujurnya bila kali terakhir makan ubat cacing Tahukah anda jangkitan cacing boleh akibatkan anemia dan ganggu tumbesaran anak Ibu ibu jangan ambil lewa je Kalau boleh bagi ubat cacing ikut waktu Sekarang ini bila kita mengambil ubat ...
Asyik Hadap Gajet 24 Jam Anak Menangis Serik Main Phone Lepas Mata Jadi Lebam

Asyik Hadap Gajet 24 Jam Anak Menangis Serik Main Phone Lepas Mata Jadi Lebam

papar berkaitan - pada 6/6/2021 - jumlah : 423 hits
Seiring kemajuan teknologi pada zaman moden ini ketagihan terhadap telefon bimbit dalam kalangan kanak kanak merupakan satu masalah yang membimbangkan di negara kita Begitulah seperti video tular yang dikongsi oleh seorang ibu dikenali seba...
Yb Tapi Sanggup Tangg Lkan Jaket Gaya Syed Saddiq Lindungi Anak Kecil Ini Seperti Hero K Drama

Yb Tapi Sanggup Tangg Lkan Jaket Gaya Syed Saddiq Lindungi Anak Kecil Ini Seperti Hero K Drama

papar berkaitan - pada 1/6/2021 - jumlah : 287 hits
Siapa sangka hero hero Korea yang sering menjadi pujaan ramai selama ini yang sekadar ditonton di kaca televisyen akhirnya dikatakan muncul di depan mata rakyat Malaysia Memiliki rupa paras yang kacak siapa tidak kenal dengan personaliti ah...
Anak Tak Dengar Kata Melawan Sebabnya Ibu Ayah Suka Ugut Tapi Tak Buat

Anak Tak Dengar Kata Melawan Sebabnya Ibu Ayah Suka Ugut Tapi Tak Buat

papar berkaitan - pada 1/6/2021 - jumlah : 207 hits
Pergi mandi sekarang nanti mak buang semua mainan Ni antara silap paling besar ibu bapa di Malaysia ni Aku ada seorang kenalan ni anaknya sangat dengar kata tak melawan cakap Sejuk saja hati tengok Aku pelik nak kata kawan aku ni garang tak...
Hasil Jualan Cecah 4 Angka Sehari Kerana Kanser Kaki Dibuang Ibu 4 Orang Anak Ini Gigih Berniaga Online

Hasil Jualan Cecah 4 Angka Sehari Kerana Kanser Kaki Dibuang Ibu 4 Orang Anak Ini Gigih Berniaga Online

papar berkaitan - pada 15/6/2021 - jumlah : 322 hits
Angkara kanser sebelah kaki wanita ini terpaksa dibuang Namun ianya bukanlah penghalang baginya untuk mencapai kejayaan dalam hidup Malah semangatnya yang luar biasa bukan hanya mampu menjadi suri rumah tetapi kini bergelar usahawa perniaga...
Bahan Tak Banyak Tapi Rasa Cukup Sedap Dadih Fresh Milk Buat Anak Berebut

Bahan Tak Banyak Tapi Rasa Cukup Sedap Dadih Fresh Milk Buat Anak Berebut

papar berkaitan - pada 3/6/2021 - jumlah : 373 hits
Salah satu dadih yang paling mudah hendak disediakan di rumah pastinya dadih susu segar Menggunakan susu sebagai bahan utama buat lebih berkhasiat untuk anak makan Bagi anak yang kurang minum susu resipi mudah tapi super sedap ini pasti bua...
Selalu Sangat Kena Marah Sebelum Tidur Anak Sedih Jangan Biar Dia Terlelap Dalam Air Mata

Selalu Sangat Kena Marah Sebelum Tidur Anak Sedih Jangan Biar Dia Terlelap Dalam Air Mata

papar berkaitan - pada 26/5/2021 - jumlah : 368 hits
Perasankah anda ada masanya kita akan memarahi anak anak sebelum waktu tidurnya Sebenarnya kita mahu melatih mereka menjadi lebih berdisiplin dan tidur mengikut jadual tetapi sebenarnya ia mempengaruhi emosi mereka Tidur selepas kena marah ...
Hilang Punca Pendapatan Lepas Kaki Dipotong Tapi Demi Anak Lelaki Ini Gigih Ambil Tempahan Menjahit

Hilang Punca Pendapatan Lepas Kaki Dipotong Tapi Demi Anak Lelaki Ini Gigih Ambil Tempahan Menjahit

papar berkaitan - pada 3/6/2021 - jumlah : 327 hits
Berat mata memandang berat lagi bahu yang memikul begitulah nasib keluarga Puan Liya dan En Johan ini apabila Johan diuji dengan kemalangan gas meletup di bengkel tempatnya bekerja Akibat daripada kemalangan itu kaki kanan Johan dipotong se...
8 Karakter Di Drama Korea Ini Bisa Jadi Contoh Bahwa Emansipasi Bukan Cuma Cita Cita Wanita Indonesia

Penyalahgunaan Kuasa Penyakauan Harta Rakyat Oleh Mahathir Wajib Didedahkan

Bersih Slams Hulu Selangor Funds Ahead Of Kuala Kubu Baharu Polls

Wee Barking Up The Wrong Tree

Zus Coffee Ice Green Tea Latte

Let S Be Reasonable Tun M Don T Call The Kettle Black

Isu Buang Beras Sardin Semuanya Sudah Rosak Busuk Bekas Ahli Parlimen Kuala Krau

Membongkar Kejayaan Pembayaran Dan Pemenang Di Wecopytrade Dan Wemastertrade



Kisah Restoran Colonel Sanders Selain KFC Yang Tidak Boleh Dikembangkan

Info Dan Sinopsis Filem J2 J Retribution J2 J Retribusi Filem Malaysia 2021 Di Netflix Sekuel J Revolusi

Info Sinopsis Kutipan Sheriff Narko Integriti Filem Malaysia 2024

Info Dan Sinopsis Dough Doh Filem Malaysia 2023 Lakonan Syafiq Kyle Kini Di Netflix

Info Dan Sinopsis The Djinn s Curse Khong Khaek Filem Seram Thailand 2023 Kini Di Netflix Malaysia


Moira World Tour 2024 Malaysia Dipilih Sebagai Lokasi Pertama

Pengertian Pungli Contoh Dan Hukumannya

Lelaki Bunuh Bakar Saudara Sendiri

Filem Reversi

Pucuk Manis Khasiat Dan Kesan Sampingan

Arief Apa Salahku Chord