Strategi Terdesak Anwar Untuk Menang Prn Sabah



PASIR MAS – Dakwaan Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR), Datuk Seri Anwar Ibrahim yang mengatakan beliau mempunyai sokongan majoriti ahli Parlimen untuk menubuhkan kerajaan Persekutuan yang baharu disifatkan sebagai ‘modal’ cacar merba untuk menang pada Pilihan Raya Negeri (PRN) Sabah.
Ahli Parlimen Pasir Mas, Ahmad Fadhli Shaari berkata, langkah sumbang dan tergesa-gesa itu hanyalah satu percubaan saat akhir bagi mengaburi mata rakyat Sabah yang akan mengundi pada PRN, Sabtu ini.
“Secara logiknya, jika beliau benar-benar mempunyai majoriti, langkah yang tepat ialah mengadap Yang Dipertuan Agung terlebih dahulu,” katanya ketika dihubungi Sinar Harian.
Ahmad Fadhli yang juga Timbalan Ketua Pemuda Pas Pusat berkata, namun sebaliknya berlaku apabila Anwar mengumumkan perkara itu di media terlebih dahulu.
Katanya, tindakan itu seolah-olah menunjukkan Anwar sendiri tidak yakin dengan sokongan yang diperoleh.
Sinar Harian semalam melaporkan, Anwar mendakwa bahawa beliau kini mempunyai sokongan majoriti ahli Parlimen untuk menubuhkan kerajaan Persekutuan yang baharu.
Malah Ahli Parlimen Port Dickson itu turut menegaskan bahawa majoriti yang diperoleh adalah konklusif dan bukannya majoriti tipis.
Strategi Zahid tepat ke sasaran

UMNO, BN tidak dapat halang Ahli Parlimen mahu sokong Anwar
Sementara itu, Ahli Parlimen Jempol, Datuk Mohd Salim Shariff pula berkata, dakwaan Anwar hanyalah mahu mengelirukan pengundi di Sabah kerana mahukan Parti Warisan Sabah (Warisan) menang.
“Saya nampak ini lebih kepada untuk meraih sokongan PRN Sabah kerana beliau sedar yang Warisan perlu menang untuk tubuh kerajaan.
“Ini menunjukkan yang Anwar tidak yakin dan strategi digunakan ialah menimbulkan semula isu dirinya yang mendapat sokongan majoriti daripada ahli Parlimen untuk menjadi Perdana Menteri,” katanya ketika dihubungi Sinar Harian.
Menurutnya, dakwaan Anwar itu lebih kepada strateginya yang mahu mengelirukan rakyat Sabah yang hanya menunggu empat hari lagi untuk mengundi.
Katanya, pembentukan kerajaan hanya boleh berlaku di Dewan Rakyat dan bukannya menerusi kenyataan kepada media sebegitu.
“Saya dengar katanya beliau (Anwar) dapat sokongan majoriti daripada 130 ahli Parlimen, tapi yang saya tahu tiada pula pemimpin dari Perikatan Nasional (PN) dan UMNO yang lompat parti.
“Anwar sedar yang beliau sudah hilang dari radar politik tanah air apabila namanya tidak lagi disebut sebagai Perdana Menteri sejak kerajaan bertukar, jadi beliau rasa PRN Sabah adalah waktu untuk naikkan semula namanya,” katanya.
Hanya Perdana Menteri layak menghadap Agong

The post Strategi terdesak Anwar untuk menang PRN Sabah appeared first on MYKMU.NET.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://mykmu.net/2020/09/24/strategi-terdesak-anwar-untuk-menang-prn-sabah/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Prn Sabah Dakwaan Amanah Anak Pas Warisan Terlalu Terdesak Presiden Pas

Prn Sabah Dakwaan Amanah Anak Pas Warisan Terlalu Terdesak Presiden Pas

papar berkaitan - pada 19/9/2020 - jumlah : 408 hits
MARANG Parti Warisan Sabah disifatkan sebagai terdesak apabila mengaitkan Parti Amanah Negara sebagai anak kepada Pas untuk meraih undi dalam Pilihan Raya Negeri Sabah pada 26 September ini Presiden Pas Datuk Seri Abdul Hadi Awang berkata A...
Prn Sabah Dap Menang 6 Daripada 7 Kerusi

Prn Sabah Dap Menang 6 Daripada 7 Kerusi

papar berkaitan - pada 27/9/2020 - jumlah : 313 hits
Meskipun tidak bertanding atas logo tradisonal parti itu DAP berjaya memenangi hampir semua kerusi yang ditandinginya dalam Pilihan Raya Negeri Sabah Parti itu menang di kerusi Dewan Undangan Negeri Likas Luyang Kapayan Elopura Tanjong Pa
Prn Sabah Kenyataan Rasmi Pm Muhyiddin Selepas Menang

Prn Sabah Kenyataan Rasmi Pm Muhyiddin Selepas Menang

papar berkaitan - pada 27/9/2020 - jumlah : 262 hits
358 total views 88 views today KENYATAAN MEDIA TAN SRI DATO HAJI MUHYIDDIN HAJI MOHD YASSIN PERDANA MENTERI MERANGKAP PENGERUSI PERIKATAN NASIONAL Saya bersyukur ke hadrat Allah s w t di atas kemenangan Gabungan Rakyat Sabah dalam Pilihanra...
Grs Menang Prn Sabah

Grs Menang Prn Sabah

papar berkaitan - pada 27/9/2020 - jumlah : 329 hits
Gabungan Rakyat Sabah memenangi Pilihan Raya Negeri Sabah ke 16 selepas mendapat 38 daripada 73 kerusi Dewan Undangan Negeri sekaligus merampas negeri di bawah bayu itu daripada Warisan Plus 38 kerusi itu diperoleh hasil kemenangan parti ga...
Kalau Warisan Plus Menang Prn Sabah Pn Akan Tumbang Di Putrajaya

Kalau Warisan Plus Menang Prn Sabah Pn Akan Tumbang Di Putrajaya

papar berkaitan - pada 25/9/2020 - jumlah : 221 hits
Ahli Parlimen Sepanggar Datuk Azis Jamman menganggap jika Warisan Plus memenangi Pilihan Raya Negeri Sabah pada 26 September kerajaan Perikatan Nasional akan tumbang di Putrajaya Beliau berkata PRN Sabah menjadi penentu kepada kestabilan ke...
Prn Sabah Warisan Ph Berpotensi Menang

Prn Sabah Warisan Ph Berpotensi Menang

papar berkaitan - pada 24/9/2020 - jumlah : 233 hits
Gabungan Warisan Plus berpotensi menang dalam Pilihan Raya Negeri Sabah pada 26 September ini Koordinator Gabungan Reformis Malaysia Mustaffa Kamil Ayub menyifatkan gerak kerja parti parti yang bertanding di Sabah Warisan dan Pakatan Harapa...
Prn Sabah Peluang Menang Seimbang

Prn Sabah Peluang Menang Seimbang

papar berkaitan - pada 16/9/2020 - jumlah : 253 hits
LANDSKAP politik Malaysia selepas Pilihan Raya Umum ke 14 pada 2018 lalu memperlihatkan ia berubah 100 peratus selepas berakhirnya dominasi Barisan Nasional yang memerintah negara selama lebih 60 tahun lamanya Tampuk pemerintahan negara ber...
Kemaraan Anwar Sebagai Pm Tidak Membantu Pkr Menang Besar Di Sabah

Kemaraan Anwar Sebagai Pm Tidak Membantu Pkr Menang Besar Di Sabah

papar berkaitan - pada 27/9/2020 - jumlah : 305 hits
Abah lebih popular dari bang Non Pegurusan politik yang bijak Azmin Ali dan Hamzah menggambarkan Muhyiddin sukar digugat oleh sesiapa pun lebih lebih lagi jika Tun dan Anwar tidak sekapal Selepas PRN Sabah nama Shafie sebagai calon PM agak ...
Menang Prn Sabah Bubar Parlimen Muhyiddin

Menang Prn Sabah Bubar Parlimen Muhyiddin

papar berkaitan - pada 19/9/2020 - jumlah : 331 hits
Menang PRN Sabah bubar parlimen MuhyiddinOleh September 19 2020Perdana Menteri Muhyiddin Yassin berkata sekiranya gabungan PN BN PBS menang dalam pilihan raya Sabah kali ini pilihan raya umum akan diadakan dalam masa terdekat Ini adalah per...
Fungi Wechat Yang Ramai Tak Tahu

Ziana Zain Duta Rasmi Csa Academy

Taman Tema Genting Highland

Di Masjid Muhammadiyah Nurul Yakin Paus Quran Dan Sains By Dr Hm Raki

Asan Lembu The Movie

Hospital Kuala Pilah

Potong Ikan Keluar Api

Ramadan Bazaars 2024 Exploring The Culinary Delights Of Selangor S Ramadan Bazaars



Koleksi 15 Lagu Hari Raya Terbaru Yang Meriahkan Aidilfitri 2024 Bakal Evergreen Bak Lagu Lama

6 Pantang Larang Penting Kalau Nak Selamat di Sekolah Asrama

Info Dan Sinopsis Filem 19 Puasa Playboys Of Plastik Hitam Astro First

Casimir Zeglen Paderi Yang Mencipta Jaket Kalis Peluru

Biodata Mohammad Rifdean Masdor Atlet Muay Thai Malaysia Yang Gegarkan One Championship Seangkatan Johan Ghazali Jojo


Mangkuk Correle 2024

Diy Toy For Toddler

Peristiwa Nuzul Al Quran Dan Bekalan Air

Swaylin Bechuanka Nuan Chord

Sanusi Henti Retorik Kxp Tumpu Projek Loji Rawatan Air

Attacks On Govt By Minority Groups Need To Be Curbed Zahid