Tahukah Anda Si Manja Perlukan Nutrisi Yang Cukup Untuk Perkembangan Otak Tumbesaran Mereka


Untuk memastikan anak-anak mendapatkan nutrisi secukupnya untuk tumbesaran mereka, pemakanan yang sihat dan berkhasiat sangat penting. Salah satunya adalah daripada susu tepung rumusan yang juga dapat membantu proses tumbesaran anak-anak. Sebagai ibu bapa, kita harus memberi nutrisi yang terbaik untuk anak-anak, tetapi ada masanya mereka lebih gemarkan makanan yang kurang nutrisi. Ibu bapa pun menjadi buntu, tidak tahu apa yang perlu dibuat. Jangan risau kerana jika anak-anak diberikan susu tepung rumusan, mereka tetap akan mendapat nutrisi yang diperlukan untuk tumbesaran mereka.

Di pasaran kini, terdapat banyak jenama susu tepung rumusan untuk kanak-kanak. Untuk memastikan anak-anak mendapat khasiat nutrisi yang secukupnya, ibu bapa harus bijak memilih jenama produk yang mengandungi kandungan nutrien-nutrien yang tinggi. Ini adalah kerana setiap produk mempunyai kandungan nutrien yang berbeza dan anak-anak memerlukan nutrisi yang baik untuk menyokong perkembangan dan tumbesaran mereka.
Kenali Nutrien Yang Terkandung Dalam Susu Tepung Rumusan Untuk Kanak-Kanak Tahukah anda, kandungan nutrien yang terdapat dalam susu tepung rumusan untuk kanak-kanak akan dipaparkan pada label produk tersebut. Jika anda membaca label tersebut, ia dapat membantu anda untuk mengetahui apakah nutrien yang terkandung dalam produk tersebut. Nutrien-nutrien yang membantu menyokong perkembangan otak dan pertumbuhan anak adalah seperti  DHA, protein, kalsium, vitamin D, vitamin B12, zat besi dan banyak lagi.
Untuk memahami dengan lebih lanjut tentang cara untuk membaca label produk, sila layari: https://youtu.be/O50Aaz6sh7A
Nutrien Sesuai dan Penting Untuk Perkembangan Anak-Anak Di samping mengetahui tentang kandungan nutrien yang terdapat di dalam susu tepung rumusan untuk kanak-kanak, ia juga penting untuk mengetahui fungsi ataupun kebaikan nutrien-nutrien dalam perkembangan kanak-kanak. Sebagai contoh, DHA adalah satu komponen yang penting di dalam otak dan ia mampu menyokong perkembangan otak kanak-kanak, manakala protein beperanan bagi pertumbuhan serta memperbaiki tisu badan.
Di pasaran, terdapat beberapa jenama susu tepung rumusan untuk kanak-kanak dan antaranya adalah susu tepung rumusan untuk kanak-kanak Dutch Lady yang merupakan salah satu jenama yang sering dipilih oleh ibu bapa. Susu tepung rumusan untuk kanak-kanak Dutch Lady merupakan jenama yang dipercayai oleh ibu bapa, dan mengandungi 5X DHA*, protein serta 20 vitamin & mineral.

 
Di samping mengandungi nutrisi yang sesuai untuk kanak-kanak, Dutch Lady 5X DHA* juga mendorong kanak-kanak untuk melakukan aktiviti-aktiviti yang dapat menyokong perkembangan otak. Kalau nak cuba main aktiviti-aktiviti ini dengan anak-anak, bolehlah layari: https://www.smartmoments.com.my/ms/nak-pintar/aktiviti-perkembangan-otak/
Seperti yang kita lihat, ibu bapa sememangnya memainkan peranan yang amat penting dalam perkembangan kanak-kanak. Dari segi nutrien yang dibekalkan serta aktiviti-aktiviti yang dilakukan bersama anak-anak, ia secara langsung akan membawa kesan kepada perkembangan dan tumbesaran meraka.
Dutch Lady dengan 5X DHA* Menyokong Perkembangan Otak Kanak-Kanak Untuk terus menyokong perkembangan kanak-kanak di Malaysia, Dutch Lady telah pun mengambil inisiatif untuk memupuk tabiat membaca dengan penerbitan dua buah buku cerita audio interaktif eksklusif. Kedua-dua buah buku cerita audio interaktif ini didatangkan dengan aktiviti-aktiviti yang menarik seperti: pagar sesat, keratan 3D, pelekat, serta mewarna-warni.

Yang terbaik sekali, buku cerita audio interaktif Dutch Lady adalah PERCUMA** dengan sebarang pembelian 2x900g susu tepung rumusan untuk kanak-kanak Dutch Lady. Kumika Kufaizul pun sudah dapatkan koleksi buku ceritanya dan tengah seronok bermain, tunggu apa lagi? Jom!

Untuk maklumat lanjut, sila layari: https://www.smartmoments.com.my/ms/promosi-buku-cerita-audio-interaktif/

Dengan adanya sokongan daripada jenama seperti Dutch Lady, bolehlah ibu bapa bersama-sama memastikan perkembangan dan tumbesaran anak-anak terjamin! Dutch Lady dengan 5X DHA*, pilihan lebih bijak!
*5X DHA:  Berbanding dengan susu tepung rumusan untuk kanak-kanak yang terdahulu
(Tahun 2009).
^DHA Tertinggi: Tahap DHA untuk setiap hidangan bagi DL 123 Biasa dan Madu berbanding susu tepung rumusan untuk kanak-kanak yang lain (1-3 tahun) dalam lingkungan harga yang sama sebagaimana pada Julai 2018 (Mass category; GUM1+).
**Hanya terdapat di pasar raya yang terpilih. Tertakluk pada terma dan syarat. Sementara stok masih ada. Gambar adalah untuk tujuan illustrasi sahaja. Tebus di kaunter khidmat pelanggan.
The post Tahukah Anda, Si Manja Perlukan Nutrisi Yang Cukup Untuk Perkembangan Otak & Tumbesaran Mereka? appeared first on Pa&Ma.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.majalahpama.my/tahukah-anda-si-manja-perlukan-nutrisi-yang-cukup-untuk-perkembangan-otak-tumbesaran-mereka/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Tolak Tepi Membazir Rumah Bersepah Tetap Perlu Belikan Mainan Untuk Perkembangan Otak Anak

Tolak Tepi Membazir Rumah Bersepah Tetap Perlu Belikan Mainan Untuk Perkembangan Otak Anak

papar berkaitan - pada 3/11/2020 - jumlah : 347 hits
Bagi sesetengah ibu bapa membelikan anak mainan mungkin dirasakan satu pembaziran Tak kurang juga yang menyatakan ia buat rumah jadi bersepah dengan taburan mainan kecil Salah tanggapan ini dan seharusnya diperbetulkan Menurut Dr Redza Zain...
Setiap Anak Perkembangan Mereka Berbeza Lambat Tak Semestinya Lewat Awal Tak Semestinya Hebat

Setiap Anak Perkembangan Mereka Berbeza Lambat Tak Semestinya Lewat Awal Tak Semestinya Hebat

papar berkaitan - pada 28/10/2020 - jumlah : 570 hits
Pertama kali menjadi seorang ibu apa sahaja perkembangan anak pasti akan menjadi satu momen indah untuk dikenang Tapi adakalanya perasaan risau timbul bila mana perkembangan anak atau bayi tidak seperti anak anak lain Sebenarnya perkembanga...
Doktor Jol0k Hidung Je Tapi Rasa Sampai Ke Otak Uyaina Arshad

Doktor Jol0k Hidung Je Tapi Rasa Sampai Ke Otak Uyaina Arshad

papar berkaitan - pada 23/10/2020 - jumlah : 236 hits
Penularan pandemik Covid 19 telah menimbulkan kerisaun ramai pihak selepas kes baharu wab4k tersebut dilaporkan kembali meningkat sejak awal Oktober lalu di negara ini Pengacara dan pelakon Uyaina Arshad misalnya turut mengambil insiatif un...
Jual Mobil Dikira Buat Modal Nikah Kesha Ratuliu Meradang Sebut Otak Warganet Cuma Sepenggal

Jual Mobil Dikira Buat Modal Nikah Kesha Ratuliu Meradang Sebut Otak Warganet Cuma Sepenggal

papar berkaitan - pada 23/10/2020 - jumlah : 148 hits
Kekesalan Kesha akhirnya memuncak karena warganet selalu mencari bahan untuk mengejeknya Ada aja yang salah
Buasir Otak Tv Kisah Di Sebalik Lagu Hutang Part 4

Buasir Otak Tv Kisah Di Sebalik Lagu Hutang Part 4

papar berkaitan - pada 25/10/2020 - jumlah : 460 hits
Buai laju laju buai sampailah pokok senaDuit ku beribu semua entah ke manaBila kau pass pinjaman kau kat orang lain sebab orang tu hutang kat kau Tahukah anda kisah di sebalik lagu Hutang yang popular itu oleh kumpulan Floor88 Ini sambungan...
Buasir Otak Tv Terperangkap Dalam Dunia Gacha Life Part 3

Buasir Otak Tv Terperangkap Dalam Dunia Gacha Life Part 3

papar berkaitan - pada 22/10/2020 - jumlah : 685 hits
Setelah berjaya menyelesaikan misi sebelum ini Pak Zack telah memberi Bo dan Zack sebuah misi baru Bagi mencari jalan untuk kembali ke dunia asal Bo dan Amir perlu menghantar makanan kepada seorang pemuda bernama Wan seperti mana yang diara...
Buasir Otak Tv Bila Terjumpa Pengemis Minta Sedekah

Buasir Otak Tv Bila Terjumpa Pengemis Minta Sedekah

papar berkaitan - pada 24/10/2020 - jumlah : 469 hits
Bila terjumpa pengemmis peminta sedekah bagilah derma seikhlas hati Tangan yang memberi lebih baik dari yang menerima Tapi selagi ada kudrat yang sihat berusahalah untuk mencari kerja kerana ia lebih baik dari meminta minta Jom tonton video...
Mereka Yang Tak Mahu Berjumpa Kerana Takut Dsv

Mereka Yang Tak Mahu Berjumpa Kerana Takut Dsv

papar berkaitan - pada 4/11/2020 - jumlah : 178 hits
Saya tak pernah halang tapi mereka yang tak mahu berjumpa kerana takut Buat masa ini untuk keselamatan Cik B dan Kacak lebih baiklah tak payah jumpa demikianlah kata usahawan kosmetik Datuk Seri Dr Hasmiza Othman atau Datuk Seri Vida source
Tiktok Memperbaharui Perjanjian Dengan Sony Music Untuk Penggunaan Lagu Lagu Mereka

Tiktok Memperbaharui Perjanjian Dengan Sony Music Untuk Penggunaan Lagu Lagu Mereka

papar berkaitan - pada 3/11/2020 - jumlah : 177 hits
Seperti yang sedia maklum TikTok ialah platform media sosial yang menggunakan video ringkas sebagai cara untuk orang ramai membangunkan kandungan kandungan menarik menggunakan lagu lagu arus perdana yang popular Terkini ia telah dilaporkan ...
Why Pm Anwar Rafizi Steven Sim Should Be Worried About World Bank S Report On M Sian Education

Drama Framed Lakonan Mimi Lana Meerqeen

Ceramah Pn Tidak Dapat Sambutan Di Kuala Kubu Baharu Pas Boikot Calon Bersatu Prk Kkb

Absolute Power Corrupts Absolutely

Mesyuarat Negara Negara Asean Dalam Bidang Sains Dan Teknologi Kuantum

Potensi Pemulihan Ringgit Terancam Jika Data Pekerjaan As Mengejutkan Negatif

Igp Chief Editor Of English Portal To Be Questioned Over Forest City Casino Claim

10 Toner Untuk Kulit Berminyak 2024



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah Slot Akasia TV3

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard

5 Perkhidmatan Yang Kini Entah Kenapa Kita Langgan Bulanan


Gaji Mei 2024 Tarikh Pembayaran Gaji Penjawat Awam

Bella Astillah Feat Didi Astillah Bermanja Manja Chord

Perjalanan Mendapat Haji Yang Mabrur

Moto Distracto Steady Garage Customizes The New Honda Motocompacto

Udon Noodle Soup

Beli Hadiah Untuk Ibu Tanpa Rasa Terbeban Siap Dapat Diskaun Boleh Bayar Kemudian Guna Je Aplikasi Best Ni