Sudah Dilantik Tpm Takkan Takut Jawatan Presiden Dipertandingkan Lagi


agendaily.com11/01/2023
Presiden UMNO Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi bersama Timbalan Presiden Datuk Seri Mohamad Hasan pada sidang media.
Tiada alasan yang wajar untuk UMNO menyekat daripada jawatan Presiden dan Timbalan Presiden dibuka untuk pertandingan kerana masing-masing sudah mendapat habuan dalam kerajaan campuran Pakatan Harapan (PH)-Barisan Nasional (BN).

Dengan jawatan Timbalan Perdana Menteri diberikan kepada Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi oleh cikgunya, takkan masih takut untuk berdepan pencabar lain bagi merebut jawatan Presiden UMNO?

Selain Zahid yang sudah memegang jawatan kedua tertinggi negara, timbalannya, Datuk Seri Mohamad Hasan juga sekarang ini sudah menjadi Menteri penuh di Kementerian Pertahanan.

Tiada alasan untuk kedua-dua pemimpin UMNO tersebut tidak menyokong pertandingan bagi jawatan Presiden dan Timbalan Presiden pada pemilihan UMNO nanti, malah jika dilihat atas kertas sudah semestinya mereka berdua mempunyai kelebihan berbanding pencabar lain.

Tidak ada apa yang perlu dibimbangkan lagi kerana semua pencabar sebelum ini sudah dilihat tidak lagi mempunyai taring untuk bertempur dengan Zahid dan Mohamad pada pemilihan UMNO nanti, bahkan tinggal berapa kerat sahaja yang berani melawan mereka berdua nanti.

Nama-nama besar seperti Tan Sri Annuar Musa, Datuk Seri Tajuddin Abdul Rahman dan Datuk Seri Shahidan Kassim yang dilihat lantang terhadap kedua-dua pemimpin UMNO tersebut sudah dicantas semuanya, jadi tiada apa lagi yang boleh menjadi batu penghalang untuk mengekalkan jawatan Presiden dan Timbalan Presiden.

Malah, lebih baik jika pemilihan UMNO dipercepatkan kerana ketika ini kedudukan Zahid dan Mohamad dilihat berada pada keadaan amat selesa sekali untuk mengekalkan jawatan mereka tanpa perlu bersaing sengit.

Susuk seperti Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob mahu pun Datuk Seri Hishammuddin Hussein yang kini sudah tidak memiliki jawatan dalam kerajaan campuran PH-BN seakan sudah tidak lagi bermaya untuk bersaing pada pemilihan UMNO nanti.

Dengan jawatan yang dipegang Zahid dan Mohamad dalam kerajaan, sudah semestinya akar umbi akan memberi sokongan penuh kepada mereka pada pemilihan nanti.

Lagipun, bukankah dengan jawatan tersebut ia akan memudahkan kedua-dua mereka untuk menggunakan platform di kementerian untuk mempromosikan diri masing-masing kepada akar umbi bagi menunjukkan kehebatan masing-masing dan mempengaruhi ahli-ahli UMNO untuk menyokong mereka.

Pemilihan UMNO juga boleh boleh menjadi pentas terbaik untuk membuktikan keputusan dan pendirian untuk tidur sekatil dengan PH dan DAP sebenarnya mendapat restu ahli tersebut.

Selain itu, pemilihan UMNO juga akan dapat menjadi medan terbaik buat Zahid dan Mohamad untuk menunjukkan kepada rakyat setiap tindakan dan keputusan yang diputuskan untuk bersama DAP dan menyokong Datuk Seri Anwar Ibrahim dibuat dengan mandat semua ahli-ahlinya.

Dengan kejayaan membentuk kerajaan bersama PH dan DAP, ia sepatutnya menjadi satu kebanggaan kepada Zahid dan Mohamad untuk dijaja kepada akar umbi semasa pemilihan nanti.

Zahid dan Mohamad boleh berkempen kepada akar umbi UMNO bahawa langkah menyokong DAP dan Anwar sebenarnya memberi kelebihan kepada mereka untuk menghadapi pilihan raya negeri selepas ini.

Namun, persoalannya adakah UMNO berani untuk membuka pertandingan bagi merebut jawatan Presiden dan Timbalan Presiden?

Beranikah UMNO menyerahkan kepada semua ahli partinya untuk menentukan masa depan parti tersebut dan bukan ditentukan oleh beberapa individu sahaja dalam parti tersebut sahaja.

Pertimbangan sewajarnya perlu dibuat setiap ahli UMNO jika mahu melihat parti tersebut bangkit daripada kekalahan memalukan pada Pilihan Raya Umum Ke-15 (PRU-15) lalu.

Jika masih kekal dengan budaya menjilat dan membodek, nampaknya tidak mustahil selepas ini UMNO akan hanya diingati pada batu nisan sahaja


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://wak-labu.blogspot.com/2023/01/sudah-dilantik-tpm-takkan-takut-jawatan.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Musnah Harapan Khairy Jamaluddin Jawatan Presiden Timb Presiden Umno Sah Tidak Akan Dipertandingkan

Musnah Harapan Khairy Jamaluddin Jawatan Presiden Timb Presiden Umno Sah Tidak Akan Dipertandingkan

papar berkaitan - pada 14/1/2023 - jumlah : 293 hits
Musnah harapan Khairy Jamaluddin jawatan Presiden Timb Presiden UMNO sah tidak akan dipertandingkanHasrat bekas Ahli Parlimen Rembau Khairy Jamaluddin untuk bertanding jawatan Presiden UMNO pada kali ini terpaksa dilupakan apabila Perwakila...
Menjawab Persoalan Mengapa Saya Beria Ia Mahu Jawatan Presiden Umno Dipertandingkan

Menjawab Persoalan Mengapa Saya Beria Ia Mahu Jawatan Presiden Umno Dipertandingkan

papar berkaitan - pada 16/1/2023 - jumlah : 100 hits
Artikel saya sebelum ini yang bertajuk Zahid Hamidi Tok Mat Sah Penakut nampaknya mendapat respon kurang menyenangkan daripada kedua dua pihak UMNO dan juga PH secara serentak Di pihak UMNO yang pro kepada Zahid Hamidi mereka menyoal kenapa...
Tak Berani Pecat 10 Mp Bn Adakah Zahid Takut Hilang Jawatan Tpm

Tak Berani Pecat 10 Mp Bn Adakah Zahid Takut Hilang Jawatan Tpm

papar berkaitan - pada 13/1/2023 - jumlah : 122 hits
agendaily com13 01 2023Pengerusi PH Datuk Seri Anwar Ibrahim pastinya akan menyokong anak muridnya Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi kekal sebagai Presiden UMNO demi survival politik dan kerusi Perdana Menteri yang telah lama diidam idamkan Sud...
140 Ketua Bahagian Umno Sokong Jawatan Presiden Timbalan Tidak Dipertandingkan

140 Ketua Bahagian Umno Sokong Jawatan Presiden Timbalan Tidak Dipertandingkan

papar berkaitan - pada 12/1/2023 - jumlah : 76 hits
SERAMAI 140 Ketua Bahagian Umno seluruh negara semalam menyatakan solidariti agar jawatan presiden yang kini disandang Ahmad Zahid Hamidi tidak dipertandingkan pada pemilihan Perhimpunan Agung Umno yang dijangka Mei nanti Mewakili kumpulan ...
Kumpulan Ketua Bahagian Minta Jawatan Tertinggi Umno Tak Dipertandingkan

Kumpulan Ketua Bahagian Minta Jawatan Tertinggi Umno Tak Dipertandingkan

papar berkaitan - pada 12/1/2023 - jumlah : 179 hits
Ketua Umno Wangsa Maju Mohd Shafie Abdullah pada sidang media mendakwa mewakili 140 ketua Umno bahagian menyeru supaya jawatan presiden Umno dan timbalan tidak dipertandingkan KUALA LUMPUR Sekumpulan ketua bahagian Umno menyeru jawatan pres...
Sah Tiada Pertandingan Untuk Jawatan Presiden Timbalan

Sah Tiada Pertandingan Untuk Jawatan Presiden Timbalan

papar berkaitan - pada 15/1/2023 - jumlah : 103 hits
malaysiakini comPAU 2022 Perwakilan Umno hari ini meluluskan usul agar tiada pertandingan dijalankan bagi jawatan presiden dan timbalan presiden parti itu kali ini Naib Presiden Umno Mohamed Khaled Nordin turut mengesahkan usul berkenaan di...
Pencabar Zahid Hamidi Tok Mat Mesti Kuasai Jawatan Naib Presiden Dan Mt Umno

Pencabar Zahid Hamidi Tok Mat Mesti Kuasai Jawatan Naib Presiden Dan Mt Umno

papar berkaitan - pada 17/1/2023 - jumlah : 98 hits
Oleh kerana ruang untuk bertanding Presiden dan Timbalan Presiden UMNO sudah tertutup bagi pemimpin yang ingin mencabar Zahid Hamidi dan Mohamad Hasan apa langkah seterusnya yang harus mereka lakukan selepas ini Apakah berdiam diri pilihan ...
Ertinya Jika Kepimpinan Umno Berubah Yang Bertukar Hanya Penyandang Jawatan Tpm Dan Bukan Pm

Ertinya Jika Kepimpinan Umno Berubah Yang Bertukar Hanya Penyandang Jawatan Tpm Dan Bukan Pm

papar berkaitan - pada 11/1/2023 - jumlah : 150 hits
Tanpa mengesahkan sama ada dirinya atau Hishammuddin Hussein yang benar benar akan bertanding jawatan Presiden UMNO bekas Menteri Kesihatan Khairy Jamaluddin tampil memberi komitmen sokongannya yang berterusan kepada Anwar Ibrahim selaku Pe...
Backstabbing Drama In The Opposition Pas Sabotaging Bersatu By Attacking Chinese Vernacular Schools

Pas Anggap Terlalu Awal Bincang Pertukaran Mb Perlis

Opening Young People S Eyes To Workers Rights

Calon Bersatu Prk Kkb Tidak Dapat Sokongan Parti Pas

Penyokong Diseru Jalankan Tanggungjawab Sebagai Pemilik Sabah Fc

Dumbing Down Our Education System Via Politicians And Theocrats

Bila Duit Nak Masuk

Sayur Kucai Dan Taugeh Untuk Makan Tengah Hari



Biodata Dan Latar Belakang Adam Shamil Personaliti TikTok Terkenal

5 Negara Yang Memilih Untuk Tidak Menggunakan Matawang Sendiri

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah Slot Akasia TV3

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia


Kembali Menulis

Lagu Popular Thailand Tahun 2024

Starting Somewhere

Ktm Kenalkan 4 Model Motosikal Duke Sempena Ulangtahun Ke 30

Sambutan Ulang Tahun Ke 30 Dan Pelancaran 4 Model Motosikal Ktm Duke

First Impressions Make A Powerful Impact With A Creative Digital Business Card