Suatu Game Dahulu Cooking Diary


First of all aku nak ucapkan tahniah dan terima kasih kepada MYTONA kerana mencipta game yang sangat addictive dan cute iaitu Cooking Diary!

Aku start main game ni masa bulan April hari tu. Dan sekarang dah Jun. Kiranya dah masuk tiga bulan aku main game ni.

Biasanya, bila nak download sesuatu game atau apps tu, aku akan tengok pada review, either dia Editor Choice's atau rate yang lebih dari 4.5 star. Then, kalau bagus, aku akan cuba download, buka dan explore. Kalau dalam masa lima saat aku dah rasa hampeh, automatik aku akan uninstall apps/games tu.

Apa yang lagi menariknya, Cooking Diary telah berjaya memenangi 'People's Voice Award' dalam The Webby Awards tempoh hari. Akulah antara manusia yang mempengaruhi semua adik beradik aku untuk main game tu secara aktif. Siap letak rule lagi. Siapa tak online dalam masa sehari, akan di 'kick-out' dari guild kitaorang. heheheheh

Maklumlah, nak buat Guild tu perlukan 10 gems kot! Gem dia dahlah bapak segala mahal kau!

Sebelum aku start addict dengan game ni, aku ada jugak install 'MyCafe' dengan 'Cooking Madness'.



Then, lepas seminggu dua main tu, aku naik fedup main My Cafe tu, sebab sikit-sikit dia mintak duit. Kalau kita tak beli, kita tak boleh naik level dan akan stuck forever dekat situ. Dengan pelbagai limitation!

Yang Cooking Madness tu pulak, ergh...dahlah takde langsung bagi 'life/energy' free. Pastu, journey dia tu tak berapa memuaskan sebab belum lagi penuhkan tiga star dia dah suruh kita move ke level seterusnya. What??? Aku pulak jenis pemain yang suka penuhkan setiap star sebelum naik level atau buka 'cafe' yang seterusnya. It's killing me bila tahu star tu tak dipenuhkan. Ergh! It's so wrong!

Masa main My Cafe tu, adalah jugak aku terbeli gems dia. Habislah 50 camtu. Geram betul! Pastu, menyesal sebab memang untuk naik level kita kena spent duit betul. Then, aku rasa macam wasted gila. Selamat uninstall.

Sekarang, tinggallah Cooking Diary saja.

Selepas study sikit latar belakang developer game ni, maka lagilah aku setia pada game ni. Kalau dulu, kitaorang gila dengan 'Sim Freeplay' dan jugak 'Township'. Sebelum pada tu 'Candy Crush', 'Farm Saga' dan aku sorang je yang addict main game 'Sim City'. Pastu, since iPad dah rosak, semua game tu aku dah tak main sebab tak puas main dekat skrin kecik.
Latar belakang Cooking Diary:

FACTS
Developer: MyTona

Release date: soft launch - October 4, 2017. Global release - August 8, 2018.

Platforms: iOS, Android, Amazon, Windows
ABOUT THE DEVELOPER
MyTona is a mobile game developer and publisher, that is one of the biggest IT companies in Russia and the CIS. The company's network is extensive: games are created in Yakutsk, Ivanovo, Saint Petersburg, Vladivostok, Singapore, and New Zealand.

Today, MyTona successfully competes with global developers of free-to-play mobile games. The projects the company has developed are on the lists of top-grossing games in the markets of the US, Russia, Western Europe, and many other countries. MyTona currently has 3 games published: Seekers Notes, Ravenhill, and Cooking Diary.

Its flagship game, Seekers Notes, is an acclaimed hit in the hidden object genre. Cooking Diary, a cooking time management game, is a winner of the People's Choice Award category in one of the most prestigious awards in the gaming industry—the 15th International Mobile Gaming Awards Global.

But the company has no plans to stop there: MyTona recently soft-launched a mystical match-3 game, Riddleside: Fading Legacy, and a hardcore game, Manastorm: Arena of Legends.
Ni pulak character yang menghidupkan game ni:


////

Aku tak tau kenapa aku prefer dengan Russian punya teknologi, software dan idea. Mungkin sebab dia tak hype dan too much 'sampah' kot. Papehal, aku salute lah pada team diorang sebab buat character dalam game tu macam real gila. Vivian, Johnny, Grandpa, Creighton dan lain-lain.

Aku dah lupa nak bebel pasal apa lagi berkaitan game ni. Korang memang terbaik. Tolonglah hargai pemain setia macam aku ni. Aku dah tak sabar nak tahu apa yang berlaku pada episod seterusnya. Cukuplah rapuan pasal game ni dulu. Banyak lagi challenge dia yang kena dihabiskan sebelum masa tamat.

Kotlah korang pun pemain setia Cooking Diary, let's burn!!!

Kalau korang tak pernah dengar nama game ni, well you should bebeh. Korang boleh lah search Cooking Diary dekat Google Playstore/Apple Store korang. Kalau nak usha apa tu Cooking Diary secara detail, korang stalklah sini:
Website: https://cookingdiary.game/

Instagram: @cookingdiary_official

Facebook: @cookingdiaryMYTONA

Youtube: Cooking Diary

Twitter: @cookingdiary

////

Papehal roger!

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.sofieadie.com/2020/06/suatu-game-dahulu-cooking-diary.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Wahai Ayah Buatlah Petua Ni Ketika Anak Masih Kecil Berlelah Lelah Dahulu Besar Nanti Anak Akan Lebih Rapat

Wahai Ayah Buatlah Petua Ni Ketika Anak Masih Kecil Berlelah Lelah Dahulu Besar Nanti Anak Akan Lebih Rapat

papar berkaitan - pada 3/2/2021 - jumlah : 335 hits
Penglibatan ayah dalam mendidik dan menjaga anak anak juga boleh menjadikan anak anak lebih bijak Luangkan masa anda untuk mendidik dan mengambil tahu tentang anak anak setiap hari Baca Mudah mudahan ada kebaikan sesama kita sebagai ibu bap...
Suntik Vaksin Kepada Pemimpin Negara Dahulu

Suntik Vaksin Kepada Pemimpin Negara Dahulu

papar berkaitan - pada 30/1/2021 - jumlah : 162 hits
sarawakvoive com January 30 2021 Dengan segala hormatnya kepada pihak Kerajaan Sarawak dan Kerajaan Malaysia Berasaskan kebimbangan orang ramai saya ingin mencadangkan agar suntikan vaksin ini dibuat terhadap pemimpin pemimpin dalam Kerajaa...
Jangan Jadikan Darurat Satu Isu Bebaskan Malaysia Daripada Covid 19 Dahulu Pakar Undang Undang

Jangan Jadikan Darurat Satu Isu Bebaskan Malaysia Daripada Covid 19 Dahulu Pakar Undang Undang

papar berkaitan - pada 28/1/2021 - jumlah : 245 hits
Proklamasi darurat yang diisytiharkan oleh Yang di Pertuan Agong untuk menangani pandemik COVID 19 di negara ini tidak seharusnya dijadikan isu kerana Malaysia bukan satu satunya negara yang melaksanakan perintah itu kata pakar undang undan...
Dahulukan Yang Lebih Dahulu

Dahulukan Yang Lebih Dahulu

papar berkaitan - pada 18/1/2021 - jumlah : 169 hits
malaysiakini comSURAT Doktor Hospital Sg Buloh Tolong layan kami dengan manusiawi SURAT Bekerja dalam syif on call tiada tempat rehat dan tak dapat makan dengan betul aduan kami pula seolah diremehkan pihak atasan BOB KELANANG Aku tau beban...
Game Control The Medium Yakuza 3 4 5 Remastered Diumumkan Untuk Xbox Game Pass

Game Control The Medium Yakuza 3 4 5 Remastered Diumumkan Untuk Xbox Game Pass

papar berkaitan - pada 20/1/2021 - jumlah : 278 hits
Microsoft menambah permainan baharu untuk pelanggan Xbox Game Pass bulan Januari ini Bulan ini Xbox Game Pass Ultimate boleh dilanggan dengan hanya 1 Berikut senarai game baru yang disediakan untuk pelanggan Xbox Game Pass Control January 2...
Kesal Diganggu Main Game Remaja Di Bontang Hajar Temannya

Kesal Diganggu Main Game Remaja Di Bontang Hajar Temannya

papar berkaitan - pada 25/1/2021 - jumlah : 160 hits
Korban DT pulang ke rumah Keesokan harinya ayah korban terkejut melihat wajah anaknya memar dan menduga anaknya usai dianiaya orang lain
Lego Dan Nintendo Luncurkan Koleksi Ciamik Game Legendaris Super Mario Di Dunia Nyata

Lego Dan Nintendo Luncurkan Koleksi Ciamik Game Legendaris Super Mario Di Dunia Nyata

papar berkaitan - pada 2/2/2021 - jumlah : 151 hits
Yang suka game Super Mario kini bisa bermain dengan pengalaman yang sama sekaligus berbeda
Hbo Rancang Satu Lagi Prequel Game Of Thrones

Hbo Rancang Satu Lagi Prequel Game Of Thrones

papar berkaitan - pada 26/1/2021 - jumlah : 133 hits
HBO dilaporkan merancang siri adaptasi Tales of Dunk and Egg prekuel kepada siri popular Game of Thrones lapor Variety Rancangan selama satu jam itu berdasarkan siri novel fantasi oleh George R R Martin dan akan mengikuti pengembaraan Ser T...
Island King A Casual Mobile Game Has Entered Malaysia You Can Play With Your Friends During Mco 2 0

Island King A Casual Mobile Game Has Entered Malaysia You Can Play With Your Friends During Mco 2 0

papar berkaitan - pada 26/1/2021 - jumlah : 326 hits
Island King users have exceeded 10 million Malaysians such as Alieff Irfan Isa Isarb and Zukie Muhammad are also players of the game Recently you are not sure how to interact with family and friends during the pandemic period Perhaps you ca...
Hukum Memakai Pendakap Gigi

Jangan Bersangka Sudah Beriman

Aku Menyesal Kahwin Dengan Warga Asing Enggan Tunaikan Nafkah Sebab Tak Tahu

Laporan Dosm Inflasi Malaysia Naik 2 Mei 2024

Alliance Bank Rakan Mytaman Untuk Meluaskan Kebolehcapaian Kad Kredit Maya Kepada 150 000 Pengguna

Kak Jane Pergi Selamanya

Bila Allah Tarik Nikmat Ibadah

Pac Sahkan Penangkapan Pegawai Felcra Isu Projek Rm1 2 Bilion



10 Fakta Biodata Harissa Adlynn Halim Pelakon Drama Berepisod Dedaun Hijau Di Angin Lalu Astro Ria Gandingan Redza Rosli

6 Makhluk Mitos Yang Digeruni dan Disanjung Masyarakat Asia Tenggara

10 Filem Komedi Lawak Terbaru Yang Best Juga Tersedia Online Netflix Prime Video HBO GO Dengan Sarikata Bahasa Melayu

Info Dan Sinopsis Filem Ipar Adalah Maut 2024 Kini Di Pawagam Malaysia

Kahwin Beristerikan Bella Hanna Bella Luna Ini 10 Fakta Biodata Pelakon Redza Rosli Yang Ramai Tak Tahu


Kebiasaan Buruk Yang Harus Dihindari Untuk Kesehatan Tubuh

Canon Meningkatkan Kesedaran Laut Melalui Bengkel Fotografi Dan Pameran Yang Menarik

Unveiling Malaysia S Hidden Gems With A Travel Pass

15 Patriotic Centerpiece Ideas For Every Style

Pemulihan Ekonomi Berjaya Malaysia Jadi Negara Maju 2028

Kad Pat G Cara Daftar Akaun Semak Permohonan Baru Renew