Tanglung Dj Cina Provok Kata Peguam Melayu Jadi Hero Bodoh


ainulillia  Radio City Plus FM tuduh Khairul Azam cetus propaganda murahan
BANGI – Stesen radio bisnes berbahasa Cina, City Plus FM didapati secara terang-terangan memburukkan peguam, Mohd Khairul Azam Abdul Aziz yang membangkitkan aduan berkenaan hiasan tanglung secara berlebihan di sebuah sekolah di Puchong, Selangor.
Penyampai radio, Lum Chih Feng mendakwa, Khairul Azam yang juga Naib Presiden Parti Bumiputera Perkasa Malaysia (Putra), sengaja mencetuskan propaganda murahan melalui isu itu.
“Timbalan Presiden Putra jelas memancing modal politik murahan kerana dia sedar perbuatan tersebut akan mendapat liputan luas media sekali gus membuat beliau terkenal. Atau mungkin rasa dirinya kurang dikenali sebelum ini, beliau tidak berpuas hati,” kata Chih Feng.
Malah, stesen radio itu mendakwa, matlamat Khairul Azam yang turut dikenali sebagai Buzze Azam adalah untuk menjadi ‘hero’ dalam kalangan masyarakat Melayu supaya media sentiasa mengikutinya.
“Lagi kontroversi isu tersebut, lagi gemar dia melibatkan diri. Dia langsung tak peduli jika isu itu memalukan seperti tidak jelas kaitan agama dengan sambutan Tahun Baru Cina, merosakkan hubungan antara kaum dan lain-lain semua perkara negatif ini dia tak peduli
“Dia mahu menjadi jaguh kampung, mahu jadi terkenal dalam kawasan kecil. Ini mencerminkan konflik kendiri antara rasa rendah diri dan bongkak,” katanya.
Selain itu, penyampai radio berkenaan turut berkata, Khairul Azam mahu menggunakan tekanan dari perbahasan dalam media massa untuk memaksa pengetua sekolah berkompromi dan mengalah.
“Ini adalah tindakan yang sangat jahat yang patut dilaporkan tetapi janganlah diberi laporan yang terlalu meluas,” katanya.
Bahkan penyampai itu berkata, orang bodoh tidak mungkin tidak tahu bahawa perayaan Tahun Baru Cina tiada kaitan dengan agama.
“Jadi Khairul Azam ini ialah seorang peguam, yang saya tidak percaya dia begitu bodoh sehingga tidak dapat membezakan agama dan perayaan Tahun Baru Cina.
“Dia peguam, bukan bodoh hatta lebih bijak dari saya, tahu mengira untung rugi,” katanya lagi.
Pada 6 Januari lalu, Khairul Azam telah memuat naik sepucuk surat aduan dari ibu bapa yang tidak senang dengan hiasan Tahun Baru Cina di Sekolah Menengah Kebangsaan (SMK) Pusat Bandar Puchong 1.
Beliau yang juga seorang peguam mendakwa, hiasan berkenaan melanggar Artikel 3(1) Perlembagaan Persekutuan dan terdapat ibu bapa beragama Islam tidak senang dengan apa yang dilihat mereka sebagai cubaan untuk menyebarkan agama bukan Islam kepada para pelajar di sekolah tersebut.
Bagaimanapun, Timbalan Perdana Menteri, Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail yang tidak bersetuju dengan pertikaian ibu bapa dan peguam itu berkata, hiasan di sekolah berkenaan tidak sepatutnya dijadikan isu yang boleh memecahbelahkan kaum.
Beliau malah mengetuai delegasi melawat dan memberi sokongan terhadap sekolah berkenaan selepas ia kononnya menerima aduan dari ibu bapa yang meminta hiasan ‘keterlaluan’ sempena Tahun Baharu Cina diturunkan. 
Turut hadir adalah Menteri Kewangan, Lim Guan Eng, Menteri Luar, Datuk Saifuddin Abdullah, Menteri Komunikasi, Gobind Singh Deo, Menteri Belia dan Sukan, Syed Saddiq Abdul Rahmah dan Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Mujahid Yusof. 
Juga hadir, Menteri Air ,Tanah dan Sumber Asli, Datuk Xavier Jayakumar dan Timbalan Menteri Pendidikan, Teo Nie Cing. Kesemua mereka mengambil giliran menandatangani tanglung yang ditaja oleh Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Kinrara, Ng Sze Han.
Link Facebook video bahas isu tanglung: https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=582224205943180&id=500765600118362
https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=582224205943180&id=500765600118362



Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://dialograkyat.blogspot.com/2020/01/tanglung-dj-cina-provok-kata-peguam.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Tindakan Latheefa Koya Subjudis Menghina Mahkamah Dan Melanggar Akta Rahsia Rasmi Kata Majlis Peguam

Tindakan Latheefa Koya Subjudis Menghina Mahkamah Dan Melanggar Akta Rahsia Rasmi Kata Majlis Peguam

papar berkaitan - pada 11/1/2020 - jumlah : 249 hits
Rakaman audio membabitkan individu kenamaan termasuk perbualan antara Datuk Seri Najib Razak dan isterinya Datin Seri Rosmah Mansor perlu terus diserahkan kepada pihak berkuasa berkaitan untuk menjalankan siasatan Presiden Majlis Peguam Abd...
Cina Dominasi Tapi Melayu Tiada Hala Tuju Hanya Rebut Kuasa

Cina Dominasi Tapi Melayu Tiada Hala Tuju Hanya Rebut Kuasa

papar berkaitan - pada 3/1/2020 - jumlah : 272 hits
Ustaz Hazizi Ab Rahman Malapetaka negara tak berubah jika hanya bergantung kelemahan PHSAYA kurang berminat mengenai percaturan politik individu Contohnya kenapa Dr Maszlee Malik meletak jawatan dipaksa atau terpaksa Adakah ini ada kaitan d...
Dedah Audio Tak Wajar Tapi Siasatan Mesti Dibuat Kata Badan Peguam

Dedah Audio Tak Wajar Tapi Siasatan Mesti Dibuat Kata Badan Peguam

papar berkaitan - pada 10/1/2020 - jumlah : 212 hits
BERITAPresiden Badan Peguam Malaysia Abdul Fareed Abdul Gafoor menyifatkan pendedahan rakaman audio yang memaparkan perbualan didakwa Najib Razak bersama beberapa individu berhubung kes 1MDB dan SRC International Sdn Bhd sebagai tidak wajar...
Buku Harapan Tidak Halang Pm Jadi Menteri Pendidikan Kata Peguam

Buku Harapan Tidak Halang Pm Jadi Menteri Pendidikan Kata Peguam

papar berkaitan - pada 11/1/2020 - jumlah : 335 hits
January 11 2020 8 41 AMPeguam Mohamed Haniff Khatri Abdulla berkata Dr Mahathir tidak dihalang daripada memegang jawatan menteri pendidikan apatah lagi dalam kapasiti sebagai pemangku menteri PETALING JAYA Seorang peguam Mohamed Haniff Khat...
Melayu Tak Yakin Anwar Boleh Perjuang Hak Mereka Kata Penganalisis

Melayu Tak Yakin Anwar Boleh Perjuang Hak Mereka Kata Penganalisis

papar berkaitan - pada 7/1/2020 - jumlah : 226 hits
January 7 2020PETALING JAYA Seorang penganalisis politik berkata pengundi Melayu tidak yakin Anwar Ibrahim boleh memperjuangkan hak mereka dan presiden PKR itu dilihat lemah berbanding Perdana Menteri Dr Mahathir Mohamad Azmi Hassan dari Un...
Jho Low Rapat Dengan Seorang Raja Melayu Kata Kadir Jasin

Jho Low Rapat Dengan Seorang Raja Melayu Kata Kadir Jasin

papar berkaitan - pada 7/1/2020 - jumlah : 284 hits
Wartawan veteran Datuk A Kadir Jasin menyifatkan ahli perniagaan dalam buruan Low Taek Jho atau Jho Low sebagai evil genius iaitu orang pintar yang jahat Beliau berkata untuk menjadi orang perantaraan dalam skandal kewangan terbesar di duni...
Peguam Negara Perlu Tarik Diri Kes Yusoff Rawther Kata Haniff

Peguam Negara Perlu Tarik Diri Kes Yusoff Rawther Kata Haniff

papar berkaitan - pada 7/1/2020 - jumlah : 359 hits
January 7 2020 7 39 AMHaniff Khatri Abdulla mewakili Muhammad Yusoff Rawther dalam kes salah laku seksual membabitkan Anwar Ibrahim PETALING JAYA Peguam Haniff Khatri Abdulla yang mewakili Muhammed Yusoff Rawther lelaki disebalik dakwaan se...
Ph Must Safeguard Its Voter Base To Land Second Term For Anwar Says Analyst

Tetaplah Beriadah Di Bulan Ramadan

Honor Pad 9 Tablet Terbaik Untuk Berhibur Dan Kerja Mula Dijual Seluruh Negara Pada 28 Mac

Perumahan Izara Bayu Sutera Kediaman Idaman Tepi Tasik Dengan Ciri Smart Home

8 Resepi Air Balang Viral Di Bazar Ramadhan

Lirik Lagu Raya Mana Nabila Razali

Diet If Yang Berkesan Menurut Pakar

Sesi Tukar Duit Raya Di Maybank



Koleksi 15 Lagu Hari Raya Terbaru Yang Meriahkan Aidilfitri 2024 Bakal Evergreen Bak Lagu Lama

6 Pantang Larang Penting Kalau Nak Selamat di Sekolah Asrama

Info Dan Sinopsis Filem 19 Puasa Playboys Of Plastik Hitam Astro First

Casimir Zeglen Paderi Yang Mencipta Jaket Kalis Peluru

Biodata Mohammad Rifdean Masdor Atlet Muay Thai Malaysia Yang Gegarkan One Championship Seangkatan Johan Ghazali Jojo


Habiskan Duit Bayar Kepada Pakar Yang Pandai Beri Penjelasan Cara Dia Hilangkan Masalah

Restoran Rebung 2 Di Putrajaya

Effective Email Marketing Strategies

Konsert Melly Friends Kuala Lumpur 2024

Terbukti Pasukan Terengganu Berkualiti

Asan Lembu The Movie