Sudah Menjadi Normal Ini Antara Beberapa Sebab Lelaki Korea Suka Solek Muka


Bukan sahaja wanita, malah lelaki juga patut menitikberatkan tentang penampilan mereka.

ARTIKEL BERKAITAN Tak Kedekut Ilmu, 5 Selebriti Popular Korea Kongsi Tips Penjagaan Kulit Muka Kekal Sihat Jika kita imbas kembali sepuluh atau dua puluh tahun yang lalu, masih jarang lelaki pada umumnya akan memakai alat solek.
Namun, ini antara sebab kenapa lelaki Korea sekarang mula berjinak-jinak menyolek muka.
Keyakinan diri
Seperti sedia maklum, salah satu sebab kebanyakan orang menggunakan alat solek adalah kerana ingin menutup cela di muka. Hal ini akan menambah keyakinan diri seseorang untuk menjalani rutin kehidupan seharian. Menjaga penampilan seperti cara berpakaian hingga ke gaya rambut, boleh membantu seseorang itu memperoleh keyakinan.
Bagi lelaki Korea, solek ialah cara lain untuk membantu mereka menjadi versi terbaik diri sendiri. Apabila sudah yakin dengan penampilan mereka, ramai lelaki mengalami impak positif terhadap hubungan interpersonal. Pada masa kini, banyak jenama kosmetik Korea mempunyai model lelaki yang memperagakan produk mereka dan ini telah memberi mesej kepada orang ramai bahawa lelaki juga boleh menggunakan alat solek.
Persaingan pasaran kerja
Bagi kebanyakan lelaki Korea, menggunakan alat solek adalah cara untuk mereka meningkatkan kebolehkerjaan. Memakai solekan memerlukan masa serta latihan, dan lelaki yang telah menguasai kemahiran itu mempunyai kelebihan dalam situasi seperti semasa temu duga kerja.
Sudah tentu, penampilan cantik sahaja tidak akan menjadi faktor penentu dalam kebanyakan kes. Walaubagaimanapun, bayangkan senario di mana dua lelaki yang mempunyai latar belakang pendidikan yang sama memohon jawatan di sebuah syarikat, seorang menggunakan alat solek untuk meningkatkan penampilannya, dan seorang lagi nampak kusut.
Terdapat kemungkinan bahawa lelaki yang pertama itu akan mendapat kelebihan utama untuk diambil bekerja kerana telah memberikan first impression yang bagus kepada majikan.
Pilihan peribadi
Walaupun masih wujud prasangka buruk, nampaknya masyarakat berubah dengan mentaliti baharu bahawa lelaki bersolek adalah perkara biasa dan tidak salah di sisi undang-undang. Kini, ramai lelaki Korea yang sudah terbiasa melihat idola dan pelakon lelaki di kaca TV memakai alat solek sehingga mereka ingin mencubanya sendiri.
Mempunyai minat untuk solekan boleh membawa kepada peluang kerjaya baharu juga. Malah, semakin ramai lelaki mengejar kerjaya dalam industri kecantikan seperti menjadi jurusolek. Ini terbukti dengan pertambahan pelajar lelaki dalam bidang seni kecantikan. Kajian mendapati bahawa dalam Jurusan Seni Kecantikan di Universiti Seokyeong, perkadaran pelajar lelaki hanya 3-4% sepuluh tahun lalu namun, jumlah ini kini telah meningkat kepada 15% hingga 20%.
Tak salah pun kan kalau lelaki nak make up..
Jom ‘Like’ dan ‘Follow’ Facebook, Twitter, Instagram dan Telegram KimchiDaily untuk mendapatkan berita Korea paling latest yang sensasi.
The post Sudah Menjadi Normal, Ini Antara Beberapa Sebab Lelaki Korea Suka Solek Muka first appeared on KimchiDaily.my.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://kimchidaily.my/sudah-menjadi-normal-ini-antara-beberapa-sebab-lelaki-korea-suka-solek-muka/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Kotak Hadiah Misteri Buat Ramai Yang Terkejut Tapi Suka

Kotak Hadiah Misteri Buat Ramai Yang Terkejut Tapi Suka

papar berkaitan - pada 4/12/2023 - jumlah : 195 hits
Salam sejahtera kepada semua pembaca setia blog makan Mahamahu dan juga kepada rakan rakan yang dikasihi sekalian Bila kita nak supprisekan orang yang kita sayang pada hari ulang tahun atau hari jadi atau juga hari bahagia mereka mesti kita...
Penghasut Memang Suka Pada Yang Tak Cerdik

Penghasut Memang Suka Pada Yang Tak Cerdik

papar berkaitan - pada 5/12/2023 - jumlah : 71 hits
Masa nak beli rumah kereta atau memohon apa apa pinjaman kita akan serahkan nombor kad pengenalan maklumat pekerjaan termasuk gaji alamat bahkan ada yang kena beri nombor telefon dan alamat saudara terdekat Betul tak Bila kita cipta akaun a...
Dajjal Suka Memfitnah

Dajjal Suka Memfitnah

papar berkaitan - pada 5/12/2023 - jumlah : 73 hits
Wang Xiang POKOKNYA dia kenal ke Dajjal Bukankah Dajjal fitnah terbesar akhir zaman Wa yg masih jahil sekadar bertanya aje
Kucing Suka Bertandang Ke Rumah

Kucing Suka Bertandang Ke Rumah

papar berkaitan - pada 29/11/2023 - jumlah : 122 hits
Assalamualaikum Rabu dah kan sekejap aje la masa berlalu SA kat office rasa lambat aje masa berjalan tapi bila kat rumah amboii sedar sedar dh pagi dh pagi ni terjaga awal sebab dengan ketung ketang kat dapur sekali tengok anak dara tu bang...
Muhyiddin Yassin Lebih Suka Azmin Ali Sebagai Presiden Berbanding Hamzah

Muhyiddin Yassin Lebih Suka Azmin Ali Sebagai Presiden Berbanding Hamzah

papar berkaitan - pada 25/11/2023 - jumlah : 178 hits
SELEPAS sahaja pengumuman Tan Sri Muhyiddin Yassin untuk tidak mempertahankan jawatan Presiden Parti Bersatu baru baru ini maka ramailah panglima panglima dari parti bunga ini sudah menyusun atur strategi untuk merebut jawatan Presiden part...
Aiskrim Vanilla Homemade Lembut Gebu Rasa Macam Beli Di Kedai Confirm Anak Suka

Aiskrim Vanilla Homemade Lembut Gebu Rasa Macam Beli Di Kedai Confirm Anak Suka

papar berkaitan - pada 26/11/2023 - jumlah : 210 hits
Aiskrim vanilla antara pilihan anak anak dan menjadi pilihan seisi keluarga Sedap dimakan dengan kon roti atau begitu sahaja Apa kata buat sendiri aiskrim vanilla homemade seperti yang dikongsikan ini jika teringin nak makan Mudah dan tekst...
Awat Puak Lebai Walaun Suka Ugut2 Bunuh Pmx

Awat Puak Lebai Walaun Suka Ugut2 Bunuh Pmx

papar berkaitan - pada 28/11/2023 - jumlah : 139 hits
Saya TERIMA whatsapp difahamkan oleh orang yng forward begini Salam ustaz2 Maktab Mahmud Kulim bersembang Betul tak apa yg saya kata sebelum ni Sbb PMX berlembut sgt mereka go next level Kalau benda mcm ni DS Saif TAK tahu memg sucks ler Sa...
Amalan Menyambut Kelahiran Bayi

20 Sekolah Terbaik Keputusan Spm 2023 Mengikut Gred Purata Sekolah

Bolehkah Hamil Walaupun Dara Tak Pecah

Primary School Teacher Crowned Kaamatan Queen

Setan Menyukai Musik

Six Mps Who Back Pm Anwar No Longer Bersatu Members Says Party Deputy President

Kucaimars Aku Fobia Chord

Vaksin Si Bulus Seawal Usia Dua Bulan



5 Tanggapan Buruk Tentang Penjawat Awam Yang Susah Nak Dilupakan

5 Faktor Paling Menakutkan Golongan Ibu Bapa Dalam Abad ke 21

Bandar Kantubek Lokasi Terbesar Tapak Pelupusan Bakteria Berbahaya Dunia

5 Pengajaran Bodoh Yang Kita Boleh Belajar Dari Filem Adiwira Barat

Resepi Sotong Masak Hitam Lauk Legend Orang Johor Nostalgia Habis


Selamat Datang Bulan Jun

Trump Akan Fail Rayuan Gelar Hakim Seperti Syaitan

Bekas Datuk Bandar Ditahan Disyaki Terima Rasuah Lebih Rm1 Juta

Memang Dah Janji Dapat 9a Spm Meerqeen Mahu Hadiahkan Adik Kereta

Yeoh Alu Alukan Sprm Siasat Kontrak Diberikan Kepada Syarikat Suami

Tersirat