Tak Bertentang Mata Apatah Lagi Bersalam Gaduh Manja Dengan Isteri Dr Say Kongsi Tip Suami Mithali


Suami isteri mana yang tidak berbalah di dalam rumah tangga. Ada waktunya berselisih pendapat, malah ada juga bermasam muka dan merajuk. Namun inilah kemanisan dalam rumah tangga. Ada ketikanya semuanya dirasakan cukup indah dan bahagia. Asam garam inilah yang menjadikan kita lebih matang dalam melayari rumahtanggga. Kuncinya adalah toleransi.
Dr Say Shazril juga berdepan masalah yang sama dalam rumah tangganya. Gaduh-gaduh katanya bersama isteri tercinta. Begitu kongsi Dr Say menerusi instagramnya.

“Mungkin ada yang pandang saya sebagai suami mithali memahami bini dari semua segi. Namun hakikatnya itu semua fantasi. Kami tetap berkelahi. Dan kadang-kadang topik pergaduhan tiada isi.
“Contohnya gaduh sebab Eudora dia lambat support Jawhead saya dengan alasan skillnya tengah CD. Ataupun saya mengantuk malas menemaninya ke gym di pagi hari.
“Kadang-kadang kerap bergaduh “tak munasabah” ni buat rumah tangga kami suram. Ada kala kami tidak bertegur sapa dari pagi sampai ke malam. Ada kala kami tidak bertentang mata apa tah lagi bersalam,” kata Dr Say bercerita menerusi instagramnya.

Buang ego dan bertoleransi
Pun begitu kata doktor selebriti ini lagi, apa yang lebih penting adalah bertoleransi dalam hubungan. Tak kiralah siapa menang atau kalah, sebaiknya rendahkan ego kita pada pasangan. Begitu kongsinya.

“Walaupun pergaduhan dalam perkahwinan itu WAJIB, yang menentukan kejayaan pasangan itu mengharunginya adalah TOLERANSI. Toleransi mengikut DBP didefinisikan sebagai sabar dan bertolak ansur, menerima atau menghormati pen­dapat, fikiran dan kepercayaan orang lain.
“Kita berkahwin dengan seseorang bukan untuk menjadikan dia sempurna sebab diri kita juga jauh dari kesempurnaan. The key is RENDAHKAN EGO baik kepada lelaki mahupun perempuan. Menang dengan pasangan tak menjanjikan kebahagiaan,” kongsinya lagi.
Malah bapa kepada bayi comel, Ace ini mengakui keadaannya kini baik-baik saja selepas melakukan tindakan yang tepat dalam rumah tangga.
“Sekarang kami lebih tenteram. Eudora CD setahun pun saya akur. Saya tidur setahun pun bini akur ke gym seorang diri. Toleransi is key peeps. Dah pi sayang pasangan korang cakap “abang/ sayang sorry asyik nak menang,” katanya lagi.
 
 
View this post on Instagram  
Topik : Gaduh Tetap Gaduh Mungkin ada yg pandang sy sebagai suami mithali memahami bini dari semua segi. Namun hakikatnya itu semua fantasi. Kami tetap berkelahi. Dan kadang2 topik pergaduhan tiada isi. Contohnya gaduh sebab Eudora dia lambat support Jawhead sy dengan alasan skillnya tengah CD. Ataupun sy mengantuk malas menemaninya ke gym di pagi hari. Kadang2 kerap bergaduh “tak munasabah” ni buat rumah tangga kami suram. Ada kala kami tidak bertegur sapa dari pagi sampai ke malam. Ada kala kami tidak bertentang mata ape tah lagi bersalam. Walaupun pergaduhan dalam perkahwinan itu WAJIB, yg menentukan kejayaan pasangan itu mengharunginya adalah TOLERANSI. Toleransi mengikut DBP didefinisikan sebagai sabar dan bertolak ansur, menerima atau menghormati pen­dapat, fikiran dan kepercayaan orang lain. Kita berkahwin dengan seseorang bukan untuk menjadikan dia sempurna sebab diri kita juga jauh dari kesempurnaan. The key is RENDAHKAN EGO baik kepada lelaki mahupun perempuan. Menang dengan pasangan tak menjanjikan kebahagiaan. Sekarang kami lebih tenteram. Eudora CD setahun pun sy akur. Sy tidur setahun pun bini akur ke gym seorang diri. Toleransi is key peeps. Dah pi sayang pasangan korang cakap “abang/ sayang sorry asyik nak menang”. Selamat bersambung PKPB 2.0 peeps.
A post shared by Dr Shazril Shaharuddin (@say_shazril) on Oct 27, 2020 at 2:02am PDT

Terdahulu, Dr Say mendirikan rumah tangga dengan isterinya, Dr Azura Abas pada 30 Mac 2014 dan kini pasangan sepadan ini dikurniakan seorang anak, Aezriel.

Jangan lupa saksikan pada 18 November nanti.
Nak macam-macam info? Jom join telegram Pa&Ma D Parents https://t.me/pamadparents
 
The post “Tak Bertentang Mata Apatah Lagi Bersalam”, Gaduh Manja Dengan Isteri, Dr Say Kongsi Tip Suami Mithali! appeared first on Pa&Ma.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.majalahpama.my/tak-bertentang-mata-apatah-lagi-bersalam-gaduh-manja-dengan-isteri-dr-say-kongsi-tip-suami-mithali/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Nak Tau Tip Untuk Suami Isteri Supaya Rezeki Masuk Tanpa Henti Rugi Tak Baca Ni

Nak Tau Tip Untuk Suami Isteri Supaya Rezeki Masuk Tanpa Henti Rugi Tak Baca Ni

papar berkaitan - pada 30/10/2020 - jumlah : 475 hits
NAK TAU TIP UNTUK SUAMI ISTERI SUPAYA REZEKI MASUK TANPA HENTI RUGI TAK BACA NI Dalam rumahtangga kita mesti mengharapkan rezeki yang diperolehi itu berkat dan tentunya tak putus putus Tak mustahil tau tu semua asalkan kita berusaha dan jan...
Tolong Eh Sabar Bang Suami Mengamuk Hancurkan Dapur Gas Isteri Sibuk Bersenam Sampai Lupa Siapkan Makanan

Tolong Eh Sabar Bang Suami Mengamuk Hancurkan Dapur Gas Isteri Sibuk Bersenam Sampai Lupa Siapkan Makanan

papar berkaitan - pada 27/10/2020 - jumlah : 550 hits
Melayani keperluan suami adalah salah satu kewajipan isteri Begitu juga dengan suami yang wajib menafkahi isteri dan anak anaknya Jika tanggungjawab ini tidak dilaksanakan dengan baik maka akan timbulnya perselisihan dalam rumah tangga Baru...
Edry Ni Anak Suami Dengan Bekas Isteri Abby Abadi Pinta Jangan Ditanya Lagi

Edry Ni Anak Suami Dengan Bekas Isteri Abby Abadi Pinta Jangan Ditanya Lagi

papar berkaitan - pada 26/10/2020 - jumlah : 678 hits
Menerusi satu entri yang dimuat naik di laman Instagram pelakon Abby Abadi telah berkongsi foto memeluk anak tirinya yang dipanggil Edry dan mendedahkan sudah lebih tiga tahun menjaga anak tirinya itu untuk tinggal bersamanya source
Isteri Minta Izin Suami Keluar Bekerja Mati Dibunuh Skandalnya Mayat Dicampak Dalam Sangkar Buaya

Isteri Minta Izin Suami Keluar Bekerja Mati Dibunuh Skandalnya Mayat Dicampak Dalam Sangkar Buaya

papar berkaitan - pada 27/10/2020 - jumlah : 750 hits
Rabu 21 Oktober 2020 penduduk di Daerah Mayang Mangurai Kalimantan Timur Indonesia digemparkan dengan penemuan mayat seorang wanita muda Fransisca Wahyu Retno Panuntun 23 yang dibuang ke dalam sangkar buaya Ketika ditemui mayat mangsa dalam...
Suami Naik Hantu Si Isteri Sibuk Berzumba Sampai Tak Masak

Suami Naik Hantu Si Isteri Sibuk Berzumba Sampai Tak Masak

papar berkaitan - pada 28/10/2020 - jumlah : 568 hits
Sedangkan lidah lagi tergigit inikan pula suami isteri Sudah menjadi adat dalam kehidupan berumah tangga kadang kala pastinya ada isu yang membuat pertelingkahan Begitulah juga seperti yang tular di laman Facebook ini mengenai seorang lelak...
Isteri Kerat Alat Sulit Suami Selepas Mengetahui Suaminya Hamilkan Perempuan Lain

Isteri Kerat Alat Sulit Suami Selepas Mengetahui Suaminya Hamilkan Perempuan Lain

papar berkaitan - pada 28/10/2020 - jumlah : 247 hits
Seorang wanita usia pertengahan tahun mengambil pisau dan mengerat alat kemaluan suaminya yang sedang tidur selepas dia mendapati lelaki itu curang di belakangnya Dalam kejadian yang berlaku pada jam 12 15 pagi Ahad mangsa yang berusia 30 t...
Bila Suami Bawa Pulang Bercuti Di Kampung Dia Saya Jadi Semakin Penat Isteri Kesal Suami Pentingkan Diri

Bila Suami Bawa Pulang Bercuti Di Kampung Dia Saya Jadi Semakin Penat Isteri Kesal Suami Pentingkan Diri

papar berkaitan - pada 9/11/2020 - jumlah : 219 hits
Realiti sebenar kehidupan berumah tangga ada yang manis dan sebaliknya Bacalah sekadar untuk pengetahuan dan buanglah yang keruh ambillah yang jernih Setiap masalah ada jalan penyelesaian SAYA nak luah sikit sebab saya tak tahu nak luah dek...
Kisah Suami Paksa Isteri Lulus Budget Rumah Tangga

Kisah Suami Paksa Isteri Lulus Budget Rumah Tangga

papar berkaitan - pada 29/10/2020 - jumlah : 315 hits
RINA HAMZAHSemalam aku dengar kak midah condo marah dekat laki dia jiran dia call aku Perbualan rina ko tahu laki kak midah kondo kena di berhentikan kerja 8 bulan lepas aku kata kesian ya Allah Jiran kak midah condo kata tu lahhhh tapi rez...
Hiburan Lima Tahun Menanti Ameer Sofazr Dan Isteri Selamat Timang Cahaya Mata Pertama Sulung

Hiburan Lima Tahun Menanti Ameer Sofazr Dan Isteri Selamat Timang Cahaya Mata Pertama Sulung

papar berkaitan - pada 28/10/2020 - jumlah : 305 hits
Penyanyi Ameer Sofazr memaklumkan bahawa isterinya Saidatul Nazriah Abdul Latif telah selamat melahirkan bayi pertama mereka pada hari Selasa lalu Ameer atau nama sebenarnya Amir Mahiyidin 34 memaklumkan berita gembira itu menerusi akaun In...
Splash Out Langkawi Awarded Gold Rating By Malaysia Tourism Quality Assurance

Anjing Anjing Neraka Versi Rfans Donald

Shell Bakal Jual Stesen Minyak Malaysia Kepada Saudi Aramco Kata Laporan

Filem Ngesot

Lelaki Cina Pun Boleh Terpikat Iklan Perfume Dikecam Guna Model Wanita Jadi Umpan Tarik Perhatian Bukan Mahram

Infinix Memperkenalkan Gt 20 Pro Telefon Pintar Dual Chip Gaming Beast Ke Malaysia

Makan Makan Santai Dengan Kawan Office

Sultan Pahang Mohon Mendoakan Tengku Hassanal Segera Mendirikan Rumah Tangga



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Dr Pontianak Astro Warna Sooka

10 Fakta Biodata Jabir Meftah Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3

Biodata Dan Latar Belakang Adam Shamil Personaliti TikTok Terkenal

5 Negara Yang Memilih Untuk Tidak Menggunakan Matawang Sendiri

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah Slot Akasia TV3


Don T Let Renovations Ruin Your Home And Your Budget Or Some Tips For Choosing A Contractor

15 Fresh And Vibrant Spring Flowers Centerpiece Decorations

Saraswathy Lodges Report Against Satees Portal For Alleged Defamation

Netizens Inciting Hatred Against Footballers Being Tracked Down

Two Malaysians Injured In Narathiwat Blast Discharged From Hospital

Faisal Halim Kini Di Icu Tangan Kiri Tiada Tindak Balas