Tak Tahu Di Mana Silap Tiba Tiba Je Menangis Itu Tanda Isteri Dah Letih Tak Tertanggung


Dalam perkahwinan, amat penting untuk setiap pasangan memahami antara satu sama lain. Banyak yang akan kita belajar tentang si dia setiap hari. Harus matang dan sentiasa bersedia dengan sebarang perubahan yang mungkin berlaku.
Artikel Menarik: [Tak Kisah Orang Nak Kutuk Tapi Kalau Suami Yang ‘Main Cakap’, Memang Isteri Sentap]

Semua itu pasti akan berubah sedikit demi sedikit mengikut peredaran masa, terutama jika kita sudah tidak berdua lagi. Masa yang dahulunya diberi sepenuhuhnya buat suami atau isteri kini sudah harus dibahagikan dengan anak-anak pula.
Isteri sentiasa diminta untuk menjadi seorang isteri yang taat pada suami dan menyediakan segala kelengkapan suaminya, namun apa sebenarnya apa tugas suami selain menyediakan kemudahan buat si isteri? Sebenarnya tiada lain yang isteri minta, cuma mahukan telinga dan bahu untuk tumpang bersandar sahaja. Biar betul?

Ketika awal perkahwinan, mungkin isteri boleh habiskan masa untuk bereksperimen macam-macam. Yalah, masak itu ini. Rumah pun dikemas bertukar-tukar. Sekejap sofa sebelahkanan, nanti dialih pula sebelah televisyen. Ikut mood.
Artikel Menarik: [“Kenapa Aku Buat Semua Kerja Rumah? Sebab Aku Ada Anak Lelaki”. Ayah Cerminan Anak]
Waktu itu banyak masa sebab hidup masih berdua. Awal perkahwinan, suami pun senyum saja sebab bila pulang ke rumah sudah terhidang makanan enak-enak. Sarung kusyen pun sentiasa bertukar. Kadang-kadang ke pejabat pun boleh bawa bekal, sebab isteri rajin sangat masak!

Bila datang rezeki isteri hamil dan melahirkan anak mungkin kurang sedikit perhatian yang diberikan kepada suami. Kalau dahulu mungkin boleh ada tiga atau empat lauk, sekarang isteri hanya mampu masak dua jenis sahaja. Itu pun yang paling mudah.
Artikel Menarik: [Tak Dapat 5 Waktu, Cari Masa Untuk Maghrib & Isyak. Solat Bersama, Kuatkan Rasa Cinta Suami Isteri]
Mungkin juga dulu sempat isteri nak tanyakan hari di pejabat bagaimana sambil mengurut bahu si suami, kini sudah tak sempat. Pun begitu, suami jangan salah faham. Isteri sebenarnya tak cukup masa bukan sebab meminggirkan anda.

Ketika ini sudah mula berlaku, janganlah disalahkan isteri. Suamilah yang perlu berbuat sesuatu. Dah tiba masanya pinjamkan telinga dan bahu anda. Tanpa sedar, sebenarnya isteri ni letih sangat. Cuma tak sempat nak diluahkan.
SUAMI YANG PEKA DENGAN KEADAAN ISTERI DAH TENTU AKAN PERASAN ISTERINYA BERUBAH. WAKTU INI, KALAU ANDA ‘CUIT’ SIKIT EMOSINYA,  MENANGIS. ANDA CUBALAH TANYAKAN PADANYA JIKA ADA APA-APA YANG BOLEH ANDA BANTU. ATAU ANDA PULA TAKE OVER, URUTKAN BADANNYA. SEBENARNYA WAKTU ITU, ANDA AKAN MENDENGAR SETIAP LUAHAN PERASAANYA.
Jangan marah, sebaliknya pinjam bahu anda untuk isteri bersandar dan merasakan sedikit perhatian dari anda. Percayalah, esok dia pasti akan senyum sampai ke telinga. Kalau anda dah buat begitu, dan esoknya dia masak special sikit, maksudnya ada berjaya menjadi suami yang prihatin dengan keadaan isteri.

ISTERI TAK PERLUKAN WANG RINGGIT YANG BANYAK (KALAU ADA, BONUS!) ATAU DIBELIKAN HADIAH-HADIAH MEWAH, CUKUPLAH SEKADAR ANDA TANYAKAN KEADAANNNYA ATAU BANTU DIA SEDIKIT SEBANYAK DALAM MELAKUKAN KERJA RUMAH.
Isteri inginkan suami yang ‘celik’, ‘tidak pekak’ dan mampu menjadi orang yang menghapuskan air matanya. Sebenarnya, ucapan TERIMA KASIH sudah cukup untuk buat isteri merasa bahagia. Ambillah hati isteri dengan kata-kata manis yang membahagiakannya.Itu sahaja yang isteri mahukan, PINJAMKAN TELINGA DAN BAHU SUAMI pada mereka.
(Pa&Ma D Parents adalah komuniti yang menghimpunkan semua yang bergelar ibu bapa & diwujudkan sebagai menyokong perjalanan mereka sepanjang membesarkan anak di era milenium dan akan berkongsi info, artikel dan pelbagai promo aktiviti or event dianjurkan oleh Pa&Ma. Join channel Telegram Pa&Ma D Parents (https://t.me/pamadparents)

The post Tak Tahu Di Mana Silap, Tiba-Tiba Je Menangis. Itu Tanda Isteri Dah Letih Tak Tertanggung appeared first on Pa&Ma.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://majalahpama.my/tak-tahu-di-mana-silap-tiba-tiba-je-menangis-itu-tanda-isteri-dah-letih-tak-tertanggung/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Warganet Dah Mula Kritik Pu Abu Lepas Dah Berpisah Dengan Dua Bekas Isteri Pu Abu Akhirnya Buka Mulut Tentang Isu Itu

Warganet Dah Mula Kritik Pu Abu Lepas Dah Berpisah Dengan Dua Bekas Isteri Pu Abu Akhirnya Buka Mulut Tentang Isu Itu

papar berkaitan - pada 31/3/2021 - jumlah : 318 hits
Terdahulu ada sahaja cerita yang dikaitkan dengan PU Abu dan juga isterinya Kali ini PU Abu yang merupakan pendakwah bebas telah menjawab kenyataan yang menyatakan dirinya suka mempermainkan hati wanita
Mana Silapnya Tak Sanggup Dengar Anak 6 Tahun Menangis Sambil Panggil Mama B

Mana Silapnya Tak Sanggup Dengar Anak 6 Tahun Menangis Sambil Panggil Mama B

papar berkaitan - pada 26/3/2021 - jumlah : 296 hits
Bergetar hati ini saat mendengar panggilan anak kecil pada ibunya Bukan apa perkataan yang tak patut disebut itu keluar dengan mudah sekali dalam keadaan anak itu menangis Mama babi Telinga ini menangkap suara itu Cepat cepat aku kucup dahi...
Tanda Tanda Seseorang Itu Memiliki Saka Ilmu Hitam

Tanda Tanda Seseorang Itu Memiliki Saka Ilmu Hitam

papar berkaitan - pada 24/3/2021 - jumlah : 218 hits
Apakah yang dimaksudkan dengan saka Saka adalah jin yang telah berada dalam tubuh manusia yang sudah sekian lama sehingga sebati dengan diri manusia tersebut Ianya berlaku samada seseorang itu sedar atau tidak kerana ianya diwarisi dari ket...
Tembak Isteri Dua Suspek Utama Tiba Di Mahkamah

Tembak Isteri Dua Suspek Utama Tiba Di Mahkamah

papar berkaitan - pada 16/3/2021 - jumlah : 238 hits
158 total views 158 views today Suspek utama kes menembak isterinya menggunakan senapang angin di Taman Saujana Kota Tinggi 1 Mac lalu tiba di perkarangan Mahkamah Kota Tinggi di sini 8 30 pagi Suspek berusia 43 tahun y yang bergari dan mem...
Tak Kisah Boy Atau Girl Seronok Layan Permintaan Isteri Issey Anak Teruja Nak Sambut Ahli Baru

Tak Kisah Boy Atau Girl Seronok Layan Permintaan Isteri Issey Anak Teruja Nak Sambut Ahli Baru

papar berkaitan - pada 31/3/2021 - jumlah : 299 hits
Bakal menerima kelahiran cahaya mata sulungnya sekitar bulan Ogos nanti pelawak dan penyampai radio Issey memaklumkan keadaan isterinya yang kini hamil empat bulan itu berada dalam keadaan baik dan sihat Namun kata Issey menerusi satu petik...
Lepas 10 Tahun Nikah Suami Isteri Ambil Semula Gambar Kahwin Dengan Anak2

Lepas 10 Tahun Nikah Suami Isteri Ambil Semula Gambar Kahwin Dengan Anak2

papar berkaitan - pada 31/3/2021 - jumlah : 401 hits
Setiap pasangan pengantin yang melangsungkan perkahwinan pastinya menginginkan momen momen ketika majlis diabadikan dalam bentuk gambar Namun bukan semua orang bernasib baik dapat melihat gambar perkahwinan mereka disebabkan masalah daripad...
Suami Isteri Wajib Duduk Asing Dengan Mak Ayah

Suami Isteri Wajib Duduk Asing Dengan Mak Ayah

papar berkaitan - pada 30/3/2021 - jumlah : 272 hits
Isteri saya bertanya jika ada lelaki meminang Haura tetapi lelaki itu mahu tinggal dengan ibu bapanya tidak mahu duduk berasingan adakah saya akan terima Saya bertanya Mak bapak lelaki itu sakit ke dan memang memerlukan anaknya di sisi Jawa...
Sean Lee Idam Isteri Utamakan Keluarga

Sean Lee Idam Isteri Utamakan Keluarga

papar berkaitan - pada 30/3/2021 - jumlah : 216 hits
Pengacara dan pelakon yang semakin mencipta nama Sean Lee 27 bersikap terbuka mengenai kriteria wanita idaman yang ingin dijadikannya teman hidupnya suatu hari nanti Sean berkata walaupun soal jodoh perkara yang tidak boleh dijangka namun d...
Suami Saya Tak Cemburu Pun Isteri Upah Orang Asing Untuk Dipeluk Rm331 Sejam Kerana Kesepian Berjauhan Dari Suami

Suami Saya Tak Cemburu Pun Isteri Upah Orang Asing Untuk Dipeluk Rm331 Sejam Kerana Kesepian Berjauhan Dari Suami

papar berkaitan - pada 30/3/2021 - jumlah : 196 hits
The ReporterSeorang wanita yang sudah mendirikan rumah tangga mendedahkan dia membayar orang asing untuk memeluknya dan suaminya tidak kisah dengan hal itu Saskia mula menggunakan khidmat Cuddlist perkhidmatan yang membolehkan seseorang itu...
Fungi Wechat Yang Ramai Tak Tahu

Ziana Zain Duta Rasmi Csa Academy

Asan Lembu The Movie

Di Masjid Muhammadiyah Nurul Yakin Paus Quran Dan Sains By Dr Hm Raki

Hospital Kuala Pilah

Ramadan Bazaars 2024 Exploring The Culinary Delights Of Selangor S Ramadan Bazaars

Saya Dan Rafizi Tiada Isu Peribadi Kata Puad

Hallway Wall Art Mockup For A Sophisticated Look



5 Masalah Sosial Yang Akan Timbul Akibat Penggunaan Kereta Elektrik

Koleksi 15 Lagu Hari Raya Terbaru Yang Meriahkan Aidilfitri 2024 Bakal Evergreen Bak Lagu Lama

6 Pantang Larang Penting Kalau Nak Selamat di Sekolah Asrama

Info Dan Sinopsis Filem 19 Puasa Playboys Of Plastik Hitam Astro First

Casimir Zeglen Paderi Yang Mencipta Jaket Kalis Peluru


Ayam Percik Kelantan Yang Sedap Original And Authentic

Lelaki Lihat Lembaga Besar Semasa Solat Berjemaah

Tawarkan Lebih Pilihan Pembiayaan Kepada Mahasiswa

Hari Ini 2 Al Hamdulillah Padi Dalam Pasu

Menu Sahur

Terkejut Jumpa Segenggam Paku Dalam Lemang