Tahniah Cik Sofie Louise Johansson Jadi Pilihan Hati Tengku Mahkota Kelantan



\
Tengku Mahkota Kelantan, Tengku Dr Muhammad Faiz Petra Ibni Sultan Ismail Petra bakal menamatkan zaman bujangnya dengan pilihan hati Cik Sofie Louise Johansson, seorang warga negara Sweden.

Menurut Ketua Istiadat Istana Kelantan, Datuk Dr Tengku Mohamed Faziharudean Tengku Feissal mengumumkan majlis perkahwinan diraja itu bakal dilangsungkan di Istana Balai Besar pada 19 April ini.



Kenalan rapat Baginda



Menurut Ketua Istiadat Pejabat Istana Kelantan lagi, pasangan baginda adalah kenalan lama sewaktu Baginda belajar di luar negara dan majlis tersebut diadakan secara sederhana hanya dengan menjemput kerabat terdekat serta kenalan Baginda sahaja.

Sukacita saya dengan hormatnya menjunjung titah perintah Yang Teramat Mulia Dr Tengku Muhammad Fa-iz Petra Ibni Sultan Ismail Petra, Tengku Mahkota Kelantan akan melangsungkan perkahwinan pada Jumaat, 13 Syaaban 1440H bersamaan 19 April 2018 di Istana Balai Besar.

Majlis akad nikah akan diadakan pada hari sama selepas solat Isyak sebelum disusuli dengan istiadat perkahwinan.

Semoga dipermudahkan dan dirahmati



Yang Teramat Mulia juga bertitah agar cenderamata sempena istiadat perkahwinan baginda disumbangkan kepada badan kebajikan Kelantan seperti Yayasan Orang Kurang Upaya (YOKUK), Rumah Anak-Anak Yatim dan Orang Tua serta Persatuan Bulan Sabit Merah

Baginda berharap agar sekalian rakyat dapat mendoakan perkahwinan baginda kelak dipermudahkan dan dirahmati Allah sehingga jannah.

Mufti Kelantan, Datuk Shukri Mohamed dijangka akan menyempurnakan majlis akad nikah pada malam 19 April nanti.

Ringkasan mengenai Tengku Mahkota Kelantan



Dr Tengku Muhammad Faiz Petra dilahirkan pada 20 Jun 1974 dan kini Baginda berusia 45 tahun. Baginda merupakan anak kedua dari empat adik-beradik Sultan Kelantan, Sultan Ismail Petra dan pasangan Raja Perempuan Tengku Anis.

Baginda dilahirkan di Istana Kota Lama, Kota Bharu Kelantan dan mendapat pendidikan awal di SK Sultan Ismail (1), Kota Bharu Kelantan. Kini, Baginda telah memegang PhD MA Ancient History di University College London, United Kingdom.

Cik Sofie Louise Johansson pula berusia 33 seorang warga Sweden dan merupakan kenalan rapat kepada Tengku Mahkota Kelantan semasa pengajian mereka di sana.

Tengku Mahkota Kelantan kahwin 19 April ini


KOTA BHARU: Tengku Mahkota Kelantan, Dr Tengku Muhammad Faiz Petra, akan melangsungkan perkahwinannya dengan warga Sweden, Cik Sofie Louise Johansson di Istana Balai Besar Kota Bharu, pada 19 April ini.

Ketua Istiadat Pejabat Istana Kelantan, Datuk Dr Tengku Mohamed Faziharudean Tengku Feissal, berkata pasangan baginda adalah kenalan lamanya.

“Sukacita saya dengan hormatnya menjunjung titah perintah Yang Teramat Mulia Dr Tengku Muhammad Fa-iz Petra Ibni Sultan Ismail Petra, Tengku Mahkota Kelantan akan melangsungkan perkahwinan pada Jumaat, 13 Syaaban 1440H bersamaan 19 April 2018 di Istana Balai Besar.

“Yang Teramat Mulia juga bertitah agar cenderamata sempena istiadat perkahwinan baginda disumbangkan kepada badan kebajikan Kelantan seperti Yayasan Orang Kurang Upaya (YOKUK), Rumah Anak-Anak Yatim dan Orang Tua serta Persatuan Bulan Sabit Merah

“Baginda berharap agar sekalian rakyat dapat mendoakan perkahwinan baginda kelak dipermudahkan dan dirahmati Allah sehingga jannah,” katanya dalam sidang media di Istana Balai Besar di sini, hari ini.

Beliau berkata, istiadat perkahwinan akan diadakan secara tertutup dan sederhana dengan dihadiri ahli keluarga, kaum kerabat dan sahabat.

“Majlis akad nikah akan diadakan pada hari sama selepas solat Isyak sebelum disusuli dengan istiadat perkahwinan,” katanya.

Sumber: BH Online via ohbulan.com © copyright 2018 – All rights reserved
BLOGMAZEER.COM

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.blogmazeer.com/2019/04/tahniah-cik-sofie-louise-johansson-jadi.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Tengku Mahkota Kelantan Bakal Berkahwin

Tengku Mahkota Kelantan Bakal Berkahwin

papar berkaitan - pada 2/4/2019 - jumlah : 650 hits
02 April 2019 5 45 PM KUALA LUMPUR Tengku Mahkota Kelantan nbsp Tengku Muhammad Faiz Petra Ibni Sultan Ismail Petra nbsp bakal melangsungkan perkahwinan dengan Cik Puan Sofie Louise Jo
Mahathir Beri Amaran Pada Tengku Mahkota Johor Hrhjohorii Najibrazak Zahid Hamidi

Mahathir Beri Amaran Pada Tengku Mahkota Johor Hrhjohorii Najibrazak Zahid Hamidi

papar berkaitan - pada 10/4/2019 - jumlah : 489 hits
Mungkin kenyataan kenyataan sinis tapi makan dalam yang dikeluarkan oleh YAM Tengku Mahkota Johor dalam media sosial membuatkan Mahathir berasa kurang selesa dan tertekan Jika dibaca berkali kali apa yang dikeluarkan oleh YAMTMJ ianya lebih...
Separuh Jiwaku Pergi Bayi Meninggal Dalam Tidur Pemergian Anak Syurga Ini Begitu Menyentuh Hati Semua

Separuh Jiwaku Pergi Bayi Meninggal Dalam Tidur Pemergian Anak Syurga Ini Begitu Menyentuh Hati Semua

papar berkaitan - pada 29/3/2019 - jumlah : 279 hits
Separuh Jiwaku Pergi Bayi Meninggal Dalam Tidur Pemergian Anak Syurga Ini Begitu Menyentuh Hati Semua Zuriat merupakan kurniaan terindah bagi setiap pasangan Kehadirannya dinanti dinantikan Rasa teruja membilang hari bilakah si kecil penyer...
Ingatkan Ketumbuhan Pada Hati Bila Dilahirkan Bayi Mengandungkan Kembar Sendiri

Ingatkan Ketumbuhan Pada Hati Bila Dilahirkan Bayi Mengandungkan Kembar Sendiri

papar berkaitan - pada 29/3/2019 - jumlah : 251 hits
Seorang bayi perempuan yang masih dalam kandungan dikatakan mengandung kembarnya sendiri di dalam perutnya baru baru ini Kejadian yang berlaku di Colombia itu disedari oleh seorang pakar sakit puan Dr Miguel Parra Saavedra Dia mengesan keha...
Angkara Tak Puas Hati Kawan Tukar Agama

Angkara Tak Puas Hati Kawan Tukar Agama

papar berkaitan - pada 29/3/2019 - jumlah : 376 hits
Muhaamad Hafis NawawiHANYA kerana rakannya memeluk agama Islam dua lelaki hilang pertimbangan sebelum bertindak memukul mangsa dengan besi di tepi jalan di Taman Kobis Paya Besar di Kulim kelmarin Dalam kejadian 4 20 petang itu mangsa yang ...
Dahlia Hati Dari Mas Idayu Untuk Peminat

Dahlia Hati Dari Mas Idayu Untuk Peminat

papar berkaitan - pada 30/3/2019 - jumlah : 1688 hits
Hampir 10 tahun tidak tampil dengan single terbaru penyanyi yang memiliki jolokkan Ratu Gelek 45 Darjah ini kini tampil dengan sebuah single terbaru yang bertajuk Dahlia Hati Ketika merakamkan single yang dikawal oleh Azizul HaqimSingle ini...
Allahuakbar Tergamaknya Dia Buat Macam Tuu Hanya Gara Gara Tak Puas Hati Kawan Tukar Agama

Allahuakbar Tergamaknya Dia Buat Macam Tuu Hanya Gara Gara Tak Puas Hati Kawan Tukar Agama

papar berkaitan - pada 30/3/2019 - jumlah : 312 hits
HANYA kerana rakannya memeluk agama Islam dua lelaki hilang pertimbangan sebelum bertindak memukul mangsa dengan besi di tepi jalan di Taman Kobis Paya Besar di Kulim kelmarin Dalam kejadian 4 20 petang itu mangsa yang bekerja sebagai penga...
Rm76 Untuk Mama Makan Reaksi Spontan Anak Menyentuh Hati Bertuahnya Dari Kecil Dah Memahami

Rm76 Untuk Mama Makan Reaksi Spontan Anak Menyentuh Hati Bertuahnya Dari Kecil Dah Memahami

papar berkaitan - pada 30/3/2019 - jumlah : 456 hits
Dengan hanya usikan tidak disangka sangka si anak menyerahkan sejumlah wang untuk ibu tanpa berfikir panjang Ya Allah bertuahnya ibu ini mempunyai anak yang prihatin EQ si anak tinggi Gambar hiasan Perkongsian daripada ibu yang enggan diken...
8 Karakter Di Drama Korea Ini Bisa Jadi Contoh Bahwa Emansipasi Bukan Cuma Cita Cita Wanita Indonesia

Penyalahgunaan Kuasa Penyakauan Harta Rakyat Oleh Mahathir Wajib Didedahkan

Bersih Slams Hulu Selangor Funds Ahead Of Kuala Kubu Baharu Polls

Wee Barking Up The Wrong Tree

Zus Coffee Ice Green Tea Latte

Let S Be Reasonable Tun M Don T Call The Kettle Black

Isu Buang Beras Sardin Semuanya Sudah Rosak Busuk Bekas Ahli Parlimen Kuala Krau

Fam What Happened To The World Cup Tickets



Kisah Restoran Colonel Sanders Selain KFC Yang Tidak Boleh Dikembangkan

Info Dan Sinopsis Filem J2 J Retribution J2 J Retribusi Filem Malaysia 2021 Di Netflix Sekuel J Revolusi

Info Sinopsis Kutipan Sheriff Narko Integriti Filem Malaysia 2024

Info Dan Sinopsis Dough Doh Filem Malaysia 2023 Lakonan Syafiq Kyle Kini Di Netflix

Info Dan Sinopsis The Djinn s Curse Khong Khaek Filem Seram Thailand 2023 Kini Di Netflix Malaysia


Lelaki Bunuh Bakar Saudara Sendiri

Filem Reversi

Pucuk Manis Khasiat Dan Kesan Sampingan

Arief Apa Salahku Chord

8 Tanda Tanda Buasir Berdarah Mungkin Sebenarnya Kanser Usus

Afidivit Sokong Tahanan Rumah Najib Razak Ada Kesilapan