Susu Kambing Etawa Buga Gold Perpaduan Sempurna 4 Unsur Istimewa


Kurang lebih seminggu menjelang bulan Ramadhan 1422 Hijriah, Blogger Borneo mendapatkan penawaran untuk menjadi salah seorang reseller produk susu kambing etawa dengan merek BUGA Gold.
Sebenarnya penawaran via email itu sendiri merupakan respon dari pihak produsennya karena di bulan lalu Blogger Borneo ada mengisi form pendaftaran menjadi reseller Susu Kambing Etawa BUGA Gold.
“Pak, tahu produk kami darimana? Bapak orang pertama yang mengisi form pendaftaran lho. Nanti kita kirim penawarannya via email ya.” demikian kisahnya singkat ketika sang manajer menghubungi secara langsung by phone.
Susu Kambing Etawa Mendengar nama mereknya untuk pertama kali, sebenarnya Blogger Borneo sama sekali tidak menyangka bahwa itu adalah produk susu kambing etawa istimewa. Dan ketika dibaca melalui laman websitenya, ternyata merek tersebut telah didaftarkan ke Hak Atas Kekayaan Intelektual (HAKI) dengan nomor terdaftar BRM2065A.
Untuk produk ini, sengaja Blogger Borneo menggunakan kata istimewa di bagian akhir kalimatnya dikarenakan dalam setiap kemasannya terkandung gamat emas, ekstrak ikan gabus, dan collagen, sedangkan untuk bahan pemanisnya menggunakan gula aren.
Baca Juga: Cara Mendaftarkan Merek Melalui HAKI
Yang kita tahu sendiri susu kambing bermanfaat bagi tubuh karena memiliki kandungan selenium, seng, tembaga, potasium, fosfor, magnesium, riboflavin, dan berbagai macam vitamin yang baik untuk tubuh.
Berbagai kandungan susu kambing etawa ini pun dipercaya mampu mengatasi berbagai macam penyakit, terutama yang berhubungan dengan sistem pencernaan, hinga gangguan kesehatan tulang.
Komposisi Bahan Dalam setiap kemasan plastik kecilnya, Susu Kambing Etawa BUGA Gold mengandung bahan-bahan sebagai berikut:
Susu Kambing Etawa 16 Gram; Ekstrak Gamat 2 Gram; Ekstrak Ikan Gabus 2 Gram; Fish Collagen 50 Miligram; Gula Aren. Nah jika mau dirincikan lagi secara detail, Susu Kambing Etawa BUGA Gold mengandung komposisi sebagai berikut:
Karbohidrat, Kalori, Fosfor, Kalsium, Magnesium, Zat besi, Natrium, Kalium, Mineral, Thiamin; Riboflavin, Prebiotik, Niacin, Vitamin A, B1, B2, B3, B6, Betakasein, Flourin, Fosfolipid; Glisin, Alanin, Asam Amino Esensial, Asam Glutamat, Asam Lemak, Asam Arakidonat; Asam Dokosaheksaenoat (DHA), Kolagen, Arginin, Glikosida Triterpenoid, Amilosa; Sitotoksik, Kondroitin, Glukosamin, Mukopolisakarida, Protein, Albumin, Antioksidan Ghione; Antijamur, Antimikroba, Antibakteri, Lemak Alkohol, Trigliserida, dan Ester Kolesterol. Manfaat Produk Dilihat dari komposisi bahan yang terkandung dalam Susu Kambing Etawa BUGA Gold, manfaat yang akan dirasakan ketika mengkonsumsi secara rutin, antara lain:
Menyehatkan saluran pencernaan. Meningkatkan sistem imun. Mengobati gangguan pernapasan. Mengobati penderita psoriasis (peradangan kulit menahun). Mencegah penyakit saraf. Membantu meningkatkan kecerdasan. Membantu pertumbuhan tulang, gigi, dan mencegah osteoporosis. Membantu penyerapan nutrisi makanan. Membantu  pembentukan insulin bagi pengidap diabetes.
Mengatasi Hipertensi, Rematik, Tukak Lambung, Asma, Trigliserida, Kolesterol. Menjaga Stamina dan seksualitas. Membantu Terapi Osteoartritis. Membantu Pembentukan dan Pertumbuhan Otot. Menjaga Stabilitas Cairan dalam Tubuh. Membantu Proses Penyembuhan Penyakit. Mempercepat Pemulihan Luka Usai Operasi. Membantu Mengatasi Edema atau Bengkak Pada Tubuh. Meningkatkan Daya Tahan Tubuh. Membantu Menjaga Kesehatan Kulit. Membantu Menghambat Pertumbuhan Bakteri. Cara Konsumsi Agar mendapatkan hasil maksimal, berikut dijelaskan mengenai saran konsumsi Susu Kambing Etawa BUGA Gold:
Untuk menjaga kesehatan dan pencegahan penyakit = 1×1 sachet per hari. Untuk pengobatan penyakit ringan = 2×1 sachet per hari. Untuk pengobatan penyakit kronis/berat = 3×1 sachet per hari. Susu Kambing Etawa BUGA Gold merupakan minuman yang terbuat dari susu kambing etawa dengan campuran gula aren dan ekstrak gamat (teripang) serta ekstrak ikan gabus ditambah kolagen, dikemas dalam bentuk bubuk ukuran sachet dengan berat 20 gram yang siap diseduh dengan air panas.
Secara umum Susu Kambing Etawa BUGA Golf baik untuk kesehatan juga pengobatan berbagai macam penyakit yang tak perlu untuk diragukan lagi. Maka dari itu, suplemen ini sangat cocok bagi siapa saja yang hanya ingin sekedar menjaga kesehatan, meningkatkan kecerdasan anak, merawat kulit maupun dikonsumsi untuk solusi alternatif pengobatan.
Testimoni Pengguna


Harga Jual Susu Kambing Etawa BUGA Gold dijual dengan harga Rp. 65.000,- per kemasan kotak isi 10 sachet @20 gram. Tersedia juga kemasan per dus isi 32 kotak dengan harga lebih murah (harga reseller).
BUGA Gold telah memiliki izin edar dari BPOM RI dengan nomor registrasi TR 173 207 551 dan Sertifikasi Halal MUI Indonesia dengan nomor registrasi 12270 002 680 518. Jadi Insya Allah produknya sudah sesuai standar aman dikonsumsi masyarakat.
Produk ini bisa diperoleh di website resmi www.buga.co.id, marketplace resmi perusahaan, atau bisa juga melalui reseller Susu Kambing Etawa BUGA Gold yang ada di kotanya masing-masing.
Syarat Menjadi Reseller
Bagi siapa saja yang berminat menjadi reseller Susu Kambing Etawa BUGA Gold dapat langsung mengirimkan pesan dengan format [DAFTAR RESELLER BUGA GOLD] Nama Lengkap, Kota Domisili ke nomor Whatsapp 0811561982 [KLIK DISINI].
Untuk wilayah Kota Pontianak dan sekitarnya bisa melakukan pemesanan Susu Kambing Etawa BUGA Gold melalui reseller atas nama Dwi Wahyudi dengan nomor kontak yang bisa dihubungi 0811-56-1982 (WhatsApp). (DW)
 


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://bloggerborneo.com/susu-kambing-etawa-buga-gold/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Buga Gold Merek Susu Kambing Etawa Yang Bagus Dikonsumsi Ketika Puasa

Buga Gold Merek Susu Kambing Etawa Yang Bagus Dikonsumsi Ketika Puasa

papar berkaitan - pada 7/4/2021 - jumlah : 377 hits
Kurang lebih seminggu menjelang bulan Ramadhan 1422 Hijriah Blogger Borneo mendapatkan penawaran untuk menjadi salah seorang reseller produk susu kambing etawa dengan merek BUGA Gold Sebenarnya penawaran via email itu sendiri merupakan resp...
10 Kebaikan Minum Susu Kambing Kandungan Khasiat Jauh Lebih Tinggi Dari Susu Lain

10 Kebaikan Minum Susu Kambing Kandungan Khasiat Jauh Lebih Tinggi Dari Susu Lain

papar berkaitan - pada 8/4/2021 - jumlah : 375 hits
Ish tak nak lah minum susu kambing ni Mesti bau dia hamis Macam mana nak telan nanti Haaa siapa yang tak pernah minum susu kambing mesti akan berfikiran macam ni Ana dulu pun macam tu Tapi bila dah rasa sendiri susu kambing segar dari ladan...
Berdasarkan Kajian 80 Peratus Orang Islam Di Malaysia Tidak Sempurna Solat

Berdasarkan Kajian 80 Peratus Orang Islam Di Malaysia Tidak Sempurna Solat

papar berkaitan - pada 1/4/2021 - jumlah : 333 hits
Sejumlah 80 peratus umat Islam di Malaysia masih tidak menyempurnakan solat lima waktu dalam sehari Anda mungkin terkejut dengan data ini tetapi itulah hakikatnya Dalam satu kajian yang telah dilakukan oleh tokoh motivasi terkenal di Malays...
Ramuan Untuk Kerajaan Negeri Kelantan Bertukar Hampir Sempurna

Ramuan Untuk Kerajaan Negeri Kelantan Bertukar Hampir Sempurna

papar berkaitan - pada 2/4/2021 - jumlah : 189 hits
AFIF BASHARUDINRamuan untuk menukar kerajaan yang ada di Kelantan hampir sempurna sebagaimana rakyat menukar kerajaan negeri pada pilihan raya umum tahun 1990 dahulu kata Pengerusi Pakatan Harapan Kelantan Ustaz Muhammad Husain Katanya kema...
Rakaman Audio Kenapa Siasat Kalau Tiada Unsur Jenayah Soal Peguam

Rakaman Audio Kenapa Siasat Kalau Tiada Unsur Jenayah Soal Peguam

papar berkaitan - pada 12/4/2021 - jumlah : 141 hits
April 11 2021 Sankara N Nair mempersoalkan Abdul Hamid Bador bagaimana perbualan telefon biasa boleh diklasifikasikan sebagai jenayah PETALING JAYA Rakaman audio tular yang didakwa suara Ketua Pembangkang Anwar Ibrahim dan Presiden Umno Ahm...
Bukan Ada Unsur Khianat Rasuah Anwar Persoal Kekecohan Tentang Rakaman Audio

Bukan Ada Unsur Khianat Rasuah Anwar Persoal Kekecohan Tentang Rakaman Audio

papar berkaitan - pada 11/4/2021 - jumlah : 142 hits
PETALING JAYA Ketua pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim tetap menafikan pembabitannya dalam isu rakaman audio yang kononnya mengandungi suara miripnya dalam satu perbualan telefon dengan Presiden UMNO Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi Beliau t...
Perwakilan Setuju Tolak Bersatu Gesa Tindakan Tegas Unsur Khianat Parti

Perwakilan Setuju Tolak Bersatu Gesa Tindakan Tegas Unsur Khianat Parti

papar berkaitan - pada 28/3/2021 - jumlah : 331 hits
MalaysiakiniPAU 2021 Walaupun belum dimuktamadkan pendirian Umno untuk tidak lagi bekerjasama dengan Bersatu pada PRU akan datang sudah diketahui umum Malah sepanjang Perhimpunan Agung Umno hari ini ucapan para pemimpin turut mengekalkan na...
Cara Memasak Telur Dengan Kematangan Sempurna Sesuai Selera Cocok Buat Salad Ramen Bahkan Onsen

Cara Memasak Telur Dengan Kematangan Sempurna Sesuai Selera Cocok Buat Salad Ramen Bahkan Onsen

papar berkaitan - pada 5/4/2021 - jumlah : 268 hits
Suka telur setengah matang tapi sering kematangan Ada waktu khusus untuk menentukan tingkat kematangan telur sesuai seleramu
Dapat Suami Tak Banyak Cakap Menyesal Kahwin Dulu Tak Ikut Cakap Mak Stres Aku

Penerangan Akaun 3 Kwsp Syarat Dan Cara Keluar Duit Kwsp Akaun 3

Dah Jumpa Sebab Kalah Pn Kata Sebab Pengundi Luar

Kakak Maut Adik Kritikal Dalam Kemalangan

E Kyc Syarat Pengeluaran Kwsp Rm250 Ke Atas Bagi Akaun 3

Orang Masjid Caj Rm1 000 Upah Solat Jenazah

Ben Nathan Kebahagiaanmu Chord

Ht House By 007studio In Ha Tinh Vietnam



Info Penuh Senarai Peserta Juri Hadiah Cara Undi The Hardest Singing Show Astro Ria Sooka Program Realiti Mingguan Terbaru Malaysia

Info Dan Sinopsis Filem Shaitaan 2024 Remake Filem Vash Kini Di Netflix

Biodata Emran Rijal Owner Jenama Emri Vision Suami Tyra Kamaruzzaman Founder BeauTyra

Biodata Tyra Kamaruzzaman Founder BeauTyra Yang Kahwin Bersuamikan Emran Rijal

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Dr Pontianak Astro Warna Sooka


Resipi Pajeri Buah Gajus Khasiat Dan Bahaya Kacang Gajus

Lunch Jom

The Importance Of Air Filtration For Smoke And Allergies

Sukar Muhyiddin Hadi Berundur Selepas Pn Kalah

Resepi Mee Rebus

Rutin Penjagaan Tebu Di Raised Bed