Staycation Di Homestay Greenville Balik Pulau Pulau Pinang


Jom kita throwback
Awal cuti sekolah, aktiviti pertama kami sekeluarga adalah menyertai perjumpaan keluarga sekolah kak Amira.  Semuanya bekas geng PIBG sekolah.  Group ni selalu je buat aktiviti tapi akak jarang sangat join.  Sesekali bila betul-betul berkelapangan, barulah kami turut serta.  Kali ni aktiviti bermalam sambil beramah mesra antara setiap keluarga yang turut serta.  Meriah sangat dan tempat pilihan pun cantik dan serta selesa.  Homestay Greenville merupakan lokasi yang sangat sesuai kalau korang bercadang nak bercuti sambil berehat dalam suasana kampung yang berhampiran dengan pantai.  Terletak tidak jauh daripada Pulau Betong, Balik Pulau, Pulau Pinang.  Ramai yang menyangka Pulau Betong itu adalah sebuah pulau, samalah macam akak mula-mula dulu.  Pulau Betong, Balik Pulau ni merupakan sebuah perkampungan, terletak di  daerah Balik Pulau dan mempunyai kawasan pantai yang menarik.

Masuk ke kawasan ni boleh nampak logo ni. Rumah semi D tiga tingkat, besar dan luas.

Staycation di Homestay Greenville, Balik Pulau
Homestay Greenville ni merupakan rumah semi D tiga tingkat.  Besar, luas, selesa dan cantik.  Mempunyai 4 buah bilik yang besar dan 4 buah bilik air. So korang tak payah berebut.  kami stay satu rumah 4 keluarga.  Korang boleh bawa toto tambahan sahaja sekiranya keluarga besar.  Sesuai sangat untuk dijadikan tempat berkumpul keluarga sebab ada kawasan untuk bbq, ruang halaman yang agak luat tapi takde kolam renang ye. 

Salah satu homestay yang kami tempah. Kira homestay utama sebab kat sinilah tempat kami memasak, berkumpul, berbbq, bersembang dan macam-macam aktiviti lagi.
Kami sewa 3 buah rumah dan hampir 15 family yang turut serta.  Jumlah kami termasuk anak-anak agak besar juga.  Puas main masak-masak, makan-makan, sembang-sembang, jalan-jalan dan macam-macam lagi lah yang kami buat dari petang tiba sampailah balik keesokan harinya.
Homestay ini juga terletak tidak jauh daripada pantai Pulau Betong.  Pantai ini terletak berhampiran dengan PLKN Balik Pulau.  Pantai ini tidak sesuai untuk aktiviti mandi manda tapi boleh je kalau nak main air tepi-tepi dengan pengawasan.  Tidak ramai yang singgah di sini so pantai dia masih cantik pasirnya. Apa aktiviti yang sesuai di sini? Korang boleh berkelah sambil memancing atau bermain woodball pantai, bola tampar dan berehat santai.

Pantai Pulau Betong dari pandangan atas.  Masa ni masing-masing sedang siapkan fairway untuk game woodball.  Akak tak main, cuma pi tengok saja


Antara pemain woodball Penang.  Seronok mereka ni dapat memukul kayu tu atas pasir pantai.  Mencabar berbanding bermain di padang. Tambahan pula kawasan pantai ni agak luas dan tak ramai sangat pengunjung waktu pagi. 

Anak-anak pula seronok bermain di tepian pantai.  Tepi-tepi sahaja yang dibenarkan dan perlu ada pengawasan.


Salah satu aktiviti yang dijalankan oleh rakan-rakan yang turut serta ialah permainan woodball pantai.  Permainan ala-ala golf ni boleh dikatakan sangat mendapat sambutan dikalangan kawan-kawan kami ni.  Boleh dikatakan hampir setiap minggu mereka bermain woodball di padang, cuma sesekali tukar angin ke pantai.  Tapi akak tak join, lebih suka berjalan-jalan di tepian pantai.
Kalau korang peminat laksa..hhaaa...di Balik Pulau nilah ada dijual laksa yang terkenal iaitu laksa janggus.  Selalu penuh sahaja kedainya bila lalu.  Oleh kerana di homestay kami juga ada menu laksa so tak singgahlah di kedai laksa janggus ni, mungkin lain kali.
Untuk korang yang nak betul-betul berehat dengan keluarga atau buat family day di Balik Pulau ni, Homestay Greenville ni adalah antara lokasi penginapan yang sesuai untuk korang pilih.  Tak perlu pergi mana dah, semuanya korang boleh buat di sini. Lebih meriah dan lebih akrab.


Antara lauk tengahari selepas sesi permainan woodball.  Ikan bawal emas segar masak kari. Memang yummylah !!
Semasa malam bbq. Kawasan homestay ni agak luas dan boleh menempatkan lebih 100 orang untuk satu-satu program.  Nak buat lokasi kenduri kahwin pun sesuai tau.
Korang boleh cari info lanjut tentang homestay ini di facebook.   Taip sahaja Homestay Greenville Balik Pulau. Manalah tahu bila tiba musim durian Balik Pulau nanti ada yang nak bermalam di sini.
Selesai staycation satu malam di Penang.  Next ke mana kita?


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.azirahman.com/2019/12/staycation-di-homestay-greenville-balik-pulau-pulau-pinang.html?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed:+azirahman/MVSY+(Journey+Of+Life)

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Jawatan Kosong Terkini Di Majlis Bandaraya Pulau Pinang Pengambilan Januari 2020

Jawatan Kosong Terkini Di Majlis Bandaraya Pulau Pinang Pengambilan Januari 2020

papar berkaitan - pada 27/12/2019 - jumlah : 628 hits
Permohonan Jawatan Kosong Majlis Bandaraya Pulau Pinang Berikut merupakan maklumat iklan kerja kosong yang dibuka oleh Majlis Bandaraya Pulau Pinang Maklumat kekosongan ini adalah pada paparan iklan yang tertera hanya menyiarkan untuk memud...
Bayanlepas Lapangan Terbang Pulau Pinang Dinaik Taraf Lagi Tampung 16 Juta Penumpang Setahun

Bayanlepas Lapangan Terbang Pulau Pinang Dinaik Taraf Lagi Tampung 16 Juta Penumpang Setahun

papar berkaitan - pada 18/12/2019 - jumlah : 351 hits
Malaysia Airports Holdings Bhd merancang untuk menaik taraf lagi Lapangan Terbang Antarabangsa Pulau Pinang selepas menyelesaikan kerja kerja penaiktarafan yang akan bermula tahun depan kata Ketua Pegawai Eksekutif Raja Azmi Nazuddin Kami m...
Batuuban Polis Marin Pulau Pinang Tahan Warga Thailand Di Perairan Malaysia

Batuuban Polis Marin Pulau Pinang Tahan Warga Thailand Di Perairan Malaysia

papar berkaitan - pada 27/12/2019 - jumlah : 337 hits
Batu Uban 26 Disember 2019 Pasukan Polis Marin Batu Uban Wilayah 1 Pulau Pinang telah menangkap sepuluh orang warga Thailand di Perairan Pulau Pinang dalam satu Operasi bersepadu bersama Jabatan Imigresen Pulau Pinang pada jam lebih kurang ...
Ratusan Warga Asing Serang Pejabat Imigresen Pulau Pinang

Ratusan Warga Asing Serang Pejabat Imigresen Pulau Pinang

papar berkaitan - pada 25/12/2019 - jumlah : 390 hits
Ia bagi mengikuti program Back For Good yang akan tamat pada 31 Disember ini
Georgetown Agong Seru Kepimpinan Umat Islam Di Pulau Pinang Bersatu

Georgetown Agong Seru Kepimpinan Umat Islam Di Pulau Pinang Bersatu

papar berkaitan - pada 21/12/2019 - jumlah : 329 hits
Yang di Pertuan Agong Al Sultan Abdullah Ri ayatuddin Al Mustafa Billah Shah menyeru barisan kepimpinan umat Islam di Pulau Pinang agar sentiasa bersatu padu demi keutuhan agama Islam pada masa akan datang Seri Paduka bertitah dengan perpad...
Bayanlepas Maqis Pulau Pinang Rampas 23kg Daging Babi Sejuk Beku

Bayanlepas Maqis Pulau Pinang Rampas 23kg Daging Babi Sejuk Beku

papar berkaitan - pada 21/12/2019 - jumlah : 621 hits
Cubaan seorang pelancong dari Korea membawa masuk 23 kilogram produk sejuk beku yang dipercayai daging babi gagal apabila dia ditahan Jabatan Perkhidmatan Kuarantin dan Pemeriksaan Malaysia Pulau Pinang di Lapangan Terbang Antarabangsa Pula...
Najib Siasatan Mengenai Terowong Pulau Pinang Didiamkan Kerana Dap

Najib Siasatan Mengenai Terowong Pulau Pinang Didiamkan Kerana Dap

papar berkaitan - pada 17/12/2019 - jumlah : 159 hits
Najib Razak hari ini mendakwa polis dan Suruhanjaya Pencegahan rasuah Malaysia mendiamkan diri berhubung dokumen yang dikaitkan dengan penyiasatan ke atas projek terowong Pulau Pinang kerana ia akan membabitkan DAP Pada Mac SPRM membuat lap...
Pengalaman Menginap Di Hotel The Light Seberang Perai Pulau Pinang

Pengalaman Menginap Di Hotel The Light Seberang Perai Pulau Pinang

papar berkaitan - pada 28/12/2019 - jumlah : 553 hits
Semasa kami di Hotel Pulau Pinang tempoh hari kami tak menginap di bahagian pulau kerana hotel dah penuh di booking Kalau ada yang kosong pun hotel tu tak best pada saya Kan saya dah pernah cakap dalam entry entry sebelum ni yang saya meman...
Masjid Di Pulau Pinang Tak Benarkan Solat Subuh

Masjid Di Pulau Pinang Tak Benarkan Solat Subuh

papar berkaitan - pada 29/12/2019 - jumlah : 305 hits
SEJAK kelmarin tular satu memo yang menyatakan waktu operasi para jemaah di Masjid York Road di Pulau Pinang telah dihadkan daripada pukul 9 30 pagi sehingga 9 30 malam sahaja berkuat kuasa pada 31 Disember ini Berdasarkan perakuan yang dit...
Lirik Campak Bintang Faizal Tahir M Nasir

Two In Five Malaysians Might Quit If Required To Work More In Office Randstad

Lumira Di Eka Heights Kehidupan Bermakna Yang Dinantikan

Lumira Eka Heights Seremban Perumahan Gaya Hidup Moden

Plaza Premium Group Expands Flight Club Dining Brand At Kuala Lumpur International Airport Terminal 1

Dap S Dilemma Red Lines And Kuala Kubu Baharu

Ustadz Yang Membodoh Bodohi Jemaahnya Kata Frans Donal Di Bali By Dr H

Catat Nekad Berhaji Tanpa Visa Haji Bisa Dideportasi Dari Arab Saudi



10 Fakta Biodata Jabir Meftah Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3

Biodata Dan Latar Belakang Adam Shamil Personaliti TikTok Terkenal

5 Negara Yang Memilih Untuk Tidak Menggunakan Matawang Sendiri

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah Slot Akasia TV3

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria


Hobi Baru

Beli Saldo Paypal Via Bank Line By Bank Hana

Akhirnya Dapat Beli Sobek

Selesai Sesi Marhaban 2024 1445h

3 Ayat Pelaris Jualan Tak Perlu Sebut Brand

Breakthrough Your Fitness Plateau Vo2 Max Testing Personalized Plans