Syukur Ainul Sedar Lepas Bedah Ramai Doktor Kiriman Allah Di Sebalik Rawatannya Di Uk


Bayi kecil yang mengalami kanser Germ Tumor Cell, Ainul Mardhiah telah pun tersedar daripada pembedahan membuang ketumbuhannya yang berlangsung selama 5 jam. Subhanallah!
Bapanya, Ahmad Safiuddin dalam postingnya di Facebook memberikan perkhabaran gembira bayinya itu telah pun sedar. Turut dikongsikan wajah Ainul selepas dibedah dari posisi hadapan.

Anak kecil yang berusia 10 bulan itu kini mendapat rawatan di sebuah hospital kanak-kanak di London masih berada di unit rawatan rapi dan hanya akan dipindahkan ke wad biasa selepas keadaannya semakin baik.

Ainul dah sedar, alhamdulillah 
Cuma masih dalam unit penjagaan rapi untuk make sure Ainul betul-betul ok sebelum dipindahkan semula ke dalam wadnya yang biasa.
Terus doakan Ainul kuat dan cepat sihat ye semua 
RAMAI YANG TERLIBAT DALAM SEPANJANG RAWATAN AINUL  Selain itu, bapa tabah ini mendedahkan ramai yang terlibat sepanjang rawatan anaknya di UK selain daripada Dr Amalina Bakri.
Ramai doktor yang disifatkan ‘doktor kiriman Allah’ yang turut sama memberikan sokongan sepanjang usaha rawatan Ainul di Malaysia & UK. Ahmad Safiuddin dan isteri berasa amat terhutang budi.

Selain Dr Amalina, Ainul juga ada aunty-aunty barunya di sini yang juga banyak membantu kami sekeluarga. Mereka semua adalah Doktor doktor yang hebat!
Special thanks to Dr Jaseem ( Avisena ) and Dr Guna ( SJMC ) yang merupakan Doktor dari Malaysia yang menguruskan transfer Ainul dari Malaysia ke London.

Tugas mereka sangat berat kerana perlu memastikan Ainul selamat ketika dalam perjalanan ( penerbangan 13 jam ). Alhamdulillah, doktor berdua ini dapat hantar Ainul di depan pintu hospital dengan selamat dan berjaya
Dan, Dr Razin ( Medical Director MAS ) yang bantu untuk membenarkan ainul lepas untuk menaiki flight. Dr Razin and team Mas banyak juga ambil tempat dalam menjayakan Ainul ke London. Special thanks dekat Pilot yang bawa ainul termasuk crew cabin yang banyak bantu kami di atas flight!

Setibanya kami di London, kami sekeluarga telah dijemput oleh Dr Fahja ( Anaes, UK ), Dr Najmiah ( anaes, UK ), Prof Dr Faridah ( Lect, UK ) dan Encik Jeffri wakil dari Kedutaan Malaysia termasuk wakil dari MAS London.
 
Sepupu saya dari Malaysia juga turut menemani kami dari Malaysia, Dr Ruhaiza dari Hospital Melaka.

Mereka ini adalah kakak kakak kami di sini. Mereka bantu uruskan dari segi penginapan, makanan, dan sentiasa menyokong dan memberikan kata kata semangat buat kami suami isteri.
HANYA DIMINTA FOKUS KEPADA AINUL SAHAJA Mereka lah kiriman Tuhan kepada kami, sentiasa memudahkan urusan kami. Mereka hanya minta kami fikir dan fokuskan kepada Ainul sahaja, the rest mereka uruskan. Baik sungguh hati!
Walaupun mereka semua sibuk dengan kerja dan keluarga masing masing, tapi sentiasa curi masa untuk bersama kami dan Ainul di hospital.
Kami sangat-sangat gembira dengan Allah bila DIA telah kirimkan kepada kami pelbagai jenis manusia yang baik hati supaya dapat memudahkan segala urusan kami di sini.

Terima kasih yang tak terhingga Kak Fahja, Kak Mie, Kak Faridah, Aunty Haliza, Aunty Zahrah, Kak Sir, Aunty Sabariah, Wakil Kedutaan Malaysia; Encik Jeffri dan Dr Shafie.
Kami sangat terhutang budi dengan kalian semua!
DOKTOR HEBAT KIRIMAN ALLAH Bapa ini juga menyifatkan apa yang berlaku kepada anaknya itu adalah kasih sayang Allah dan asbabnya ialah doktor-doktor kiriman Allah.
Apa yang telah berlaku hari ini adalah kasih dari Allah swt.
Asbabnya adalah doktor doktor hebat kiriman Allah

Sebelum itu, Ahmad Safiuddun berkongsi mengenai pakar bedah (Craniofacial Consultant Surgeon), Mr Juling Ong yang terlibat dalam pembedahan Ainul Mardhiah.
Thank you Mr Juling Ong! ( Craniofacial Consultant Surgeon )
Mr Ong adalah orang paling kanan dalam rawatan ainul semalam. 
Dan dia sangat gembira tengok keadaan Ainul. 
Pagi tadi Ainul dah sedar dan di stabil. Tiada apa-apa komplikasi setakat hari ini. 
Tapi walaubagaimana pun, Ainul tetap diberikan ubat tidur supaya ainul dapat rehat. 
Luka pembedahan masih baru, dan semestinya ainul akan rasa sakit jika dia bangun. Jadi, mereka rehatkan ainul supaya dia lebih selesa. 
Terima kasih rakyat malaysia, keluarga dan sahabat sahabat baru sebab mendoakan Ainul.

TERHARU SOKONGAN RAKYAT MALAYSIA Bapa ini juga terharu dengan sokongan yang diberikan rakyat Malaysia sepanjang kisah Ainul diketahui umum & tular di media sosial.
Personally, saya walid kepada Ainul Aardhiah setuju dengan komen-komen yang sempat saya screenshot ini.
Sejak hari pertama viral, bermacam macam orang hubungi dan whatsapp saya.
Melayu, Cina, India, Sabah, Sarawak, tidak kira agama semuanya ambil berat terhadap Ainul.
Itu belum lagi orang yang tak ada duit, tapi berusaha juga bagi sumbangan kepada ainul ( walaupun saya berpuluh kali tolak penerimaan itu )
Sehingga jika ada page yang post tentang Ainul, kita akan dapat lihat keharmonian rakyat malaysia!
Tahniah semua rakyat Malaysia, doa anda telah dijawab oleh Tuhan! 
Kami suami isteri dan ainul sangat terhutang budi terhadap anda semua. Semoga Tuhan merahmati kita semua. Amin!
#ProudToBeMalaysian
Bapa berusia 24 tahun itu juga berkongsi rakaman skrin beberapa komen warganet pelbagai kaum & agama memberikan sokongan kepada Ainul

Sumber: Ahmad Safiuddin
The post Syukur Ainul Sedar Lepas Bedah. Ramai Doktor Kiriman Allah Di Sebalik Rawatannya Di UK appeared first on Pa&Ma.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.majalahpama.my/syukur-ainul-sedar-lepas-bedah-ramai-doktor-kiriman-allah-di-sebalik-rawatannya-di-uk/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Baby Ainul Mardhiah Selamat Di Bedah

Baby Ainul Mardhiah Selamat Di Bedah

papar berkaitan - pada 12/6/2019 - jumlah : 418 hits
Sumber gambar The Star OnlineAlhamdulilah Allahuakbar selalu dengar berita baby Ainul Mardhiah dari semasa ke semasa melalui radio dan media massa Mengalir air mata julia tatkala membaca luahan bapa Ainul Mardhiah di FB tempohari lagi sedih...
Sedih Nikamt Serta Hikmah Di Sebalik Kejadian Yang Allah Telah Tentukan Dan Takdirkan 9375

Sedih Nikamt Serta Hikmah Di Sebalik Kejadian Yang Allah Telah Tentukan Dan Takdirkan 9375

papar berkaitan - pada 14/6/2019 - jumlah : 932 hits
Sunday 13 December 2015 Doa untuk Menghilangkan Perasaan Risau Sedih Lemah Malas Takut Lokek Beban Hutang Allah hum ma in nii a uu zubika mi nal ham mi wal hazzan wa a uu zubika minal ajzi wal kasli wa a uu zubika minal jubni wal bukhli wa ...
Ini Adalah Kelahiran Semula Ainul Doktor Pakar Kongsi Laporan Pembedahan Mulut

Ini Adalah Kelahiran Semula Ainul Doktor Pakar Kongsi Laporan Pembedahan Mulut

papar berkaitan - pada 12/6/2019 - jumlah : 526 hits
Ini Adalah Kelahiran Semula Ainul Doktor Pakar Kongsi Laporan Pembedahan Mulut mum sedia maklum adik Ainul Mardhiah ditemani ibu bapanya telah ke London bagi menjalani pembedahan penyakit Germ Cell Tumour Menurut laporan BH Online bayi berk...
Panas Hati Hanya Allah Yang Tahu Doktor Tidak Beretika

Panas Hati Hanya Allah Yang Tahu Doktor Tidak Beretika

papar berkaitan - pada 3/6/2019 - jumlah : 353 hits
Hari ni Saya Oncall Masa buat round pagi tadi saya menjadi upset dan marah sangat Biarlah saya cerita supaya jadi pengajaran kepada doktor2 yang follow Facebook saya ni Nak jadi doktor memang boleh habis medical school jadi la doktor Tapi u...
Comelnya Adik Ainul Bibir Dia Cantek Pipi Dia Tembam Pertama Kali Buka Mata Adik Ainul Mardhiah Sudah Sedar

Comelnya Adik Ainul Bibir Dia Cantek Pipi Dia Tembam Pertama Kali Buka Mata Adik Ainul Mardhiah Sudah Sedar

papar berkaitan - pada 12/6/2019 - jumlah : 653 hits
SELEPAS kira kira lima jam menjalani pembdahan membuang tum0r di mulutnya semalam Ainul Mardhiah Ahmad Safiuddin kini sudah sedarkan diri Comelnya adik Ainul bibir dia cantek pipi dia tembam Pertama Kali Buka Mata Adik Ainul Mardhiah Sudah ...
Ambil Masa Bawa Ainul Balik Malaysia Lepas Ni Akan Ada Fasa Belajar Makan Guna Mulut

Ambil Masa Bawa Ainul Balik Malaysia Lepas Ni Akan Ada Fasa Belajar Makan Guna Mulut

papar berkaitan - pada 14/6/2019 - jumlah : 308 hits
Sinar kegembiraan jelas terlihat pada klip video terbaharu yang dikongsikan walid Ainul Mardhiah Ahmad Saifuddin Ahmad Razak 24 yang memperlihatkan bayinya itu sedar dan seakan akan berbual dengan ibunya Nurul Erwani Zaidi 24 Video Ainul be...
Ainul Mardhiah Kuat Sudah Sedar

Ainul Mardhiah Kuat Sudah Sedar

papar berkaitan - pada 12/6/2019 - jumlah : 284 hits
Bapa kepada bayi perempuan yang menghidap kanser mulut Germ Cell Tumor Ainul Mardhiah Ahmad Safiuddin Ahmad Razak menyampaikan berita gembira tersebut kepada rakyat Malaysia semalam Ainul sudah sedar Alhamdulillah kata menerusi satu hantara...
Menitis Air Mata Tengok Ainul Bibir Cantik Pipi Tembam Lepas Ni Anak Mama Boleh Senyum

Menitis Air Mata Tengok Ainul Bibir Cantik Pipi Tembam Lepas Ni Anak Mama Boleh Senyum

papar berkaitan - pada 12/6/2019 - jumlah : 499 hits
Ainul nampak sangat comel bibir dia cantik pipi dia tembam Insya Allah mama akan jaga Ainul walau apa jua ujian dan cabarannya kata ibu kepada Ainul Mardhiah Nurul Erwani Zaidi 24 memaklumkan anak perempuannya berusia sembilan bulan itu yan...
Yakin Allah Bantu Walau Berisiko Tinggi Ainul Mardhiah Bakal Dibedah Tunggu Besar Kuat Sedikit

Yakin Allah Bantu Walau Berisiko Tinggi Ainul Mardhiah Bakal Dibedah Tunggu Besar Kuat Sedikit

papar berkaitan - pada 8/6/2019 - jumlah : 636 hits
Walau pun bakal berhadapan risiko tinggi dalam pembedahan yang ibu bapa Ainul Mardhiah yakin Allah ada dan akan membantu Sambutan Aidilfitri kali pertama buat si kecil Ainul Mardhiah cukup istimewa Walau pun sedang berada di hospital si kec...
Standby Guys Pengurangan Subsidi Petrol Bakal Bermula

Ultimate Guide To Ghibli Park

Anak Batuk Lama Sangat Jangan Biarkan Kesan Pada Anak Ni Mak Ayah Kena Tahu

Reforms Not A Panacea For Weak Ringgit Says Economist

Will The Middle East Conflict Derail Our Economy

Pengasas Pbrs Joseph Kurup Meninggal Dunia

Gugurnya Dosa Waktu Solat

Mahathir Sepatutnya Hadapi Sprm Seperti Anak Jantan



Info Sinopsis Kutipan Sheriff Narko Integriti Filem Malaysia 2024

Info Dan Sinopsis Dough Doh Filem Malaysia 2023 Lakonan Syafiq Kyle Kini Di Netflix

Info Dan Sinopsis The Djinn s Curse Khong Khaek Filem Seram Thailand 2023 Kini Di Netflix Malaysia

10 Filem Seram Thailand Berhantu Terbaru Mesti Tonton Juga Tersedia Online

10 Drama Thailand Thai Drama Terbaru Best Juga Tersedia Online


Finding Your Inner Peace Buddha Statues And The Path To Mindfulness

Bayi Meninggal Dunia Selepas Diberi Makan Cahaya Matahari

Banjir Besar 5 Negara Ragut Ratusan Nyawa

Transformation From The Top Down Hajiji S Exemplary Leadership In Sabah

Penyokong Pn Jangan Bongkak Dan Takabbur

Top Commentators March 2024 Tahniah Blogger Na