Tak Ajar Beli Mainan Mahal Tak Ajar Beli Fastfood Selalu Mua Bellaz Didik Anak Hidup Sederhana


Sebut sahaja nama Mua Bellaz, pastinya ramai mengenali wanita yang berbakat dalam dunia persolekan ini. Namun tak ramai yang mengenali sisi Mua Bellaz sebagai seorang ibu.
(Followers Pa&Ma jom rileks jap, klik link ni! https://bit.ly/3fRSN23)

Bermula dari seorang ibu dan suri rumah yang ‘mencuri-curi’ masa berkarya mencari duit sampingan akhirnya menjadikan dia sebagai salah seorang selebriti media sosial terkenal.

Dalam fikiranya cumalah nak yang terbaik untuk anak-anak dan itulah pengalaman yang dikongsi oleh Mua Bellaz sebagai penerima Anugerah PA&MA GALA MOMS yang diinspirasikan bersama CETAPHIL.
Pemilik nama Nabilah binti Zulyadaini mempunyai 3 cahaya mata, Airis 8 tahun, Aidil 4 tahun dan Ean Yusuf 1 tahun. Bercerita tentang kehidupanya yang berjaya, Bellaz akui perwatakan yang baik dan jujur memberi inspirasi kepada pengikut-pengikut di sosial media.

“Kalau kita nak buat sesuatu, biarlah memberi inspirasi kepada orang lain. Orang ni dia suka akan kehidupan seseorang, jadi kita kena tunjuk benda-benda yang positif dan yang baik-baik supaya boleh jadi ikutan ramai. Saya tak suka benda negatif”
Dari sisi seorang ibu pula, Mua Bellaz megakui dia seorang yang garang walaupun ramai mengenalinya sebagai seorang yang ceria.

“Saya seorang yang garang, cuma garang saya dibibir sahaja..di mulut sahaja. Contoh kalau anak saya mandi, tuala tu dia main campak-campak so saya memang jadi gorilla lah! Saya memang garang tapi ada masanya lembut”
“Bila bekerja pula, kena pandai bahagi masa. Sebab itulah orang kata masa itu emas. Bellaz sangat teliti dengan masa. Cuma kadang-kadang sebagai ibu pun Bellaz ada rasa penat. Kadang-kadang anak tu tengah malam nak tukar lampin lah, nak susu dan sebagainya jadi memang penat lah”

Bercerita tentang kehidupan susah yang pernah dilalui, Bellaz menjadikan iainya penguat semangat untuk terus berusaha demi kesenangan anak-anak.
“Sebagai ibu bapa kita nak lah yang terbaik untuk anak-anak kita. Kita nak dia pelajaran yang terbaik. Semua yang baik-baik belaka. Dari situlah Bellaz fikir sesuatu untuk cari side income sendiri. Jadi Bellaz belajar makeup-makeup melalui youtube sebab tak mampu masuk kelas. Tapi jangan berenti berusaha, sabar ada rezekinya.”

“Dari segi didik anak pula, Bellaz memang ajar erti susah kena ada dalam kehidupan anak-anak Bellaz. Contoh dari segi permainan, Bellaz memang tak ajar untuk beli mainan mahal. Tak ajar dalam kemewahan, bersederhana sahaja. Apa yang Bellaz masak, makan je yang tu jangan memilih. Tak adalah selalu makan KFC. Bagi depa tahu susah, bukan tidur dalam aircond 24jam. Sederhana sahaja. Tapi tak adalah sampai merumitkan hidup mereka cuma tak nak terlalu mewah.”

Bagi yang terlepas menonton siaran langsung Penerima Anugerah Pa&Ma Gala Moms diinspirasikan bersama Cetaphil di bawah ini.

(Pa&Ma D Parents adalah komuniti yang menghimpunkan semua yang bergelar ibu bapa & diwujudkan sebagai menyokong perjalanan mereka sepanjang membesarkan anak di era milenium dan akan berkongsi info, artikel dan pelbagai promo aktiviti or event dianjurkan oleh Pa&Ma. Join channel Telegram Pa&Ma D Parents (https://t.me/pamadparents)


(Bagi yang nak sertai webinar ini boleh klik link https://toko.ideaktiv.com/product/pama-e-workshop/)

Sertai Webinar penyusuan terbesar ‘Mama Tak Penat Susukan Anak’ yang dianjurkan Pa&Ma tahun ini.Webinar PERCUMA ini menampilkan panel-panel hebat seperti Dato’ Dr Sheikh Muszaphar, Dr Seri Suniza, Dr Hairin Anisa, Puan Asiah Maharam dan perkongsian istimewa oleh Dato’ Siti Nurhaliza. Daftar segera di https://toko.ideaktiv.com/product/webinar-mama-tak-penat-susukan-anak/ atau terus scan QR Code pada poster.
The post “Tak Ajar Beli Mainan Mahal, Tak Ajar Beli Fastfood Selalu” Mua Bellaz Didik Anak Hidup Sederhana appeared first on Pa&Ma.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.majalahpama.my/tak-ajar-beli-mainan-mahal-tak-ajar-beli-fastfood-selalu-mua-bellaz-didik-anak-hidup-sederhana/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Ajar Anak Kemas Mainan Ada Caranya Jangan Paksa Tapi Guna Trik Mudah

Ajar Anak Kemas Mainan Ada Caranya Jangan Paksa Tapi Guna Trik Mudah

papar berkaitan - pada 6/8/2021 - jumlah : 268 hits
Bila anak sudah main mamalah orang paling stress untuk kemaskan semula mainan yang bersepah di lantai dan kemudiannya kemaskan seluruh kawasan rumah Jangan stress dan pening pening jika anda tahu cara bijak Minta anak kemaskan semula dengan...
Anak Lelaki Memang Istimewa Tapi Tersalah Didik Anak Lelaki Boleh Jadi Raja Elakkan 5 Perkara Ni

Anak Lelaki Memang Istimewa Tapi Tersalah Didik Anak Lelaki Boleh Jadi Raja Elakkan 5 Perkara Ni

papar berkaitan - pada 3/8/2021 - jumlah : 390 hits
Anak anak lelaki kita sebenarnya cukup istimewa Lebih lebih lagi bagi ibu yang mempunyai anak lelaki ramai teramatlah beruntung Sama seperti anak perempuan anak lelaki juga punya kelebihan Pun begitu dalam mendidik anak lelaki janganlah dib...
Cyberwira Didik Anak Digital Dengan Dunia Siber Yang Selamat Bermanfaat

Cyberwira Didik Anak Digital Dengan Dunia Siber Yang Selamat Bermanfaat

papar berkaitan - pada 15/8/2021 - jumlah : 448 hits
Di Malaysia masih ramai yang tidak peka dengan keselamatan siber Kita sering melihat golongan profesional sendiri terlibat dengan penipuan di internet Tidak dinafikan apabila semuanya di hujung jari memang kehidupan menjadi lebih mudah Tida...
Selagi Hidup Daddy Akan Pastikan Anak Anak Semua Jadi Anak Yang Hebat Soleh Dan Solehah Shuib

Selagi Hidup Daddy Akan Pastikan Anak Anak Semua Jadi Anak Yang Hebat Soleh Dan Solehah Shuib

papar berkaitan - pada 10/8/2021 - jumlah : 378 hits
Pelawak dan usahawan terkenal Shuib menitipkan semangat serta memujuk ketiga tiga anak kecilnya yang baru sahaja kehilangan ibu mereka penyanyi terkenal Siti Sarah Raissuddin pagi tadi Pelawak dan usahawan terkenal Shuib menitipkan semangat...
Meski Terlahir Dari Keluarga Konglomerat Suami Ayu Dewi Ungkap Dididik Hidup Sederhana Sejak Kecil

Meski Terlahir Dari Keluarga Konglomerat Suami Ayu Dewi Ungkap Dididik Hidup Sederhana Sejak Kecil

papar berkaitan - pada 17/8/2021 - jumlah : 198 hits
Keluarga punya perusahaan elektronik ternama Regi bahkan tak pernah memiliki barang elektronik seperti tv di kamarnya Benar benar diajar mandiri
Tak Perlu Tunggu Besar 2 Tahun Masa Sesuai Ini Tip Mudah Berkesan Nak Ajar Anak Solat

Tak Perlu Tunggu Besar 2 Tahun Masa Sesuai Ini Tip Mudah Berkesan Nak Ajar Anak Solat

papar berkaitan - pada 20/8/2021 - jumlah : 354 hits
Orang kata melentur buluh biarlah dari rebungnya Ketika anak masih kecillah mereka patut dididik dalam segala hal bukan ketika mereka sudah besar dan mula memahami keadaan disekelilingnya Antara perkara yang mak ayah boleh mulakan sejak ana...
Tiada Wang Beli Susu Anak Bapa Korban Kasut Untuk Dibarter

Tiada Wang Beli Susu Anak Bapa Korban Kasut Untuk Dibarter

papar berkaitan - pada 1/8/2021 - jumlah : 205 hits
Dua pegawai polis Solo menyampaikan bantuan susu kepada anak Ari Suara com Budi Kusumo JAKARTA Seorang bapa yang tidak mempunyai wang untuk membeli susu anaknya terpaksa mengorbankan kasut kesayangan miliknya untuk ditukar dengan susu formu...
Hafal Sifir Panduan Ajar Anak Anak Hafal Sifir Dengan Mudah Pantas

Hafal Sifir Panduan Ajar Anak Anak Hafal Sifir Dengan Mudah Pantas

papar berkaitan - pada 3/8/2021 - jumlah : 214 hits
Hafal Sifir Panduan Ajar Anak Anak Hafal Sifir Dengan Mudah Pantas Anak anak pertama negara Mereka adalah bakal bakal pemimpin negara suatu masa kelak Namun sejak paramedik covid 19 melanda negara Anak anak tidak dapat ke sekolah seperti bi...
Abah Abah Kena Kuat Menangis Video Call Bapa Hasrat Terakhir Arw4h Minta Anak Ajar Mengvcap Tertunai

Abah Abah Kena Kuat Menangis Video Call Bapa Hasrat Terakhir Arw4h Minta Anak Ajar Mengvcap Tertunai

papar berkaitan - pada 4/8/2021 - jumlah : 152 hits
Berat mata memandang berat lagi bahu yang memikul Itulah ungkapan paling sesuai menggambarkan situasi p1lu yang dilalui keluarga ini apabila terp4ksa menerima hakikat bahawa bapa tercinta akan ditidurkan selepas dij4ngkiti w4bak m4ut C0v1d ...
Melaka Signs Tourism Advertising Deal With Chinese Media Company

Special Zones Can Help Johor Surpass Other States Economically Says Pm

Ringgit Closes Higher As Us Dollar Index Declines

Anak Batuk Lama Sangat Jangan Biarkan Kesan Pada Anak Ni Mak Ayah Kena Tahu

Ultimate Guide To Ghibli Park

Reforms Not A Panacea For Weak Ringgit Says Economist

Will The Middle East Conflict Derail Our Economy

Tanding Pakaian Janda Kerja Gila 1 Mei Tuntut Naik Gaji



Info Sinopsis Kutipan Sheriff Narko Integriti Filem Malaysia 2024

Info Dan Sinopsis Dough Doh Filem Malaysia 2023 Lakonan Syafiq Kyle Kini Di Netflix

Info Dan Sinopsis The Djinn s Curse Khong Khaek Filem Seram Thailand 2023 Kini Di Netflix Malaysia

10 Filem Seram Thailand Berhantu Terbaru Mesti Tonton Juga Tersedia Online

10 Drama Thailand Thai Drama Terbaru Best Juga Tersedia Online


Kuih Lopes

Filem Mustaqim

8 Kelebihan Daun Pudina Untuk Kesihatan Dalaman Dan Luaran

Panduan Menjalankan Sujud Sahwi Dalam Solat Dan Sebab Sebab Perlu Sujud Sahwi

April 18 2024 Pesan Orang Alim

La Dolce Vita Cranking The Vespa Gt 200 Up To Eleven