Pkpd Di Tiga Kampung Daerah Kudat Mulai 30 Okt Ismail Sabri


KUALA LUMPUR, 28 OKT: Tiga kampung di daerah Kudat, Sabah dikenakan Perintah Kawalan Pergerakan Diperketatkan (PKPD) bermula 30 Oktober hingga 12 November berikutan peningkatan kes positif Covid-19 di kawasan berkenaan.
Menteri Kanan (Kluster Keselamatan) Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob berkata, kawasan terbabit adalah Kampung Pengaraban, Kampung Tanjung Kapor dan Kampung Landung Ayang melibatkan 2,393 unit rumah serta 13,884 penduduk.
“Tatacara operasi piawai (SOP) PKPD adalah sama seperti yang diumumkan sebelum ini. Bagaimanapun, kedai runcit dibenarkan beroperasi dari 6 pagi sehingga 6 petang bagi memberi peluang kepada penduduk membeli barang keperluan asas,” katanya dalam sidang media perkembangan Perintah Kawalan Pergerakan Pemulihan (PKPP) di sini hari ini.
Sementara itu Ismail Sabri berkata Perintah Kawalan Pergerakan Bersyarat (PKPB) di Labuan pula dilanjutkan selama 14 hari lagi bermula 31 Oktober sehingga 13 November kerana masih terdapat peningkatan kes positif.
“Sebelum ini PKPB di Labuan telah diisytiharkan bermula 17 sehingga 30 Oktober KKM (Kementerian Kesihatan) masih meneruskan saringan secara bersasar kepada penduduk di Labuan dan sehingga kini masih terdapat peningkatan kes positif yang dikesan,” katanya.
Dalam pada itu, beliau berkata seramai 508 individu ditahan semalam kerana ingkar arahan Perintah Kawalan Pergerakan (PKP), dan daripada jumlah itu, seramai 501 individu dikompaun, enam lagi direman manakala seorang dijamin.
Ismail Sabri berkata antara kesalahan yang dilakukan adalah tidak memakai pelitup muka (160), gagal menyediakan peralatan/merekod butiran diri (113), ingkar penjarakan fizikal (97), premis beroperasi lebih masa (33), aktiviti di pusat hiburan (10) dan lain-lain (95).
Katanya tiga negeri yang mencatatkan jumlah individu dikompaun atas kesalahan ingkar arahan PKP tertinggi adalah Kuala Lumpur (192 individu), Selangor (155 individu) dan Sabah seramai 36 individu.
Mengulas mengenai Operasi Benteng, beliau berkata seramai 18 warga asing telah ditahan dan tiga kenderaan darat berjaya dirampas semalam.
“Ada pengurangan daripada jumlah tangkapan, kaedah kita kali ini adalah lebih kepada mengusir (pendatang tanpa izin) daripada menangkap mereka.
“Kita akan menanggung kos tinggi untuk menjaga mereka dan pada masa yang sama, ini membahayakan kerana ada kemungkinan mereka membawa virus Covid-19, jadi sebelum masuk kawasan sempadan, kita usir mereka keluar,” katanya.
Sementara itu, Ismail Sabri berkata sejak 24 Julai hingga semalam, seramai 55,833 individu telah pulang ke tanah air melalui pintu masuk sempadan antarabangsa dan telah ditempatkan di 64 hotel serta 17 premis lain termasuk institut latihan awam (ILA) serta institusi pengajian swasta di seluruh negara.
“Daripada jumlah itu, seramai 381 individu telah dibawa ke hospital untuk rawatan manakala 46,450 individu telah didiscaj dan dibenarkan pulang ke rumah,” katanya.
– BERNAMA

Free IPTV @5tr0kk +500 Channel


Tonton TV online secara percuma dari handfon atau android box anda!


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://ohsemput.blogspot.com/2020/10/pkpd-di-tiga-kampung-daerah-kudat-mulai.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Pkpb Di Mukim 12 Daerah Barat Daya Pulau Pinang Mulai Jumaat Hingga 18 Nov Ismail Sabri

Pkpb Di Mukim 12 Daerah Barat Daya Pulau Pinang Mulai Jumaat Hingga 18 Nov Ismail Sabri

papar berkaitan - pada 4/11/2020 - jumlah : 309 hits
KUALA LUMPUR Perintah Kawalan Pergerakan Bersyarat akan dilaksanakan di Mukim 12 Barat Daya Pulau Pinang berkuat kuasa Jumaat ini hingga 18 Nov Menteri Kanan Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob berkata pelaksanaan PKPB ini bagi membolehkan Kemen...
Ismail Sabri Food Provided For Everyone In Emco Areas

Ismail Sabri Food Provided For Everyone In Emco Areas

papar berkaitan - pada 4/11/2020 - jumlah : 240 hits
A man is seen dropping off food supplies by the roadside on Jalan Batu Unjur 7 during the conditional movement control order in Klang October 11 2020 Picture by Yusof Mat IsaKUALA LUMPUR Nov 3 Food will be provided for all individuals inclu...
Rakyat Menanti Sidang Media Khas Ismail Sabri Setiap Hari

Rakyat Menanti Sidang Media Khas Ismail Sabri Setiap Hari

papar berkaitan - pada 23/10/2020 - jumlah : 302 hits
Bicara MentariKhamis 22 Oktober 2020 23 15RAKYAT MENANTI SIDANG MEDIA KHAS ISMAIL SABRI SETIAP HARI Dalam keadaan serangan wabak Covid 19 yang masih bertali arus rakyat sentiasa menanti perkembangan terkini apa yang berlaku terutama tindaka...
Ismail Sabri Diminta Henti Sidang Media Sebab Nak Sh0w 0ff Barang Di Rak Sekali Dia Sound Balik

Ismail Sabri Diminta Henti Sidang Media Sebab Nak Sh0w 0ff Barang Di Rak Sekali Dia Sound Balik

papar berkaitan - pada 23/10/2020 - jumlah : 340 hits
LUPAKAN perbezaan politik Demikian jawab Menteri Kanan Keselamatan Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob berhubung gesaan Ahli Parlimen Segambut Hannah Yeoh agar dia menghentikan sidang media harian jika tiada pengumuman substanstif yang dapat mem...
Penduduk Tiga Kampung Di Batu Gajah Mahu Masalah Lalat Diselesaikan

Penduduk Tiga Kampung Di Batu Gajah Mahu Masalah Lalat Diselesaikan

papar berkaitan - pada 15/10/2020 - jumlah : 293 hits
BATU GAJAH Kira Kira 3 000 penduduk dari tiga kampung di sini meminta pihak berwajib mengambil langkah bagi menyelesaikan masalah lalat yang membelenggu mereka sejak 16 tahun lepas Masalah yang berlarutan sekian lama itu didakwa berpunca da...
Terpaksa Akur Arahan Bertocang Macam Elsa Ismail Sabri Kongsi Sekitar Majlis Hari Lahir Cucu Kesayangannya

Terpaksa Akur Arahan Bertocang Macam Elsa Ismail Sabri Kongsi Sekitar Majlis Hari Lahir Cucu Kesayangannya

papar berkaitan - pada 4/11/2020 - jumlah : 493 hits
Selalunya kita lihat Menteri Kanan Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob mengulas isu serius mengenai perkembangan Covld 19 di Malaysia ketika sidang media Namun Datuk Seri juga turut berkongsi saat2 bahagia bersama keluarga terutama dengan cucu k...
Food Shortages Should Not Happen In Locked Down Areas Ismail Sabri

Food Shortages Should Not Happen In Locked Down Areas Ismail Sabri

papar berkaitan - pada 4/11/2020 - jumlah : 276 hits
All those in areas placed under an enhanced movement control order should be provided with adequate food according to the standard operating procedures according to Defence Minister Ismail Sabri Yaakob Food should be given to everyone locke...
Those Trying To Flee A Lockdown Will Face Police Action Warns Ismail Sabri

Those Trying To Flee A Lockdown Will Face Police Action Warns Ismail Sabri

papar berkaitan - pada 29/10/2020 - jumlah : 257 hits
In preparing for an EMCO police are mobilised to place barbed wires at the entry and exit points of the locality and to set up roadblocks KUALA LUMPUR Senior Minister for Security Ismail Sabri Yaakob has warned people against leaving their ...
Sop For Deepavali Celebrations Expected To Be Finalised By This Week Says Ismail Sabri

Sop For Deepavali Celebrations Expected To Be Finalised By This Week Says Ismail Sabri

papar berkaitan - pada 3/11/2020 - jumlah : 245 hits
Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob filepicKUALA LUMPUR The standard operating procedures for the Deepavali celebrations are expected to be finalised by this week says Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob The Senior Minister said the first draft of th...
Kanak Kanak Usia 3 Tahun Sudah Boleh Diajar Berdikari Tahu Urus Diri Sudah Cukup Baik

Asal Usul Coca Cola

Ikan Buntal Risiko Dan Gejala Keracunan

Unleashing The Miracle Of Retinol For Your Skin

Sejarah Hitam Bola Sepak Berulang

Hukuman Masyarakat Sangat Berat Jika Anda Punya Pendapat Berbeza Dari Mereka

Takut Ditangkap Khalwat Pecut Kereta Hingga Terbabas

Crisis Management 101



Info Dan Sinopsis Filem Shaitaan 2024 Remake Filem Vash Kini Di Netflix

Biodata Emran Rijal Owner Jenama Emri Vision Suami Tyra Kamaruzzaman Founder BeauTyra

Biodata Tyra Kamaruzzaman Founder BeauTyra Yang Kahwin Bersuamikan Emran Rijal

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Dr Pontianak Astro Warna Sooka

10 Fakta Biodata Jabir Meftah Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3


Siri Iqoo Z9 Yang Dikuasakan Oleh Snapdragon 7 Gen 3 Kini Dilancarkan Di Malaysia

Hantar Anak Ke Sekolah Tidak Pakai Topi Keledar

Nak Rasa Musim Sejuk Jom Bawa Anak Ke Immersive Winterland Tarikan Terbaharu Di I City Shah Alam

Buaya Jantan 5 Meter Tersangkut Pada Pukat

Lori Tanah Jatuh Gaung Wanita Maut Suami Patah Tangan

Nga Asks Saifuddin To Halt Probe On Teoh Beng Hock S Family