Tak Pernah Melancong Ke Luar Negara Jealous Tengok Kawan Pergi Travel


tak pernah melancong ke luar negara.. jealous tengok kawan pergi travel! | Assalamualaikum dan selamat sejahtera semua~! Tak hiperbola kann jika saya katakan bahawa salah satu wishlist setiap orang adalah untuk pergi melancong ke luar negara. Nak travel abroad. Nak tengok pemandangan indah di 'luar' sana. Nak merasai suasana yang baru untuk seketika. Nak merasai sendiri musim yang berbeza dengan Malaysia.
Hmmm bestnyaa!tak pernah melancong ke luar negara! | image: GoogleKebanyakan kawan saya ramai yang dah jejak kaki ke luar Negara. Ada yang backpack with their close friends to Thailand, ada yang travel dengan family to Hong Kong, ada yang shopping kain di China, ada yang pergi trip with siblings ke Australia, ada yang ber-honey moon (uwuuu) di Maldives.
Perghhh!
Saya tak dengki hokayyy! Saya jealous je. hahahaha.Al-maklumlah.. saya tak pernah melancong ke luar negara, thats why jealous tu hekhek.And kelmarin, I found this 'traveloka Sale-abration THE BIGGEST TRAVEL SALE!' coming soon' at my Facebook timeline. For your information, Traveloka Salebration ni merupakan promosi/ deals include flight, hotels, experience and airport transfer.
Will be started on 26 Ogos - 27 September 2019.TRAVELOKA SALE-ABRATION THE BIGGEST TRAVEL SALE!Nak dekat dahhh.. lagi 2 hari walaweh! Okay now.. to be honest, siapa yang nak travel dengan saya bulan depan? Jom! Hahaha.
Pada sesiapa yang selalu travel maybe know about Malaysia’s biggest travel fair, MATTA Fair 2019 kan? Hah! If terlepas matta fair promos nanti, toksah risau. Deals and promotion of Traveloka Salebration ada!
Best wohh kalau kita plan nak bercuti ke luar negara bila ada deals macam Traveloka buat tu. Harga flight, hotel, kemudahan semua mesti lebih murah berbanding yang biasa, setiap kali Traveloka buat promosi.
Airline promotion ? Of course ada juga!
Saya pernah baca biasanya hujung tahun macam ni musim sejuk, boleh la check out flights ke tempat-tempat menarik di luar negara seperti London, Hong Kong, Jepun dan Vietnam.
Jap.. kalau Korea musim apa eh?
Teringin juga nak pergi sana. Nak dating dengan 7 boyfriends kat sana. Kesian kami sebab terpaksa berhubungan melalui Internet sahaja selama ni. PJJ (perhubungan jarak jauh) kena lah bertabah sikit.
So, bila ada promosi Traveloka 26 August yang bakal datang ni, boleh lah saya melepaskan rindu pada BTS di Korea muahahahhaha!
Okay dah stop berdrama Sayidah Napisah!countdown traveloka sale-abration promotionBesar kecik besar kecil je den tengok countdown Traveloka promotion sale-abration ni. Sedikit sebanyak ianya telah menghidupkan semula keinginan dan rasa membuak-buak untuk melancong ke Luar Negara.. acewah!
Haritu.. two of my best-girlfriend flight travel with their families. Sorang pergi ke Korea. Sorang pergi ke Australia. Jeles jeless! Haha.
Scenery views sana dah la lawa tau! Suhu sejuk nyaman nyaman gitu. Tempat menarik pun banyak. Makanan pun they didn't have to worry. Ada je yang halal + sedap.
Gambar-gambar yang mereka shot and the moments they captured semua cantik cantik cantikkk!tak pernah melancong ke luar negara | image: Googletak pernah melancong ke luar negara | image: Googletak pernah melancong ke luar negara | image: Googletak pernah melancong ke luar negara | image: Google
9 TIPS MELANCONG YANG PERLU ANDA KETAHUI!
1. Kemas pakaian pada waktu yang awal untuk mengelakkan timbulnya masalah
2. Membuat kemaskini lokasi yang ingin dikunjungi sebelum berangkat melancong.
3. Kemaskini Passport sebelum memulakan pelancongan.
4. Kemaskini tiket pelancongan dibeli secara manual atau online.
5. Bawa kompas sebagai penunjuk arah jika berlakunya sebarang kecurigaan ketika melacong
6. Bawa kamera untuk mengambil gambar-gambar kenangan atau tempat-tempat yang menarik.
7. Membawa teropong jika ingin melawat tempat-tempat pelacongan yang extreme
8. Simpan gambar-gambar sebagai kenangan
9. Menempah tiket pergi-balik awal untuk mengelakkan berlakunya sebarang masalah
Sumber: abs Shahmie TRAVEL & TOURS.9 TIPS MELANCONG YANG PERLU ANDA KETAHUI!Walaupun saya tak pernah dan tak tahu lah bila boleh melalui pengalaman melancong ke Luar Negara (my parents tak kasi pergi travel jauh jauh hahaha), tapi baca jelah tips melancong kat atas nun.
Kot-kot ada rezeki yang tak disangka-disangka kelak kann. Mana tahu.
Mana tahu kot kot kalau korang nak belanja saya tiket flight dan hotel menggunakan promotion yang Traveloka buat nanti hahahaha!
Mana lah tahu kalau ada yang nak sponsor trip saya ke Korea, sempena meraikan Traveloka Salebration yang available until 27 September 2019. Haaa manalah tahu kihkih.
Kekadang bukannya taknak pergi kan.. tapi disebabkan atas beberapa faktor yang tak dapat dielakkan, tak boleh nak travel abroad. Nak pergi jalan jalan dalam Malaysia ni pun susah. Apatah lagi nak ke luar negara.
Harap-harap honeymoon iols nanti (tak tahu entah bila kahkah), suami sponsor to Paris ke.. London ke.. New Zealand ke.. hmmmm indahnya angan angan ku ini! Haha.
Okay dah. Sebelum si Sayidah Napisah ni makin panjang berangan kat sini.. till next time!
Daa~ wassalam! :)



Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.sayidahnapisah.com/2019/08/tak-pernah-melancong-ke-luar-negara.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Anak 15 Bulan Dah Travel 9 Negara Ibu Kongsi 7 Checklist Melancong Mesra Bayi

Anak 15 Bulan Dah Travel 9 Negara Ibu Kongsi 7 Checklist Melancong Mesra Bayi

papar berkaitan - pada 27/8/2019 - jumlah : 417 hits
Baru 15 bulan dan travel 9 buah negara Bawa anak kecil masa travel boleh jadi rencam tapi kalau rancang dari awal dan buat 7 persediaan ini memudahkan Jauh berjalan luas pemandangan Pendedahan awal kepada si kecil tentang kepelbagaian buday...
Tolak Tawaran Jadi Doktor Ijazah Luar Negara Simpan Rapi Demi Jaga Bapa Sakit

Tolak Tawaran Jadi Doktor Ijazah Luar Negara Simpan Rapi Demi Jaga Bapa Sakit

papar berkaitan - pada 30/8/2019 - jumlah : 272 hits
Walaupun peluang untuk menjadi doktor sudah terhidang di depan mata namun Faiq Syukri Saparudin nekad melupakan impian tersebut demi menjaga nbsp bapanya yang menghidap angin ahmar sejak lima tahun lalu Pemuda berusia 28 tahun itu sanggup m...
Rancang Percutian Luar Negara Yang Menjimatkan Dengan Traveloka Sale Abration

Rancang Percutian Luar Negara Yang Menjimatkan Dengan Traveloka Sale Abration

papar berkaitan - pada 24/8/2019 - jumlah : 306 hits
Rancang Percutian Luar Negara Yang Menjimatkan Dengan Traveloka Sale Abration Hi korang Sis Gee nak merancang percutian ke luar negara Uish kalau ada rezeki apa salahnya Boleh bawa anak anak mengenali negara luar Malaysia pula kan Kalau kor...
Dong Zong Rasis Tak Pernah Bersetuju Dengan Dasar Pendidikan Negara Pm

Dong Zong Rasis Tak Pernah Bersetuju Dengan Dasar Pendidikan Negara Pm

papar berkaitan - pada 13/8/2019 - jumlah : 312 hits
The ReporterJulai lalu Persatuan Gabungan Jawatankuasa Sekolah Cina dan Gabungan Persatuan Guru Guru Sekolah Cina Malaysia membantah keputusan kerajaan melaksanakan penggunaan tulisan jawi dan seni khat ke dalam buku teks di semua sekolah D...
Mengintip Anggaran Negara Negara Yang Pernah Jadi Tuan Rumah Formula E

Mengintip Anggaran Negara Negara Yang Pernah Jadi Tuan Rumah Formula E

papar berkaitan - pada 22/8/2019 - jumlah : 173 hits
Di Jakarta Formula E diperkirakan butuh dana Rp 1 6 triliun untuk menyukseskan balap yang akan diikuti banyak negara tersebut Saat ini anggaran sedang tahap pembahasan
Netizen Persoal Motif Artis Luar Negara Guna Gambar Latar Didakwa Bentuk Masjid Dalam Persembahan

Netizen Persoal Motif Artis Luar Negara Guna Gambar Latar Didakwa Bentuk Masjid Dalam Persembahan

papar berkaitan - pada 19/8/2019 - jumlah : 233 hits
Malam tadi tular di laman twitter mengenai sebuah video kumpulan dari luar negara yang menggunakan masjid sebagai gambar latar dalam sebuah konsert dipercayai di luar negara Gambar Twitter Persembahan itu didakwa diadakan sempena festival m...
Bertembung Dengan Maal Hijrah 2 Konsert Artis Luar Negara Diawalkan

Bertembung Dengan Maal Hijrah 2 Konsert Artis Luar Negara Diawalkan

papar berkaitan - pada 27/8/2019 - jumlah : 332 hits
MALAYSIAKINI Dua konsert artis luar negara yang bakal berlangsung Sabtu ini diawalkan bagi menghormati bacaan doa sempena Maal Hijrah pada petang hari tersebut Salah satunya oleh penyanyi India SP Balasubrahmanyam di Plenary Hall KLCC yang ...
Adakah Kerajaan Ph Lakukan Lawatan Luar Negara Sambil Bawa Balik Hutang

Adakah Kerajaan Ph Lakukan Lawatan Luar Negara Sambil Bawa Balik Hutang

papar berkaitan - pada 20/8/2019 - jumlah : 303 hits
Menteri Kewayangan masih teruskan usaha Bon Panda dia Sudah pinjam Bon Samurai Sedang pinjam Bon Panda Selepas ini mungkin giliran Bon Kimchi Adakah kerja menteri PH sekadar sering melawat ke luar negara untuk bawa balik hutang Jangan sampa...
Gaji Tak Sepadan Antara Masalah Ambil Pekerja Lulusan Luar Negara Menurut Kajian

Gaji Tak Sepadan Antara Masalah Ambil Pekerja Lulusan Luar Negara Menurut Kajian

papar berkaitan - pada 21/8/2019 - jumlah : 169 hits
Gaji tak sepadan antara masalah ambil pekerja lulusan luar negara menurut kajian nbsp Dikemas kini 12 minit yang lalu Diter
Fungi Wechat Yang Ramai Tak Tahu

Ziana Zain Duta Rasmi Csa Academy

Di Masjid Muhammadiyah Nurul Yakin Paus Quran Dan Sains By Dr Hm Raki

Asan Lembu The Movie

Hospital Kuala Pilah

Wan Ji Najib Dapat Layanan Sangat Istimewa Di Penjara

Potong Ikan Keluar Api

Ramadan Bazaars 2024 Exploring The Culinary Delights Of Selangor S Ramadan Bazaars



Koleksi 15 Lagu Hari Raya Terbaru Yang Meriahkan Aidilfitri 2024 Bakal Evergreen Bak Lagu Lama

6 Pantang Larang Penting Kalau Nak Selamat di Sekolah Asrama

Info Dan Sinopsis Filem 19 Puasa Playboys Of Plastik Hitam Astro First

Casimir Zeglen Paderi Yang Mencipta Jaket Kalis Peluru

Biodata Mohammad Rifdean Masdor Atlet Muay Thai Malaysia Yang Gegarkan One Championship Seangkatan Johan Ghazali Jojo


Doa Doa Dalam Bulan Ramadan Yang Boleh Kita Amalkan

Mangkuk Correle 2024

Diy Toy For Toddler

Peristiwa Nuzul Al Quran Dan Bekalan Air

Swaylin Bechuanka Nuan Chord

Sanusi Henti Retorik Kxp Tumpu Projek Loji Rawatan Air