Tak Disangka 5 Amalan Punca Keberkatan Rezeki Yang Kita Jarang Perasan Rileks Media


Belum sampai hujung bulan poket dah kering. Stress gi ler dibuatnya. Kadang tak tahu di mana silapnya sampai duit gaji tidak pernah cukup. Dah puas berjimat, dah belanja ikut bajet tapi ada je tak kena.
Jangan kata nak menyimpan nak bayar bil pun kadang-kadang ramai yang sangkut. Sebelum kita menyalahkan sesiapa dan terus merungut, apa kata kita audit diri. Mesti ada silap kita sehingga rezeki tidak lekat.
Jom amalkan lima perkara ini, lakukan dengan ikhlas dan sentiasa istiqamah. Insya-Allah rezeki tidak akan putus malah semakin bertambah.
Bayar Hutang
Kalau ada hutang dengan orang, lunaskan. Jangan tangguh-tangguh terutama apabila sudah berjanji nak bayar pada tarikh tertentu. Kalau kita mungkir janji, orang yang kita pinjam duit tak gembira. Dia mesti marah dan mungkin ada juga yang menyumpah kita.
Mereka ini dikira orang teraniaya, doa mereka dimakbulkan Allah. Sebab tu kadang-kadang, kita ditimpa musibah. Contohnya, kereta rosak, tayar pancit dan kena saman. Sebab kita tak bayar hutang, duit kita ‘diambil’ dengan cara paksa. Jadi buka mata hati ye, silakan bayar hutang kalau nak hidup senang.
Bagi Duit Pada Mak Ayah
Sikit atau banyak bukan soalnya, bagi duit pada mak dan ayah dengan jumlah yang kita mampu. Beri setiap bulan, mak dan ayah yang menerima pemberian kita sangat gembira dan mereka pasti berdoa kita dimurahkan rezeki.
Buat baik dengan mak ayah, jangan derhaka dan jangan kedekut dengan mereka. Amalkan tip ini mesti rezeki tidak putus kerana mendapat keberkatan.
Sedekah
Satu lagi cara untuk Allah luaskan rezeki apabila kita memberi sedekah. Kita meringankan beban orang dalam kesusahan. Maka Allah akan gandakan rezeki kita dan Allah beri kita kesenangan.
Jangan berkira nak bagi sedekah, boleh bagi pada sesiapa sahaja yang kita mahu. Tapi ingat bagi sedekah kena ikhlas bukannya menunjuk-nunjuk.
Buat Baik Pada Binatang
Binatang pun ada perasaan, jangan kita dera mereka. Tapi layan binatang dengan kasih sayang. Kalau ada kucing lapar, bagi kucing makan. Jika ada binatang yang ce dera, bawa ke klinik untuk dirawat.
Jangan za lim dengan binatang, mereka juga makhluk Allah. Apabila kita baik dengan binatang, binatang akan mendoakan kesejahteraan kita. Rezeki kita akan bertambah, yakinlah dengan janji Allah.
Solat Dhuha
Dalam Islam sudah diajar, salah satu amalan untuk murahkan rezeki adalah melakukan solat Dhuha. Buat secara konsisten, yakin dengan Allah. Insya-Allah kita akan sentiasa diberi rahmat daripada Allah.
Buat 2 rakaat atau 4 rakaat, ikut kemampuan kita. Tak rugi pun luangkan masa 10 hingga 15 minit sehari meminta Allah melimpahkan nikmatnya pada kita.
Yang tak faham apa maksud keberkatan hidup tu boleh lihat video di bawah: Makna Hidup – Rezeki Yang Mendapat Berkat Dari Allah

Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. TQ Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!
Sumber : petuaibu
Source link
The post Tak Disangka 5 Amalan Punca Keberkatan Rezeki Yang Kita Jarang Perasan – Rileks Media appeared first on Rilekslah.my.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.rilekslah.my/tak-disangka-5-amalan-punca-keberkatan-rezeki-yang-kita-jarang-perasan-rileks-media/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Amalan Doa Wirid Agar Lunas Hutang Dan Banyak Rezeki Mustajab Rileks Media

Amalan Doa Wirid Agar Lunas Hutang Dan Banyak Rezeki Mustajab Rileks Media

papar berkaitan - pada 7/3/2019 - jumlah : 539 hits
Ada doa dan wirid mustajab yang bisa diamalkan agar lunas hutang Kesungguhan dan keyakinan dalam mengamalkan wirid ini perlu dimiliki sebab tanpa itu semua akan mengurangi kemustajaban suatu doa Jangan meminta dalam 1 hari hutang langsung l...
Inilah 8 Punca Amalan Kita Ditolak Oleh Allah Swt Rileks Media

Inilah 8 Punca Amalan Kita Ditolak Oleh Allah Swt Rileks Media

papar berkaitan - pada 1/3/2019 - jumlah : 322 hits
Sesungguhnya tujuan kita dihidupkan adalah untuk beribadah kepada Allah SWT Jadi semua ibadah yang dikerjakan mestilah berlandaskan kepada iman iaitu percaya bahawa hanya Allah sebagai penjamin hidup kita di dunia dan akhirat Namun tidak se...
Subhanallah Inilah Punca Amalan Kita Akan Menjadi Habuk Di Akhirat Kelak Rileks Media

Subhanallah Inilah Punca Amalan Kita Akan Menjadi Habuk Di Akhirat Kelak Rileks Media

papar berkaitan - pada 12/3/2019 - jumlah : 287 hits
1 Di dalam al Quran Allah mengingatkan kita bahawa akan ada manusia di hari kiamat nanti yang akan membawa amalan yang banyak sebagai bekalan akhirat Namun apabila dipersembahkan kepada Allah Ta ala amalan tersebut menjadi habuk yang berter...
Inilah 7 Amalan Saya Menjemput Rezeki Melalui Anak Rileks Media

Inilah 7 Amalan Saya Menjemput Rezeki Melalui Anak Rileks Media

papar berkaitan - pada 27/2/2019 - jumlah : 339 hits
Pengalaman sendiri Alhamdulillah selepas annur rania dilahirkan rezeki saya mudah je masuk Kadang kadang rezeki tak di sangka sangka dapat Dapat tawaran kerja di kampung halaman Padahal tak pernah terfikir pun saya boleh dapat sebab ramai s...
Surah Taha Ayat 1 5 Amalan Terbaik Melembutkan Hati Keras Dan Pendinding Diri Rileks Media

Surah Taha Ayat 1 5 Amalan Terbaik Melembutkan Hati Keras Dan Pendinding Diri Rileks Media

papar berkaitan - pada 2/3/2019 - jumlah : 771 hits
Surah Taha adalah surah yang ke 20 juzuk 16 Surah yang baik untuk melembut hati yang keras terutama sekali dibacakan kepada ahli keluarga yang keras hati malas dan degil untuk beribadat kepada Allah SWT Boleh diamalkan sebagai ayat pendindi...
Di Sebalik Bacaan Doa Selepas Azan Amalan Tak Sampai 60 Saat Manfaat Berganda Rileks Media

Di Sebalik Bacaan Doa Selepas Azan Amalan Tak Sampai 60 Saat Manfaat Berganda Rileks Media

papar berkaitan - pada 2/3/2019 - jumlah : 367 hits
Semenjak kecil kita diajar untuk membaca doa selepas azan Setiap kali masuk waktu solat televisyen akan menyiarkan alunan azan yang mendayu dayu diikuti bacaan doa selepas azan Saya akan tekun mendengar Lama kelamaan tanpa sedar doa tersebu...
Rumah Kelihatan Bercahaya Dari Langit Dengan 10 Amalan Ini Rileks Media

Rumah Kelihatan Bercahaya Dari Langit Dengan 10 Amalan Ini Rileks Media

papar berkaitan - pada 5/3/2019 - jumlah : 351 hits
Jika anda pernah mendengar adanya rumah rumah yang bercahaya jika dilihat dari langit pasti akan bertanya apa yang membuat rumah tersebut terlihat terang jika dilihat dari langit oleh malaikat Tentu rumah tersebut adalah rumah yang didalamn...
Ustaz Cerita Nikmat Amalan Doa Pembuka Mencurah Rezeki Dtg Saat Tak Disangka

Ustaz Cerita Nikmat Amalan Doa Pembuka Mencurah Rezeki Dtg Saat Tak Disangka

papar berkaitan - pada 6/3/2019 - jumlah : 668 hits
Assalamualaikum Baru baru ini ada bercerita kepada saya tentang rakannya yang diberikan rezeki tak disangka sangka Kawan ustaz tu sentiasa mengamalkan doa pembuka sebelum dia mohon doa doa lain pada setiap kali beramal Waktu solat atau asal...
Amalkan 2 Amalan Rasulullah Ajar Bantu Keluar Dari Kesem Pitan Hidup Rileks Media

Amalkan 2 Amalan Rasulullah Ajar Bantu Keluar Dari Kesem Pitan Hidup Rileks Media

papar berkaitan - pada 23/2/2019 - jumlah : 374 hits
Meneruskan kehidupan di zaman sekarang ini amat berat cabarannya terutama soal kewangan Bekerja siang malam demi kelangsungan hidup Tapi ada juga yang hasilnya cuma kais pagi makan pagi kais petang makan petang Rupanya ada 2 rahsia amalan R...
Epf Account 3 Can Help Contributors During Emergencies Expert

Work Harder At Communicating Achievements On Reforms Govt Told

Apabila Sang Profesor Datang Melawat

Azmin Pledges To Tell All On May 11

Selepas Menjadi Penumpang Umno Bakal Terkubur Pada Pru16

Isn T Akmal S Call To Reject Passport Renewal Based On Bm Fluency A Disservice Amid Looming Kkb Polls

Honor X7b Telefon Pintar 5g Kini Di Kedai Seluruh Negara Pada Rm899

Utilizing Crowdfunding For Business



10 Istilah Hampir Serupa Bahasa Inggeris Yang Kita Keliru Penggunaannya

5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan


Beraya Di Kuantan Dan Melaka

Lirik Lagu Katakan Saja Nabila Razali

Jadual Dan Keputusan Piala Thomas Piala Uber 2024

Reaching Out

Iddah Wanita Kematian Suami

Berebut Kasih