Steady Pemilik Lamborghini Melanggar Viva Dan Secara Langsung Memberi Pampasan Myvi



Steady! Pemilik Lamborghini melanggar Viva dan secara langsung memberi pampasan MyviKemalangan tadi yang membabitkan sebuah Lamborghini Huracan dan sebuah Perodua Viva. Tiada kecederaan fizikal cuma mungkin kecederaan di hati. Lokasi dipercayai di Petaling Jaya Section 17.Thomas khuatir ibu tunggal itu tidak dapat meneruskan mencari rezeki kerana kereta Viva ‘total lost’

'Tak mengapa Lamborghini rosak, asalkan rezeki dia tak terputus'“INI bukan soal ada wang boleh beli apa saja, tetapi apa yang saya buat ini lebih kepada untuk memudahkan urusan dan mengurangkan seberapa boleh beban dialaminya.”


Demikian kata pemilik Lamborghini, Thomas Heng, 40, yang bukan saja menyelesaikan isu kemalangan kereta mewahnya dengan Perodua Viva secara berhemah malah bermurah hati menghadiahkan sebuah Perodua Myvi kepada wanita yang terbabit dalam kemalangan itu.

Tindakan Thomas Heng, 40, dipuji warganet selepas kemurahan hatinya itu dikongsikan rakannya, Azman Nor di Facebook, dua hari lalu.

Thomas berkata, dia tidak terbabit dalam kejadian itu sebaliknya kenderaan mewah miliknya itu dipandu seorang rakan perniagaannya yang mahu keluar membeli barang keperluan, dua hari lalu.

Katanya, tiba di lokasi kejadian di Seksyen 17, Petaling Jaya, Selangor, rakannya itu tidak sempat mengelak kenderaan di depannya yang tiba-tiba menukar lorong tanpa memberi isyarat.

“Akibat kemalangan itu, Lamborghini saya remuk pada bahagian depan dan kanan manakala Viva wanita itu ‘total loss’ (musnah).

“Kes diselesaikan secara baik tanpa pergaduhan malah dua-dua pihak membuat laporan polis untuk proses tuntutan insurans, namun bagi kereta ‘total loss’ ia memakan masa, malah saya dapati tuntutan insurans Viva itu pun sangat rendah,” katanya.


Ahli perniagaan itu berkata, simpati dan prihatin dengan kesulitan dialami wanita itu, dia bermurah hati menawarkan sebuah kenderaan terpakai sebagai ganti.

“Hati saya tersentuh bila mengetahui wanita itu ibu tunggal anak tiga dan bimbang dia terputus sumber rezeki, saya membuat keputusan membelikannya Myvi terpakai untuk memudahkan pergerakannya menghantar pesanan dijual menerusi atas talian.


MYVI yang dihadiahkan Thomas kepada pemandu Viva. FOTO ihsan pembaca

“Paling penting moralnya, tidak semua perkara perlu digaduhkan, selagi mana boleh selesai, selesaikanlah cara baik dan berhemah,” katanya.

Katanya, bagi menjamin ketelusan, kedua-dua pihak membuat perjanjian bagi mengelak sebarang kejadian tidak diingini pada masa depan.

“Dalam perjanjian itu menjelaskan, saya dengan rela hati membelikan kereta Myvi itu tanpa perlu dibayar semula wanita itu.


“Malah, saya tidak akan menuntut sebarang ganti rugi termasuk wang tuntutan insurans daripada kemusnahan Viva itu juga menjadi hak wanita itu sepenuhnya untuk kegunaan dan keperluannya,” katanya.

Menurut Thomas, dia bercadang menyerahkan Myvi itu kepada wanita berkenaan, Isnin ini.

“Proses pertukaran hak milik kereta akan diuruskan selepas tamat Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) ini.

“Malah, bagi membantunya mempromosikan perniagaan atas taliannya, saya hantar Myvi itu untuk proses rekabentuk iklan.


“Mungkin ini tidak seberapa, tetapi saya harap Myvi ini menjadi pengganti kepada Viva yang rosak itu supaya wanita itu boleh terus mencari sumber pendapatan macam biasa bagi membesarkan anak-anaknya,” katanya.



rePublish Update Berita MalaysiaSteady! Pemilik Lamborghini melanggar Viva dan secara langsung memberi pampasan Myvi Medium perkongsian sosial berbentuk media. Artikel adalah percuma untuk diulang siar atau dikongsi di jaringan sosial. Credit dan penghargaan adalah hakmilik Cyusrie yang merupakan sumber asalnya. Trimas and Much more respect from Malaysiaisme


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://malaysiaismalaysia.blogspot.com/2020/04/steady-pemilik-lamborghini-melanggar.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Gara Gara Langgar Viva Hingga Remuk Pemilik Lamborghini Belikan Mangsa Myvi Sebagai Ganti

Gara Gara Langgar Viva Hingga Remuk Pemilik Lamborghini Belikan Mangsa Myvi Sebagai Ganti

papar berkaitan - pada 10/4/2020 - jumlah : 258 hits
Umum tahu kini Malaysia berada dalam tempoh Perintah Kawalan Pergerakan Dalam erti kata lain orang ramai dinasihatkan untuk stay at home sekaligus membuatkan bilangan kenderaan di atas jalan raya menjadi rendah Di sebalik jumlah bilangan ke...
Pemilik Lamborghini Digelar Real Man Selepas Ganti Kereta Viva Dengan Sebiji Myvi

Pemilik Lamborghini Digelar Real Man Selepas Ganti Kereta Viva Dengan Sebiji Myvi

papar berkaitan - pada 10/4/2020 - jumlah : 1257 hits
Semalam viral satu video menunjukkan kemalangan yang melibatkan sebuah kereta Viva dengan sebuah kereta supercar Lamborghini Bila Ohmedia tengok video kemalangan seperti ini perkara pertama yang terlintas adalah macam mana keadaan pemandu d...
Selepas Kemalangan Pemilik Lamborghini Hadiahkan Kereta Myvi Sebagai Ganti Kepada Mangsa

Selepas Kemalangan Pemilik Lamborghini Hadiahkan Kereta Myvi Sebagai Ganti Kepada Mangsa

papar berkaitan - pada 10/4/2020 - jumlah : 487 hits
Sesuatu yang tidak boleh kita elak Kemalangan adalah suatu perkara yang sukar untuk dielakkan walaupun segala langkah keselamatan telah diutamakan Mana tidaknya setiap kemalangan berpotensi menyebabkan kerosakan pada kenderaan kecederaan pa...
Lamborghini Hancur Teruk Pemilik Lamborghini Hadiahkan Ibu Tunggal Ini Myvi

Lamborghini Hancur Teruk Pemilik Lamborghini Hadiahkan Ibu Tunggal Ini Myvi

papar berkaitan - pada 12/4/2020 - jumlah : 306 hits
Tidak semua warga elite itu berperangai busuk sebenarnya ramai yang berhati baik dan pemurah hati Beberapa hari yang lalu terjadi suatu kemalangan yang melibatkan seorang ibu tunggal dan pemandu lamborghini Pemilik Lamborghini tersebut Thom...
Speeding Lamborghini Huracan Caught On Camera Smashing Into Perodua Viva

Speeding Lamborghini Huracan Caught On Camera Smashing Into Perodua Viva

papar berkaitan - pada 10/4/2020 - jumlah : 174 hits
Provided by Rojak Daily Speeding Lamborghini Huracan Caught On Camera Smashing Into Perodua VivaDue to the Movement Control Order the streets are pretty empty at the moment because you know you re not supposed to be on the road But you know...
Ironi Tenaga Medis Kekurangan Apd Lepas Praktik Langsung Produksi Pelindung Wajah

Ironi Tenaga Medis Kekurangan Apd Lepas Praktik Langsung Produksi Pelindung Wajah

papar berkaitan - pada 3/4/2020 - jumlah : 132 hits
Anggarannya mungkin ada tapi iya begitu menggunakannya tidak bisa karena penjualnya tidak resmi harganya selangit kita harus memilah mana yang harus kita beli iya kita beli Mana yang bisa kita akali iya kita akali dulu tuturnya
300 Polisi Di Sukabumi Positif Virus Corona Covid 19 Kapolri Langsung Bertindak

300 Polisi Di Sukabumi Positif Virus Corona Covid 19 Kapolri Langsung Bertindak

papar berkaitan - pada 2/4/2020 - jumlah : 179 hits
Kepala Biro Penerangan Masyarakat Divisi Humas Polri Brigjen Argo Yuwono membenarkan sebanyak 300 siswa Sekolah Pembentukan Perwira Lemdikpol Polri di Kota Sukabumi positif Covid 19 usai menjalani rapid test Sesuai perintah bapak kapolri te...
Ini Bahaya Disinfektan Bagi Tubuh Jika Disemprotkan Secara Langsung

Ini Bahaya Disinfektan Bagi Tubuh Jika Disemprotkan Secara Langsung

papar berkaitan - pada 1/4/2020 - jumlah : 123 hits
Sejumlah pakar dan ahli menyatakan bahwa penyemprotan disinfektan secara langsung ke tubuh bisa mendatangkan dampak buruk bagi kesehatan tubuh itu sendiri Lalu seperti apa bahaya disinfektan bagi tubuh jika disemprotkan secara langsung
Special Zones Can Help Johor Surpass Other States Economically Says Pm

Ringgit Closes Higher As Us Dollar Index Declines

Melaka Signs Tourism Advertising Deal With Chinese Media Company

Boycott Gone Sour Malays Returning To Mcdonald S Insulted And Called Dogs Pigs By Fellow Malays

Transformation From The Top Down Hajiji S Exemplary Leadership In Sabah

Tips For Achieving Your Saving Goals

Bukan Ulama Lantikan Politik Sendiri Tu Ular Dalam Semak

8 Kelebihan Daun Pudina Untuk Kesihatan Dalaman Dan Luaran



Info Dan Sinopsis Filem J2 J Retribution J2 J Retribusi Filem Malaysia 2021 Di Netflix Sekuel J Revolusi

Info Sinopsis Kutipan Sheriff Narko Integriti Filem Malaysia 2024

Info Dan Sinopsis Dough Doh Filem Malaysia 2023 Lakonan Syafiq Kyle Kini Di Netflix

Info Dan Sinopsis The Djinn s Curse Khong Khaek Filem Seram Thailand 2023 Kini Di Netflix Malaysia

10 Filem Seram Thailand Berhantu Terbaru Mesti Tonton Juga Tersedia Online


Kaswi Gula Melaka

Effective Networking In Business

Doa Masuk Pasar Baca Doa Ini Apabila Pergi Ke Pasar

Lafaz Tasbih Kaffarah Sebagai Doa Pembersih Majlis

Rabbana Atina Fid Dunya Hasanah

Dolar Berada Dalam Kawalan