Video Tak Menganggu Jemaah Lain Untuk Fokus Ke Bawa Anak Kecil Ke Masjid Netizen Persoal Tindakan Ainan Tasneem Motif


“Tak Menganggu Jemaah Lain Untuk Fokus Ke?” – Bawa Anak Kecil Ke Masjid, Netizen Persoal Tindakan Ainan Tasneem, Motif?
Comel sungguh melihat keletah si cilik ini yang asyik bergolek dan merangkak ke sana sini sewaktu sesi ceramah sedang di jalankan di sebuah masjid.
Ainan Tasneem hanya merakam gelagat anak yang sudah jauh terlepas ke tengah masjid dan berharap agar didikan yang dibiasakan daripada kecil ini akan sebati dalam dirinya.
video View this post on Instagram
Tengokla anak solehah ni. Ustaz tengah bagi kuliah kat depan rileks je dia buat macam2 aksi kat situ. Patutnya focus! Amek nota! Haha 😂 Adoii. Ummi sabar je la tengok dia. Penat tahan gelak kat belakang ni 🤣 Semoga Salsabiela membesar dengan selalu menghabiskan masanya dalam majlis2 ilmu. Aamiin. – Jom kita semua hadir dalam majlis ilmu sama ada di masjid, surau atau sebagainya kerana orang yang menghadiri majlis ilmu ini akan memperoleh banyak kelebihan yang disediakan oleh Allah. Antara kelebihan orang yang datang ke majlis ilmu sebagaimana yang termaktub dalam kitab Ihya’ ‘Ulumiddin adalah : – Dipermudahkan jalan ke syurga. Sabda Rasulullah SAW yang bermaksud, “Sesiapa yang menempuhi satu jalan untuk menuntut ilmu, Allah akan mempermudahkannya jalan ke syurga.” (HR Muslim) – Dimuliakan oleh para malaikat. Sabda Rasulullah SAW yang bermaksud, “Dan sesungguhnya malaikat merendahkan sayapnya bagi penuntut ilmu kerana redha dengan apa yang dilakukannya.” (HR Tirmizi) – Lebih baik daripada melakukan solat sunat. Sabda Rasulullah SAW yang bermaksud, “Demi sesungguhnya, perginya kamu mempelajari satu bab daripada ilmu itu lebih baik daripada kamu sembahyang sunat 100 rakaat.” (HR Ibnu Majah) – Semua makhluk memohon keampunan baginya. Sabda Rasulullah SAW yang bermaksud, “Orang yang mempunyai ilmu itu tiap-tiap sesuatu meminta keampunan untuknya sehingga ikan dalam laut.” (HR Abu Ya’la bersanad sahih) – Subhanallah betapa besarnya nikmat kurnian Allah kepada orang yang menghadirkan diri ke majlis ilmu. Hadir saja ke majlis ilmu Allah anugerahkan kepadanya jalan ke syurga. Selain itu, daripada hadis-hadis lain dikatakan para malaikat ini sebenarnya sentiasa memohonkan doa supaya kita yang berada dalam majlis ini diampunkan dosa-dosa kita. Semoga kita semua diberi taufik dan hidayah oleh Allah untuk menjadi hambanya yang sentiasa dahagakan ilmu dan diberi kefahaman dalam Agama. Aamin.
A post shared by A I N A N T A S N E E M (@ainantasneem92) on Mar 7, 2019 at 1:19am PST

“Tengokla anak solehah ni. Ustaz tengah bagi kuliah kat depan rileks je dia buat macam2 aksi kat situ. Patutnya focus! Amek nota! Haha 😂 Adoii. Ummi sabar je la tengok dia. Penat tahan gelak kat belakang ni 🤣 Semoga Salsabiela membesar dengan selalu menghabiskan masanya dalam majlis2 ilmu. Aamiin.
“Jom kita semua hadir dalam majlis ilmu sama ada di masjid, surau atau sebagainya kerana orang yang menghadiri majlis ilmu ini akan memperoleh banyak kelebihan yang disediakan oleh Allah.
Antara kelebihan orang yang datang ke majlis ilmu sebagaimana yang termaktub dalam kitab Ihya’ ‘Ulumiddin adalah :
Dipermudahkan jalan ke syurga. Sabda Rasulullah SAW yang bermaksud, “Sesiapa yang menempuhi satu jalan untuk menuntut ilmu, Allah akan mempermudahkannya jalan ke syurga.” (HR Muslim)
“Dimuliakan oleh para malaikat. Sabda Rasulullah SAW yang bermaksud, “Dan sesungguhnya malaikat merendahkan sayapnya bagi penuntut ilmu kerana redha dengan apa yang dilakukannya.” (HR Tirmizi)
“Lebih baik daripada melakukan solat sunat. Sabda Rasulullah SAW yang bermaksud, “Demi sesungguhnya, perginya kamu mempelajari satu bab daripada ilmu itu lebih baik daripada kamu sembahyang sunat 100 rakaat.” (HR Ibnu Majah)
“Semua makhluk memohon keampunan baginya. Sabda Rasulullah SAW yang bermaksud, “Orang yang mempunyai ilmu itu tiap-tiap sesuatu meminta keampunan untuknya sehingga ikan dalam laut.” (HR Abu Ya’la bersanad sahih).”
“Subhanallah betapa besarnya nikmat kurnian Allah kepada orang yang menghadirkan diri ke majlis ilmu. Hadir saja ke majlis ilmu Allah anugerahkan kepadanya jalan ke syurga. Selain itu, daripada hadis-hadis lain dikatakan para malaikat ini sebenarnya sentiasa memohonkan doa supaya kita yang berada dalam majlis ini diampunkan dosa-dosa kita. Semoga kita semua diberi taufik dan hidayah oleh Allah untuk menjadi hambanya yang sentiasa dahagakan ilmu dan diberi kefahaman dalam Agama. Aamin,” tulisnya panjang lebar di laman Instagram.
Namun, ada pula cakap-cakap yang kurang sedap didengar datang daripada mulut netizen. Ulas mereka, risau jika kelakuan si comel ini mengganggu jemaah yang lain untuk fokus.
Kurang senang dengan pertanyaan itu, penyanyi 150 juta ini menegaskan bahawa tindakan anaknya tidak menggangu Jemaah lain. Malah, dia dan suami akan solat bergilir-gilir agar masing-masing dapat kusyuk melaksanakan perintah Allah.
“Eh ada jemaah yg akan rasa terganggu ke kalau nampak budak kehulu kehilir camtu? Sebab rasanya dia tak kacau orang. Kalau dia start nangis sampai mganggu org skeliling sy atau suami mmg akan bawak dia keluar n tenangkan dia supaya tk kacau jemaah. Kalau dia dok rileks2 cmtu tak kacau orang rasanya tak jadi masalah kot 😅 memang ikut nasib sbab anak kecik ni susah nak jaga. Ada wktu dia meragam ada wktu dia okay. Kita sbagai parents ni la kena pantau dorang selalu. Kami pon solat bergilir, supaya dia tak mganggu jemaah lain. InshaaAllah kalau niat kita tu betul, Allah akan permudahkan.”
Netizen rata-rata menyokong dengan tindakan Ainan mendidik anak kecil ke masjid kerana didikan bermula daripada rebungnya.
Sumber: Media Hiburan
The post [Video] “Tak Menganggu Jemaah Lain Untuk Fokus Ke?” – Bawa Anak Kecil Ke Masjid, Netizen Persoal Tindakan Ainan Tasneem, Motif? appeared first on .


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.apakes.com/video-tak-menganggu-jemaah-lain-untuk-fokus-ke-bawa-anak-kecil-ke-masjid-netizen-persoal-tindakan-ainan-tasneem-motif/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Aliff Patut Rasa Menyesal Muat Naik Video Bersama Anak Bella Astillah Terus Disokong Netizen

Aliff Patut Rasa Menyesal Muat Naik Video Bersama Anak Bella Astillah Terus Disokong Netizen

papar berkaitan - pada 7/3/2019 - jumlah : 363 hits
Minggu lepas kecoh dengan isu penyanyi dan pelakon kelahiran Singapura yang didakwa berlaku curang terhadap isterinya untuk kali kedua Jika sebelum ini Aliff telah berlaku curang apabila kantoi pergi ke pusat karaoke dengan Afifah Nasir bar...
Tindakan Suami Yang Penyayang Menyuap Isterinya Dan Kelakuan Mereka Segera Ditiru Oleh Anak Kecil Mereka

Tindakan Suami Yang Penyayang Menyuap Isterinya Dan Kelakuan Mereka Segera Ditiru Oleh Anak Kecil Mereka

papar berkaitan - pada 6/3/2019 - jumlah : 327 hits
Melentur buluh biarlah dari rebungnya itulah satu satunya perkara yang terlintas di dalam kotak fikiran apabila menyaksikan rakaman yang menyentuh hati ini Kanak kanak sentiasa akan belajar daripada apa yang dipaparkan di hadapannya terutam...
Update Saya Sedih Dengan Tindakan Netizen Yang Tularkan Rakaman Video Tolonglah Hormati Perasaan Keluarga

Update Saya Sedih Dengan Tindakan Netizen Yang Tularkan Rakaman Video Tolonglah Hormati Perasaan Keluarga

papar berkaitan - pada 23/2/2019 - jumlah : 346 hits
UPDATE Saya Sedih Dengan Tindakan Netizen yang Tularkan Rakaman Video Tolonglah Hormati Perasaan Keluarga Saya sedih dan kesal dengan tindakan netizen yang tularkan rakaman video arwah berlari menyelamatkan diri dalam keadaan terbakar Masya...
Kau Tak Menyesal Ke Tengok Ni Aliff Post Video Bersama Anak Bella Digelar Wanita Tabah

Kau Tak Menyesal Ke Tengok Ni Aliff Post Video Bersama Anak Bella Digelar Wanita Tabah

papar berkaitan - pada 6/3/2019 - jumlah : 440 hits
Kau Tidak Menyesal Kah Tengok Ni Aliff Post Video Bersama Anak Bella Digelar Wanita Tabah Baru baru ini Bella Astillah terpalit dengan kontroversi apabila suaminya iaitu diantara pelakon terkenal Aliff Aziz didakwa curang telah mencetuskan ...
Video Hahahaharammm Parodi Jihan Netizen Kata Macam Mintak Lempang

Video Hahahaharammm Parodi Jihan Netizen Kata Macam Mintak Lempang

papar berkaitan - pada 6/3/2019 - jumlah : 306 hits
VIDEO Hahahaharammm Parodi Jihan Netizen Kata Macam Mintak Lempang Pastinya ramai yang mengetahui program MeleTOP ada saja parodi yang ditayangkan malah ia menjadi segmen yang ditunggu penonton Menerusi parodi MeleTOP terdapat beberapa arti...
Video Budak Lelaki Ini Pasang No Plat Bossku Dekat Motor Ini Tindakan Polis

Video Budak Lelaki Ini Pasang No Plat Bossku Dekat Motor Ini Tindakan Polis

papar berkaitan - pada 26/2/2019 - jumlah : 667 hits
Tag line Malu Apa Bossku yang dipopularkan oleh bekas Perdana Menteri Dato Sri Najib Razak menjadi semakin hangat apabila seorang budak lelaki ditahan oleh polis kerana menggunakan tagline Bossku sebagai nombor plat Viral di media sosial se...
Video Bukan Main Padu Lagi Si Syafiq Peluk Nur Aksi Syafiq Kyle Peluk Nur Terbeliak Mata Netizen Tengok

Video Bukan Main Padu Lagi Si Syafiq Peluk Nur Aksi Syafiq Kyle Peluk Nur Terbeliak Mata Netizen Tengok

papar berkaitan - pada 6/3/2019 - jumlah : 759 hits
Bukan main padu lagi si Syafiq peluk Nur Aksi Syafiq Kyle peluk Nur Terbeliak mata netizen tengok Drama yang pernah menjadi fenomena Nur kini bakal meneruskan sekuel yang kedua tidak lama sahaja lagi menjanjikan penghayatan yang lebih drama...
Bongkar Motif Tragedi Berdarah Masjid New Zealand

Bongkar Motif Tragedi Berdarah Masjid New Zealand

papar berkaitan - pada 16/3/2019 - jumlah : 687 hits
1 Jumaat tanggal 15 Mac 2019 insiden tembakan rambang berlaku di masjid Al Noor dan masjid Linwood di Christchurch New Zealand ketika umat Islam mahu menunaikan solat Jumaat Dianggarkan lebih 40 orang terkorban dan lebih 20 orang cedera Ter...
Masa Dia Kecil Saya Sibuk Sangat Kerja 12 Tahun Saya Terlepas Moment Tu Ibu Ini Kongsi Hargai Masa Bersama Anak

Masa Dia Kecil Saya Sibuk Sangat Kerja 12 Tahun Saya Terlepas Moment Tu Ibu Ini Kongsi Hargai Masa Bersama Anak

papar berkaitan - pada 14/3/2019 - jumlah : 668 hits
Bermula seawal 5 pagi ibu ibu yang bekerjaya akan sibuk menguruskan anak anak untuk dihantar ke pusat asuhan dan sekolah Waktu pulang anak anak kecil ini pula terkadang sehingga 8 malam jika si ibu mempunyai tugasa yang banyak di pejabat Ha...
Pengalaman Menarik Menaiki Langkawi Skycab Menuju Ke Langkawi Skybridge

Perunding Berdaftar Harta Pusaka Islam Hans Legacy Sdn Bhd

Pembangkang Perlu Ketepi Ego Contohi Langkah Ph Meterai Mou Bersama Kabinet Ismail Sabri

A Triple Somersault Wearing A Sarong In C Wealth Games 2026

Penurunan Wall Street Didorong Oleh Sektor Teknologi Dan Kadar Fed

Rawatan Urutan Badan Chiropractic Dan Acupressure Dari Tukang Urut Skudai

Indonesia Perkenal Insentif Tingkat Jualan Kereta Elektrik

Interview Q And A With Ji Chang Wook Asia S Noble Prince



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Hero Seorang Cinderella Musim 2 Astro Ria

10 Filem Drama Seram Melayu Berhantu Terbaru 2024 Mesti Tonton

5 Budaya Barat Yang Dah Jadi Ikutan Pasangan Melayu

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Wanita Syurga Slot Akasia TV3

5 Fakta Tentang Dragonball Mutiara Naga Yang Anda Perlu Tahu


Elegant Nostalgia Old Money Bedroom Makeover Ideas

Bufet Ramadan 2024 The Pearl Kuala Lumpur

Kena Pindah Tempat Duduk

Natalia D Sulu Ngelebu Chord

Lobbyists Politicians Cronies A Noxious Mix

Ph Working With Bersatu Will Only Antagonise Umno Says Analyst