Syak Wasangka Atau Prajudis Mengapa



Membentuk Siasah Diri. 
Dapatkah kita sebagai hamba Allah sentiasa melatih diri dengan melakukan berbuat baik kepada diri sendiri dan mengapa diri seseorang sentiasa dibelengu syak wasangka atau prajudis. 

Batin, roh atau jiwa adalah anugerah Allah. Sejauh mana seseorang itu menjaga batin diri. Apakah batin dapat menjadikan individu itu menjiwai dirinya sendiri? Astaghfirullahalazim. Beristighfar adalah satu cara cermat dalam penjagaan batin diri. In Syaa Allah. 

Sejauh mana kemampuan diri sentiasa bersangka baik pada Allah Subhanahu Wa ta'alla. Sesuatu itu adalah takdir dan ketentuan Allah. 

Seseorang yang bersangka buruk dan jarang bersangka baik kepada pihak lain adalah berkait rapat atau didasarkan kepada keperibadian seseorang itu terhadap pengalaman diri dan perbuatan sendiri di masa lalu. 

Sama-sama berdoa In Syaa Allah ...Allah permudah segala urusan dan sewajarnyalah kita sering berhati-hati bila berkata-kata, walau hanya didalam hati. KATA ITU DOA. Aamiin. 
Berita dibawah apakah tergolong sebagai antara contoh syak wasangka?. Mungkinkah akibat semasa sebagai penguasa seseorang itu pernah sabotaj pihak atau orang lain? Tepuk dada tanya iman. Aamiin. 

Umno, PAS syak 'provokasi,' risau 'bertembung' penyokong kerajaan
Diterbitkan 35 minit yang lalu pada 07 December 2018
Oleh Abdul Rahim Sabri
Ahli Umno, PAS dan badan bukan kerajaan menghadiri perhimpunan membantah ratifikasi ICERD di Kampung Gajah, Perak 17 November 2018. — Foto oleh Farhan Najib
KOTA BARU, 7 Dis — Umno dan PAS risau penyokong mereka yang berdemonstrasi tepi Dataran Merdeka “bertembung” dengan peserta perhimpunan Hari Hak Asasi Manusia di Petaling Jaya.
Mereka bimbang “provokasi” antara perhimpunan membantah Konvensyen Antarabangsa Mengenai Penghapusan Segala Bentuk Diskriminasi Kaum (ICERD) dengan acara Suruhanjaya Hak Asasi Manusia Malaysia (Suhakam).
“Bagi saya, ini satu provokasi secara terancang,” kata setiausaha agung Umno Tan Sri Annuar Musa seperti dilapor Utusan Online selepas perhimpunan isu tersebut di sini.
“Para peserta mungkin berhimpun di tempat berlainan tetapi bagaimana jika mereka bertembung kerana menaiki LRT yang sama atau berkonvoi guna jalan yang sama. 
“Kalau ada yang ‘nakal’ dan sengaja mahu memburukkan keadaan, bagaimana?”
Setiausaha agung PAS pula berhujah peruntukan dalam Akta Perhimpunan Aman tidak membenarkan dua perhimpunan besar diadakan serentak dalam jarak berdekatan.
“Saya tidak tahu macam mana himpunan anjuran Suhakam yang pengerusinya Tan Sri Razali Ismail, orang yang jelas menyokong ICERD, diluluskan pihak berkuasa.
“Jadi esok ada dua kumpulan berhimpun, satu kumpulan menyokong ratifikasi dan satu lagi menolak,” katanya.
Razali semalam menjelaskan suruhanjaya itu sudah merancang perhimpunan tersebut sejak beberapa bulan lepas bagi menyambut hari tersebut, yang jatuh 10 Disember.
Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad dijadual hadir di majlis Suhakam yang diadakan di seberang jalan di depan pusat beli-belah Amcorp Mall.
https://www.projekmm.com/s/1701009/umno-pas-syak-provokasi-risau-bertembung-penyokong-kerajaan?

Moorthy Tun Moorthy Tun MALAYSIA TIGER AND MALAYSIA REAL HERO TUN
Keluar, maka keluarlah! 
By admin 
1. Ketika Abu Talhah membaca ayat 41 dari surah al-Taubah (infiru khifafan wa thiqalan), beliau lantas berkata:
أرى ربنا استنفرنا شيوخاً وشباناً، جهزوني يا بنَّي
“Sesungguhnya aku melihat Allah meminta supaya kita semua keluar berjuang samada dalam keadaan tua maupun muda (susah maupun senang). Wahai anak-anakku, persiapkanlah diriku untuk keluar (berjihad)!”
2. Abu Talhah adalah sahabat Nabi yang telah tua. Melihat keadaannya yang sudah tua dan uzur, anak-anaknya berkata:
قد غزوت مع رسول اللّه صل اللّه عليه وسلم حتى مات، ومع أبي بكر حتى مات، ومع عمر حتى مات، فنحن نغزو عنك
“Wahai ayah, engkau telah berjuang di zaman Rasulullah, kemudian Rasulullah meninggal. Engkau berjuang lagi di zaman Abu Bakar sehingga beliau meninggal, dan engkau berjuang juga zaman Umar, sehingga beliau meninggal. Kini zaman Uthman, biarlah kami yang berjuang, engkau rehatlah wahai ayah!”
3. Abu Talhah enggan. Semangat juangnya tidak pernah luntur. Beliau mempersiapkan dirinya sendiri. Sehingga syahid di atas kapal. Ketika itu Saidina Uthman membina armada tentera laut Muslim yang pertama. Beliau dikebumikan setelah sembilan hari jenazah beliau berada di atas kapal tanpa rosak. (al-Zahabi, Siyar A’lam al-Nubala, Tafsir Ibn Kathir, Tafsir al-Tabari)
4. Begitulah sahabat Nabi. Konsisten dalam perjuangan. Samada susah maupun senang. Mereka sangat patuh pada arahan Rasulullah. Teringat saya pesan Rasulullah:
وإذا استنفرتم فانفروا
“Apabila kamu diminta keluar, maka keluarlah!”
Moga Allah menyatukan hati-hati MuslimDr. Ahmad Sanusi AzmiPenasihat Syariah Indahnya Islamwww.indahnyaislam.my—-—Sumbangan ikhlas untuk dakwah Indahnya Islam:MYDAKWAH RESOURCES5628 3464 5315 (Maybank Islamik)Keluar, maka keluarlah! – Indahnya Islam
http://www.indahnyaislam.my/2018/12/keluar-maka-keluarlah/


Keluar, maka keluarlah! – Indahnya Islam
http://www.indahnyaislam.my/2018/12/keluar-maka-keluarlah/

ICERD Bakal Jadikan Al-Quran Sebagai Rasis? Dec 6, 2018
BAHANA… Usaha pihak tertentu di Malaysia mahu Pakatan Harapan (PH) ratifikasi Konvensyen Penghapusan Diskriminasi Kaum Antarabangsa (ICERD) sebenarnya ada agenda tersembunyi.Malah ia memiliki jauh lebih banyak implikasi negatif daripada yang disangka ramai termasuk rancangan jahat pihak terbabit untuk bebas hina Islam dalam senyap dengan berselindung konon syiar agama itu berbaur rasis
Perkara buruk tersebut dibongkar sendiri oleh mantan Ketua Pegawai Eksekutif Institut Kajian Strategik Islam Malaysia (IKSIM), Datuk Naser Disa kepada portal berita hal ehwal Islam tempatan, Menara.my hari ini
Mengikut kajian beliau, terdapat hampir 15 implikasi buruk yang bakal dihadapi oleh rakyat Malaysia dan umat Islam khasnya jika ICERD ini diratifikasikan selain bukan hanya ancam hak istimewa bumiputera dan Melayu
Ini kerana perkara sensitif berkenaan meskipun dijamin Perkara 153 Perlembagaan Persekutuan, sebenarnya boleh dipinda kerajaan PH di Parlimen pada bila-bila masa sahaja konon untuk diselaraskan dengan kehendak ICERD
“Kita perlu faham bahawa penafsiran dan pemakaian apa saja prinsip ICERD ini ditentukan oleh Ahli-Ahli Suruhanjaya Hak Asasi PBB (Pertubuhan Bangsa Bersatu) dan bukannya oleh pihak berkuasa dalam negara kita.”Mengulas lanjut, Naser memberi contoh adakah kelak sesetengah ayat-ayat Quran dilarang daripada dibacakan kerana dilabel sebagai berunsur rasis, atau tidak hormati hak golongan tertentu yang diketahui memang anti-Islam
“Ayat di mana Allah SWT cerca umat Nabi Luth AS contohnya, adakah ini kelak akan dilabel sebagai tidak hormati ICERD kerana dianggap konon tidak adil kepada golongan LGBT untuk terus buat amalan seks terkutuk itu?”Malah apakah nanti akan timbul petualang penyokong ICERD akan kata bahawa terma Raja-Raja Malaysia diguna pakai sebagai ganti Raja-Raja Melayu bagi membolehkan sesiapa sahaja kelak dakwa diri sebagai raja negara ini
“Ini kelak akan membuka jalan kepada menjadikan Malaysia sebuah republik,” jelas Naser sambil menegaskan bahawa ratifikasi ICERD ini adalah agenda petualang negara dan mereka harus disiasat. – Agensi/Mynewshub.TVICERD Bakal Jadikan Al-Quran Sebagai Rasis? – MYNEWSHUB
https://www.mynewshub.tv/utama-sensasi/icerd-bakal-jadikan-al-quran-sebagai-rasis/

Dari grop fb tentang icerd. 
#Malaysia Baru
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=2205494299469389&set=gm.719688975082531&type=3&theater&ifg=1
Asal SIKONGANRahman San‎#Malaysia Baru
Ahli Baharu · Ikuti · 13 jam berhampiran Kuala Lumpur 

Shoecree Cree


Muhammad Salehuddin Azhar Azhar In sya Allah...sy akan turun 8.12.2018 demi agama dan bangsa

Muhammad Salehuddin Azhar Azhar


Tdj KM Anak dah masuk dalam😂

Na Za turun demi bangsa dan ugama bukan politik sesuatu puak

Fadilah Fasli Betul macai2 pas umno bangang

Aminuddinchedaud Insya allah ambow akan sapar ni bumi Islam melayu

Anderw Dau Andrew Dau Turun laa utk kepentingan umnopas

Zol Dra Ya pas biawak

Zainab Sabri Mahmood utk memuaskan nafsu ore kalah....baik keluar utk berdakwah

Muhammad Salehuddin Azhar AzharDAP, dgan sebahagian melayu PH sama sahaja


Mohd Azlan 1.5 juta cukup ker,yg baki lg 28 juta tu sokong PH.

Chandra Sakaran 😂 sikongan ... Bahasa apa nii 🤔

Jon Sfi Pwg Chandra Sakaranbahasa jawa pornorogo zahid

Maelhussin Hussin Chandra Sakaran baru punya..nenek dia ajar la...koh3x

Chandra Sakaran Maelhussin Hussin

Saravanan Sara Tangkap resuahan

Zulkepli Samuri Buang masa.

Muhammad Salehuddin Azhar AzharZainab Sabri Mahmood ni baru betol perhimpunan org kalah...kalah PRU 13 buat himpunan BLACKOUT, apa makcik sudah lupa..?


Tdj KM Ni dah terang bersuluh lagi. Najib dah main tipu depan - depan hang masih sokong bapok tu.😂

Maelhussin Hussin Selepas memberikan perumpamaan ICERD seperti nyamuk denggi, agenda Freemason, Hj Hadi sekali lagi memunjukkan Kejahilannya bila memberikan perumpamaan ICERD bagai Lembu tidak disembelih.. Begitu Tingi Mantiqnya ketika mana meluahkan rasa Dendam..

Dibahaskan pula kenyataan Tun Mahathir tentang perkataan Mustahil, ditakwilkan ICERD umpama sifat mustahil bagi Allah dan Rasul.. apa lagi sifat mustahil bagi makhluk berbeza.. lepas tu kata Hj hadi, perjuangan menentang ICERD umpama Fardhu ain.. Dah standard guru KAFA pulak Hj Hadi ni bicara soal Fardhu Ain dan Kifayah..

kalau Haji hadi tak faham, meh aku nak bagi faham..

2- BEZA PERKARA I'TIQADI dan IJTIHADI..

Jangan letak rendah sangat kelimuan TG Hj Hadi tu.. Dalam soal ICERD ini, ia bukan menyentuh Soal Aqidah, atau dipanggil perkara I'tiqadi.. tetapi menyentuh soal perlaksanaan, Iaitu perkara Ijtihadi..

Mengikut kaedah Fiqh..Persoalan Siyasah sama dengan Muamalah.. dalam Soal Muamalah, asal sesuatu perkara melibatkan hukumnya adalah harus.. ia haram bila datangnya dalil mengharamkannya.. 

الاصل في المعا ملة الاباحة الا ان يدل دليل علي تحريمها ...

Bila tidak datang satupun dalil Qati'e atau perintah dari Quran dan Sunnah atas "haram" sesuatu perkara maka hukumnya adalah harus.. 

Begitulah dalam soal haram dan halal sesuatu perkara.. bila tidak ada satu dalil yg jelas, hukum bole berubah.. Sebagaimana kaedah Fiqh menyebut..

لاَ يُـنْـكَرُ تَـغَـيُّرُ الأَحْـكامِ بِـتَـغَـيُّرِ الأَزْمَـان

Tidak boleh ditolak bahawa perubahan hukum hukum dengan perubahan zaman....

Begitu juga perubahan Tempat dan suasana keadaan..

بتغير الزمان والمكان والأحوال ...

3. HARAM LIDZZATI dan LIGHARIHI..

sama seperti haram Babi ,Haram arak dan Rokok.. Biarpun Ulama menfatwakan haram merokok, bukan disebabkan zat Rokok itu haram.. tetapi faktor selainnya terutama menyentuh kesihatan dan pembaziran yg jadi amalan Syaitan..

Di dalam Fiqh ada perbahasan Haram lidzzati atau haram Ligharihi.. Begitu juga Haram aini dan haram sababi.. ada Haram atas sesuatu itu atas zat dia seperti babi dan arak, ada pulak haram atas sebab tertentu.. sama lah perbahasan Haram dan hukum dalam menyentuh Anjing..

Bukan kah PAS sendiri menyentuh dalam Soal Politik ia perkara Mutaghayyirat.. Dalam konteks iCERD, Jika sifat Mustahil yg disebut Hj Hadi disamakan mustahil bagi Allah dan Rasul, dah pasti negara Islam lain seperti Saudi,Qatar,Iran,Palestine termasuk Indonesia tidak meratifikasikannya..apakah ini negara islam yg ditaja Freemason ?

sebenarnya ia takda kaitan pun dengan sifat mustahil bagi Allah, entah mcm mana Hj Hadi boleh tergelincir sampai ke situ..

4- ANTARA ICERD DAN RUU 355

Jika mudah fahamnya.. samalah dalam soal da proses Taqnin(RUU355), dan meminda Akta355(RUU 355).. begitu juga dalam konteks ICERD, tidak mustahil bagi Saudi melaksanakan Undang2 Isalam(Hudud), dan mustahil bagi Malaysia atas sebab Waqi' uruf setempat.. bukan soal Akta 355 itu fardhu ain atau Kifayah, Perlaksanaan itu adalah perara Ijtiadi..

Kata Hj Hadi, dia nak ajar menteri.. kerana ada yang masih berbicara soal ICERD, Hj Hadi kena jelas.. Keputusan Kerajaan itu kalau bab hukum Fiqh, dah kira Ijma', atau dikira sebagai pandangan Jumhur(menteri Kabinet).. Jadi terima sajalah.. kalau ada pandangan selain itu.. ia perkara biasa dalam mana mana mazhab pun...

5- MUSTAHIL DARI SUDUT PERLEMBAGAAN

Sama lah ketika Pakatan Rakyat dan bersetuju untuk tidak melaksanakan hudud, sebab apa ? sebab Mustahil bukan sebab kita menolak Quran dan Sunnah.. Tetapi sebab mustahil dalam konteks perlaksanaan, mustahil disebabkan ada halangan dari sudut perlembagaan, hatta ICERD pun yg jadi pertikaian menyentuh soal tafsiran perlembagaan.. 

jadi fahamkah Hj Hadi, maksud Mustahil dimaksudkan Tun mustahil dari sudut perlembagaan, bukan mstahil dari Sifat Allah dan Rasul..Itu dah melalut..

Seperti aku kata sebelum ini ICERD pada sudut prinsip nya baik, tapi dari sudut Politik.. bimbang akan ketidakstabilan Politik, persediaan kerajaan.. mengambil kira kaeda Fiqh sadd adz-dzari’ah (سد الذريعة) , elok lah ia dibatalkan..

6- PANDANGAN MENTERI LAGI HIKMAH DARI HJ HADI..

Kalau nak ajar Menteri langsung tak boleh bercakap dan memberi pandangan...kena keputusan kolektif sebagai Kerajaan, dulu masa dalam Pakatan Rakyat, Jumhur Presiden Majlis Pakatan setuju Wan Azizah jadi MB Selangor..tapi Hj Hadi juga berbeza pandangan, sampai mengatakan taknak sokong Wan Azizah sebab taknak heret ahli PAS ke Neraka Jahannam.. kenapa masa tu Hj Hadi tak taat keputusan bersama ? siap menentang lagi..

Dalam soal RUU 355 pun dulu.. Bila Pakatan Rakyat ada keputusan bersama, Pemimpin PAS..parti PAS masih bebas bercakap..memberi pandangan tentang Hudud.. Itu kami pun takda masalah.. itu bukan pendirian Pakatan rakyat..sama lah seperti ICERD..

Jadi sebelum Hj Hadi nak ajar Menteri kononnya, didik lah nafsu sendiri..jangan Bongkak,Takbur dan sentiasa merasakan aku lah yang paling betul.. aku lah yang paling Alim.. sampaikan soal dan ritual agama lain pun nak disentuh..

Jangan Nanti jadi seperti kelompok Ruwabidhah.. Bila ditanya kepada Nabi, Siapa kah kelompok ini.. jawab Nabi..

الرَّجُلُ التَّافِهُ فِي أَمْرِ الْعَامَّةِ..

“Orang bodoh yang turut campur dalam urusan masyarakat umum...”

Ipohmali

:)

Lias Merak Ya



Muhammad Salehuddin Azhar AzharZulkepli Samuri ni buang masa x ? https://www.malaysia-today.net/.../dr-m-to-launch-pro.../Uruskan


MALAYSIA-TODAY.NETDr M to launch pro-ICERD rally on…

John Vi Buang masa

Maelhussin Hussin Ditujukan khas buat pejuang2 ketuanan MELAYU la sangat...
HADAM NI..

KONGSI ALAM

1. Negara ini milik Tuhan, bukan milik kita. Tuhan jadikan negara ini perlu dikongsi dengan orang lain. 

2. Boleh saja Tuhan jadikan negara kita hanya dihuni oleh Melayu Islam saja, tapi Tuhan tidak jadikan begitu.

3. Agaknya, apa jadi dengan negara ini jika hanya dihuni oleh orang Melayu Islam saja? 

4. Kita mahu kafir Switzerland berkongsi negara mereka yang indah dengan orang Islam di sana.

5. Kita mahu kafir Finland berkongsi sistem pendidikan mereka yang canggih dengan orang Islam di sana.

6. Kita mahu kafir Amerika berkongsi teknologi negara mereka dengan orang Islam di sana.

7. Kita mahu orang kafir di Cina, di India, di Thailand, di Fiji, di Macao berkongsi bumi itu dengan orang Islam di sana.

8. Jika kita kata, ini bumi datuk nenek moyang kami, nyah kamu orang kafir dari sini. Kami tuan di sini.

9. Apa kata, jika orang kafir Switzerland pula kata, ini bumi datuk nenek moyang kami, nyah kamu orang Islam dari sini. Kami tuan di sini.

10. Bukankah dunia semuanya akan huru-hara jika penduduk bumi ini saling halau-menghalau sesama mereka?

11. Jika orang Melayu Islam mahu kekal sebagai tuan di negara ini, tunjuklah perangai yang baik.

12. Agamawan yang berkuliah di rumah Allah, membodohkan orang Islam yang lain sesuka hatinya, adakah itu akhlak seorang tuan?

13. Ada orang Islam sengaja membuka akaun FB palsu untuk memaki orang lain sesuka hati tanpa mahu dikenali, akhlak seorang tuan begitukah?

14. Tuhan jadikan manusia untuk bersaing sesama mereka; termasuk persaingan dalam beragama supaya mereka maju dan adil.

15. Tanpa persaingan, menurut al-Quran, masjid pun runtuh kerana orang Islam akan berlaku zalim sesama mereka. Sejarah sudah membuktikannya.

16. Dalam semua agama, ada orang baik dan orang jahat. Orang yang paling baik dalam kehidupan dunia adalah orang yang paling berguna kepada dunia.

17. Orang Islam disuruh memungut kebijaksanaan daripada sesiapa saja. Kebijaksanaan adalah hak orang Islam.

18. Soalnya, bagaimana orang Islam boleh memungut kebijaksanaan itu jika mereka prejudis, taksub, berburuk sangka dengan orang lain?

19. Sanggupkah orang lain berkongsi kebijaksanaan mereka dengan kita, jika kita sendiri menjadi orang yang tak layak dikongsikan kebijaksanaan?

20. Jadilah tuan, iaitu tuan yang berakhlak dan bijak. Berkongsilah alam ini dengan orang lain, kerana alam ini bukan milik kita...

#jgnnkterpekitterlolongtanpailmu
#jadiumatislamygbaik

Maelhussin Hussin Bodoh punya status..org akal kat bontot je pergi mcm sakai

Samtidar Sam Ad duit minyak x

Muhd Aslam nak bantah apa ya? 

Jimmy Sapporo Bodoh

Maelhussin Hussin Nak kutip duit tin milo je...


Amranudin Abdullah


Muhammad Salehuddin Azhar AzharPerli tin milo, tetapi dia guna kotak 3 kali ganda besar...haha


Maelhussin Hussin Muhammad Salehuddin Azhar Azhar bongok ni masa nk PRU dana x ada..nk gali mana bodoh...

Muhammad Salehuddin Azhar Azhar Maelhussin Hussin haha...kau tu yg bodoh bebal

Malim Kundang

Malim Kundang


Muhammad Salehuddin Azhar Azhar ADUIH...NAK JAWAB APA DGAN PENDOKONG PH NI...MAHATIR PUN BUAT PERHIMPUNAN PADA HARI YG SAMA


Malim Kundang


Muhammad Salehuddin Azhar Azhar


Malim Kundang Muhammad Salehuddin Azhar Azhar Payung jangan tak payung


Muhammad Salehuddin Azhar Azhar BESARNYA TABUNG YG DIBAWA


Muhammad Salehuddin Azhar Azhar Malim Kundang BESAR BETUL.TABUNG


Malim Kundang


Muhammad Salehuddin Azhar Azhar Malim KundangADUIHH...BESARNYA TABUNG


Malim Kundang


Malim Kundang


Muhammad Salehuddin Azhar Azhar Malim KundangAIKK...USUNG TABUNG JUGA RUPA2NYA...KAHKAHKAH


Malim Kundang


Malim Kundang


Malim Kundang


Muhammad Salehuddin Azhar Azhar Malim Kundang PATUT LA PERLI2 TIN MILO...RUPANYA TABUNGNYA CANTIK BESAR LAGI


Malim Kundang Muhammad Salehuddin Azhar AzharKohkohkohkoh....kikikiki


Muhammad Salehuddin Azhar Azhar


Muhammad Salehuddin Azhar Azhar TUN M BUAT PERHIMPUNAN JUGA RUPANYA 8 DEC NI...PENDOKONG PH KATA BUANG MASA..HAHAHA...


Azizul Ismail


Muhammad Salehuddin Azhar Azhar Kah akah....


Azizah Yusof Ya

Muhammad Salehuddin Azhar AzharPerli tin milo...rupa2 rupanya parti mereka 3 kali.ganda besar...haha


Maelhussin Hussin Sibongok walaunta bila x dpt jwb spin


Maelhussin Hussin Bodoh rupanya gang pembangang ni..


Muhammad Salehuddin Azhar Azhar


Anastasia Amanda ya

Zulkepli Samuri Nk berhimpun jgn lupa pakai pampers.. Jgn kencing dan berak merata rata dah la..

Zulkepli Samuri


Hadi Arang Jgn bazir kan masa...buatlah perkara yg berfaedah... elakkan ikut rentak Jockey Agama dan PENYAMUN Negara.... anda sedang di pergunakan utk kepentingan SIALAN2 ni semua!
Simpanlah duit utk kegunaan akhir tahun dr membuat pembaziran
Tabung Hadi dan Tin Milo menunggu anda....Jgn terperangkap!




Muhammad Salehuddin Azhar Azharhttp://l.facebook.com/l.php...
SEPATUPUTIH.COM|
OLEH SEPATU PUTIH
Cubaan KOTOR seret Mufti untuk…
Muhammad Salehuddin Azhar AzharHAHAHA...RUPANYA TABUNG MEREKA 3 KALI GANDA BESAR DARI TIN MILO...


Malim Kundang Maaf saya komen.
Sebelum ini saya adalah penyokong tegar PAS. Setiap kali PRU saya akn pastikan memangkah PAS. Tapi semenjak PAS bersama UMNO, saya dah tak berminat menyokong PAS. Saya tak salahkan UMNO sebab saya tau siapa yg ada dlm UMNO. Tapi dgn PAS saya dah tak percaya lagi dgn perjuangannya. 

Selama ini pemimpin2 PAS mengajak ahli2nya & org2 Melayu menjauhi UMNO. Alasannya UMNO telah melakukan byk kesalahan kpd agama islam & org2 Melayu. Tapi kini, pemimpin yg sama dlm PAS telah menjilat ludahnya sendiri & tanpa rasa malu & bersalah mengajak ahli2 PAS bersekongkol dgn UMNO walhal dulu siang malam berdoa & meminta Allah swt musnahkan UMNO. Sekarang apabila Allah swt makbulkan doa2 PAS musnahkan UMNO, tiba2 pemimpin PAS mengajak ahli2 PAS menolong UMNO. 

Apa yg berlaku pd UMNO adalah kesilapan UMNO sendiri yg mana terlalu angkuh & bongkak. UMNO angkuh & bongkak pada Allah swt & juga org2 Melayu. Akhirnya Allah swt telah menunjukkan kuasanya sahaja yg boleh mengalahkan UMNO & mengajar pemimpin2 UMNO yg angkuh & bongkak ini. Kenapa PAS perlu sibuk nak menyelamatkan UMNO sedangkan Allah swt yg jatuhkan UMNO ? 

Perjuangan UMNO juga bukan utk agama islam & org2 Melayu. Perjuangan UMNO hanya utk kayakan pemimpin2nya sahaja. Semua tau Pemimpin2 UMNO semasa berkuasa telah mencuri hasil kekayaan negara yg sepatutnya menjadi milik semua rakyat. Ketika berkuasa, pemimpin2 UMNO lupa kepada ajaran agama islam dgn mengamalkan rasuah & penyelewengan kuasa dlm pentadbiran mereka. Pemimpin2 UMNO juga tidak membela nasib orang2 Melayu sebaliknya lebih mementingkan nasib rakan2 mereka dlm BN yg majoritinya bukan Melayu berbanding dgn saudara2 islam mereka dlm PAS. Kenapa baru sekarang UMNO mementingkan perpaduan Melayu & saudara sesama islam sedangkan masa berkuasa dulu UMNO melayan PAS seperti kucing kurap?

Melihat PAS bersama UMNO seolah-olah PAS merestui dgn apa yg UMNO lakukan selama ini. Rupa2nya, menurut PAS sekarang, apa yg UMNO lakukan selama ini adalah betul & apa yg PAS lakukan adalah salah. Secara automatik segala tuduhan PAS kpd UMNO selama ini adalah tidak benar & semua ahli2 PAS telah ditipu oleh pemimpin2 PAS sendiri . . . . . . . . 

FIKIR FIKIRKAN LAH

Mhd Azmi Rashid tok mekong kata haram behinpun..


Muhammad Salehuddin Azhar AzharBESARNYA TABUNG....HAHA


Abdul Hamid Muhammad Ya

Asbi Abbas Sorry le cai...cuma puak2 bebal saja yang akan turun membebal...Wakaka...

Abdul Hamid Muhammad Kami akan turun,, up pada 8,12,18 ini

Shahir Jiwa Aku nak p gak.

Uruskan
Mohd Zakir Tak payah pergi sb kerajaan dah tolak..faham..

Redz Hykarl Icerd perjanjian anasir2 yg lepas sebelum karam.....kenapa nak mmberontka pada hari ini.......seblm pru yg lepas cina2 bertapak di johor pahang aset2 atm di jual nape x memberontak........skan

Muhammad Salehuddin Azhar AzharAsbi Abbas tun m turun perhimpunan ni memebebal jgak ke...haha

Asbi Abbas Muhammad Salehuddin Azhar Azhar kalau ada pun tujuannya untuk bagi puak2 bebal macam korang tu faham perkara sebenar ICERD sebab lembab sangat nak faham kih kih..

Muhammad Salehuddin Azhar Azhar Asbi Abbas HAHA..MELAYU2 PH DAN MELAYU DAP HARUS TURUN PERHIMPUNAN UNTUK MENYOKONG MAHATIR...KAH KAH KAH

Malim Kundang Madey buat dalam dewan ada akon... nyaman

Tdj KM Post terdesak nak cari penyokong

Muhammad Salehuddin Azhar Azhar tun m TURUN BERHIMPUN JUGA RUPA2NYA PADA 8 DEC NI, BUAT PERHIMPUNAN PADA HARI YG SAMA JUGA...PENDOKONG PH KATA BUANG MASA...HAHAHA.

Malim Kundang Muhammad Salehuddin Azhar Azhar Madey nak tak berdemo tengah panas rasanya.... lembu PAS dan UMNO je yg berjemur dan berhujan tu

Muhammad Salehuddin Azhar Azhar

Norsham Ya Allah Engkau turunkanlah hujan rahmatMu pada 8 Dec 2018 di KL... amiin...

Muhammad Salehuddin Azhar Azhar


Mustapa Bobmustapa No....and katakan no

Muhammad Salehuddin Azhar AzharHAHAHA...KENA TIPU LAGI PENDOKONG PH...MAHATIR PUN INGIN TURUN BERHIMPUN JUGA...JEMPUT2 MELAYU2 PH, MELAYU DAP TURUN...KAH KAH KAH...

Dee Zay KERAJAAN PH DAH KATA TOLAK ICERD APE LAGI NAK DEMO.

Muhammad Salehuddin Azhar AzharBOLEH PERCAYA KE SEKADAR CAKAP...MANIFESTO YG SIAP DIBUKUKAN PUN BOLEH KATA BUKAN KITAB SUCI...HAHAHAHA

Dee Zay Muhammad Salehuddin Azhar Azhar Klu tak suka kerajaan sila tinggalkan Malaysia itu kata pemimpin Umngok .
Muhammad Salehuddin Azhar AzharMELAYU PH , MELAYU DAP KENA TURUN NI, KETUA DAH LANCAR PERHIMPUNAN TU...HAHAHA

Muhammad Salehuddin Azhar Azhar

Mohd Hassan Kami tak nak pergi sebab kami tak nak jadi orang bodoh macam PAS dan UMNO tu.....

Qadham Millah byk kerja nk buat.buang masa je

AripDin Udin buang masa aje

Anastasia Amanda mlyu yg sokong icerd ni mlyu bngsat! simple

Wak Karman Hani Anastasia Amanda 

Hadir utk apa admin?

Nk bantah Icerd?

Bukankah ianya telah ditolak oleh kjaan?

Nk srh kjaan luluskan ke?

Wak Karman Hani Pasal walaun n macai bodoh bangang...?

Sbb mereka tak ada otak...

Anastasia Amanda Wak Karmanbila kerajaan tolak??? boleh tunjuk sttment yg kerajaan tolak icerd??

Wak Karman Hani Anastasia Amanda Pasal walaun n macai bodoh bangang...?

Sbb mereka tak ada otak...

Anastasia Amanda Wak Karman Hani kaaaah bengap lain aq tnya lain kau jwap

Anastasia Amanda babi btol

Wak Karman Hani Anastasia Amanda 

Pasal walaun n macai bodoh bangang...?

Sbb mereka tak ada otak...

Anastasia Amanda bila atok kau batal icerd???

Anastasia Amanda bila atok kau batal icerd???

Wak Karman Hani Anastasia Amanda 

Pasal walaun n macai bodoh bangang...?

Sbb mereka tak ada otak...

Anastasia Amanda sembang cm babi

Anastasia Amanda bukti xde

Wak Karman Hani Pasal walaun n macai bodoh bangang...?

Sbb mereka tak ada otak...

Anastasia Amanda jilakes

Anastasia Amanda buang masa layan si bengap ni

Wak Karman Hani Jenis tak ada otak mcm nie la...

Wak Karman Hani Dan buang masa juga layan org tak ada otak



Eshamsul Sham #sayahadirICERDUruskan


Salma Hussain Ha ha ha... Wei kerja lah carik belanja anakanak nak bersekolah tahun depan.. Nak datang sempena cuti sekolah keKL tu datang jerlah tapi jgn buang masa buat porak peranda Negara... Ish ish sesusah korang pegi pindah Syria ker Afghanistan ker atau Palestine... Tak bersyukur dengan kurniakan Allah dapat negara aman damai pemimpin politik n korang tu takut masuk penjara banyak kes Mahkamah jd ada otak korang fikir lah sikit...

Anastasia Amanda Salma Hussain xpayah g jauh2 laa kau sokong icerd x lma la ngra kau ni jd mcm palestine...

Tdj KM Kau nak sangat tunjuk hero kenapa join 812 jer? Kenapa tak p berperang kat Syria bantu saudara Islam terus? Kata diri 'Singa Allah'😂
Uruskan

Anastasia Amanda Tdj KM kau ingt 812 tu acara lawan pedang ke hape😂😂😂

Tdj KM Anastasia Amanda jadi hangpa sembang kuat macam nak p berperang tu apasal?

Tdj KM Orang lain Islam juga tapi taklah macam hangpa yang percaya tanpa berfikir panjang

Salma Hussain Tdj KM I love you ha ha ha
Uruskan


Anastasia Amanda Tdj KM kau ni skolah ke x
.. fhm kan ayat aq

Tdj KM Anastasia Amanda Hang la yang tak sekolah. Dah terang - terang yang buat demo tu penyamun dengan penyesat hang p juga sokong tu pasai pa?

Salma Hussain Anastasia Amanda nko orang Rusia mana faham negara kami yg berbilang kaum, Ngok nko reti baca ker mana ada negara kita setuju Icerd ha ha ha sah sah nko spesis katak duk bawah batu bukan tempurung lagik..

Anastasia Amanda Tdj KMkaaaah bengap hang ni..... yg hang ckp aq td tu jilakes

Anastasia Amanda bodoh sial

Tdj KM Hang la bengap. Dah kalah hujah memaki orang pula. Sendiri dah salah, tuding jari kat orang lain pula. Bengap. Macam mana nak maju kalau sikap tang tu.😂

Tdj KM Salma Hussain Sorry bos silap tag😅

Anastasia Amanda Tdj KMbebal....

Anastasia Amanda kalah dn icerd xde kne mngena bengap

Anastasia Amanda 😂😂😂😂

Salma Hussain Nama Rusia tu, wei jeles ngan Agung ker.. Ha ha sesembang Melayu konon.. Agung pilih omputih esuk macai cari partner kat demo yer... Style papagomol ker style Aininaseksimeksi ker... Ramai kot spesis korang yg kandas sekolah situ..

Salma Hussain


Tdj KM Anastasia Amanda Aku kata hang kalah lepas tu memaki orang pula.😂 Ni puak bengap ni susah nak habaq. Tapi kalau hang nak cerita tang tu pun boleh juga. Dah kalah 4 kali tu sedar la hakikatnya hangpa tu tak efisien.😂


Salma Hussain Esukesuk korang jgn salah tabung ya...

Salma Hussain Tdj KM no hal lah..


Malim Kundang Wak Karman Hanisuasana ini dalam PH memang beginilah.

Tapi dlm PAS dan UMNO ini akan mustahil berlaku

Anastasia Amanda Wak Karman Hani kaaah bengap

Wak Karman Hani Anastasia Amanda 

Pasal walaun n macai bodoh bangang...?

Sbb mereka tak ada otak...

Malim Kundang Perkauman yg bodoh tolol

Salleh Rajab Ajar Keluarga party pas Bodoh goblock

Wak Karman Hani Hadir utk apa admin?

Nk bantah Icerd?

Bukankah ianya telah ditolak oleh kjaan?

Nk srh kjaan luluskan ke?

Wak Karman Hani Pasal walaun n macai bodoh bangang...?

Sbb mereka tak ada otak...

Tataba Yang Hilang jangan termakan hasutan dia ni yang nak cuba pecah belahkan kaum di malaysia dia mahu mengajak rakyat berpuak2 dengan bangsa lain yang ada di malaysia ini mungkin dia ingin melihat agar rkyt bergaduh sesama sendiri akibat sentemen yang terus2 dipermainkan

Nakpo Piyo Minum kopi 0 kedai kopi lgi baik..

Wak Karman Hani


Wak Karman Hani Suasana begini yg kita nak...


Shahrin Daud Buangg masa jaa...baik pi berhimpun jemaah kat masjid dah tentu dlm perlindungan allah ...ni berhimpun belum tentu lagi...silap ke dalam...



Aziz Abu Shahrin Daud Kalau takut dok rumah je doklah Kat bawah kelengkang.UruskanMhd Azmi Rashid

Uruskan
Shahrin Daud Aziz Abu xtakut sikit pun aihhh....buat apa nak buat kja sia sia...baik aku iktikaf dlm masjid dapat pahala.Uruskan
Mhd Azmi Rashid agak2 yg 2 gambaq tu mana patut ang ikut Aziz Abu...Uruskan


Aziz Abu Shahrin Daud semoga kau sesorang je masok surga...Uruskan


Shahrin Daud Aziz Abu aminnn...Uruskan



Aziz Abu Shahrin Daud

Rizam Zam Bara Turun tetap turun
Micheal Khor Minta zahid hamidi dia ada 1.5 juta banglauskan


Mchairry
Uruskan

Ta Alif X tandatangan ICERD pun umno najib hmpir gadai negara kpd China. 60 thun merdeka tahap mna melayu islam d negara ini. 10 thun najib umno jd perompak harta negara. Nk harap apa pd melayu umnopas yg dah x berhaluan. Lebai hadi bersetongkol dgn penyamun nk selamatkan melayu islam dr ICERD. Cer tengok cermin dulu puas2Uruskan


Hijau Bulat Pmke4 takbir malaysia 22 thun...byak jwatan bgi ke cina
Mohd Ziul Kenapa x turun berhimpun kes niUruskan


Mohd Ziul Perhimpunan keluarga penyamun .atuk ady ayah jib ibu maj anak jolokRahman San - Katakan saja ya...!!!
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=2205494299469389&set=gm.719688975082531&type=3&theater&ifg=1



Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://peceq.blogspot.com/2018/12/syak-wasangka-atau-prajudis-mengapa.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Jika Ibu Menyusu Syak Ada Breast Tambahan Di Ketiak Atas Dada Atau Pusat Rujuk Pakar

Jika Ibu Menyusu Syak Ada Breast Tambahan Di Ketiak Atas Dada Atau Pusat Rujuk Pakar

papar berkaitan - pada 1/12/2018 - jumlah : 788 hits
Pasti ramai ibu yang tak jangka ada beberapa bahagian lain di kawasan badan kita boleh mengeluarkan susu Bunyi macam pelik tapi ia boleh berlaku pada sesetengah orang Breast accessories ni boleh ada di ketiak atas dada atau bahagian atas pu...
Cara Rotate Video Menggunakan Komputer Atau Smartphone

Cara Rotate Video Menggunakan Komputer Atau Smartphone

papar berkaitan - pada 1/12/2018 - jumlah : 255 hits
Kadang kadang video yang kita ambil menggunakan talipon pintar akan berpusing 90 darjah ketika dimainkan pada komputer atau TV oleh itu video tersebut perlu di rotate pada sudut yang sesuai Berikut sedikit infomasi bagaimana untuk rotate vi...
Berita Buruk Kepada Penggemar Vape Atau Rokok Elektronik

Berita Buruk Kepada Penggemar Vape Atau Rokok Elektronik

papar berkaitan - pada 1/12/2018 - jumlah : 173 hits
KUALA LUMPUR Mufti Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur Datuk Dr Zulkifli Mohamad Al Bakri mengesahkan rokok elektronik atau vapor adalah haram Dr Zulkifli melalui entri di laman facebooknya memaklumkan mengikut hukum Islam penggunaan e rokok a...
Cara Atau Petua Aku Mengatasi Eye Bag Dan Lingkaran Hitam

Cara Atau Petua Aku Mengatasi Eye Bag Dan Lingkaran Hitam

papar berkaitan - pada 1/12/2018 - jumlah : 490 hits
Cara Atau Petua Aku Menghilangkan Kantung Mata Dan Lingkaran Hitam dalam masa sekejap dan berkesan Adakah anda mengalami eye bag kantung mata dan lingkaran gelap bawah mata Mesti muka anda nampak lemah dah tak bermaya Sebenarnya banyak punc...
Golkar Serba Salah Lebih Untung Bela Soeharto Atau Pdip

Golkar Serba Salah Lebih Untung Bela Soeharto Atau Pdip

papar berkaitan - pada 30/11/2018 - jumlah : 181 hits
Posisi Golkar pun menjadi serba salah Satu sisi partai beringin identik dengan Soeharto semasa Orde Baru Di sisi lain pada Pilpres 2019 Golkar bersama PDIP dalam satu koalisi mengusung Jokowi Ma ruf
Patut Atau Tidak Akta Pampasan Pekerja 1952 Dimansuhkan

Patut Atau Tidak Akta Pampasan Pekerja 1952 Dimansuhkan

papar berkaitan - pada 30/11/2018 - jumlah : 745 hits
Akta Pampasan Pekerja 1952 yang diguna pakai di negara ini bakal dimansuhkan bagi membolehkan perlindungan sama rata kepada pekerja tempatan dan asing yang bekerja di negara ini Perkara itu selaras dengan komitmen kerajaan mempertingkatkan ...
Husam Musa Desak Kerajaan Kelantan Buat Maaf Terbuka Atau Berdepan Saman Malu

Husam Musa Desak Kerajaan Kelantan Buat Maaf Terbuka Atau Berdepan Saman Malu

papar berkaitan - pada 29/11/2018 - jumlah : 1041 hits
Saya bersyukur dengan langkah tidak semena mena Kerajaan Kelantan menarik balik larangan memasuki Kota Darul Naim ke atas sebilangan orang termasuk saya dan Cik Gu Wan Abdul Rahim Ternyata langkah sekatan itu tidak bersandar kepada undang u...
Ziana Zain Duta Rasmi Csa Academy

Hospital Kuala Pilah

Saya Dan Rafizi Tiada Isu Peribadi Kata Puad

Ramadan Bazaars 2024 Exploring The Culinary Delights Of Selangor S Ramadan Bazaars

Hallway Wall Art Mockup For A Sophisticated Look

Patut Tak Boleh Daftar

Doa Agar Amalan Diiterima Allah Sepanjang Bulan Ramadan

Attacks On Govt By Minority Groups Need To Be Curbed Zahid



5 Masalah Sosial Yang Akan Timbul Akibat Penggunaan Kereta Elektrik

Koleksi 15 Lagu Hari Raya Terbaru Yang Meriahkan Aidilfitri 2024 Bakal Evergreen Bak Lagu Lama

6 Pantang Larang Penting Kalau Nak Selamat di Sekolah Asrama

Info Dan Sinopsis Filem 19 Puasa Playboys Of Plastik Hitam Astro First

Casimir Zeglen Paderi Yang Mencipta Jaket Kalis Peluru


Welcome 2024

Akhirnya Berjaya Cara Betulkan Kalendar Hijrah Ramadan Di Iphone Untuk Tahun 2024

Pengalaman Masuk Hospital Kpj

Data Analytics In Business Decisions

Lirik Lagu Berdamai Ghea Inderawani

Drama Sebiru Hujung Borneo