Suka Genre Saspens Mendebarkan 12 K Drama Ini Pasti Buatkan Jantung Anda Melompat


K-Drama bukan sahaja menyajikan drama romantik tahu tetapi naskhah bergenre thriller dan mendebarkan juga sebenarnya disukai ramai dek perasaan seram yang membuatkan semua tak duduk dengan senang.
1. Stranger
“Stranger” kini kembali dengan musim kedua! Musim pertama menayangkan pendakwa raya Hwang Shi-mok (Cho Seung-woo) dan leftenan Han Yeo-jin (Bae Doo-na) bergabung tenaga menyelesaikan kes pembunuhan. Saksikan duo ini bekerjasama bagi menyelesaikan segala kes berbelit ini!
2. Signal
Drama “Signal” ini berkisarkan tentang misteri jenayah yang diselesaikan dalam masa lampau (1989) dan masa sekarang (2015) dengan penggunaan ‘walkie-talkie’. Penyelesaian misteri di sebalik dua waktu berbeza nyata membuat premis cerita ini menarik dan juga mendebarkan.
3. Save Me
“Save Me” ialah thriller yang menyelubungi sekumpulan rakan termasuklah Woo Do-hwan dan Taec-yeon yang cuba membantu Im Sang-mi (Seo Ye-ji) apabila keluarga gadis itu terperangkap dalam kancah ajaran sesat. Memang berdebar ddan saspens apabila cuba melarikan diri daripada komuniti yang tidak terkawal itu.
4. Doctor Prisoner
“Doctor Prisoner” membawa kisah Na I-je (Namgoong Min) yang kehilangan jawatan doktornya di hospital besar dek dijadikan kambing hitam oleh orang atasan. Dia kemudiannya bekerja di hospital penjara untuk membalas dendam kepada golongan kaya dan berpengaruh.
5. Bad Guys
“Bad Guys” menggabungkan dua detektif dan tiga penjenayah iaitu gangster, pembunuh bersiri dan pembunuh upahan yang cuba menangkap penjenayah lain. Saksikan kombinasi hebat ini yang gelap dan mengujakan!
6. Voice
“Voice” menceritakan kisah Mu Jin-hyeok (Jang Hyuk) dan pegawai polis Kang Gwon-ju (Lee Ha-na) yang bekerjasama untuk menangkap pembunuh bersiri yang telah meragut nyawa orang kesayangan mereka. Oleh kerana wanita itu yang mempunyai kemampuan pendengaran yang hebat, mereka menggunakannya untuk menyelesaikan misteri itu.
7. Stangers From Hell
“Strangers From Hell” ialah drama thriller psikologi yang menyeramkan di mana ia mendedahkan bagaimana pandangan masyarakat boleh memberi kesan kepada kesihatan mental seseorang. Yun Jong-u (Im Si-wan) berpindah ke sebuag pangsa murah dan mula terkesan dengan sikap aneh jiran-jirannya. Bahkan kejadian pelik yang sering berlaku di kejiranan itu membuatkan semuanya menjadi lebih menyeramkan.
8. Tunnel
“Tunnel” membawa kisah seorang detektif Park Gwang-ho (Choi Jin-hyuk) yang cuba menyelesaikan satu kes pada tahun 1986. Namun semasa sedang mengejar seorang suspek, dia diserang dan terjaga pada tahun 2016. Dia kemudiannya berjumpa dengan rakan sekerja baru dan mula menyelesaikan misteri itu bersama.
9. The Guardians
“The Guardians” membawa sekumpulan individu yang terdiri daripada pendakwa raya, pegawai polis, penggodam dan pakar kamera litar untuk menegakkan keadilan selepas kematian orang tersayang.
10. Two Weeks
“2 Weeks” sememangnya dilengkapi dengan pelbagai babak aksi yang mendebarkan! Jang Tae-san (Lee Jun-ki) mendapat tahu bahawa dia merupakan penderma yang padan untuk membantu anaknya yang menghidapi masalah leukemia. Walaubagaimanapun, tidak semena-mena dia dituduh membunuh dan terpaksa melarikan diri daripada ditangkap selama dua minggu lamanya sebelum kembali menyelamat ananknya itu.
11. Vagabond
“Vagabond” menceritakan kisah Cha Dal-geon (Lee Seung-gi) yang cuba merungkai kisah sebenar disebalik kapal terbang terhempas sehingga meragut nyawa anak saudaranya. Bersama dengan Go Hae-ri (Bae Suzy) yang bekerja sebagai ejen NIS, mereka cuba merungkai pengkhianat yang mungkin melibatkan hal negara.
12. SKY Castle
“SKY Castle” membawa kisah saspens yang lain daripada drama yang disenaraikan ini. Membawa kisah keluarga kaya yang menekan anak-anak mereka dalam soal pelajaran. Dengan tekanan yang melampau, para pelajar ini pastinya akan rebah dan melawan.
Apa lagi! Jika ini adalah genre kegemaran anda, marathon kesemuanya hanya di Netflix!
Jom ‘Like’ dan ‘Follow’ Facebook, Twitter dan Instagram KimchiDaily untuk mendapatkan berita Korea paling latest yang sensasi.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://kimchidaily.my/suka-genre-saspens-mendebarkan-12-k-drama-ini-pasti-buatkan-jantung-anda-melompat/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Perhatian 6 K Drama Baru Ini Bakal Temui Penonton September Nanti

Perhatian 6 K Drama Baru Ini Bakal Temui Penonton September Nanti

papar berkaitan - pada 31/8/2020 - jumlah : 307 hits
Masuk bulan baru bermakna banyaklah lagi K Drama baru dengan pelbagai genre bakal menemui kesemua penonton Jom saksikan senarai drama Korea baru yang akan ditayangkan September nanti 1 Lies Of Lies Channel A 4 September Ji Eun soo ialah men...
Sinopsis Drama Pencipta Pegang Waktu

Sinopsis Drama Pencipta Pegang Waktu

papar berkaitan - pada 31/8/2020 - jumlah : 426 hits
SINOPSIS PENCIPTA PEGANG WAKTUHubungan Zakree dan abangnya Zaman dingin kerana Zaman malu apabila satukampungmemanggil Zee lintah lembik Ayah mereka ialah bilal di kampung dan tegas dengan Zee dan Zaman tapi tak pernah marah dan tidak pula ...
The World Of The Married 1 Ini Antara K Drama Yang Menarik Di Netflix

The World Of The Married 1 Ini Antara K Drama Yang Menarik Di Netflix

papar berkaitan - pada 31/8/2020 - jumlah : 360 hits
Dengan harga serendah RM17 pelanggan pelanggan Netflix dapat menikmati banyak kandungan menarik dari serata dunia termasuklah drama drama popular Korea Antara drama Korea yang boleh distrim di Netflix termasuklah It s Okay to Not Be Okay Me...
Drama Rudy Vs Jolie

Drama Rudy Vs Jolie

papar berkaitan - pada 31/8/2020 - jumlah : 398 hits
Nantikan drama romantik komedi Rudy vs Jolie yang menampilkan gandingan Aidit Noh dan Nadia Brian Drama 20 episod arahan Shuhaimi Lua terbitan Tanah Beris Film Production Bakal ditayangkan pada bulan September ini di TV Okey JUDUL RUDY VS J...
Permulaan Mantap Drama Do You Like Brahms Lakonan Park Eun Bin Kim Min Jae

Permulaan Mantap Drama Do You Like Brahms Lakonan Park Eun Bin Kim Min Jae

papar berkaitan - pada 2/9/2020 - jumlah : 398 hits
Drama terbaru SBS Do You Like Brahms memulakan episod pertamanya dengan pencapaian yang begitu baik dengan mencatatkan purata rating sebanyak 4 2 peratus dan 5 3 peratus Do You Like Brahms menceritakan kisah pelajar muzik klasik yang mengej...
Temui Aidit Noh Dan Nadia Brian Dalam Drama Rudy Vs Jolie

Temui Aidit Noh Dan Nadia Brian Dalam Drama Rudy Vs Jolie

papar berkaitan - pada 2/9/2020 - jumlah : 2213 hits
Drama komedi 20 episod Rudy vs Jolie yang menampilkan gandingan Aidit Noh dan Nadia Brian bakal ditayangkan pada bulan September ini di TV Okey
Hbo Asia S Food Lore And Invisible Stories Bag Best Drama Series And Best Asia Drama At Contentasia Awards

Hbo Asia S Food Lore And Invisible Stories Bag Best Drama Series And Best Asia Drama At Contentasia Awards

papar berkaitan - pada 30/8/2020 - jumlah : 356 hits
Press Release WarnerMedia channels dominated the inaugural ContentAsia Awards held in Singapore 28 August 2020 with six wins in eight categories HBO Asia s Food Lore and Invisible Stories won three awards collectively while CNN Internationa...
Drama My Amazing Boyfriend Season 2

Drama My Amazing Boyfriend Season 2

papar berkaitan - pada 29/8/2020 - jumlah : 504 hits
Assalamualaikum semua Selalunya nia asyik review drama korea je kan Okey hari ni nia akan buat reviewdrama Taiwan pulak Selepas berpisah dengan Xue Ling Qiao Tian Jian Zhi mendapat tahu bahawa dirinya mengandung Kemudian dia mendapat tahu X...
Son Yejin Kang Haneul Dikhabarkan Bakal Bergandingan Dalam Drama Bersejarah Cut By The Heart

Son Yejin Kang Haneul Dikhabarkan Bakal Bergandingan Dalam Drama Bersejarah Cut By The Heart

papar berkaitan - pada 26/8/2020 - jumlah : 266 hits
Nampak gayanya berkemungkinan besar Son Ye jin dan Kang Ha neul akan bergandingan dalam sebuah drama bersejarah tak lama lagi Menurut laporan media Son Ye jin dikhabarkan sedang dalam perbincangan untuk membintangi drama Cut By The Heart ia...
Pesanan Buat Sang Suami

Politikus Merosakkan Nama Raja Raja Melayu

Thousands Rally On Labour Day Demand Better Rights

Pesanan Datin Thalia Kepada Wanita Jadilah Wanita Yang Mahal

Set Up Gig Workers Commission Quickly Says Anwar

Continuous Learning

Embark On The Journey Of Family Togetherness With Sharp This Parents Day

Pengangguran Hilang Kerja Dan Kerja Luar Bidang



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard

5 Perkhidmatan Yang Kini Entah Kenapa Kita Langgan Bulanan

5 Tumbuhan Penghalau Kucing Yang Turut Mencantikkan Laman Rumah


Drama Puaka Cuti Semester Lakonan Mark Adam Zaki Azeman

Cerita Foto Sepanjang Minggu

Kkb Polls Indians And The Futility Of Voting

They Travelled For Hours To Celebrate Raya With Us

Tinta Bernoktah

Peluang Bisnis Digital Apa Yang Bagus Tahun 2024