Swab Test Covid19 Dan Pkpd Di Felda Anjung Teduh


Assalamualaikum.
Baru-baru ni Menteri Pertahanan (MENHAN) ada umumkan yang Felda Anjung Teduh akan dikenakan Perintah Kawalan Pergerakan Diperketatkan (PKPD) disebabkan peningkatan ked COVID yang mendadak. Nak dijadikan cerita, felda tu pulak felda aku duduk sekarang.
Aku cerita sikit. Dalam Lahad Datu ni, ada mukim Bandar, mukim Felda dan apa lagi satu aku lupa. So, tempat aku ni mukim felda. Dalam felda ni, ada 55 pecahan felda. Besar tak besar la felda ni, sama besar macam Melaka. Haha. Besar ye aku tak tipu, felda terbesar dalam Malaysia.
So, aku ni duduk di Felda Anjung Teduh. Dalam Felda Anjung Teduh ni, ada dua pecahan felda. Felda Sahabat 1 dan Felda Sahabat 2. Aku di Sahabat 2. Ha, panjang kan? Kemudian ada lagi felda-felda lain seperti Felda Baiduri Ayu, Cenderawasih, Desa Kencana, Embara Budi dan lain-lain. Menarik juga nama nama dia. Dari A sampai T tak silap aku. Ini yang aku ingat la.
Sejak ada kes dalam felda aku, terus kami dikenakan PKPB. Masa tu okay lagi la berkeliaran dalam felda ni lagi. Boleh ke bandar, tapi sorang satu kereta dan basically macam masa PKP dulu la. Habis PRN hari tu la. Kemudian, setiap wakil rumah kena buat swab test. Lepas buat swab test tu yang kes mencanak naik oi.
Kami masih teruskan PKPDB seperti biasa. Ah banyak juga istilah aku nak kena hafal ni tapi biarlah akutak larat nak fikir dah. Sekolah pun ditutup, kami kena mengajar dari rumah. Sungguh la aku kesian kot dengan budak-budak. Jujurnya, sazah rindu korang oi! HAHA.
Cuma baru-baru ini yang kes mencanak naik lebih 500 tu, Sabah paling tinggi dan salah satunya, felda aku ni. AMpun, dalam banyak-banyak, felda ini yang paling tinggi. 47 kes tak silap aku masa tu. Terus lah MENHAN kita umumkan PKPD. Ya, yang dia pasang kawat duri tu. Esscom, askar polis bagai seronoklah berkawal mereka di depan sana. Hehe.
Sebelum dilaksanakan PKPD ni, pengurusan felda dah awal dulu laksanakan lockdown. Mujur aku sempat ke bandar untuk beli barang. Diet lah kalau gini cara. HAHA.
Paling tak best, SEMUA warga felda kena buat swab test. HAHA. Memanglah tak sakit sangat tapi aku tak suka. Berpeluh juga la aku masa tu. Benda aku tak suka kan kena buat. HAHA. Pagi tu, ada orang yang uruskan bab ni semua, ketuk pintu rumah, "Cikgu, oo cikgu. Pergi swab sekarang ya di dewan."
Mujur rumah depan dewan. Jalan kaki jak la kami. Meleleh juga air mata jantan ku saat diswab kali kedua ni. Kali pertama masa buat medical checkup nak datang sini. Dua kali aku terlepas, kali ni tak terlepas. Oh ya dalam felda ni ada lebih kurang 4.5++ penduduk tau. Hang bayangkan? Kalau kes naik lepastu, hang tau dah kat mana.
Kali ni staff KKM buat tak sesakit aku kena masa pertama kali. Tapi kali ni dua lubang hidung aku dia qodok. Dan tekak. Aku simpan sini gambar untuk kenangan. Habis covid nanti aku nak ingat semula. HEHE.
Tila cakap faham kalau duduk dalam rumah jadi cerah, tapi pasaipa mata pun hilang? HAHA. Ni muka lepas swab. 
Sting aku yahuuu
Caked awaaa

Sayy aaaaa

Kejap kejap gatai hidungBegitulah kisah aku di sini. Patut aku guna hashtag #DiariPKPJannah. Haha. Okay # ni untuk aku ye.
Untuk awak semua, kalau kena swab, ada gejala ke apa, jangan takut. Bagi kerjasama untuk KKM. Depa akan bantu kita. Sakit tu biasa tapi tak sesakit kena tinggal pakwe kan? HAHA.
Yang lain tu, please stay safe! Amalkan penjarakan sosial, jangan dok tempat sesak dan jaga kebersihan. Hang ingat saja saja ka Nabi kita cakap kebersihan itu sebahagian daripada iman? Gittew.
Yang tepu,
Jannah Jelita. HEHE.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://jannahsuhaimi.blogspot.com/2020/10/swab-test-covid19-dan-pkpd-di-felda.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Hendak Di Test Swab Pasien Rs Ini Kabur Dengan Infus Masih Terpasang

Hendak Di Test Swab Pasien Rs Ini Kabur Dengan Infus Masih Terpasang

papar berkaitan - pada 17/10/2020 - jumlah : 188 hits
Video yang menunjukan seorang wanita masih menggunakan infus dan duduk ditengah badan jalan beredar di media sosial Wanita dalam video diketahui berinisial FA warga Kecamatan Teupah Tengah Ia dikabarkan pasien yang kabur dari RSUD Simeulue ...
Gubernur Viktor Terbitkan Pergub Swab Dan Rapid Test Covid 19 Gratis Bagi Warga Ntt

Gubernur Viktor Terbitkan Pergub Swab Dan Rapid Test Covid 19 Gratis Bagi Warga Ntt

papar berkaitan - pada 17/10/2020 - jumlah : 219 hits
Viktor mengatakan kebijakan itu sudah melalui perhitungan matang sehingga tidak terlalu membebani keuangan daerah
Dipaksa Berbohong Tak Pernah Jumpa Pes4kit Cov1d 19 Geram Kontak Rapat Tak Mahu Buat Swab Test

Dipaksa Berbohong Tak Pernah Jumpa Pes4kit Cov1d 19 Geram Kontak Rapat Tak Mahu Buat Swab Test

papar berkaitan - pada 28/10/2020 - jumlah : 335 hits
Salah seorang pes kit Cov1d 19 luah rasa sedih dan kecewa apabila dipulaukan oleh contact rapat selepas dia disahkan dij4ngkiti wab4k itu Menurutnya masing masing menyalahkan dirinya dan sanggup berbohong tidak mahu melakukan pemeriksaan sw...
Main Badminton Dengan Kontak Rapat Pesakit Covid 19 Wany Hasrita Menggigil Buat Swab Test

Main Badminton Dengan Kontak Rapat Pesakit Covid 19 Wany Hasrita Menggigil Buat Swab Test

papar berkaitan - pada 18/10/2020 - jumlah : 389 hits
Hari Selasa lalu saya ada buat swab test Covid 19 sebab saya ada bermain badminton dengan kawan yang mempunyai contact rapat pesakit Covid Ahad malam lalu dapat tahu source
Kelas Online Pkpb Dan Swab Test

Kelas Online Pkpb Dan Swab Test

papar berkaitan - pada 1/11/2020 - jumlah : 309 hits
DAY 223 Ketika kawan kawan sudah ada telefon dan mempunyai nombor telefon sendiri dak Kakak masih belum ada Jangan tanya kenapa kerana aku ada alasan aku sendiri Akhirnya dua minggu lepas dak Kakak berjaya memperoleh nombor telefon sendiri ...
Pkpd 200 Penduduk Flat Sungai Emas Belum Disaring Akan Dikesan

Pkpd 200 Penduduk Flat Sungai Emas Belum Disaring Akan Dikesan

papar berkaitan - pada 29/10/2020 - jumlah : 287 hits
SHAH ALAM 28 OKT Seramai 200 penduduk Flat Sungai Emas Jalan Emas 31 dan Jalan Emas 32 dikenakan Perintah Kawalan Pergerakan Diperketatkan didapati belum menjalani ujian saringan Covid 19 Pegawai daerah Kuala Langat berkata pihaknya bersama...
5 443 Hilang Pekerjaan Di Pulau Pinang Akibat Covid19

5 443 Hilang Pekerjaan Di Pulau Pinang Akibat Covid19

papar berkaitan - pada 13/10/2020 - jumlah : 199 hits
GEORGETOWN Seramai 5 443 orang diberhentikan kerja dalam pelbagai bidang di negeri ini sejak pandemik Covid 19 melanda negara Timbalan Ketua Menteri II Dr P Ramasamy berkata daripada jumlah itu seramai 122 orang diberhentikan pada Mac 1 494...
Semua Banduan Di Penjara Seberang Perai Jalani Ujian Saringan Covid19

Semua Banduan Di Penjara Seberang Perai Jalani Ujian Saringan Covid19

papar berkaitan - pada 14/10/2020 - jumlah : 345 hits
Semua banduan di Penjara Seberang Perai di Jawi dekat sini akan menjalani ujian saringan COVID 19 sebagai langkah awal membendung penularan selepas tiga banduan di situ disahkan positif semalam Pengarah Penjara Pulau Pinang Roslan Mohamed b...
Pkpd Di Tiga Kampung Daerah Kudat Mulai 30 Okt Ismail Sabri

Pkpd Di Tiga Kampung Daerah Kudat Mulai 30 Okt Ismail Sabri

papar berkaitan - pada 29/10/2020 - jumlah : 238 hits
KUALA LUMPUR 28 OKT Tiga kampung di daerah Kudat Sabah dikenakan Perintah Kawalan Pergerakan Diperketatkan bermula 30 Oktober hingga 12 November berikutan peningkatan kes positif Covid 19 di kawasan berkenaan Menteri Kanan Datuk Seri Ismail...
High Court Fixes 3 Additional Trial Dates To Complete 1mdb Case

Sabah Peroleh Rm580 Juta Hasil Jualan Minyak Mentah

Since Mic Pointless Pn Confident Of Marginalised Indian Votes

Norjuma Didakwa Lima Pertuduhan Mencederakan Tiga Individu Lakukan Khianat

Berjalan Bersama Pengguna Inovasi Pengalaman Interaktif Zuhyx

Ministers Hit Out At Us Academic S Safety Claim

The Evolution Of Adult Entertainment

Menambat Selera Rakyat Malaysia Dengan Kebaikan Berasaskan Tumbuhanterbaharu Dari Nestl



5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok


Time Sensitive Recognizing And Reacting To Infantile Spasms

Kedah Akan Cipta Rekod Dengan Penutupan Mbi Kedah Melalui Saman

Malaysia S Ex Pm Mahathir Faces Anticorruption Probe

Datuk Beraksi Di Pentas Peragaan Pada Usia 88 Tahun

Pemilik R R Didenda Rm30 000 Jual Petrol Bersubsidi Kepada Rakyat Thailand

Selepas Menjadi Penumpang Umno Bakal Terkubur Pada Pru16