Surat Daripada Jemaah Masjid Kota Damansara Dan Soalan Cepu Mas Bagi Dato Yang Di Perbodohkan




Saya telah terima nukilan berikut yang telah viral dalam WhatsApp. Saya tidak tahu kebenaran atau kesahihan 'surat' tersebut tetapi kandungan surat ini bukanlah menghina batu-batu hitam atau putih sesiapa pun, menggugat  keselamatan sesiapa pun atau menumpulkan otak dan minda sesiapa pun (yang telah pun tumpul). So, kita baca dulu surat jemaah ini. Kemudia kita akan bertanya sedikit soalan cepu mas.

PEMBOHONGAN DAN KEBENARAN*

Saya terpanggil untuk menceritakan kebenaran atas dasar mengenali Dato R____i M__a yg juga merupakan Jemaah Masjid Kota Damansara. Saya tidak begitu rapat berbanding rakan rakan jemaah yg lain. Beliau merupakan seorang jutawan yang merendah diri dan mempunyai rangkaian membekal barangan auto mobil di Asean.

Beliau banyak menyumbang kepada Masjid Kota Damansara termasuk Van Jenazah. Kebanyakan pemimpin PIS yang mahu keluar negara akan berjumpa beliau untuk mendapat duit belanja. 
(OSTB : Wah baik sungguh.  Err..saya bukan ahli tetapi saya pun akan ke luar negara dalam sedikit masa..boleh kasi sedikit duit belanja tak . ...err ...untuk LIMA orang sahaja? Thank you.)

Pernah suatu ketika duit yang mahu di salurkan UM_O kepada PIS di arahkan mengunakan akaun syarikat beliau RM1 juta setiap minggu. Di sebabkan ke-enganan beliau LHDN menghantar pasukan untuk membuat pemeriksaan dan sampai sekarang fail fail yg di ambil belum di pulangkan lagi.
(OSTB : Ya ke? Fitnah LHDN pula? Habis macam mana pula dia boleh setuju bayar duit RM1.4 juta kepada wanita Mat Salleh itu? Tiba-tiba dia sudah tidak takut "guna akaun syarikat" pula? Cerita ini sudah macam hadis berkuman saja.)

Dato R____i M__a  memang kenalan rapat dengan Hj Kodi dan juga pemimpin kanan PIS. Malah ada pemimpin kanan PIS bekerja dgn beliau dgn hanya memberi kuliah di surau surau.
(OSTB : Itu pasal daripada dulu lagi saya dah mai khabaq. Hangpa pi duduk dengaq kuliah-kuliah depa ini, otak hangpa akan berkulat busuk.)  
Sepatutnya bayaran kepada R__castle B__wn berbentuk tunai seperti permintaan pemimpin PIS tetapi kerana keenganan Peguam R__castle B__wn maka terpaksa menggunakan cheque peribadi Dato R____i M__a atas dasar bayar dahulu bagi pihak kerana syarat Br__n mesti di bayar pada 1/2/2019.
(OSTB : Atas dasar 'You pay for me first then I will reimburse you later.'  Baiklah elok saya tanya soalan cepu mas yang pertama. Apakah 'consideration' bagi Dato Banyak Duit Tetapi Bangang ini untuk bayar duit sebanyak RM1.4 juta itu yang hanya menguntungkan atau 'benefit' pihak PIS? 
Kedua belah pihak - yang sokong Dato Banyak Duit serta pemimpin PIS yang tidak dapat menafikan Dato Banyak Duit telah bayar RM1.4 juta - mesti jawab soalan cepu mas ini?
Kenapa pula Dato Banyak Duit ini sudi membayar RM1.4 juta kepada R__castle Br__n? Why?
Apa consideration atau benefit atau kebaikan yang Dato ini akan dapat daripada perbuatan "I will pay for you first then you reimburse me later" ?

Apabila rahsia terbongkar dan R___zi mendedahkan nama pemunya cheque, PIS mengambil jalan tidak bertanggung jawab dengan menafikan bayaran tersebut. Malah tidak seorang pun pemimpin kanan PIS menghubungi beliau.

Press conference yang di buat Hj Kodi dengan menafikan sebarang pengetahuan tentang pembayaran pada R__castle Br__n telah membuatkan keluarga Dato R____i begitu sedih dan tidak menyangka ianya datang dari pemimpin tertinggi PIS.

Sepatutnya presiden PIS lebih bersikap bertanggung jawab dan membantu mereka yang telah banyak menyumbang kepada PIS. 
(OSTB : Itu lah. Awak semua tak baca blog OSTB.  Mungkin sebab tak reti baca omputih, macam calon Bersatu yang kalah di Semenyih hari itu. Dari dulu lagi saya telah pecahkan rahsia 'General Theory Of Relativity' berkaitan agama. Pertama : The religious people are the greatest liars.  Ulang sekali lagi ok : The religious people are the greatest liars.  Kedua : No money no religion. Ulang banyak kali ok : No money no religion.
Sekarang duit sudah hilang. RM1.4 juta. PIS pula tak mahu mengaku atau mahu tolong Dato Banyak Duit.
Lawatan Hj Kodi ke Bangkok atas isu serantau pun dgn bantuan Dato R___li dengan mengunakan pengaruh Pengerusi syarikat beliau di Thailand untuk bertemu menteri dan Raja Siam.
OSTB : I say brader-brader, kenapa pula pemimpin awak ini sungguh gemar melawat bukan saja negara kafir tetapi pusat maksiat taraf antarabangsa?  Bangkok adalah pusat pelacuran yang famous dalam dunia. Seorang lagi brader itu dulu suka ghaibkan diri ke Jakarta - satu lagi pusat maksiat yang hebat tetapi tidak sehebat Bangkok. Sarjan dan koporal mereka pula suka ke Golok.   Dia pergi ke Bangkok untuk berjumpa dengan Raja Siam? Jangan bohong.  Macam lah Raja Siam tak ada kerja lain.
Ulama kah kita, apabila kita berbohong untuk menyelamatkan parti dan bukannya menegakan kebenaran demi menjaga nama Islam.

Jemaah Masjid Kota Damansara...
(OSTB : Maka terbuktilah - masuk jemaah pun tidak hilang jahil.  Jemaah jahil di Kota Damansara yang tidak faham sedikitpun maksud ilm - alim - ulama. Atau maksud habar. Takpelah. As long as tuan-tuan tahu warna tahu bunyi - bila lampu merah berhenti, bila berdering maksudnya kena jawab telefon - itu sudah ok dah. Boleh survive. Boleh kahwin bini muda - di Siam.
Ok here is the soalan cepu mas yang final.
Siapa akan bayar balik atau reimburse duit RM1.4 juta itu? 
Sebab isu ini sudah jadi kontroversi. Habis siapa pula yang akan re-imburse duit RM1.4 juta itu?
Atau betulkah Dato Banyak Duit ini betul kaya raya dan sanggup 'burn' sahaja RM1.4 Juta !!   Wow !!
Kalau betul Dato Banyak Duit ini sanggup 'burn' RM1.4 Juta, saya rasa eloklah LHDN melawat Dato Kaya Raya ini dan buat sedikit odit. 
Dari mana datangnya duit RM1.4 Juta yang banyak itu yang dia sanggup 'burn' begitu saja?
Atau pun apakah Ketua LHDN pun jenis tutup mata sebelah atau otak gear dua sahaja? (Negara kita kan banyak bermasalah?)
Atau (banyak atau) mereka semua main wayang juga. Tunggu lagi dua minggu, sehingga orang pun dah lupa (Melayu memang pelupa) dan duit RM1.4 juta itu akan dibayar balik juga? Mungkin menerusi money changer ? Mana tahu.
Rosmah pun gunakan money changer mamak - yang sudah lari balik pergi ke India.  Saya pun mamak. Itulah - kau tak mahu kawan dengan saya. Rugi kau.
p.s.  Seorang penyamun bersenjata pecah masuk rumah orang.  Dia suakan pistol depan muka penghuni rumah dan mengugutnya :  "Pilih . . . hidup . . . atau . . .  mati".  Orang rumah itu jawab 'Saya pilih 'atau'.  (Ini joke Kamarudin di Kota Bharu.)


Posted by Syed Akbar Ali 

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://malaysiansmustknowthetruth.blogspot.com/2019/03/surat-daripada-jemaah-masjid-kota.html?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+MalaysiansMustKnowTheTruth+%28Malaysians+Must+K

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
40 Maut 20 Cedera Parah Serangan Jemaah Masjid New Zealand Pm New Zealand

40 Maut 20 Cedera Parah Serangan Jemaah Masjid New Zealand Pm New Zealand

papar berkaitan - pada 15/3/2019 - jumlah : 281 hits
CHRISTCHURCH 40 maut manakala 20 lagi parah dalam serangan bersenjata di dua masjid di Christchurch hari ini kata Perdana Menteri New Zealand Jacinda Ardern Dapat saya jelaskan di sini bahawa insiden ini boleh dikelaskan sebagai serangan pe...
Pembunuh 49 Jemaah Masjid Beri Isyarat Ok Dalam Mahkamah Apakah Maksud Syarat Ok Tersebut

Pembunuh 49 Jemaah Masjid Beri Isyarat Ok Dalam Mahkamah Apakah Maksud Syarat Ok Tersebut

papar berkaitan - pada 17/3/2019 - jumlah : 686 hits
Pembunuh 49 jemaah masjid dan menyebabkan 50 yang lain cedera Brenton Tarrant seorang lelaki dari Australia kini sudah di dalam tahanan pihak berkuasa dan telah dihadapakan di mahkamah Semasa di dalam mahkamah pada hari perbicaraan pertama ...
Jemaah Masjid Bertambah Tiga Kali Ganda Sejak Serangan Di Christchurch

Jemaah Masjid Bertambah Tiga Kali Ganda Sejak Serangan Di Christchurch

papar berkaitan - pada 18/3/2019 - jumlah : 471 hits
KEJADIAN tembakan di Christchurch New Zealand telah mengemparkan seluruh dunia Malah kejadian itu juga telah memberi kesan kepada masyarakat Islam malah secara indivdiu juga seperti mana perkongsian dari pengguna Facebook Yuhanis Azam Menur...
Surat Terbuka Dato Seri Najib Razak Kepada Pengundi Semenyih

Surat Terbuka Dato Seri Najib Razak Kepada Pengundi Semenyih

papar berkaitan - pada 2/3/2019 - jumlah : 300 hits
Tuan tuan dan puan puan Nama saya Najib Razak Saya bukan lagi Pengerusi Barisan Nasional atau pun Perdana Menteri Namun saya terpanggil untuk membantu BN dalam kempen pilihanraya kecil DUN Semenyih ini Oleh itu saya ingin merayu kepada warg...
Let S Get This Party Started Kata Suspek Sebelum Lepaskan Lebih 100 Das Tembakan Ke Arah Jemaah Masjid

Let S Get This Party Started Kata Suspek Sebelum Lepaskan Lebih 100 Das Tembakan Ke Arah Jemaah Masjid

papar berkaitan - pada 15/3/2019 - jumlah : 270 hits
The ReporterSeorang lelaki merakam dirinya menembak jemaah Masjid Al Noor di Christchurch New Zealand secara live di Facebook tengah hari tadi lapor Daily Mail Suspek yang dikenali sebagai Brenton Tarrant di Twitter masuk ke masjid itu pada...
Kenapa Lelaki Itu Bertindak Kejam Menembak Jemaah Masjid Al Noor Di Deans Ave Christchurch

Kenapa Lelaki Itu Bertindak Kejam Menembak Jemaah Masjid Al Noor Di Deans Ave Christchurch

papar berkaitan - pada 15/3/2019 - jumlah : 870 hits
Sekali lagi dunia dikejutkan dengan tindakan berani individu yang bertindak menembak secara rambang jemaah jemaah di Masjid Al Noor di Deans Avenue dan Masjid Linwood Christchurch New Zealand Photo via Newstalk ZB Setakat ini dilaporkan ser...
Lelaki Bunuh Jemaah Di Masjid Kanada Mohon Rayuan Diringankan

Lelaki Bunuh Jemaah Di Masjid Kanada Mohon Rayuan Diringankan

papar berkaitan - pada 9/3/2019 - jumlah : 234 hits
Lelaki bunuh jemaah di masjid Kanada mohon rayuan diringankan Dikemas kini 56 minit yang lalu middot Diterbitkan pada 9 Mar 2
Video Tak Menganggu Jemaah Lain Untuk Fokus Ke Bawa Anak Kecil Ke Masjid Netizen Persoal Tindakan Ainan Tasneem Motif

Video Tak Menganggu Jemaah Lain Untuk Fokus Ke Bawa Anak Kecil Ke Masjid Netizen Persoal Tindakan Ainan Tasneem Motif

papar berkaitan - pada 9/3/2019 - jumlah : 304 hits
Tak Menganggu Jemaah Lain Untuk Fokus Ke Bawa Anak Kecil Ke Masjid Netizen Persoal Tindakan Ainan Tasneem Motif Comel sungguh melihat keletah si cilik ini yang asyik bergolek dan merangkak ke sana sini sewaktu sesi ceramah sedang di jalanka...
40 Terkorban Dalam Serangan Hilang Pedoman Terhadap Jemaah Masjid Di New Zealand Ini Satu Tragedi Sedih Viralhancing

40 Terkorban Dalam Serangan Hilang Pedoman Terhadap Jemaah Masjid Di New Zealand Ini Satu Tragedi Sedih Viralhancing

papar berkaitan - pada 15/3/2019 - jumlah : 932 hits
Tragedi solat Jumaat 40 terkorban dalam tembakan rambang ChristchurchKUALA LUMPUR Sekurang kurang 40 orang terkorban dalam tembakan rambang yang berlaku di dua buah masjid di Christchurch sewaktu solat Jumaat hari ini Perdana Menteri New Ze...
Court Allows Forfeiture Of Rm1 1mil From Illegal Deposit Taking Scheme Investors

Wanita Mca Calls On Govt To Tackle Brain Drain Generate Job Opportunities

Keningau Fa Buat Kejutan Gol Awal

Gsk Raya Open House Dan Minggu Imunisasi Sedunia

The Dab 1a A Limited Edition Electric Production Motorcycle From France

Muda Slams Pro Israel Us Professor S Remark At Local Varsity Talk

Beli Rak Rempah 3 Tingkat

Nearly 500 Lawsuits Filed Against Sabah Govt Hajiji



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok

Kenapa Platipus Haiwan Yang Membuatkan Saintis Merasa Hairan


5 Simptom Gerd Paling Umum Yang Perlu Korang Ketahui

Fostering Critical Thinking In Our Children

Pantang Larang Berbincang Buat Tafsiran Sendiri Ayat Ayat Al Quran Yang Dipegang Kuat

Golden Lounge International Kuala Lumpur International Airport An Overview

Karakteristik Generasi Z Memahami Cara Mereka Mendapatkan Informasi

Pertama Kali Guna Servis Cuci Karpet