Sungguh Memalukan Wanita Undi Mujahid Wan Saiful Marina


Kasthuri Jeevendran Marina Mahathir

KUALA LUMPUR – Aktivis terkenal,  Datin Paduka Marina Mahathir ‘mengamuk’ dengan Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Dr. Mujahid Yusof Rawa dan Ahli Majlis Pimpinan Tertinggi Parti Pribumi Bersatu Malaysia (Bersatu), Wan Saiful Wan Jan.

Malah Marina yang terkenal dengan kelantangan bersuara selain menyokong komuniti lesbian, gay, biseksual dan transgender (LGBT) selama ini menyifatkan kedua-dua pemimpin itu sebagai misogyny atau benci perempuan.

Kata Marina dalam laman sosial Twitternya malam tadi, tindakan Mujahid dan Wan Saiful menyelar perarakan dilakukan oleh kaum hawa pada Hari Wanita itu sebenarnya tidak lebih daripada mengalihkan perhatian isu yang cuba diketengahkan oleh golongan itu.

Marina yang juga anak kepada Perdana Menteri, Tun Dr. Mahathir Mohamad menganggap Mujahid mahu pun Wan Saiful bukan sahaja tidak mempunyai apa-apa yang positif langsung untuk diucapkan kepada kaum wanita.

“Misogny sebenranya bermaksud kebencian terhadap perempuan. Saya akan panggil ianya seperti ini kerana ini adalah maknanya.

“Adakah Mujahid dan Wan Saiful ada apa-apa positif yang boleh di ucapkan kepada kaum Hawa pada Hari Wanita? Memalukan betul untuk kami golongan wanita bukan sahaja undi anda sebaliknya juga berkempen untuk memenangkan kamu (PH) semua.

“Saya benar-benar fikir ada lelaki yang merasakan isu-isu berkaitan wanita ini sebenarnya remeh dan itu juga punca utama mengapa golongan ini merasakan tidak ada keperluan untuk menjawab apa-apa isu dibangkitkan oleh kami. Hakikatnya sikap ini menjejaskan kami.

“Wan Saiful dan Mujahid, adakah anda percaya bahawa wanita harus menanggung gangguan seksual? Adakah anda percaya bahawa perempuan dan anak perempuan patut mati ketika melahirkan anak? Adakah anda percaya bahawa wanita harus dibayar kurang daripada lelaki?

“Sebenarnya anda hanya cuba alih perhatian daripada isu sebenar, apakah isu yang sedang dan sentiasa dilalui oleh wanita sebenarnya, anda tidak mahu akui tentang kesemua tuntutan yang dibuat oleh wanita di negara ini ketika perarakan tempoh hari. Memalukan betul,” katanya.



Para pengguna Twitter itu juga mendapat maklumbalas pelbagai pihak yang hakikatnya menyokong ciapan Marina itu yang turut diletakan hastag #misogyny .

Ada pengguna menyokong serta melahirkan rasa tidak dengan segelintir pimpinan PH yang mereka undi kini tidak lebih daripada retorik serta omong kosong sahaja.

Tetapi pada masa yang sama, ada juga netizen tidak bersetuju dengan Marina sambil menyatakan pendiriannya tidak betul apatah lagi dengan arus kemodenan negara ini.

Marina mengulas tentang himpunan dan perarakan Women’s March yang diadakan hari ini, penyokong LGBT dirakam melaungkan slogan seperti `Hidup LGBT’ dan mengibarkan bendera pelangi yang menandakan sokongan mereka terhadap golongan itu.

Walaupun perarakan itu bertujuan untuk meraikan Hari Wanita Sedunia yang disambut semalam, kelibat penyokong LGBT dilihat mencemarkan perarakan tersebut semalam.

Pada masa yang sama, Wan Saiful melahirkan rasa ‘jengkel’ tindakan mencampur aduk perakan hari wanita dengan LGBT di Kuala Lumpur hari ini.

Katanya, perjuangan menuntut hak kaum hawa adalah satu perkara yang dihormati dan disokong, namun mencampurkan perkara mulia tersebut dengan agenda LGBT adalah satu provokasi terhadap kestabilan negara.

Mujahid pula dilaporkan berkata para peserta perarakan itu tidak sepatutnya menggunakan acara itu untuk mempertahankan hak LGBT.

Malah kata menteri yang menjaga hal ehwal agama itu tindakan menyokong untuk komuniti LGBT oleh orang-orang yang menyalahgunakan demokrasi.

Kata Mujahid lagi, Perdana Menteri juga telah menyatakan pendirian kerajaan mengenai hak LGBT di Malaysia. –MalaysiaGazette



Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://dialograkyat.blogspot.com/2019/03/sungguh-memalukan-wanita-undi-mujahid.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Gunakan Himpunan Hari Wanita Untuk Pertahan Lgbt Salah Guna Ruang Demokrasi Mujahid

Gunakan Himpunan Hari Wanita Untuk Pertahan Lgbt Salah Guna Ruang Demokrasi Mujahid

papar berkaitan - pada 10/3/2019 - jumlah : 381 hits
Astro Awani Mujahid berkata kerajaan amat tegas bahawa amalan LGBT tidak akan diterima sama sekali di negara ini Gambar fail KUALA LUMPUR Menteri di Jabatan Perdana Menteri Datuk Seri Dr Mujahid Yusof Rawa menyifatkan tindakan segelintir pi...
Dr Mujahid Kecam Salah Guna Himpunan Hari Wanita Untuk Pertahan Lgbt

Dr Mujahid Kecam Salah Guna Himpunan Hari Wanita Untuk Pertahan Lgbt

papar berkaitan - pada 9/3/2019 - jumlah : 776 hits
PETALING JAYA Menteri di Jabatan Perdana Menteri Mujahid Yusof Rawa membidas tindakan pihak tertentu menyalahgunakan himpunan hak wanita untuk membawa isu lesbian gay biseksual dan transgender Beliau berkata ruang tunjuk perasaan sempena Ha...
Wanita Dakwa Dipaksa Undi Calon Ph Buat Laporan Polis

Wanita Dakwa Dipaksa Undi Calon Ph Buat Laporan Polis

papar berkaitan - pada 28/2/2019 - jumlah : 279 hits
Timbalan Ketua Polis Daerah Kajang Supt Mohd Sabri Abdullah bercakap pada sidang media mengenai perkembangan terkini Pilihan Raya Kecil N 24 Semenyih di Balai Polis Semenyih Selangor foto SYAFIQ AMBAK SEMENYIH Seorang wanita yang juga pengu...
Informasi Hari Wanita Pertahan Lgbt Apa Kata Menteri Jpm Dr Mujahid

Informasi Hari Wanita Pertahan Lgbt Apa Kata Menteri Jpm Dr Mujahid

papar berkaitan - pada 10/3/2019 - jumlah : 326 hits
Sebahagian daripada kumpulan yang berarak di sekitar ibu negara sambil melaungkan slogan pro LGBT pada Sabtu Foto Media sosialGunakan Himpunan Hari Wanita untuk pertahan LGBT salah guna ruang demokrasi MujahidKUALA LUMPUR Menteri di Jabatan...
Mujahid Beri Maklum Balas Atas Dakwaan Marina Mahathir

Mujahid Beri Maklum Balas Atas Dakwaan Marina Mahathir

papar berkaitan - pada 17/3/2019 - jumlah : 256 hits
Berikutan dengan kritikan Datin Paduka Marina Mahathir Mujahid kini membalas semula dakwaan Marina yang mengatakan dirinya mencuba mengalih perhatian daripada menangani tuntutan wanita dengan menumpukan pada hanya satu tuntutan sebagai mema...
Prk Semenyih Bn Mendahului Lebih 1 500 Undi

Prk Semenyih Bn Mendahului Lebih 1 500 Undi

papar berkaitan - pada 3/3/2019 - jumlah : 349 hits
Malaysiakini BN mendahului lebih 1 500 undi 8 20pm BN sekali lagi mendahului PH dengan lebih 1 500 undi Menurut keputusan tidak rasmi BN kini meraih 18 854 undi manakala PH 17 350 undi Calon bebas Kuan Chee Heng mendapat 689 undi dan PSM de...
Wanita Berusia 27 Tahun Buat Pengguguran Bayi Sebanyak 17 Kali Kerana Belum Bersedia Menjadi Ibu

Wanita Berusia 27 Tahun Buat Pengguguran Bayi Sebanyak 17 Kali Kerana Belum Bersedia Menjadi Ibu

papar berkaitan - pada 26/2/2019 - jumlah : 490 hits
The ReporterGambar kiri Dr ZhaoSeorang wanita muda di China dimaklumkan oleh doktor bahawa dia berkemungkinan tidak akan dapat hamil lagi di masa akan datang selepas menjalani pengguguran bayi sebanyak 17 kali dalam tempoh enam tahun Rahim ...
Dalam 10 Bulan 10878 Undi Telah Hilang Memberi Sokongan Kepada Ph

Dalam 10 Bulan 10878 Undi Telah Hilang Memberi Sokongan Kepada Ph

papar berkaitan - pada 3/3/2019 - jumlah : 245 hits
Sebagaimana yang dijangka dan tidak keterlaluan kalau dikatakan turut menjadi keinginan majoriti penyokong PH sendiri calon Bersatu yang mewakili gabungan parti pemerintah Aiman Zainali tewas kepada calon BN Zakaria Hanafi dalam PRK Semenyi...
High Court Fixes 3 Additional Trial Dates To Complete 1mdb Case

Norjuma Didakwa Lima Pertuduhan Mencederakan Tiga Individu Lakukan Khianat

Since Mic Pointless Pn Confident Of Marginalised Indian Votes

The Evolution Of Adult Entertainment

Berjalan Bersama Pengguna Inovasi Pengalaman Interaktif Zuhyx

Menambat Selera Rakyat Malaysia Dengan Kebaikan Berasaskan Tumbuhanterbaharu Dari Nestl

Ministers Hit Out At Us Academic S Safety Claim

Kesarjanaan Yang Biasa Biasa Sahaja



5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok


Utilizing Crowdfunding For Business

Pemandu E Hailing Pengguna Muslim Wajiib Abaikan Grab Kenyataan Media Ppim 26 04 2024

Selamat Bersara Contoh Ucapan Hari Persaraan Poster

Juyaya Semun Ngintu Gawai Chord

Bahaya Kemiskinan By Dr Hm Rakib S H Pekanbaru Riau

Alya Iman Nabil Aqil Bergandingan Dalam Siri Terbaru Adaptasi Novel Anggun Mikayla Di Viu