Tak Berbelah Bagi Macamana Bila Pilihanraya Dan Sungai Buloh Sama Sama Sedang Memanggil


 


Umno pun berbelah bahagi untuk adakan pilihan raya awal, PH beritahu Zahid


Predeep Nambiar -June 10, 2022 Presiden Umno dan Pengerusi Barisan Nasional Ahmad Zahid Hamidi menuduh pembangkang ‘membeli masa’ dengan menolak pilihan raya awal.GEORGE TOWN: Presiden Umno Ahmad Zahid Hamidi dikritik oleh DAP dan Amanah kerana menuduh pembangkang bersalah jika pilihan raya awal tidak diadakan.
Pengerusi DAP Lim Guan Eng dan ahli Jawatankuasa Pusat Amanah Faiz Fadzil berkata, menteri daripada Umno sendiri tidak semuanya bersetuju ia dilakukan.
Dalam hantaran Facebook semalam, Zahid berkata, pembangkang nampaknya mahu “membeli masa” dengan menolak pilihan raya awal diadakan dan cuba menipu pengundi.

Lim berkata, presiden Umno itu nampak seperti cuba mengalihkan perhatian daripada pandangan berbelah bagi dalam partinya sendiri“Umno berbelah bagi sama ada mahu pilihan raya diadakan,” katanya. “Mudah untuk menyalahkan pembangkang. Ada ahli Parlimen dan menteri dalam Umno yang juga tidak menyokong pilihan raya diadakan,” katanya kepada FMT.“Jika beliau mahu menunjukkan cakap serupa bikin, kenapa tidak pecat sahaja mereka yang menentang pilihan raya mengejut daripada parti, bukannya sekadar memberikan omongan kosong.”
Beliau berkata, Zahid tidak patut mendesak pilihan raya diadakan, sebaliknya menasihatkan rakan-rakan dalam kerajaan yang memerintah supaya menangani isu kenaikan harga barangan, kekurangan tenaga kerja dan nilai ringgit yang semakin lemah.
Faiz berkata, dakwaan Zahid bahawa pilihan raya akan membawa kepada kerajaan yang stabil adalah tidak benar kerana Barisan Nasional (BN) yang sebenarnya bertanggungjawab mengakibatkan isu yang kini melanda negara, seterusnya dasar-dasar gabungan itu yang tidak stabil akan berterusan sekiranya ia menang.
Beliau mendakwa, pada masa lalu, BN tidak bijak menangani inflasi dan memberi contoh kadar inflasi 4.2% pada Februari 2016 yang melonjak kepada 5.1% pada Mac 2017.
“Hari ini pula, perdana menteri tiada strategi keluar daripada krisis kekurangan makanan dan peningkatan harga barangan,” katanya. “Jadi apa relevannya mahukan kerajaan stabil sedangkan orang yang sama begitu yakin mereka akan kembali berkuasa?” soalnya.
Faiz berkata, langkah mengadakan pilihan raya sekarang akan menelan belanja tinggi sedangkan dana itu boleh digunakan untuk menangani isu berkaitan inflasi.
Timbalan Presiden Amanah Salahuddin Ayub menyifatkan komen Zahid itu tidak perlu dilayan kerana beliau bukannya mampu membubarkan Parlimen.
“Kita patut tidak mengendahkannya sahaja, katanya.
Beliau berkata, pembangkang sentiasa bersedia untuk menghadapi pilihan raya tetapi isu seperti kenaikan harga barangan lebih mendesak.
Parlimen bakal tamat penggalnya pada Julai tahun depan, namun susulan kemenangan besar di Johor dan Melaka, pemimpin BN percaya gabungan itu mempunyai kelebihan sekiranya pilihan raya umum diadakan sekarang.




Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://wrlr.blogspot.com/2022/06/tak-berbelah-bagi-macamana-bila.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Lunch Ke Dinner Ke Memang Sedap Kat A J Burger Grill Sungai Buloh

Lunch Ke Dinner Ke Memang Sedap Kat A J Burger Grill Sungai Buloh

papar berkaitan - pada 13/6/2022 - jumlah : 129 hits
Assalamualaikum Kita story pasal makan lagi la kan Ikutkan selalu je makan kat A J Burger Grill Sungai Buloh sebelum PKP Ingat lagi last datang sini bulan Mac 2020 bawa Thaqif lepas operate buang 5 batang gigi Lepas tu dah tak datang lagi o...
Sarapan Menu Pantai Timur Di Warung Che Bunga Sungai Buloh

Sarapan Menu Pantai Timur Di Warung Che Bunga Sungai Buloh

papar berkaitan - pada 16/6/2022 - jumlah : 279 hits
Kak ana ni suka sangat kalau ke Sungai Buloh mana lagi kalau tak ke kawasan jualan pokok pokok bunga Lokasi favourite kak ana di kawasan nursery yang terletak di belakang Hospital Sungai Buloh nun Kalau sampai sana seronok sangat rasanya da...
Berat 400 Gram Saiz Tangan Sama Kuku Orang Dewasa Kini Sihat Membesar

Berat 400 Gram Saiz Tangan Sama Kuku Orang Dewasa Kini Sihat Membesar

papar berkaitan - pada 8/6/2022 - jumlah : 108 hits
Awalnya doktor menjangkakan peluang untuk hidup tak lama tapi siapa sangka bayi comel ini sihat membesar sehingga usianya kini 11 bulan Menerusi perkongsian Daily Star bayi yang diberi nama Elsie dilahirkan ketika usia kandungan ibunya 23 m...
Indonesia Dan Kanada Terus Perkuat Kerja Sama Ketenagakerjaan

Indonesia Dan Kanada Terus Perkuat Kerja Sama Ketenagakerjaan

papar berkaitan - pada 9/6/2022 - jumlah : 95 hits
Menaker Ida Fauziyah mengatakan selama ini Indonesia dan Kanada memiliki hubungan erat dalam berbagai bidang di antaranya melalui kerangka Kerja Sama Ekonomi Asia Pasifik G20 dan Perserikatan Bangsa Bangsa
Lirik Sama Seperti Dulu Hael Husaini

Lirik Sama Seperti Dulu Hael Husaini

papar berkaitan - pada 9/6/2022 - jumlah : 251 hits
pernah tak jauh berfikirberarah tak tahu manayang benar ataupun salahmungkin kita terlalu mudabersama melawan duniabodohnyadan kini engkau tahutiada yang lebih mengerti lelah muselain dirikutemani diri muselagi ku mamputemani mu sampai ke h...
Sama Sama Timbalan Presiden Tapi Berani Tak Tok Mat Berdebat Dengan Rafizi

Sama Sama Timbalan Presiden Tapi Berani Tak Tok Mat Berdebat Dengan Rafizi

papar berkaitan - pada 2/6/2022 - jumlah : 154 hits
Melihat cara Timbalan Presiden UMNO Mohamad Hasan memperlekeh debat Anwar Ibrahim dengan Najib Razak baru baru ini macamlah beliau seorang tokoh pendebat terulung di negara ini Katanya Anwar sudah tiada idea apabila membangkitkan soal audit...
Hiburan Sama Sekali Tidak Kalah Kes Mahkamah Amber Heard Berkeras Enggan Bayar Saman Kepada Johnny Depp

Hiburan Sama Sekali Tidak Kalah Kes Mahkamah Amber Heard Berkeras Enggan Bayar Saman Kepada Johnny Depp

papar berkaitan - pada 3/6/2022 - jumlah : 178 hits
Sebelum ini kecoh di rata rata media sosial mengenai berita kemenangan pelakon Hollywood Johnny Depp selepas juri mendapati kenyataan Amber Heard mengenai perkahwinannya mereka adalah palsu dan didakwa telah berniat jahat Selepas kalah dala...
Saya Tak Boleh Nak Tengok Saya Tahu Bukan Dia Walaupun Muka Sama Kata Shuib

Saya Tak Boleh Nak Tengok Saya Tahu Bukan Dia Walaupun Muka Sama Kata Shuib

papar berkaitan - pada 4/6/2022 - jumlah : 143 hits
Kalau boleh saya mahu mengelak daripada berjumpa dengan dia Demikian kata pelakon dan pelawak Shuib ketika ditanya mengenai kewujudan kembar arwah isterinya Allahyarham Siti Sarah dan kesudiannya berjumpa wanita itu
E Jamin Judiciary Bar Agree On Proposal To Reinstate Similar E Bail System

Video Suspek Serang Balai Polis Ulu Tiram Maut Ditembak

Adakah Batuk Membatalkan Solat Ust Azhar Idrus

Buasir Otak Tv Hadiah Hari Guru Ikut Kerja Bapa Be Like

More Than 20 Ji Members In Johor Igp

Nepal Haram Produk Rempah Dari India Selepas Hong Kong Singapura

Kidzania Goodday Charge Smoothie Gym Kanak Kanak Pertama Di Malaysia

T18c24 Bayi Aina Muntah Susu Beku Macam Keju



Keputusan Markah Mingguan Senarai Lagu Tugasan The Hardest Singing Show Astro Malaysia

Biodata Syad Mutalib Pelakon Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah TV3 Bunga Salju Astro Ria

Info Dan Sinopsis Filem Vina Sebelum 7 Hari 2024 Adaptasi Kisah Benar Kini Di Pawagam Malaysia

Biodata Founder Leeyanarahman Nur Liyana Abdul Rahman Yaana Yana Lee Usahawan Tudung Yang Terkenal Bersama Suaminya

Biodata Zubir Khan Penyanyi Lagu Yennode Macha Macha Macha Pemuda Bertangan Kudung Yang Menginspirasikan


Drama Anggun Mikayla Lakonan Alya Iman Nabil Aqil

Punca Otot Kejang

Aktiviti Majlis Forum Dan Pelancaran Buku Halatuju Nasionalis Ppim 18 05 2024

Status Hartanah Hakmilik Sementera Kekal Freehold Leasehold

Proses Pengubahsuaian Malaykord Baru

Pantangnya Dicampur Belacan