Tak Makan Nasi Ni


 


Wan Fayhsal yang tak pernah sedar diri. Ada je benda dia nak kritik kerajaan tapi kritikannya tak pernah valid. Yang kelakarnya, bila dia kena kritik, dia koyak pulak.


Asalnya dia kutuk Rafizi tentang PADU. Kemudian bila orang tegur tentang peranan dia masa dalam kerajaan, dia melenting. Tuduh orang main hujah ad hominem.


As hominem ni lebih kurang serangan peribadi. Aku tak nampak pun Roman Akramovich serang peribadi. Yang disebut tu betul la tugas Wan Faysal masa dalam kerajaan. Tak kira lah menteri penuh ke timbalan.


Memang masa dia lantik mat rempit separuh masak tu jadi ikon permotoran atas kapasiti sebagai timbalan menteri. Bukan kapasiti peribadi. Jadi mana silapnya?


Tapi dia yang spin. Taichi selagi boleh. Tu aku kata dia kena kritik terus koyak. Kalau dah tau telinga tu nipis, jangan la gatal nak mengata orang.


Yang aku tengok, komen dia yang lebih ad hominem. Lebih menyerang peribadi. Siap boleh dia buat cerita DS Anwar dah lama menyampah dengan Rafizi.


Mana pulak dia tahu DS Anwar menyampah dengan Rafizi ni? DS Anwar cakap sendiri dekat dia ke? Berapa rapat dia dengan DS Anwar? Dia selalu jumpa ke?


Kalau betul pun DS Anwar menyampah dengan Rafizi, bukan dia orangnya yang akan tahu dulu. Orang parti akan cerita terlebih dahulu. Dia orang ni luar. Bukan luar kerajaan je, luar parti sekali. Apa yang dia tahu?


Dia cuma nak cipta persepsi je. Konon kalau dia buat cerita macam ni, penyokong PH menggelabah la. Dia tak sedar penyokong PH tengah seronok masa ni.


Banyak cerita best sekarang ni. Langkah Dubai gagal, CEO pasukan bolasepak Kedah kena tahan kes rasuah, perbalahan dalam PN dan banyak lagi la.


Tak ada sebab nak percaya cerita macam ni. Lagi pun rakyat pun tahu fitnah tu senjata PN. Hilang akal kalau ada sesiapa nak percaya apa pemimpin PN katakan.


Rasanya buat masa ni Wan Faysal senyap je la dulu. Tumpukan untuk kuatkan parti tu. Tak lama lagi kena gerak solo tu. Jentera parti tak ada lagi. Akar umbi pun lemah. Baik kuatkan parti dari sibuk fitnah yang bukan bukan tentang kerajaan. Guane boh?


 
Raja Gelap II 


.




Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://wrlr.blogspot.com/2024/01/makan-najis-nim.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Makan Di Restoran Nasi Beriani Buluh Bertam Kepala Batas Pulau Pinang

Makan Di Restoran Nasi Beriani Buluh Bertam Kepala Batas Pulau Pinang

papar berkaitan - pada 25/12/2023 - jumlah : 187 hits
Restoran Nasi Beriani Buluh Bertam Kepala BatasRestoran Nasi Beriani Buluh Bertam Kepala BatasRestoran Nasi Beriani Buluh ni ada beberapa cawangan Di Bertam ni yang ni kira macam baru la sebelum restoran beriani buluh ni ambil alih ada bebe...
Jalan Jalan Di Jonker Walk Makan Asam Pedas Hajjah Mona Coconut Shake Klebang

Jalan Jalan Di Jonker Walk Makan Asam Pedas Hajjah Mona Coconut Shake Klebang

papar berkaitan - pada 27/12/2023 - jumlah : 125 hits
Assalamualaikum WBTWALAUPUN selalu ke Melaka jarang jarang kami berjalan di Jonker Walk Kali ni layankanlah Iman mengajak jalan jalan ke sini Sekarang ni dah insof tak mahu dah beli benda merepek Baju kasut beg kita pakai sampai reput Pingg...
Makan Ikan Bakar Di Orak Ampangan Seremban

Makan Ikan Bakar Di Orak Ampangan Seremban

papar berkaitan - pada 27/12/2023 - jumlah : 137 hits
Hujung minggu biasanya cuti memasak sebab berjalan ke sana sini Bila dah jalan tu dapatlah kita Jalan Jalan Cari Makan sekali Dah alang alang kan Balik dari membeli barang dapur singgah makan di Orak Ampangan Seremban Tekak teringin makan i...
Puas Hati Makan Dookki Korean Topokki Buffet Di Toppen Johor

Puas Hati Makan Dookki Korean Topokki Buffet Di Toppen Johor

papar berkaitan - pada 28/12/2023 - jumlah : 212 hits
Puas Hati Makan Dookki Korean Topokki Buffet di Toppen Johor Anneyong Peminat makanan Korea Berita baik untuk korang Bagi yang berminat makanan Korean Dookki Korean Topokki Buffet kini dibuka di Toppen JB Menarik kan Apa yang Nona tahu mema...
9 Khasiat Bawang Putih Dan Cara Makan Bawang Putih

9 Khasiat Bawang Putih Dan Cara Makan Bawang Putih

papar berkaitan - pada 26/12/2023 - jumlah : 153 hits
yang dikenali dengan keharumannya yang khusus telah menjadi satu dari rempah yang tidak tergantikan dalam dunia masakan dan perubatan Sejak zaman berzaman bawang putih sememangnya menjadi sebahagian daripada perubatan tradisional Dengan kek...
Ibu Bapa Galakkan Anak Makan Ikan Bagus Untuk Perkembangan Sistem Saraf Sel Otak

Ibu Bapa Galakkan Anak Makan Ikan Bagus Untuk Perkembangan Sistem Saraf Sel Otak

papar berkaitan - pada 26/12/2023 - jumlah : 118 hits
Ibu bapa galakkan anak makan ikan Ia sangat bagus untuk perkembangan sistem saraf dan sel otak Ikan merupakan sumber makanan yang mengandungi banyak nutrien penting untuk tubuh seperti protein asid amino omega 3 methionine tyrosine lysine t...
Jemput Makan Kuih Telinga K

Jemput Makan Kuih Telinga K

papar berkaitan - pada 1/1/2024 - jumlah : 212 hits
Di tahun 2024 kita beranggapan gelar atau panggilan yang tidak kita senangi tidak usahlah digunakan Melayu paling benci dipanggil malas Manakala Cina tidak kotor seumpama disangka Malah kawan saya berbangsa Cina tempatan asyik mengadukan ta...
13 Ditahan Serang Restoran Kfc

Permohonan Biasiswa Bank Negara Serta Syarat Biasiswa Bank Negara

Jatronics Not A Semiconductor Manufacturer In Malaysia Miti Says

Eryna Tomyam

Myjpj Renew Lesen Memandu Motor Online

Program Bantuan Budi Madani Penyasaran Subsidi Bahan Api Yang Lebih Telus

Rise Of Lean Ecommerce Brands

Pyan Habib Dan Yang Pertama



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Kiblat Ke Syurga Astro Ria

Siapa Teme Abdullah Ini Biodata Penulis Buku Yang Sering Mengaburkan Mukanya Ini

Biodata Sofea Shra Personaliti TikTok Terkenal

10 Fakta Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah 2024 Yang Ramai Tak Tahu Gandingan Pelakon Erysha Emyra MK K Clique Siaran TV3 Malaysia Tonton

5 Tanggapan Buruk Tentang Penjawat Awam Yang Susah Nak Dilupakan


Pyanhabib Mencari Suara Untuk Membela

Drama Dua Darjat Lakonan Sharifah Rose Aniq Durar

Bolehkah Tidak Duduk Tawarruk Karena Sempit

Kwsp Akaun 3 Pindah Duit Cara Pengiraan Limit Keluar

Makan Ikan Bakar Waktu Tengah Hari Di Restoran Abah Ikan Bakar Paling Popular Di Sekinchan Selangor

Harga Durian Muar 2024 Jun