Syukor Mowgli Malaysia Pernah Tular Gambar Fotogenik Bersama Kerbau Kesayangan Kembali Tarik Perhatian


Pernah tular gambar fotogenik bersama kerbau kesayangan, Syukor, ‘Mowgli Malaysia’ kembali tarik perhatian. Suatu ketika dahulu, pernah tular gambar ikonik seorang kanak-kanak bersama kerbau ternakannya. Gambar tersebut bukan sahaja mencuri tumpuan ramai, malah mencipta fenomena yang luar biasa.
Syukor, ‘Mowgli Malaysia’ Pernah Tular Gambar Fotogenik Bersama Kerbau Kesayangan Keunikan hubungan erat antara kanak-kanak dan haiwan peliharaannya berjaya menarik perhatian dunia dan diiktiraf dalam pelbagai pertandingan fotografi peringkat antarabangsa.
Gambar itu mula terkenal selepas dipilih untuk dipamerkan di Austrian Cultural Forum, Itali, sebagai sebahagian daripada himpunan gambar terbaik Alfred Fried Photography Award 2018.
Pencapaian ini merupakan satu kebanggaan, bukan sahaja kepada jurugambar yang mengambil gambar tersebut, tetapi juga kepada kanak-kanak yang menjadi subjek utama dalam karya tersebut.

Tidak terhenti di situ, gambar tersebut turut memenangi Anugerah Istimewa dari Siena International Photo Awards dalam kategori Wajah dan Karektor Menarik. Anugerah ini mengiktiraf kekuatan emosi dan ekspresi wajah yang ditampilkan dalam gambar, memperlihatkan keistimewaan hubungan antara manusia dan haiwan.
Selain itu, kejayaan gambar ini diteruskan apabila ia dinobatkan sebagai pemenang Asian Geographic: Imej Asia 2018 bagi kategori Manusia atau Jalanan (Street or People). Pencapaian ini mengukuhkan lagi status gambar tersebut sebagai karya yang tidak hanya indah dari segi visual, tetapi juga membawa makna mendalam tentang kehidupan dan keakraban manusia dengan alam sekitar.
Difahamkan, kanak-kanak yang berusia 14 tahun dalam gambar tersebut ialah Mohd Syukor Khamis, yang terkenal dengan hubungan erat bersama kerbau-kerbau ternakannya. Syukor, dengan wajahnya yang tenang dan penuh kasih sayang, telah berjaya menawan hati jutaan orang melalui gambar tersebut.
Hubungan uniknya dengan kerbau telah menjadi simbolik kepada keakraban manusia dengan haiwan, memperlihatkan nilai-nilai kasih sayang, kepercayaan, dan penjagaan.
Kejayaan gambar ini bukan sahaja mengangkat nama Syukor, tetapi juga membuka mata dunia kepada keindahan dan kekuatan hubungan antara manusia dan haiwan. Ia adalah peringatan tentang pentingnya memelihara dan menghargai alam sekitar, serta bagaimana hubungan ini boleh mencipta kenangan indah yang dirakam dalam gambar.
Gambar ikonik Mohd Syukor bersama kerbaunya akan terus dikenang sebagai lambang kasih sayang, keakraban, dan kejayaan yang mampu melangkaui sempadan budaya dan geografi.
Ia merupakan inspirasi kepada generasi muda dan masyarakat, bahawa kasih sayang kepada haiwan dan alam semulajadi mempunyai keindahan dan makna yang tidak ternilai harganya.
Kembali Tarik Perhatian Baru-baru ini, Syukor kembali menjadi perhatian apabila GIATMARA Malaysia menerusi laman Facebook berkongsi gambar terkini ‘Mowgli Malaysia’ itu sebagai salah seorang pelajar di institut tersebut.

“Macam kenal? Mungkinkah dia? Raut wajah ini seperti insan dikenali yang pernah tular satu masa dahulu.
“Kini beliau telah berjaya menamatkan Kursus Teknologi Motosikal selama 6 bulan di GIATMARA Hulu Terengganu.
“Beliau telah beraksi di Ekspo TVET@KKDW dalam pertandingan servis motosikal yang diadakan di Melaka tempoh hari.
“Dengan jolokan ‘Mowgli Malaysia’ sebelum ini, beliau kelihatan selesa bersama peliharaannya yang kelihatan begitu akrab dan bersahaja.
“Ya benar! Beliau adalah Syukor Khamis- ‘The Kampung Boy’ yang pernah tular bersama kerbau kesayangan sejak beliau masih kecil lagi,” tulis hantaran di laman Facebook.
Tambah GIATMARA, Syukor memilih bidang kemahiran motosikal kerana ingin meneruskan legasi keluarga yang memiliki bengkel motosikal sendiri.
Berikut hantaran di TikTok GiatMara:
Menjengah ke ruangan komen, perkongsian tersebut mencuri perhatian ramai warga maya yang kagum dengan perkembangan terkini Syukor.
Ramai yang tidak menyangka kanak-kanak yang pernah membintangi telemovie “Budok Kuba” itu kini telah dewasa.
Berikut antara komen-komen warga maya di laman Facebook GiatMara:
“Hebat anak bangsa. Beginilah yang selalu kita harapkan pada anak bangsa. Tak pandai akademik tak mengapa tapi bijak dalam bidang yang lain. Jauhi dadah.. Tahniah MARA. Terus terang. MARA Memang terbaik dan banyak membantu anak bangsa.”
“Selamat Maju Jaya the Kampung Boy.”
“Wahhhhh! Dah remaja Syukor.”
“Syukur Khamis the kampung boy.”
“Alhamdulillah, selamat maju jaya.”
Sumber: Facebook GIATMARA Malaysia TikTok GIATMARA dan Facebook Syukor Khamis – Kampong Boy
Baca artikel lain juga: Pernah Tular Hilang Enam Ahli Keluarga Dalam Kemalangan Jalan Raya, Abdur Rahman Kini Sambung Pengajian
Rezeki Anak Ramai, Suami Isteri Tular Timang Anak Ke-12. Ada Rezeki, Saya Nak Anak Lagi
Tak Mampu Beli Kereta Bapa Tular Bawa Anak Naik Motor Dedah Bayi Hidap Paru-Paru Kronik!
 
 
 
Untuk lebih banyak info terkini jom sertai Telegram Pa&Ma D Parents (https://t.me/pamadparents) sekarang!
Dapatkan lebih ilmu keibubapaan di Tik Tok Pa&Ma @pama.my
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
The post Syukor, ‘Mowgli Malaysia’ Pernah Tular Gambar Fotogenik Bersama Kerbau Kesayangan, Kembali Tarik Perhatian appeared first on Pa&Ma.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.majalahpama.my/syukor-mowgli-malaysia-pernah-tular-gambar-fotogenik-bersama-kerbau-kesayangan-kembali-tarik-perhatian/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Gambar Anggota Polis Merokok Di Restoran Tular

Gambar Anggota Polis Merokok Di Restoran Tular

papar berkaitan - pada 10/10/2024 - jumlah : 149 hits
Tular gambar anggota merokok di restoran polis PJ buka siasatan tatatertibFMT ReportersKetuanya Shahrulnizam Ja afar berkata pihaknya tidak berkompromi dengan pelanggaran undang undang dan disiplin Baru baru ini tular di media sosial gambar...
Selepas 7 Tahun Taeyang Kembali Ke Malaysia Dengan Jelajah Solo The Light Year

Selepas 7 Tahun Taeyang Kembali Ke Malaysia Dengan Jelajah Solo The Light Year

papar berkaitan - pada 1/10/2024 - jumlah : 146 hits
TAEYANG bakal kembali ke Malaysia dengan jelajah solo terbarunya TAEYANG 2024 TOUR THE LIGHT YEAR Ini merupakan persembahan pertama beliau di Malaysia selepas berehat selama tujuh tahun Jelajah ini bermula di Seoul Korea Selatan pada 31 Ogo...
Lama Tak Pernah Dengar Pasar Ni Kerajaan Pusat Bantu

Lama Tak Pernah Dengar Pasar Ni Kerajaan Pusat Bantu

papar berkaitan - pada 2/10/2024 - jumlah : 77 hits
Semalam saya telah meluluskan peruntukan sebanyak RM5 5 juta bagi membaikpulih pasar ikonik Siti Khadijah di Kota Bharu Sebanyak RM1 5 juta telah diluluskan sebelum ini Insya Allah saya akan pastikan ia siap mengikut jadual dan para peniaga...
Kenapa Nak Rasa Sakit Han Sohee Akui Menyesal Pernah Tindik Muka

Kenapa Nak Rasa Sakit Han Sohee Akui Menyesal Pernah Tindik Muka

papar berkaitan - pada 1/10/2024 - jumlah : 93 hits
Baru baru ini menerusi laman YouTube Han So hee telah memuat naik satu vlog baru susulan tayangan Gyeongseong Creature musim kedua Artikel Berkaitan Selain bercakap tentang drama itu Han So hee juga mengaku bahawa dia menyesal pernah menind...
Pendakwa Tidak Pernah Buktikan Duit Yang Masuk Akaun Ds Najib Dari 1mdb

Pendakwa Tidak Pernah Buktikan Duit Yang Masuk Akaun Ds Najib Dari 1mdb

papar berkaitan - pada 4/10/2024 - jumlah : 224 hits
Pendakwa Tidak Pernah Buktikan Duit Yang Masuk Akaun DS Najib Dari 1MDB Bukti dokumen yang berwibawa menunjukkan wang yang masuk ke akaun bank Najib Razak adalah daripada Kementerian Kewangan Arab Saudi Tania Scivetti peguambela DS Najib me...
Hafreez Adam Takut Nak Kahwin Akui Zara Zya Wanita Terbaik Pernah Hadir Dalam Hidup

Hafreez Adam Takut Nak Kahwin Akui Zara Zya Wanita Terbaik Pernah Hadir Dalam Hidup

papar berkaitan - pada 6/10/2024 - jumlah : 85 hits
Pelakon Hafreez Adam takut nak kahwin kerana bimbang akan disamakan dengan bapanya yang telah beberapa kali gagal dalam perkahwinan sebelum ini Hafreez berkata dia enggan membenarkan apa yang pernah dilaluinya sebelum ini turut dirasai anak...
Indonesia Mahu Haramkan Aplikasi China Yang Pernah Dimuat Turun Paling Banyak Pengguna Di As

Indonesia Mahu Haramkan Aplikasi China Yang Pernah Dimuat Turun Paling Banyak Pengguna Di As

papar berkaitan - pada 8/10/2024 - jumlah : 84 hits
Kerajaan Indonesia melalui Kementerian Koperasi dan Perusahaan Kecil Sederhana cuba mengeluarkan Temu aplikasi beli belah atas talian milik sebuah syarikat China daripada ditawarkan dalam stor aplikasi di Indonesia selepas aplikasi itu suda...
Jangan Pernah Goyang

Jangan Pernah Goyang

papar berkaitan - pada 8/10/2024 - jumlah : 118 hits
Surah Ibrahim 14 10 Berkata rasul rasul mereka Apakah ada keragu raguan terhadap Allah Pencipta langit dan bumi Dia menyeru kamu untuk memberi ampunan kepadamu dari dosa dosamu dan menangguhkan siksaan mu sampai masa yang ditentukan Mereka ...
Lg S Brand Reinvention A Global Success Story

Chegu Bard Bellringer Sebenar Skandal Pasir Selangor

Ah Chong Posmen

Ruu Mufti Mufti Hentam Menteri Agama Kurang Faham

Senarai Hotel Murah Di Hatyai Harga Bawah Rm200

What S New In Android 15 Plus More Updates

Kini Tampil Bertudung Shasha Abedul Syukur Dapat Hidayah

Video Gelagat Kacak Tak Mahu Tiket Flight First Class Netizen Puji Sangat Humble Tak Berlagak


echo '';
Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Di Hatiku Ada Kamu Viu Malaysia

5 Jenis Bantuan Sosial 100 Percuma Yang Disediakan Negara Luar

10 Fakta Biodata Pelakon Fattah Amin Bekas Suami Fazura Penyanyi Lagu Wanita Terakhir Juara Hero Remaja 2011 2012

10 Fakta Biodata Pelakon Fazura Bekas Isteri Fattah Amin Foto Dulu Sekarang

ABPBH 2024 Keputusan Pemenang Calon Top 5 Anugerah Bintang Popular Berita Harian 36 Siaran Live Di TV3 Tonton 11 Oktober


Art Of Reading

10 Rekomendasi Aplikasi Kasir Terbaik Di Indonesia

Kes Bunuh Kerat Lapan Abah Hayat Terlepas Tali Gantung

Lelaki Didakwa Menceroboh Rumah Wakil Rakyat

Certot Cicak

Viral Alarm Struggles Of Roommates Tips On How To Test Your Own