Sudah Bersedia Terima Surat Bersatu Apapun Terjadi Tetap Sokong Kepimpinan Pm



“Apa yang kita langgar… mungkin ada kesalahan pada peringkat undang-undang kecil parti yang tertakluk bawah Jabatan Pendaftaran Pertubuhan (RoS). Oleh itu, isu kekosongan kerusi sebagaimana BERSATU nyatakan atau uar-uarkan sebelum ini, sangat tidak berasas.
(Berita Harian) – Ahli Parlimen Gua Musang daripada BERSATU, Mohd Azizi Abu Naim mendakwa beliau tidak melompat parti, justeru tiada keperluan untuk mengosongkan kerusi itu yang dimenanginya pada Pilihan Raya Umum Ke-15 (PRU15).
Katanya, beliau hingga kini juga tiada pernah membuat kenyataan untuk keluar BERSATU dan menyertai parti lain, sekali gus mendakwa tidak melanggar undang-undang antilompat parti, walaupun telah mengisytiharkan sokongan kepada kepimpinan Perdana Menteri, Datuk Seri Anwar Ibrahim.
“Apa yang kita langgar… mungkin ada kesalahan pada peringkat undang-undang kecil parti yang tertakluk bawah Jabatan Pendaftaran Pertubuhan (RoS). Oleh itu, isu kekosongan kerusi sebagaimana BERSATU nyatakan atau uar-uarkan sebelum ini, sangat tidak berasas.
“Pada saya, kita kena rasional dan profesional. Maksudnya, suatu pilihan raya kecil (PRK) berlaku setelah penyandang di suatu kerusi itu meninggal dunia, bankrap ataupun hilang kewarasan, hilang akal atau gila.
“Selain faktor itu, kita melihat dari segi undang-undang, apapun keputusannya Speaker (Dewan Rakyat) yang berhak menentukan. Apa yang dilakukan sebelum ini, kami sudah merujuk peguam dan kami tidak melanggar undang-undang antilompat parti,” dakwanya.
Beliau berkata demikian kepada pemberita pada Majlis Hari Raya Aidilfitri Ahli Parlimen Gua Musang dan Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Nenggiri, di sini, semalam.
Sebelum ini, Mohd Azizi bersama lima lagi Ahli Parlimen daripada BERSATU mengisytiharkan sokongan kepada kepimpinan Anwar.
Ahli Parlimen terbabit ialah Datuk Syed Abu Hussin Hafiz Syed Abdul Fasal (Bukit Gantang), Datuk Dr Zulkafperi Hanapi (Tanjong Karang), Zahari Kechik (Jeli), Datuk Iskandar Dzulkarnain Abdul Khalid (Kuala Kangsar) dan Datuk Dr Suhaili Abdul Rahman (Labuan).
Pada 7 Mac lalu, Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) daripada BERSATU, Datuk Abdul Rashid Asari (Selat Klang), turut memberi dukungan sama kepada Menteri Besar Selangor, Datuk Seri Amirudin Shari.
Media semalam melaporkan Setiausaha Agung BERSATU, Datuk Seri Hamzah Zainudin, berkata surat berkaitan status keahlian tujuh wakil rakyat berkenaan akan dihantar pada minggu depan selepas PRK Dewan Undangan Negeri (DUN) Kuala Kubu Bharu selesai.
Ketua Pembangkang itu dipetik menegaskan, BERSATU antara lain jelas dengan keputusan untuk menghentikan keahlian Suhaili yang menjadi antara wakil rakyatnya yang terawal mengumumkan sokongan kepada pentadbiran Anwar.
Mengulas lanjut, Mohd Azizi berkata, beliau bersama wakil rakyat lain yang terbabit sudah bersedia untuk menerima surat berkenaan.
“Kami akan tengok kandungan surat itu sama ada berbentuk tindakan atau teguran. Kami berenam (Ahli Parlimen terbabit) sudah membuat ketetapan rasmi bahawa apapun terjadi, kami tetap menyokong kepimpinan Perdana Menteri dan kami bersama dalam Ahli Parlimen kerajaan,” katanya.
The post ‘Sudah bersedia terima surat BERSATU, apapun terjadi tetap sokong kepimpinan PM’ appeared first on Malaysia Today.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.malaysia-today.net/2024/05/10/sudah-bersedia-terima-surat-bersatu-apapun-terjadi-tetap-sokong-kepimpinan-pm-2/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Pemilihan Bersatu Jangan Sokong Anak Emas Bersikap Terbuka Muhyiddin Diberitahu

Pemilihan Bersatu Jangan Sokong Anak Emas Bersikap Terbuka Muhyiddin Diberitahu

papar berkaitan - pada 15/5/2024 - jumlah : 104 hits
Muhyiddin Yassin akan lebih dihormati jika tidak menyebelahi mana mana kumpulan dalam membuat keputusan berhubung kepimpinan masa depan parti itu PETALING JAYA Presiden Bersatu Muhyiddin Yassin perlu bersikap terbuka dan tidak menyebelahi m...
Penyamar Konon Sokong Ds Anwar Rupanya Geng Pas Bersatu

Penyamar Konon Sokong Ds Anwar Rupanya Geng Pas Bersatu

papar berkaitan - pada 30/4/2024 - jumlah : 88 hits
Ketika memulakan kempennya pada Jumaat lalu calon PH Png Sock Tou dan pasukan kempennya didekati oleh seorang lelaki yang menyuarakan rasa kecewa tentang isu seperti kos sara hidup Walaupun lelaki itu pada mulanya mendakwa dirinya menyokong...
Terima Kasih Atas Nasihat Mua Bellaz Henti Keluarkan Keychain Kartun Wajah Anak Ramai Tak Sokong

Terima Kasih Atas Nasihat Mua Bellaz Henti Keluarkan Keychain Kartun Wajah Anak Ramai Tak Sokong

papar berkaitan - pada 11/5/2024 - jumlah : 89 hits
Enggan mengeruhkan keadaan dan mendengar nasihat dari ramai orang jurusolek terkenal MUA Bellaz menghentikan pengeluaran keychain wajah anaknya Nur Aisywara Nealofa Malah Bellaz juga memohon maaf dan bersedia dengan segala nasihat dan ucapa...
Jangan Pilih Calon Bersatu Lihat Ini Sebagai Contoh Mahkamah Keluarkan Notis

Jangan Pilih Calon Bersatu Lihat Ini Sebagai Contoh Mahkamah Keluarkan Notis

papar berkaitan - pada 11/5/2024 - jumlah : 79 hits
Zuwairi Mohd Yusof Sudah jelas terang lagi nyata XIAO TAO mengalahkan KHAIRUL PN BERSATU dengan majoriti 4000 undi SABTU 11 MEI 2024 melihatkan gerak geri dan reaksi calon PN dengan jentera kempen mereka dari awal sampai hari akhir kempen P...
Sengaja Dia Perli Bersatu Ada Bunga Bunga Nak Pecah Pulak

Sengaja Dia Perli Bersatu Ada Bunga Bunga Nak Pecah Pulak

papar berkaitan - pada 11/5/2024 - jumlah : 82 hits
MSO TERKHILAF ATAU SENGAJAMungkin saya terkhilaf tetapi ia sangat jelas dalam ucapan di kempen finale calon PN malam tadi Tok Dor ada memberi nasihat kepada pengundi agar tidak memilih parti yang laksana sarang laba laba ertinya parti yang ...
Bersatu Jangan Sentap Lek Lu

Bersatu Jangan Sentap Lek Lu

papar berkaitan - pada 11/5/2024 - jumlah : 74 hits
BERSATU JANGAN SENTAP HAL MACAM NI DULU PKR DAH LALUI MASA TOK GURU ADA PUN PAS DAH BUAT KENYATAAN MASA TU DALAM PAKATAN RAKYAT LAGI BILA TIBA MESYUARAT HADI AWANG KATA PAS TAK CADANG LANTIK ANWAR AKAN TETAPI TENGKU RAZALIGH Ini yang Sanusi...
Pas No Decision Yet On Pn S Pm Candidate But Bersatu Backs Muhyiddin

Pas No Decision Yet On Pn S Pm Candidate But Bersatu Backs Muhyiddin

papar berkaitan - pada 11/5/2024 - jumlah : 149 hits
PAS deputy president Datuk Seri Tuan Ibrahim Tuan Man said that Perikatan Nasional is yet to decide on its prime minister candidate but Bersatu a member party of the PN announced that it is backing former premier Tan Sri Muhyiddin Yassin as...
Umno Pas Bersatu Amanah Mengail Dalam Kolam Yang Sama

Umno Pas Bersatu Amanah Mengail Dalam Kolam Yang Sama

papar berkaitan - pada 11/5/2024 - jumlah : 125 hits
Umno PAS Bersatu Amanah mengail dalam kolam yang sama ARVE Error src mismatch provider youtube url https youtu be tAKBX HwUAQ src in org https www youtube com embed tAKBX HwUAQ wmode transparent rel 0 feature oembed src in mod https www you...
Check Alat Tulis Anak

Blackrock Umno Dua Kepala

Zaid Hits Out At Ministry S Muslim Friendly Tourism Idea For Langkawi

10 Vacuum Cordless Terbaik Untuk Bersihkan Rumah 2024

Roche Partners With Healthcare Experts To Introduce Accessible Diabetes Care

Drama Terjerat Kisah Cinta Terlarang Hingga Terjerat Dan Menjerat Hidup Hakiki

Kopi Terbaik Di Cafe Area Utara Aroma Yang Berbeza

Penjelasan Isu Blackrock Oleh Pm Diterima Baik



6 Makhluk Mitos Yang Digeruni dan Disanjung Masyarakat Asia Tenggara

10 Filem Komedi Lawak Terbaru Yang Best Juga Tersedia Online Netflix Prime Video HBO GO Dengan Sarikata Bahasa Melayu

Info Dan Sinopsis Filem Ipar Adalah Maut 2024 Kini Di Pawagam Malaysia

Kahwin Beristerikan Bella Hanna Bella Luna Ini 10 Fakta Biodata Pelakon Redza Rosli Yang Ramai Tak Tahu

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Terjerat iQIYI Malaysia Gandingan Aliff Aziz Dan Ruhainies


Jangan Bersangka Sudah Beriman

Cara Terbaik Mengemas Barangan Berat Apabila Pindah Rumah

Cara Menetap Di Negeri Belanda Terdapat 4 Jalur Yang Bisa Digunakan

Restoran Line Clear Penang

Only Flirts Your Ticket To Anonymous And Exciting Dates

Sultan Murka Kes Curi Tabung Masjid